"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
جمعه ها
آغاز
دوست داشتنت نیست
اما میتواند ادامه ی خوبی باشد برای داستان دوست داشتنت
جمعه ها تعطیل ست و ساکت
فرصت خواستنت بیشتر
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آموزش تهیه ماسک با دستمال کاغذی
@adelehz
انواع "ماسک های تنفسی"

■ با توجه به بحث شیوع و بروز یا اپیدیمی بیماریهای مسری(از جمله "کوروناویروس" و "آنفلوانزای N1H1") ، ممکن است به مردم توصیه شود تا با بکارگیری "ماسک تنفسی" از خود محافظت کنند. لازم می دانم تا شهروندان با انواع این ماسک ها قدری آشنایی داشته باشند.

■"ماسک های پزشکی یا جراحی"، برای محافظت در برابر ذارت معلق عفونی در هوا، عموما در حین عمل جراحی بکار گرفته می شوند. این ماسک ها برای پوشاندن دهان و بینی فرد طراحی شده و می توانند ورود ذرات بزرگ، ترشحات و ... را به سیستم تنفسی مسدود کنند.اما ذرات کوچک ممکن است از آنها عبور کنند.

■ماسک فیلتر دار FFP1 : مناسب برای ذرات بزرگتر از 5 میکرون با فیلتراسیون 80 درصد،

■ماسک فیلتر دار FFP2 : مناسب برای ذرات بین 2 تا 5 میکرون با فیلتراسیون 94 درصد

■ماسک فیلتر دار FFP3 : مناسب برای ذرات کوچکتر از 2 میکرون با فیلتراسیون 99 درصد

■ماسک N95 : مناسب برای ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون با فیلتراسیون 95 درصد و غیرمقاوم نسبت به روغن

■ماسک N99 :مناسب برای ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون با فیلتراسیون 99 درصد و غیرمقاوم نسبت به روغن

■ماسک N100 : مناسب برای ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون با فیلتراسیون 99.97 درصد و غیرمقاوم نسبت به روغن

■ماسک R95 : مناسب برای ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون با فیلتراسیون 95 درصد و مقاوم نسبت به روغن تا حداکثر 8 ساعت

■ماسک R99 : مناسب برای ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون با فیلتراسیون 99 درصد و مقاوم نسبت به روغن تا حداکثر 8 ساعت

■ماسک R100 : مناسب برای ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون با فیلتراسیون 99.97 درصد و مقاوم نسبت به روغن تا حداکثر 8 ساعت

■ماسک P95 : مناسب برای ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون با فیلتراسیون 95 درصد و مقاوم نسبت به روغن

■ماسک P99 : مناسب برای ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون با فیلتراسیون 99 درصد و مقاوم نسبت به روغن

■ماسک P100 : مناسب برای ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون با فیلتراسیون 99.97 درصد و مقاوم نسبت به روغن

■ماسک فیلتردار کربن دار :

در این نوع ماسک ها وجود چند لایه کربن اکیتو، مانع از نفوذ بوی آلودگی و گازهای مضر هوا به داخل ماسک می شوند.

■به طور کلی ،عمر مفید ماسک فیلتردار N95 وFFP2حدود 8ساعت کاری است.این ماسک ها در سه حالت زیر باید تعویض شود :

●اگر قالب کاسه ای شکل ماسک فرم خود را از دست داده باشد و بطور کامل روی صورت محکم نچسبده و باعث نشت هوای بیرون به درون ماسک شود.

●اگر با وجود ماسک روی صورت بوی دود و هوای آلوده بیرون احساس شود.

●اگر فیلتر ماسک کثیف شده و گرد و غبار روی سطح آن قابل تمیز شدن نباشد.

■ماسک N95 برای جلوگیری از نفوذ 95٪ ذرات بسیار کوچک استفاده می شود. بر خلاف ماسک های پزشکی ، ماسک N95 با امنیت بیشتری روی صورت قرار می گیرد و می تواند تا ورود 95٪ از ذرات بسیار کوچک را مسدود کند.

■ قبل از لمس ماسک، دست ها باید حداقل 20 ثانیه با آب و صابون شسته شده بعدا به کمک یک دستمال کاغذی تمیز خشک شوند. ماسک برای وجود هر نوع نقص ، سوراخ و پارگی باید چک شود.

گردآوری و ویرایش:
دکتر برهان ولدبیگی
@adelehz
ذوق رسیدن عید و دارین؟
anonymous poll

