نمی توانی مرا فراموش کنی
نمی توانی از من بگذری
نمی توانی به عشق فکر کنی و مرا بیاد نیاوری.
من برایت هر مفهومی از عشق هستم که به آن باور داشته باشی...
عشق،دلگیری،دل گرمی،بغض،دوری...
با خودت ستیزه نکن و با من
خودت هم میدانی اگر نباشم چیزی کم خواهد آمد.
همان طور که اگر تو نباشی چیزی درست نخواهد بود..
چیزی وجود دارد که نمیتوان انکارش کرد و آن دل ست که هرچقدر سنگ شود بازهم برای کسی در نقطه ای از جهان نیمه شبی تنگ میشود...
#عادله_زمانی
@adelehz
نمی توانی از من بگذری
نمی توانی به عشق فکر کنی و مرا بیاد نیاوری.
من برایت هر مفهومی از عشق هستم که به آن باور داشته باشی...
عشق،دلگیری،دل گرمی،بغض،دوری...
با خودت ستیزه نکن و با من
خودت هم میدانی اگر نباشم چیزی کم خواهد آمد.
همان طور که اگر تو نباشی چیزی درست نخواهد بود..
چیزی وجود دارد که نمیتوان انکارش کرد و آن دل ست که هرچقدر سنگ شود بازهم برای کسی در نقطه ای از جهان نیمه شبی تنگ میشود...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بیچاره رو تو این وضعیت فرستادن نون بگیره 😐😁
@adelehz
@adelehz
دلت را بسپار به باد
و هم خاطرات تلخ و شیرینت را
باد خاصیت عجیبی دارد
یک روز یک جایی بی خبر عطری برایت می آورد که زنده ات میکند .
از ریزش شکوفه های تازه متولد شده در باد نترس
بگذار غصه هایت مثل این شکوفه ها بریزد
پس از بهار تابستانی پر از ثمر در راه ست...
#عادله_زمانی
عکس عطیه آشوری
مربوط به چند روز قبل از ورود این سامانه ی برفی به کشور ...
@adelehz
و هم خاطرات تلخ و شیرینت را
باد خاصیت عجیبی دارد
یک روز یک جایی بی خبر عطری برایت می آورد که زنده ات میکند .
از ریزش شکوفه های تازه متولد شده در باد نترس
بگذار غصه هایت مثل این شکوفه ها بریزد
پس از بهار تابستانی پر از ثمر در راه ست...
#عادله_زمانی
عکس عطیه آشوری
مربوط به چند روز قبل از ورود این سامانه ی برفی به کشور ...
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
مادر بزرگم رسماً عاشق پدر بزرگم بود.
یک روز به او گفتم حیف اینهمه احساست، پدر بزرگ من مگر چه دارد که تو از او امام زاده نزد فرزندان و نوه و نبیرههایت درست کردهای؟!!!
مادر بزرگ اخم دلپذیری به من کرد و گفت:
دلسوز نیست که هست، حواسش به قرص و دواهای من نیست که هست، از جوانیام تا کنون نه در مطبخ ماچم کرد نه هرگز کنار مردم خوارم کرد. پدر بزرگ تو داناست! نمیفهمی دختر، داناست. او مرا میفهمد رگ خواب مرا میداند خلق و خوی مرا میداند.
من ماتم برده بود!
سه روز بود که کتاب هنر عشق ورزیدن "اریک فروم" را میخواندم و یک بخشش را نمیفهمیدم!!!
"چهار عنصر عشق: دلسوزی، احساس مسئولیت، احترام و دانایی است!!!
مادر بزرگ بیسواد من حرفهای" اریک فروم" را برایم چه شیرین تحلیل و بررسی کرده بود.
به همین سادگی!!!🌺
#شما_فرستادین
@adelehz
یک روز به او گفتم حیف اینهمه احساست، پدر بزرگ من مگر چه دارد که تو از او امام زاده نزد فرزندان و نوه و نبیرههایت درست کردهای؟!!!
مادر بزرگ اخم دلپذیری به من کرد و گفت:
دلسوز نیست که هست، حواسش به قرص و دواهای من نیست که هست، از جوانیام تا کنون نه در مطبخ ماچم کرد نه هرگز کنار مردم خوارم کرد. پدر بزرگ تو داناست! نمیفهمی دختر، داناست. او مرا میفهمد رگ خواب مرا میداند خلق و خوی مرا میداند.
من ماتم برده بود!
سه روز بود که کتاب هنر عشق ورزیدن "اریک فروم" را میخواندم و یک بخشش را نمیفهمیدم!!!
