"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
سوال می کنی از حس من در آغوشت
به من بگو که چه حسی تو در وطن داری؟

محمد رفیعی
بین خودمان بماند جانا
سایه ات که بردیوار می افتد .حسادت میکنم ...دلم نمیخواهد حتی دیوار اینگونه درآغوشت بگیرد...
آغوشت حق مسلم من ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
معلم پرسید
بعد از زمستان چیست؟
گفتم او
معلم تنبیهم کرد..
بیچاره نمیدانست تو بهارمنی..
#عادله_زمانی
@adelehz
مادر:
من نه ماه از قلبت مراقبت کردم ..
به هیچ کس اجازه نده تا ان را بشکند
حتی برای پانزده ثانیه ...

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جهت خوب کردن حال تون

هاوسر
Huaser

@adelehz
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
وقتی با یه زوج تازه میری بیرون
@adelehz
گاهی از خیابان های قدیمی عبورکن .خیابانهایی که روزی میزبان خاطرات قشنگت بودند از خیابانهایی که روزی از آنها با لبخند گذشته بودی .
من هم چنین کردم .
از یک خیابان دیر آشنا دوباره و پس از مدتها عبور کردم از کنار یک عطر فروشی، مخصوصا که بوی عطرهایش همراه آمد وشد مشتریان به خیابان پرت میشد.
در خیابانی که روزی درونش راه می رفتم و عالی ترین حسهای دنیا را داشتم همان روزهایی که دخترک سبک بالی بودم که هیچ فکر آزار دهنده ای نداشت.آن روزها باور نمیکردم ممکن ست که روزی خودم را یکی از تنها ترین آدمهای دنیا حس کنم ...
آن روزها خیال نمیکردم ممکن ست روزی دلم برای همین حال خیلی خوش همین نفسهای عمیقی که کنار در عطرفروشی میکشیدم تا یک دنیا تازگی وارد ریه هایم شود ،تنگ میشود.
میدانی رفیق راه دور
رفیق سالهای دور
من بعد سالها بازهم از در آن عطر فروشی گذشتم اما دوباره نایستادم و دوباره نفس عمیق نکشیدم انگار چیزی در من گم شده بود به گمانم دل خوشی هایم را چند خیابان پایین تر جا گذاشته بودم....
کسی نمیداند راز خیابانها چیست اما من فقط این را میدانم که دلم برای حالهای خوب خیابانهای سالهای دور تنگ شده خوشی هایی که دوباره تجربه شان نکردم ..
دلم برای خوشی های روزهایی که بودی تنگ شده
روزهایی که واقعی بودی و هنوز نفهمیده بودم چه دروغی به خوردم دادی...
روزهایی که باور کرده بودم آدمی هستی که ارزش عشق را دارد..
روزهایی که هنوز نفهمیده بودم اشتباه بودی
دلم برای همان حال خوش تنگ شده بود
حال خوشی که جا گذاشتمش جایی و شاید در خیابانی...
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر به دنبال آرامش ذهن هستید
به پیشامدهای زندگی
برچسب خوب یا بد نزنید ؛
دیگران را همانگونه كه هستند بپذیرید ...

📘 راز شاد زيستن
✍🏻اندرو متيوس
صبح بخیر ❤️
@adelehz
در من بوی‌ دارچين
در تو عطر بهار نارنج
بيا دست در دست هم
قدم بزنيم
كوچه‌های‌ پايتخت را...

