"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
‏آن کیست کاندر رفتنش صبر از دل ما می برد
ترک از خراسان آمدست از پارس یغما می برد

سعدی

@adelehz
آن چیز که آدمی زاد را می کشد نتوانستن ست .
وقتی نمیتوانی کاری بکنی یا همان زمانی که کاری از دستت برنمی آید .
همان لحظه عجیبی که در شدت استیصال دلت معجزه می خواهد .
من تصور میکنم امید به معجزه یک ودیعه الهی در ذات خلقت ست وگرنه که چه کسی میتواند بگویید چه توجیحی برای ادمی وجود دارد که در میان تاریکی ست ولی امید به روشنایی دارد..
نتوانستن گاهی ودیعه ی امیدت را به یغما می برد اما حتی در صبح شبی که با گریه بخواب رفته ای بازهم دلت میخواهد فکر کنی اتفاقات خوب در راهند
بازهم ودیعه ی پنهان شده ی امید در وجودت خودش را نشان می دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
خوابی میانه میدانم آرزوست...
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اهمیت
آموزش دفاع شخصی برای خانم ها
@adelehz
به خیر می شود این صبح های دلتنگی
ببین که روشنم از یادِ خوبِ لبخندت..

معصومه صابر

صبح تون زعفرونی
خوش رنگ و خوش طعم و خنده آور😍😊
@adelehz
Mahroo
Evan Band
لطف یکی از اعضای خوب و عزیز کانال😍❤️
بشنوید و روزتون بسازید
شادی سهم دل تون❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دونه های خشک رو میاره، با آجیل معامله میکنه😍
مردم برای هوش اقتصادیش😍❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هنر چیزی ست که هر قلبی را بسوی خودش جذب می کند
هر قلبی از هر موجودی ❤️
@adelehz
هرکجاهستی
دم دمهای غروب به خانه برگرد
در خانه حتما کسی منتظرت خواهد بود برای نوشیدن استکانی چای و ساعتی گپ زدن
ادمها شاید نگویند شاید به زبان نیاورند اما همه شان بلااستثنا دلشان میخواهد که در اخر روز با کسی که دوستش دارند گپ بزنند چای بنوشند .
#عادله_زمانی
@adelehz
خسته ام
انگار از جنگ برگشته ام .
از جنگی که درونش بخشی از دلم را از دست داده ام.
میدانی آدمیزاد وقتی دلش را تکه کند و یک‌تکه اش را از دست دهد حال خوبی ندارد.
یک چیزهایی در زندگی هست که سخت ست یعنی اگر عاقل باشی خودت را آغشته اش نمیکنی تا بعدها بخاطرش عذاب نکشی
بعضی رابطه ها مثل میدان مین ست .با خودت میگویی از کجا معلوم مشکلی پیش بیاید اصلا ببین چه گلهای قشنگی آن وسط روییده جلو می روم ...گلی می چینم و لذت میبرم و مینی منفجر نخواهد شد .
اما.....دستت به گل نرسیده ولی پایت روی مین گیر میکند و یکهو...بوم....
مین منفجر شده ست و گل هم با خاکها به هوا برخاسته و از رنگ افتاده ست .
همان لحظه ناخودآگاه نگاهت به بیرون میدان مین می افتد و صدها گلی که زیباتر از گل میدان بودند به خودت می آیی و میگویی هی فلانی بازهم اشتباه کردی ...رو دست خوردی
ببین ...دلت را در میدان مین تکه تکه کردی به خاطر گلی که مال تو نبود .
تکه های دلت را جمع میکنی و افتان و خیزان از میدان مین خارج میشوی ...از کنار گلهای متعجب عبور میکنی و میروی یک گوشه دنج ...و دلت را که حالا تکه تکه شده کنار هم میچینی
ولی میدانی این میان یک راز وجود دارد و آن این ست که با وجود تمام این سختی ها تو دوباره به پا میخیزی و تکه های دلت را کنار هم می گذاری و آنها را چنان بهم میچسبانی که اصلا کسی یادش هم‌نمی آید روزی این دل تکه تکه بوده ست‌‌..
میدانهای مین و گلهایی که مال تو نیستند همیشه وجود دارند و تو ممکن ست بارها گول بخوری اما بازهم نا امید نشو برخیز و دلت را در دستت بگیر و به خانه برگردد...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
همین دیگه
شب بخیر
@adelehz
حال خوبت را مدیون خودت کن
هیچکس منجی زندگیت نخواهد بود
هیچکس برایت لبخند نخواهد آورد
به حرف آدمها اعتمادی نیست
چند صباحی کنارت میمانند و از شادی میگویند ولی در روزی نه دیر نه زود رهایت میکنند...
این آدمها شبیه حرفهای زیبای نیمه شبی شان نیستند یادت نرود .
حال خوبت را مدیون خودت کن
همین.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تا چه خواهد کرد با من دور گیتی زین دو کار
دست او در گردنم یا خون من در گردنش

سعدی
@adelehz
میزهای کافه ها
شاهدان بی ادعا ، شاهد روزهای سرد و گرم ،شاهد خنده های دو نفره ،اشکهای یک نفره ،بودن ها ،منتظر نشستن ها ..کتابهای خوانده شده،سیگارهای نیمه رها شده .. اگر این میزها جان داشتند چه حرفها که برای گفتن نداشتند .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گفتند: داروى دل چيست؟
گفت: از مردمان دور بودن...

عطار
@adelehz
اگر خداوند این بنده ی تنها را فراموش کند .اگر او را به حال خودش رها کند اگر میان دو دلی هایش دستش را نگیرد .اگر کمکش نکند که راه درست را برود چه خواهد شد؟
اگر پازل زندگیش را نچیند اگر کنارش نماند اگر به او نگوید که چه کند با هر زبانی که خودش بلد ست .چه باید کرد ؟
اگر خداوند این بنده ی ناتوان را رها کند چه کسی قادرست دستش را بگیرد؟
خدایا سخت مشوشم سخت گیجم در این چند راهی زندگی
شرایطی که ناخواسته در راه زندگی ام قرار دادی را ختم به خیر کن
نه توان دیدن آینده را دارم و نه هم کاری از من برمی آید به من بگو تقدیر بر کدام سمت می چرخد...بگو چه کنم
به هر زبانی که خودت میدانی و خودم میفهمم
اگر خداوند این بنده ی ناتوان را رها کند چه سخت خواهد گذشت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
آن عشق که در پرده بمانَد به چه ارزد
عشق است و همین لذت اظهار و دگر هیچ

شفایی اصفهانی
@adelehz