نه امسال اصلا ذوق ندارم😔 – 133
👍👍👍👍👍👍👍 72%

بله 😍 – 53
👍👍👍 28%

👥 186 people voted so far. Poll closed.
همه ی ما در زندگی چیزی مشابهه را تجربه کرده ایم.ادمهایی بودند که ما بی اندازه دوستشان داشتیم و بی حساب به آنها عشق می ورزیدیم .نگرانشان بودیم و بسیار دلتنگ شان
برایشان خوابهای خوب می دیدیم و اگر روزی در موردشان کابوسی دیده بودیم آن روزمان تا شب سیاه می گذشت.
تا اینجا همه چیز عادی بود اما چه چیزی رخ داد که ورق را برگرداند؟
آنها مثل ما نبودند!
آنها نگرانمان نمی شدند و جواب دلتنگی هایمان را گاهی به زور می دادند.دلشان برایمان تنگ نمی شد و هرگز خوابهای خوب برایمان نمی دیدند. بعید بنظر می رسید که کابوسی در موردمان دیده باشند اما اگر هم اتفاق می افتاد آنقدر برایشان مهم نبود تا صبح ِزود به ما پیام دهند و احوالمان را بپرسند.
پیامها و تماسهای مان را روی گوشی هایشان می دیدند و به بهانه کار داشتن پاسخی برایش درنظر نمیگرفتند‌.
همه ی ما آدمهایی که به آنها عشق دادیم و از بی توجهی هایشان مدتها چشم پوشیدیم .یک روز صبح از خواب بیدار شدیم و با خودمان گفتم بنظرم وقتش رسیده ست!
وقت برگشتن به خود و بها دادن به خودِمهربان و دلسوزمان..وقت حفاظت کردن از روح ارزشمندمان
یک روز صبح ما تلفن آن آدمهای نامهربان را از گوشی هایمان پاک کردیم و آنقدر به آنها پیام ندادیم که چت شان به انتهای صفحه ی تلگراممان رسید‌.اولش هر بار که تلفن مان زنگ خورد خیال کردیم نامهربانها هستند اما ..هربار که سرخورده شدیم از اشتباه بغض ها را فرو دادیم و یک روز دیگر بغض هم نکردیم .
یک روز صبح بلاخره بعد از مدتها نامهربان ها به تلفن هایمان زنگ زدند !
و میتوانید حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟
ما تماس شان را دیدیم و دلمان نلرزید و دستمان هم بروی دکمه ی سبز قبول تماس نرفت.
بله ؛یک روز ما توانستیم نامهربان ها را از زندگی مان حذف کنیم و محبت مان را خرج آدمهایی که برایمان ارزشی قائل نبودند نکنیم .
و این پیروزی قطعا از ما قهرمانانی بزرگ در زندگی خواهد ساخت.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
من کشته ی دو خط آخر جواب باباش هستم
چرا اذیت میکنید باباها رو 😍
@adelehz
یک عده مریضن کلا :/
@adelehz
صبحت بخیر خورشید وقتی که می دمیدی
ماه مرا ندیدی ؟؟؟؟

@adelehz
دوستت دارم
مثل گم شدن در نقاشى‌هاى لوور
مثل پرسه در پاريس
مثل شانزِليزه
تو فقط هراَز گاهى وطنم باش
من تا هميشه دوستت خواهم داشت ...!

👤كامران رسول زاده
@adelehz
ما اگه کرونا نگیریم
وسواس شستشو حتما میگیریم 😐
حس میکنم دستام کرخت شده از بس شستم😁
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
پارسال این موقع ها یکی از دوستان عکسی از بهار زودرس شیراز جان و فرستاد❤️امسال هم محبت کردند فرستادند...زمستون داره میگذره و بهار دوباره از راه میرسه هیچ چیز سختی در زندگی همیشگی نیست ..چراغ امید همیشه روشن باد .. 📷شهرزاد اسدالهی @adelehz
بیاید وسط این همه خبر استرس آور یه چیزی براتون پست کنم که قند تو دل خودم آب کرد 😍
دوسال هست که شهرزاد عزیزم از شیراز عکس شکوفه های زودرس بادام رو برای کانال ارسال میکنند و امسال به شکلی متفاوت تر عکسی از دوتا شکوفه ی بادام فرستادن
بهمراه دختر زیباشون که وارد چهارماهگی شده
حالم خیلی قشنگ شد امیدوارم این حال قشنگ مسری باشه و به شما هم سرایت کنه😍❤️
@adelehz
6
حالا ویروس کرونا ست برادر شمیایی که نزدن 😂
@adelehz
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
سالها از قهوه های تلخ در این کافه ها

ساده بودم انتظار فال شیرین داشتم


فرامرز عرب عامری
@adelehz
اگر زنی با تو دعوا میکند .اگر ازتوگلایه دارد یعنی برایش مهمی
بترس از روزی که همان زن دیگر نامت راهم یادش نیاید چه برسد به اینکه نگرانت شود...
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر از من بپرسی به تو خواهم گفت که بهترین دوست یک زن کتابهایش هستند.
البته این شاید دیالوگ معروف فیلم مولن روژ را بیادت آورد آنجایی که گفته میشد الماسها بهترین دوست دختران هستند.
اما اگر از آن بگذریم کتابها در واقع از الماس ها باارزش تر هستند.
یک زن میتواند خودش را از دل کتابها بیرون بکشد خودی که دوستش دارد و آنقدر قوی هست که اجازه ندهد هیچکس خردش کند.
کتابها میتوانند زنانی قوی را تربیت کنند که برای بهترشدن حالشان منتظر هیچ مردی نباشند و قهرمان زندگی شان در گام اول خودِخودِخودشان باشند.
اگر از من بپرسی خواهم گفت که کتابها بهترین دوست زنان هستند...
#عادله_زمانی
@adelehz