"چهار عنصر عشق: دلسوزی، احساس مسئولیت، احترام و دانایی است!!!
مادر بزرگ بیسواد من حرفهای" اریک فروم" را برایم چه شیرین تحلیل و بررسی کرده بود.
به همین سادگی!!!🌺
#شما_فرستادین
@adelehz
ما ساده لوحانه به کودکانمان در نوشتن انشای علم بهترست یا ثروت کمک میکنیم و تاکید میکنیم که بنویس علم
و کودکمان معصومانه می نویسد علم از ثروت بهترست.
اما واقعیت این ست که پول شما را جوان نگاه میدارد .پول باعث میشود به قول قدیمی ها آب زیر پوست تان راه بیفتد و استرس هر بیش و کم مثل خوره جانتان را نخورد و شیره ی جوانی تان را به یغما نبرد.
این بار اگر کودکی از من پرسید علم بهتر ست یا ثروت میگویم عزیزم پول چرک کف دست نیست آدمهای پولدار الزاما بدبخت هم نیستند .لازمه ی زندگی ست و گرچه نباید برایش به هر دری زد اما اگر نباشد یک پای زندگی بدجور لنگ میزند .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
و کودکمان معصومانه می نویسد علم از ثروت بهترست.
اما واقعیت این ست که پول شما را جوان نگاه میدارد .پول باعث میشود به قول قدیمی ها آب زیر پوست تان راه بیفتد و استرس هر بیش و کم مثل خوره جانتان را نخورد و شیره ی جوانی تان را به یغما نبرد.
این بار اگر کودکی از من پرسید علم بهتر ست یا ثروت میگویم عزیزم پول چرک کف دست نیست آدمهای پولدار الزاما بدبخت هم نیستند .لازمه ی زندگی ست و گرچه نباید برایش به هر دری زد اما اگر نباشد یک پای زندگی بدجور لنگ میزند .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
زندگی چیزی نیست،
که لب طاقچهی عادت از یاد من و تو برود.
زندگی جذبه دستی است که میچیند.
زندگی نوبر انجیر سیاه
در دهان گس تابستان است....
سهراب
عکس زیبا از دخترک سرزمین دریا،آفتاب و شرجی
(بندرعباس)
@adelehz
که لب طاقچهی عادت از یاد من و تو برود.
زندگی جذبه دستی است که میچیند.
زندگی نوبر انجیر سیاه
در دهان گس تابستان است....
سهراب
عکس زیبا از دخترک سرزمین دریا،آفتاب و شرجی
(بندرعباس)
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
طلوع خورشید در ساحل زیبای خلیج فارس
برای آغاز یک روز طلایی ...
مشکلات همیشه هستند اما تو از چیزی که زیباست
کلامی بگو ...
فیلم از دخترک دریا🌊
@adelehz
برای آغاز یک روز طلایی ...
مشکلات همیشه هستند اما تو از چیزی که زیباست
کلامی بگو ...
فیلم از دخترک دریا🌊
@adelehz
➰یکنفر بیاید و بگوئید که دخترم در رشته مورد علاقه اش قبول شده تا از خوشی اشک بریزم.
➰یار قدیمی به پیامی شادم کند.خبر پیامش
➰مرد شود و برای خواستگاری پا پیش بگذارد و خبر دهد که فردا آماده باش..
➰دخترم دوسال ست که از من دور افتاده کسی بیاید و خبر دیدار دوباره اش را بدهد.
➰رفیق شیرازی ام را دوسال ست ندیده ام چه میشود اگر خبر دهد جایی منتظرم نشسته تا به دیدارش روم؟
➰هفت سال در انتظار عشق...کاش خبر دهد که تمام حرفهای دیروز دروغ بوده ...و هفت سال عمرم به باد نرفته ست..
➰کسی خبر دهد که آنچه رخ داد فقط سوتفاهم بود.
➰مدتهاست منتظر خبر پذیرش مهاجرتم هستم همین امروز تلفن زنگ بخورد و کسی از پشت خط به من خبرش را بدهد...
➰به من بدی های بسیار کرد ..حالا پشیمان ست خبری دهد از سلامتی اش من بخشیده ام .بخشیدن هنر ست...
➰چرا باید منتظر خبر خوب باشیم؟ چرا خودمان خبر خوب زندگی دیگران نباشیم؟امتحان کن ارزشش را دارد.
➰کسی بیاید و بگوئید تمامش کابوس بوده بیدار شو کسی بیاید و خبر دهد که این کابوس تمام شده به صبح سلام کن...
