🔴 دو نمونه مثبت کرونا در ایران در نتایج آزمایش اولیه
رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت:
🔹 آزمایش اولیه بعمل آمده از نمونههای ارسالی مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده است و آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.
🔹ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیمهای شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکلهای موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونههای ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.
🔹مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید
🔹تیمهای مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر در شهر قم مستقر شدهاند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان عزیز بویژه شهروندان قم، توصیههای بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن( پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند. / ایسنا
@adelehz
رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت:
🔹 آزمایش اولیه بعمل آمده از نمونههای ارسالی مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده است و آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.
🔹ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیمهای شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکلهای موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونههای ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.
🔹مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید
🔹تیمهای مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر در شهر قم مستقر شدهاند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان عزیز بویژه شهروندان قم، توصیههای بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن( پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند. / ایسنا
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
🔴 دو نمونه مثبت کرونا در ایران در نتایج آزمایش اولیه رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت: 🔹 آزمایش اولیه بعمل آمده از نمونههای ارسالی مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده است و آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در…
نکته ترسناکش اینه که این دو نفر اصلا سفر خارج از استانی هم نداشتند چه برسه به خارج از کشور و اصلا علت آلودگی شون روشن نیست ☠
@adelehz
@adelehz
خداوندا
خودت بخیر بگردان عاقبت مان را
هر آنچه که خودمان هم از آن آگاه نیستیم .
خداوندا از هر آنچه نمی دانیم و نمی فهمیم چه باید بکنیم محفوظ مان دار
و خدا و ناخدای این کشتی شکسته زندگی مان باش.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
شب خوش
خودت بخیر بگردان عاقبت مان را
هر آنچه که خودمان هم از آن آگاه نیستیم .
خداوندا از هر آنچه نمی دانیم و نمی فهمیم چه باید بکنیم محفوظ مان دار
و خدا و ناخدای این کشتی شکسته زندگی مان باش.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
شب خوش
صبح شده ست برخیز
برخیز و شروعی تازه را آغاز کن
به روزهای خوب کودکی مان فکر کن
یادت می آید صبح های خواب آلودی که در راه مدرسه شعر حفظ میکردیم و به سوی مدرسه می رفتیم؟
آن بیت سعدی یادت می آید؟مرغ تسبیح گوی و تو خاموش ؟
پس خاموش نباش از یک گنجشک کمتر نیستی شوق زندگی و زنده ماندن را فریاد بزن
#عادله_زمانی
@adelehz
برخیز و شروعی تازه را آغاز کن
به روزهای خوب کودکی مان فکر کن
یادت می آید صبح های خواب آلودی که در راه مدرسه شعر حفظ میکردیم و به سوی مدرسه می رفتیم؟
آن بیت سعدی یادت می آید؟مرغ تسبیح گوی و تو خاموش ؟
پس خاموش نباش از یک گنجشک کمتر نیستی شوق زندگی و زنده ماندن را فریاد بزن
#عادله_زمانی
@adelehz
خوب ست که بهار می آید
خوب ست که نرگس های شیراز در راهند
بین تمام اخبار بد
چه خبری خوب تر از این ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
خوب ست که نرگس های شیراز در راهند
بین تمام اخبار بد
چه خبری خوب تر از این ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
قدیم ترها
خیلی از خانه ها فرشهایی با زمینه ی قرمز و طرحهای یکسان و مشابهی مثل همین یکی داشتند..
خانه ها نور گیر بود .شبیه آپارتمانهای دلگیر حالای ما که بزور پرده های کلفت تاریکترش میکنیم نبود...
این عکس مرا به سالهای کودکی پرت کرد احساس میکنم دلم میخواهد به خانه ی کودکی هایم برگردم در یک روز زمستانی پرده را کنار بزنم و زیر آفتاب کم رمق اما گرم زمستان که از پنجره روی فرش خوش طرح و سرخ اتاق افتاده ،دراز بکشم زانوهایم را در آغوشم جمع کنم و به خوابی آرام و ساکت فرو روم...
چقدر این روزها به این خواب کودکانه نیازمندم...
#عادله_زمانی
@adelehz
خیلی از خانه ها فرشهایی با زمینه ی قرمز و طرحهای یکسان و مشابهی مثل همین یکی داشتند..
خانه ها نور گیر بود .شبیه آپارتمانهای دلگیر حالای ما که بزور پرده های کلفت تاریکترش میکنیم نبود...
این عکس مرا به سالهای کودکی پرت کرد احساس میکنم دلم میخواهد به خانه ی کودکی هایم برگردم در یک روز زمستانی پرده را کنار بزنم و زیر آفتاب کم رمق اما گرم زمستان که از پنجره روی فرش خوش طرح و سرخ اتاق افتاده ،دراز بکشم زانوهایم را در آغوشم جمع کنم و به خوابی آرام و ساکت فرو روم...
چقدر این روزها به این خواب کودکانه نیازمندم...
