"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
راه صبح از شهر
از خانه ی من میگذرد ..از باغهای انگور و از خیابانهای خلوت
مهم نیست دیشب چقدر تاریک و نامفهوم ،صبح بایک بغل روشنایی از راه می رسد ..
یعنی هنوز هم میشود که امید داشت.
#عادله_زمانی
@adelehz
‏نزدیک عیده
اتاقهای خود را بتکانید قبل از اینکه مامان ها اتاقتان را بتکانند و چیزهایی پیدا کنند که پدرتان شما را بتکاند 😑😎😁

@adelehz
راهِ مرا اشاره شو !
من به کُجا رسیده ام؟
هرچه دویده ام تو را ؛
خسته شدم ، ندیده ام…

مولانای جان

@adelehz
من مدتها در مورد عشق فکر کردم .
و در مورد تو
واینکه آیا عشق و تو بهم مرتبط خواهند بود و یا نه ...
گاهی به نتیجه ی مثبت می رسیدم و با خودم میگفتم تو خودت معنای عشقی
و گاهی صد درصد قانع میشدم که عشق به تو ارتباطی ندارد .
اما هربار کلافه تر از همیشه سرخانه ی اول برمی گشتم.
نمیدانم تو ارتباطی به عشق داری و یا نه
اما این را میدانم که دلم میخواست تو خود عشق باشی میان زندگیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
به پای هم پیر شویم نه به دست هم ...
@adelehz
خدایا به حال خودمان رهایمان مکن .
آمین
شب خوش ❤️❤️
@adelehz
و صبح شیرین خواهد شد
مثل چایی که مادر صبحها برایم درونش شکر می ریخت ...
اگر نامت را بر لب بیاورم ....
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بعضی صبحها تنها راه چاره همینه 😳
@adelehz
عشق ؛
از آنِ مردان شجاع است..
برای ترسوها
مادرانشان زن می گیرند..!

نزار قبانی
@adelehz
فاصله ی کوتاهی ست بین تولد و مرگ ...
اما چیزی مابین تولد و مرگ وجود دارد که هیچ کس نمی تواند از آن بگذرد
و آن زندگی ست .
هیچ کس در دنیا نیست که عاشق زندگی نباشد حتی آنی که آرزوی مرگ میکند هم در لحظه ی آخر دلش برای زندگی تنگ خواهد شد.
#عادله_زمانی
@adelehz
خدایا
حاجت هر کداممان را روا دار
تو که بخشنده ترینی...
آمین
شب خوش❤️❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عاشق دکتر شده لعنتی دوست داشتنی 😍😍😍😍😍
@adelehz
باز جمعه آمده ست .نمیدانم امروز کجای دنیا نشسته ای نمیدانم مرا بیاد داری یا نه
نمیدانم اصلا زنده ای یا نه
ولی میدانم که جمعه ها نا خودآگاه بیادت می افتم
مثل زنی زندانی که گاهی از خود می پرسد راستی زندان بانم چه کسی بود؟
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر مثل من
دلتان تنگ شده برای یک عصر تابستانی گرم
تا میان کوچه باغهای یک روستای قدیمی راه بروید ..
دعوت تان میکنم به دیدن این یک دقیقه آرامش
@adelehz
چند سال پیش از حنا نوشته بودم که یک روز صبح با چشم‌های پف‌کرده و خیس آمد شرکت. بعد رفت توی بغل منشی‌ و گفت که با دوست‌پسرش بعد از هشت سال به هم زده است. آب دماغش را هم مالاند به لباس منشی. بعد هم گفت که من بعد از جورج، دیگر آدم سابق نمی‌شوم. زندگی‌اش را به دو قسمت پیشا‌جورج و پساجورج تقسیم کرده بود. منشی‌مان که می‌خواست هر چه زودتر اشک حنا را بند بیاورد تا پیراهنش بیشتر به گند کشیده نشود، بهش گفت که به نبودنش عادت می‌کنی، برو صورتت رو بشور تا قهوه برات بریزم. که خب، درست گفته بود. حنا به نبودن جورج عادت کرد. خاصیت آدم همین عادت کردن است.