➰در روزنامه بخوانم که داروی درمان قطعی سرطان این دشمن بی صدا کشف شده ست...خبرش به من برسد..
بخشی از خبرهایی که دوست دارید بشنوید
#قاصدک_خبری_خوش_بیاور
@adelehz
➰یار قدیمی به پیامی شادم کند.خبر پیامش
➰مرد شود و برای خواستگاری پا پیش بگذارد و خبر دهد که فردا آماده باش..
➰دخترم دوسال ست که از من دور افتاده کسی بیاید و خبر دیدار دوباره اش را بدهد.
➰رفیق شیرازی ام را دوسال ست ندیده ام چه میشود اگر خبر دهد جایی منتظرم نشسته تا به دیدارش روم؟
➰هفت سال در انتظار عشق...کاش خبر دهد که تمام حرفهای دیروز دروغ بوده ...و هفت سال عمرم به باد نرفته ست..
➰کسی خبر دهد که آنچه رخ داد فقط سوتفاهم بود.
➰مدتهاست منتظر خبر پذیرش مهاجرتم هستم همین امروز تلفن زنگ بخورد و کسی از پشت خط به من خبرش را بدهد...
➰به من بدی های بسیار کرد ..حالا پشیمان ست خبری دهد از سلامتی اش من بخشیده ام .بخشیدن هنر ست...
➰چرا باید منتظر خبر خوب باشیم؟ چرا خودمان خبر خوب زندگی دیگران نباشیم؟امتحان کن ارزشش را دارد.
➰کسی بیاید و بگوئید تمامش کابوس بوده بیدار شو کسی بیاید و خبر دهد که این کابوس تمام شده به صبح سلام کن...
➰در روزنامه بخوانم که داروی درمان قطعی سرطان این دشمن بی صدا کشف شده ست...خبرش به من برسد..
بخشی از خبرهایی که دوست دارید بشنوید
#قاصدک_خبری_خوش_بیاور
@adelehz
ما نسلی بودیم که با لقمه های پر و پیمون نون و پنیر و گردوی سر صبح مادرمان که می چپاند توی کیف مان و راهی مدرسه مان میکرد بزرگ شدیم .
حقیقتش یک راز دسته جمعی بین همه ی ما هم نسلی ها حالا چندسال جلوتر و عقبتر توفیری ندارد،وجود دارد.
رازی که خودمان خوب میدانیم.
بزرگ شدیم اما مزه ی نون و پنیر و چای شیرین صبحی که مادرمان برایم آماده میکرد را دیگر هیچ کجای دنیا نتوانستیم پیدا کنیم .
هیچ کجا...
#عادله_زمانی
@adelehz
حقیقتش یک راز دسته جمعی بین همه ی ما هم نسلی ها حالا چندسال جلوتر و عقبتر توفیری ندارد،وجود دارد.
رازی که خودمان خوب میدانیم.
بزرگ شدیم اما مزه ی نون و پنیر و چای شیرین صبحی که مادرمان برایم آماده میکرد را دیگر هیچ کجای دنیا نتوانستیم پیدا کنیم .
هیچ کجا...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من میگم مادر
تو بخوان سایه ی خدا
تقدیم به تمام مادران
خصوصا مادران خفته در خاک اما بیدار در رویای عزیزان ...
#عادله_زمانی
@adelehz
تو بخوان سایه ی خدا
تقدیم به تمام مادران
خصوصا مادران خفته در خاک اما بیدار در رویای عزیزان ...
#عادله_زمانی
@adelehz
دوست داشتنت
لذت یک بوسه ی پنهانی در نیمه شبی بهاری دور از چشم دیگران
گوشه ی تاریک حیاط
هول هولکی اما شیرین
گذرا اما بیاد ماندنی...
#عادله_زمانی
@adelehz
لذت یک بوسه ی پنهانی در نیمه شبی بهاری دور از چشم دیگران
گوشه ی تاریک حیاط
هول هولکی اما شیرین
گذرا اما بیاد ماندنی...
#عادله_زمانی
@adelehz
با تاخیر
روز عشق مبارک...
امیدوارم که عشق های واقعی را پیدا کنید
عشق هایی که درک تان کنند کنارتان بمانند و شما را آن گونه که هستید بپذیرند.
کسانی که دلخوشی شان دل خوش بودن شما باشد .
