"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
در من بوی‌ دارچين در تو عطر بهار نارنج بيا دست در دست هم قدم بزنيم كوچه‌های‌ پايتخت را... جمال ثريا @adelehz
پیراهن حریر قرمز بلندم را بپوشم
و موهایم را به جای همیشه بالا بستن و بافتن های اجباری باز بگذارم ..
صندل های تابستانی را بپا کنم
از این رنگ لاک های بی روح خسته ام
یک قرمزش را انتخاب کنم
با یک تل نگین دار یا هم یک تاج از گلهای ریز و سفید
یک دشت و آسمان آبی بی انتها
که هرچقدر میخواهم درونش بدوم و جست وخیز کنم و دیگر هیچ ...
همین
#شما_فرستادین
@adelehz
امروز احتمالا خبر مربوط به جانی دپ و امبر هرد را خواندید .
اینکه زنی به این زیبایی تا این حد خشن بوده وبتواند چنین بلائی برسر همسرش بیاورد عجیب ست وصد البته تاسف بار
راستش اگر بخواهم صادق باشم دلم برای جانی دپ سوخت اما چرا ؟
اینکه او این را بیان‌نکرده و نتوانسته اذعان کند که از یک زن و زنی که خودش او را وارد زندگیش کرده کتک میخورده ناراحت کننده ست .
یعنی دلم‌نه برای جانی دپ که برای خیل عظیمی از مردان سوخت .
ما خانمها همیشه از ظلمهایی که برخودمان می رود سخن میگویم و بیشتر تاکیدمان بر این ست که مظلوم واقعی ما هستیم.البته هیچ کس منکر این‌نمیشود که زنان بسیاری در خیلی از وقتها قربانی خشونتهای خانگی و غیرخانگی مثل آزار و کتک و دشنام و قتل و تجاوز بودند اما باور کنیم که همه ی ما زنها فرشته نیستیم!!!
قبل از زن بودن انسان هستیم و حکم انسان بودن این ست که بپذیریم مردان بسیاری در خانه ها مورد ظلم و ستم همسرانشان قرار میگیرند و چه بسا بسیاری از موارد از زنان هم مظلوم تر باشند...
سخن فقط حرف کتک زدن جسمی نیست،بله تعداد انگشت شماری زن پیدا خواهد شد که بتوانند انگشت شوهرشان را ببرند یا روی صورتش آتش سیگار بگذارند ولی خوب همه ی دردها و آزارها هم جسمی نیست .
شمار زیادی از مردان وجود دارند که در خانه هایشان مورد آزار لفظی و روانی همسران و یا حتی خانواده ی همسرانشان قرار میگیرند.
دختری را می شناختم که بعد از فوت پدرش از مادرش کینه ی عمیقی به دل گرفته بود و هربار که از پدرش یاد میکرد اشک از گوشه ی چشمش جاری میشد و او را" پدر مظلومم"خطاب میکرد .مردی که سالها بد دهانی و زبان تند همسرش را تحمل کرده بود و نتوانسته بود از خود در برابر آزارهای کلامی آن زن دفاع کند.
غرور مردان به آنها اجازه نمیدهد که مثل ما خانمها خیلی راحت در مورد مشکلاتشان حرف بزنند. مشکلاتی که گاهی برای هر انسانی توان فرسا میشود .
القصه خواستم بگویم خشونت و بی احترامی و لگدمال کردن عزت نفس یک آدم به ذات خبط بزرگی ست حالا فرقی هم ندارد ظالم و یا مظلوم زن باشند یا مرد...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
Bia Berim
Sam Goharbin
اگر بگویی بیا برویم شمال از راه جاده هراز
من موهایم را فر می‌کنم
اگر بگویی به سودای ستاره ها شبی در کویر سر کنیم
من موهایم را صاف می کنم
و اگر مرا به خانه ات دعوت کنی
موهایم را باز می گذارم
برای آن که تو ببافی شان
بگذار وقتی که مقصد تویی
این لشگر پریشان را هم دست های خودت در بند کنند.
#شما_فرستادین
@adelehz
آمین