سال‌ها بعد خود حنا هم به همین موضوع رسید. یک بار توی مهمانی برای‌مان گفت که آن‌قدر به نبودن جورج عادت کرده است که حالا کم‌کم دوباره می‌تواند به مردها با چشم خریدار نگاه کند و به پیشنهادشان فکر کند. اما جورج را فراموش نمی‌کند. بعد ماجرای پدربزرگش را گفت که سرباز جنگ ویتنام بوده است. این‌که یک روز غافلگیر شده‌اند و ویتنامی‌ها گردان‌شان را قلع و قمع کرده‌اند. پدربزرگش هم سر همان غافلگیری یک پایش را از دست داده است. زندگی پدربزرگش هم به دو قسمت قبل و بعد از فقدان پایش تقسیم شده بود. بعد از سال‌ها به نبودنِ پا عادت کرده است ولی فراموشش نکرده است. عادت کرده چون زندگی ادامه دارد ولی فراموش نمی‌کند چون زنده است.

مثالش کاملا درست بود. از دست دادن آدم‌های زندگی، مثل رفتن روی مین و از دست دادن دست و پا است. آدم زنده می‌ماند و به نداشتن‌شان عادت می‌کند و حتی با یک پا فوتبال هم بازی می‌کند. اما فراموش نمی‌کند. جای خالی، فراموش‌نشدنی است. درست مثل همین اتفاقی که بعد از زدن هواپیما رخ داد. آرام آرام همه‌مان عادت می‌کنیم. به نبودن آن آدم‌ها. حتی خود شرکت هواپیمایی هم به نبودن یکی از هواپیماهایش عادت می‌کند. زنِ خلبان هم حتما کم کم عادت می‌کند که بدون شوهرش دخترهایش را بزرگ کند. بازماندگان هم کم‌کم عادت می‌کنند که صبح‌ها تنهایی بیدار بشوند و شبها هم بالشت را بغل کنند و بخوابند. این‌ها همه سرباز‌هایی هستند که غافلگیر شده‌اند و گردان‌شان را بسته‌اند به تیر و هر کدام‌شان دست یا پایی را از دست داده‌اند. عادت می‌کنند اما فراموش نمی‌کنند. عادت هیچ ربطی به فراموشی ندارد. عادت می‌کنیم چون زندگی ادامه دارد ولی فراموش نمی‌کنیم چون زنده‌ایم. فراموشی فقط با مرگ محقق می‌شود. مردن تنها راه شرافت‌مندانه‌ برای فراموشی است. این‌نبودن‌ها نسیان‌ناپذیرند.

فهیم عطار
#شما_فرستادین
@adelehz
خدایا
دلم یک‌معجزه میخواهد
دستت را توی جعبه ی پر از معجزه ات ببر
و معجزه ی مرا در بیاور...
آمین
شب خوش ❤️❤️
@adelehz
این جا کسی است پنهان مانند قند در نی
شیرین شکرفروشی دکان من گرفته

مولانای جان
@adelehz
صبح تون شیرین❤️
وقتی به روزهایی که گذشت فکر میکنم و روزهایی که در راه ست .
وقتی به آدمهایی که رفتنددفکر میکنم و به آدمهایی که قرارست روزی بیایند.
وقتی به خنده ها و گریه هایی که گذشت و به خنده ها و گریه هایی که در راه ست فکر میکنم
میفهمم که ارزش یک سال چقدر زیاد ست‌.
هم اندوهگین میشوم و هم شاد
ولی دلم خوش ست به خدایی که دارم و ته دلم میگویم هوایم را داشته باش و به دادم برس که بهترین یاری دهنده تویی ...
یک سال دیگر گذشت ...خدایا برای باقی مانده اش هوای این بنده ی ناچیزت را داشته باش
همیشه شاکر نعمت هایی که به من داده ای هستم و خوب میدانم که هرآنچه از خوبی به من می رسد از کرم شاهانه ی توست و هرچه از بدی به من میرسد از بدی گناهکارانه ی خودم ست .
شکرت خدایا
شکر...
#عادله_زمانی
#تولدم
#بهمن_و_روزهایش
@adelehz