#عادله_زمانی
@adelehz
خوشا هر باغ را بارانی از سبز
خوشا هر دشت را دامانی از سبز
برای هر دریچه سهمی از نور
لب هر پنجره گلدانی از سبز
قیصر امین پور
عکس از پریسا راغیان
@adelehz
خوشا هر دشت را دامانی از سبز
برای هر دریچه سهمی از نور
لب هر پنجره گلدانی از سبز
قیصر امین پور
عکس از پریسا راغیان
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
اسفند مظلوم ترین ماه سال ست .تصور کن باشی اما کسی نبیندت چون همه منتظر پایانت هستند.هیچ کس نخواهد که طولانی شوی..
اما واقعیت این ست که لذتی در اسفند وجود دارد در هیچ نوروزی نیست چون انتظار شیرینی در اسفند هست که حتی در خود بهار نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
اما واقعیت این ست که لذتی در اسفند وجود دارد در هیچ نوروزی نیست چون انتظار شیرینی در اسفند هست که حتی در خود بهار نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
یک راز پنهان در هر دوست داشتن و یا عشقی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و نادیده نگرفتش
میانه ی حال خوب یک رابطه شاید خیلی ها از ترس بدشگون بودن به این راز فکر نکنند و با خودشان بگویند که ای بابا چرا فکرهای بد بکنم وقتی همه چیز اینقدر زیباست.
اما واقعیت این ست که حتی زمانی که همه چیز زیباست بازهم باید این راز را نادیده نگرفت .
راز داستان ما ساده اما تلخ ست .واقعی ست هرچقدر بخواهی انکارش کنی بازهم از یک گوشه ی رابطه ات بیرون می زند و میگوید سلااام من آمدم.
و تو متحیر میمانی که چه کنی ...
وقتی کسی به تو میگوید دوستت دارد و عمیقا عاشقت هست و تو تنها رنگ دنیای او هستی بدیهی ست که شاد میشوی و دلت میخواهد این ها را باور کنی و اصلا شاید هم تمام این حرفها واقعی باشد و عقل حکم بر باور کردن شان نماید اما .....
اما راز کوچک ما این ست که حتی عقل هم نمی تواند تضمین کند که تو همیشه دوست داشته خواهی شد و یا همیشه معشوق باقی خواهی ماند .
احساس میکنم این راز چیز آزار دهنده ای ست .
یعنی وقتی یک روزی در خلوت خودت وقتی همه چیز عادی بنظر می رسد از خودت می پرسی چرا رفتارش با آن روزها فرق میکند؟و آن اولین جوابی که به ذهنت می رسد ...
بله،همان اولین جواب لعنتی
انتحار روان و روحت خواهد بود .
اینکه شاید دیگر آن قدر که قبلا عاشقم بود نیست و انقدر که میگفت این عشق ابدی نبود .
خصوصا اگر کسی بوده باشی که به سختی و او اطمینان کرده باشی مثل بچه گربه ی زخم خورده ای که از هر آدمی می ترسد چون یکی از آدمها او را با سنگ زده ست.اما بازهم با تمام سختی به یکی از آنها که به طرفش آمده اطمینان کرده و تصور کن چه درد بدی دارد اگر از همان آدم زخمی تازه دریافت کند.
باری،این راز خیلی کوچک ست اما واقعی ست .در نقطه ای از زندگی به این نتیجه میرسی که دیگر آن طوری که فکر میکردی عزیز نیستی تو همان آدمی تغییر نکردی ولی طرفت شاید دیگر به بودنت یا به آرامشت نیازی ندارد .
من اگر به این راز پی ببرم دلم هیچ چیز نمی خواهد نه انتقام،نه کینه،نه مقابله به مثل ...من اگر بفهمم که دیگر آنقدر مهم نیستم که بودم خواهم رفت .
نه با دلخوری یا حتی قهر می روم چون دلم نمی خواهد تکرارِ مکرر یک صحنه ی دراماتیک فیلمی قدیمی باشم
می روم چون دلم میخواهد همیشه فیلم تازه اکران شده ی زندگیش به حساب بیایم با همان زیبایی با همان اشتیاق برای کشفم...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
میانه ی حال خوب یک رابطه شاید خیلی ها از ترس بدشگون بودن به این راز فکر نکنند و با خودشان بگویند که ای بابا چرا فکرهای بد بکنم وقتی همه چیز اینقدر زیباست.
اما واقعیت این ست که حتی زمانی که همه چیز زیباست بازهم باید این راز را نادیده نگرفت .
راز داستان ما ساده اما تلخ ست .واقعی ست هرچقدر بخواهی انکارش کنی بازهم از یک گوشه ی رابطه ات بیرون می زند و میگوید سلااام من آمدم.
و تو متحیر میمانی که چه کنی ...
وقتی کسی به تو میگوید دوستت دارد و عمیقا عاشقت هست و تو تنها رنگ دنیای او هستی بدیهی ست که شاد میشوی و دلت میخواهد این ها را باور کنی و اصلا شاید هم تمام این حرفها واقعی باشد و عقل حکم بر باور کردن شان نماید اما .....