جمال ثريا

@adelehz
میان رویش گلها در بهار و ریختن برگها در خزان جایی را برای خودت خالی بگذار
برای حال خودت و دل خودت برای رسیدن به آنچه که لایقش هستیرو آن نه الزاما ثروت قارون یا عمر نوح ست بلکه تنها آرامشی ست که سزاوارش هستی ..
#عادله_زمانی
@adelehz
جایی از زندگیت میرسی که از خیلی ها قطع امید میکنی ...ناامید میشوی از آدمهایی که رویشان حساب کردی
بنظرم جز ناامیدکننده ترین لحظات زندگی آن زمانهایی ست که متوجه میشوی به حرف بعضی ها بیشتر از اندازه باور داشتی .
حرف،حرف عشق و کار و عمل و کمک نیست کلی میگویم .منظورم هرچیزی ست .ما آدمها ،می نشینیم با خودمان دو دوتا چهارتا میکنیم فکر میکنیم برنامه می ریزیم و روی قسمت کمک دیگران و یا بودن دیگران زیادی حساب باز میکنیم.
مثلا میگویم خوب فلانی که گفت آن کار را انجام می دهد این که حل شده ست حالا بماند بقیه ی کارها
نه عزیزدلم آن حل نشده ست اشتباه من و تو خیلی های دیگر همین ست باور میکنیم که فلانی آن کار را انجام میدهد و وقتی به هردلیلی فلانی کاری نمیکند یک دفعه هرچی ساختیم دود میشود می رود هوا ...
القصه حرفم این ست در هیچ چیز صد درصد روی کسی حساب نکنید
حتی در عشق
اگر آمد و گفت تا اخرش با توام
ته دلتان عین بچه دبستانی های خوش باور قند آب نشود که وای تا اخرش با من ست .
چه میدانی رفیق شاید آخرش برای او ته همین ماه یا ته همین فصل باشد .
خلاصه که دستت به زانوی خودت باشد در هرچیزی
قبول دارم آسان نیست وهزار افتادن دارد ولی خودمانیم خودت بیفتی دردش کمترست تا نارو بخوری ...
همین..
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
در من بوی‌ دارچين در تو عطر بهار نارنج بيا دست در دست هم قدم بزنيم كوچه‌های‌ پايتخت را... جمال ثريا @adelehz
پیراهن حریر قرمز بلندم را بپوشم
و موهایم را به جای همیشه بالا بستن و بافتن های اجباری باز بگذارم ..
صندل های تابستانی را بپا کنم
از این رنگ لاک های بی روح خسته ام
یک قرمزش را انتخاب کنم
با یک تل نگین دار یا هم یک تاج از گلهای ریز و سفید
یک دشت و آسمان آبی بی انتها
که هرچقدر میخواهم درونش بدوم و جست وخیز کنم و دیگر هیچ ...
همین
#شما_فرستادین
@adelehz
امروز احتمالا خبر مربوط به جانی دپ و امبر هرد را خواندید .
اینکه زنی به این زیبایی تا این حد خشن بوده وبتواند چنین بلائی برسر همسرش بیاورد عجیب ست وصد البته تاسف بار
راستش اگر بخواهم صادق باشم دلم برای جانی دپ سوخت اما چرا ؟
اینکه او این را بیان‌نکرده و نتوانسته اذعان کند که از یک زن و زنی که خودش او را وارد زندگیش کرده کتک میخورده ناراحت کننده ست .
یعنی دلم‌نه برای جانی دپ که برای خیل عظیمی از مردان سوخت .
ما خانمها همیشه از ظلمهایی که برخودمان می رود سخن میگویم و بیشتر تاکیدمان بر این ست که مظلوم واقعی ما هستیم.البته هیچ کس منکر این‌نمیشود که زنان بسیاری در خیلی از وقتها قربانی خشونتهای خانگی و غیرخانگی مثل آزار و کتک و دشنام و قتل و تجاوز بودند اما باور کنیم که همه ی ما زنها فرشته نیستیم!!!
قبل از زن بودن انسان هستیم و حکم انسان بودن این ست که بپذیریم مردان بسیاری در خانه ها مورد ظلم و ستم همسرانشان قرار میگیرند و چه بسا بسیاری از موارد از زنان هم مظلوم تر باشند...
سخن فقط حرف کتک زدن جسمی نیست،بله تعداد انگشت شماری زن پیدا خواهد شد که بتوانند انگشت شوهرشان را ببرند یا روی صورتش آتش سیگار بگذارند ولی خوب همه ی دردها و آزارها هم جسمی نیست .
شمار زیادی از مردان وجود دارند که در خانه هایشان مورد آزار لفظی و روانی همسران و یا حتی خانواده ی همسرانشان قرار میگیرند.
دختری را می شناختم که بعد از فوت پدرش از مادرش کینه ی عمیقی به دل گرفته بود و هربار که از پدرش یاد میکرد اشک از گوشه ی چشمش جاری میشد و او را" پدر مظلومم"خطاب میکرد .مردی که سالها بد دهانی و زبان تند همسرش را تحمل کرده بود و نتوانسته بود از خود در برابر آزارهای کلامی آن زن دفاع کند.
غرور مردان به آنها اجازه نمیدهد که مثل ما خانمها خیلی راحت در مورد مشکلاتشان حرف بزنند. مشکلاتی که گاهی برای هر انسانی توان فرسا میشود .
القصه خواستم بگویم خشونت و بی احترامی و لگدمال کردن عزت نفس یک آدم به ذات خبط بزرگی ست حالا فرقی هم ندارد ظالم و یا مظلوم زن باشند یا مرد...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
Bia Berim
Sam Goharbin
اگر بگویی بیا برویم شمال از راه جاده هراز
من موهایم را فر می‌کنم
اگر بگویی به سودای ستاره ها شبی در کویر سر کنیم
من موهایم را صاف می کنم
و اگر مرا به خانه ات دعوت کنی
موهایم را باز می گذارم
برای آن که تو ببافی شان
بگذار وقتی که مقصد تویی
این لشگر پریشان را هم دست های خودت در بند کنند.
#شما_فرستادین
@adelehz
آمین

شب خوش ❤️😁
@adelehz
اندر احوالات خانه تکانی هایی که در راه ست 🤦‍♀
@adelehz