کسانی که کم دوست دارند شما را اما طولانی و همیشگی
آرزو میکنم از عشق های طوفانی که یکباره می آیند و ناگاه سرد میشوند در امان بمانید
آرزو میکنم کسی عاشقتان باشد که باغبانی بداند .باغبان ها میدانند که نمیشود بر گلها تاخت و انتظار داشت بازهم بشکوفند
باغبانها گلها را همیشه دوست دارند چه وقتی غنچه اند چه هنگامی که گلهای زیبایی شده اند و چه قبل از خواب زمستانی وقتی آخرین گلبرگهایشان بر زمین می ریزد
روز عشق مبارک
برایتان عشقهای واقعی آرزو میکنم از آنهایی که ایستادن و پایداری را بلدند و رفیق نیمه راه شدن در مرامشان نیست ...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
روز عشق مبارک...
امیدوارم که عشق های واقعی را پیدا کنید
عشق هایی که درک تان کنند کنارتان بمانند و شما را آن گونه که هستید بپذیرند.
کسانی که دلخوشی شان دل خوش بودن شما باشد .
کسانی که کم دوست دارند شما را اما طولانی و همیشگی
آرزو میکنم از عشق های طوفانی که یکباره می آیند و ناگاه سرد میشوند در امان بمانید
آرزو میکنم کسی عاشقتان باشد که باغبانی بداند .باغبان ها میدانند که نمیشود بر گلها تاخت و انتظار داشت بازهم بشکوفند
باغبانها گلها را همیشه دوست دارند چه وقتی غنچه اند چه هنگامی که گلهای زیبایی شده اند و چه قبل از خواب زمستانی وقتی آخرین گلبرگهایشان بر زمین می ریزد
روز عشق مبارک
برایتان عشقهای واقعی آرزو میکنم از آنهایی که ایستادن و پایداری را بلدند و رفیق نیمه راه شدن در مرامشان نیست ...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
☘مادر ، کُت ِ آقاجان رو " بغل " میکرد !
هیچوقت ندیدم که آقاجان ، مادر رو ببوسه. کاش دیده بودم . کاش بوسیده بود...
اما همیشه نیمساعت مونده به آمدن آقاجان ، مادر خانه بود.عطر چایی تازه دمش با بقیه وقتها فرق می کرد.
مادرجان یک عالمه عشق دم کرده بود. فنجان مخصوص آقاجان رو چپه میذاشت توی نعلبکی، روی مجمع و منتظر میشد.
آقاجان کتش را میداد دست مادر و مادر بغلش می کرد. کت را ؛ آنها هیچوقت جلو ما هم را بغل نکردند. حتی وقتی آقاجانم ۳ ماه جبهه بود یا مادر یکماه تهران بود پیش خواهرم که زایمان کرده بود...
بعدها فهمیدیم که مادر بوسه هایش را توی استکان چایی کاشته بود و آقاجان ، با کت اش مادر را بغل کرده بود.
وقتی آقاجان آلزایمر شد ، همه ما را یادش رفت. اما مادرجان را هرگز ، حتی یک آن ، فراموش نکرد . آقاجان تا همان لحظه های آخر بودنش، چایی را می خواست که مادر ، دم کرده باشد. وگرنه به چایی لب نمیزد ...
محبوبه احمدی
@adelehz
هیچوقت ندیدم که آقاجان ، مادر رو ببوسه. کاش دیده بودم . کاش بوسیده بود...
اما همیشه نیمساعت مونده به آمدن آقاجان ، مادر خانه بود.عطر چایی تازه دمش با بقیه وقتها فرق می کرد.
مادرجان یک عالمه عشق دم کرده بود. فنجان مخصوص آقاجان رو چپه میذاشت توی نعلبکی، روی مجمع و منتظر میشد.
آقاجان کتش را میداد دست مادر و مادر بغلش می کرد. کت را ؛ آنها هیچوقت جلو ما هم را بغل نکردند. حتی وقتی آقاجانم ۳ ماه جبهه بود یا مادر یکماه تهران بود پیش خواهرم که زایمان کرده بود...
بعدها فهمیدیم که مادر بوسه هایش را توی استکان چایی کاشته بود و آقاجان ، با کت اش مادر را بغل کرده بود.
وقتی آقاجان آلزایمر شد ، همه ما را یادش رفت. اما مادرجان را هرگز ، حتی یک آن ، فراموش نکرد . آقاجان تا همان لحظه های آخر بودنش، چایی را می خواست که مادر ، دم کرده باشد. وگرنه به چایی لب نمیزد ...
محبوبه احمدی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کادوهاتون چقدر زشته 😒
@adelehz
@adelehz