اما راز کوچک ما این ست که حتی عقل هم نمی تواند تضمین کند که تو همیشه دوست داشته خواهی شد و یا همیشه معشوق باقی خواهی ماند .
احساس میکنم این راز چیز آزار دهنده ای ست .
یعنی وقتی یک روزی در خلوت خودت وقتی همه چیز عادی بنظر می رسد از خودت می پرسی چرا رفتارش با آن روزها فرق میکند؟و آن اولین جوابی که به ذهنت می رسد ...
بله،همان اولین جواب لعنتی
انتحار روان و روحت خواهد بود .
اینکه شاید دیگر آن قدر که قبلا عاشقم بود نیست و انقدر که میگفت این عشق ابدی نبود .
خصوصا اگر کسی بوده باشی که به سختی و او اطمینان کرده باشی مثل بچه گربه ی زخم خورده ای که از هر آدمی می ترسد چون یکی از آدمها او را با سنگ زده ست.اما بازهم با تمام سختی به یکی از آنها که به طرفش آمده اطمینان کرده و تصور کن چه درد بدی دارد اگر از همان آدم زخمی تازه دریافت کند.
باری،این راز خیلی کوچک ست اما واقعی ست .در نقطه ای از زندگی به این نتیجه میرسی که دیگر آن طوری که فکر میکردی عزیز نیستی تو همان آدمی تغییر نکردی ولی طرفت شاید دیگر به بودنت یا به آرامشت نیازی ندارد .
من اگر به این راز پی ببرم دلم هیچ چیز نمی خواهد نه انتقام،نه کینه،نه مقابله به مثل ...من اگر بفهمم که دیگر آنقدر مهم نیستم که بودم خواهم رفت .
نه با دلخوری یا حتی قهر می روم چون دلم نمی خواهد تکرارِ مکرر یک صحنه ی دراماتیک فیلمی قدیمی باشم
می روم چون دلم میخواهد همیشه فیلم تازه اکران شده ی زندگیش به حساب بیایم با همان زیبایی با همان اشتیاق برای کشفم...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
یک نکته درباره انتقال ویروس کرونا👌
🔹تا زمانی که تماس بدنی حاصل نشه و دست آلوده با چشم، بینی یا دهان تماس نداشته باشه انتقال بیماری ممکن نیست مگر اینکه ماسک نزده باشید و شخصی که آلودست مستقیم توی صورت شما عطسه یا سرفه کنه
🔹این بیماری در عین حساس بودن جلوگیری ازش بسیار ساده ست. سعی کنید اطلاع رسانی کنید برای رعایت نکات ایمنی.
@adelehz
🔹تا زمانی که تماس بدنی حاصل نشه و دست آلوده با چشم، بینی یا دهان تماس نداشته باشه انتقال بیماری ممکن نیست مگر اینکه ماسک نزده باشید و شخصی که آلودست مستقیم توی صورت شما عطسه یا سرفه کنه
🔹این بیماری در عین حساس بودن جلوگیری ازش بسیار ساده ست. سعی کنید اطلاع رسانی کنید برای رعایت نکات ایمنی.
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دوباره جمعه رسیده ست .
خلائی نامرئی میان اتاق نشسته ست .انگار چیزی و یا شاید هم کسی کم آمده ست .عکسهای قدیمی در ظاهر میخندند ولی در درونشان طوفان ست .
و ظرفهای چینی خیلی قدیمی دیگر برای ناهار جمعه از گنجه ها بیرون نمی آیند. به آن دلیل که توهم میدانی به دلیل اینکه بسیاری از مهمانان آن سالها حالا دیگر نیستند...یا برای همیشه رفته اند یا آنچنان در زمانه گم شده اند که به این اسانی ها پیدا نخواهند شد...
بازهم جمعه رسید...
#عادله_زمانی
@adelehz
خلائی نامرئی میان اتاق نشسته ست .انگار چیزی و یا شاید هم کسی کم آمده ست .عکسهای قدیمی در ظاهر میخندند ولی در درونشان طوفان ست .
و ظرفهای چینی خیلی قدیمی دیگر برای ناهار جمعه از گنجه ها بیرون نمی آیند. به آن دلیل که توهم میدانی به دلیل اینکه بسیاری از مهمانان آن سالها حالا دیگر نیستند...یا برای همیشه رفته اند یا آنچنان در زمانه گم شده اند که به این اسانی ها پیدا نخواهند شد...
بازهم جمعه رسید...
#عادله_زمانی
@adelehz
جمعه ها
آغاز
دوست داشتنت نیست
اما میتواند ادامه ی خوبی باشد برای داستان دوست داشتنت
جمعه ها تعطیل ست و ساکت
فرصت خواستنت بیشتر
#عادله_زمانی
@adelehz
آغاز
دوست داشتنت نیست
اما میتواند ادامه ی خوبی باشد برای داستان دوست داشتنت
جمعه ها تعطیل ست و ساکت
فرصت خواستنت بیشتر
#عادله_زمانی
@adelehz