شب خوش ❤️😁
@adelehz
اندر احوالات خانه تکانی هایی که در راه ست 🤦‍♀
@adelehz
هیچ گاه فراموش نکن که ما برای کنار هم بودن نیاز به کمال نداریم .اتفاقا نیازست که هر کداممان نقصی داشته باشیم تا با دیگری کاملش کنیم شبیه یک جای خالی در پازل که قطعه ی گم شده اش تنها در دستان یک نفر در دنیاست ...
#عادله_زمانی
@adelehz
تکرار یک اشتباه بزرگترین گناه ست .
اگر بدانی که راهی که رفته ای خطا بوده و بازهم آن راه را بروی گناه کاری .
رابطه با آدم اشتباه
دوست داشتن آدم اشتباه
زندگی با آدم اشتباه
ادامه ی دیدار با آدم اشتباه
چیزی جز گناه نخواهد بود‌.
میدانم میگویی انسان جایزالخطاست اما خطا فقط یک بار باید رخ بدهد اگر بعد از یک یکبار به هر دلیلی خطایت را تکرار کردی دیگر اشتباه نیست حماقت ست و احمق ها قطعا موجوداتی دوست داشتنی نخواهند بود‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
هی فلانی!
زندگی شاید همین باشد
یک فریب ساده و کوچک
آن هم از دست عزیزی
که تو دنیا را
جز برای او و جز با او
نمی خواهی
من گمانم زندگی باید همین باشد...!

مهدی اخوان ثالث
@adelehz
فرصت نوشیدن یک چای لیوانی خوش رنگ درصبح
شانس کوچک اما مهمی ست .
شاید آنقدرها به چشم نیاید اما زندگی از همین چیزهای کوچک و پیش پا افتاده ست که تشکیل میشود و مگر غیر این ست...
#عادله_زمانی
@adelehz
زمستان بهاری شهر فین هرمزگان
هر روزتان بهار ❤️❤️😊
#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چون صید شدم چگونه پرم
چون ماتِ توام دگر چه بازم

مولانای جان
@adelehz
کتابها
دوستان خوبی هستند
میتوانی درون دنیایشان غرق شوی
میتوانی عاشقشان شوی
میتوانی شبها بگذاریشان بالای تختت و وقتی به خواب رفتی درون دنیایشان به پرواز دربیایی
میدانی عزیزترینم
بهترین هدیه کتاب ست نه اینکه کلیشه باشد واقعا اینطورست .
هیچکس از یک دوست آرام و مهربان و همیشگی بدش نمی آید....
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا
دلمون و شاد کن
آمین
شب خوش❤️
@adelehz
راه صبح از شهر
از خانه ی من میگذرد ..از باغهای انگور و از خیابانهای خلوت
مهم نیست دیشب چقدر تاریک و نامفهوم ،صبح بایک بغل روشنایی از راه می رسد ..
یعنی هنوز هم میشود که امید داشت.
#عادله_زمانی
@adelehz
‏نزدیک عیده
اتاقهای خود را بتکانید قبل از اینکه مامان ها اتاقتان را بتکانند و چیزهایی پیدا کنند که پدرتان شما را بتکاند 😑😎😁

@adelehz
راهِ مرا اشاره شو !
من به کُجا رسیده ام؟
هرچه دویده ام تو را ؛
خسته شدم ، ندیده ام…

مولانای جان

@adelehz
من مدتها در مورد عشق فکر کردم .
و در مورد تو
واینکه آیا عشق و تو بهم مرتبط خواهند بود و یا نه ...
گاهی به نتیجه ی مثبت می رسیدم و با خودم میگفتم تو خودت معنای عشقی
و گاهی صد درصد قانع میشدم که عشق به تو ارتباطی ندارد .
اما هربار کلافه تر از همیشه سرخانه ی اول برمی گشتم.
نمیدانم تو ارتباطی به عشق داری و یا نه
اما این را میدانم که دلم میخواست تو خود عشق باشی میان زندگیم...
#عادله_زمانی
@adelehz