"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
راهِ مرا اشاره شو !
من به کُجا رسیده ام؟
هرچه دویده ام تو را ؛
خسته شدم ، ندیده ام…

مولانای جان

@adelehz

صبح دولت میدمد، کو جام همچون آفتاب

فرصتی زین بِه، کجا باشد؟ بده جام شراب!

شاهد و مطرب به دست افشان و مستان پایکوب

غمزهٔ ساقی ز چشمِ مِی پرستان بُرده خواب!

حافظ
صبح به خیر

@adelehz
هر صبح گلی بچین
گل عشق
آرامش
شادی
امید
ولی یادت نرود برای چیدن گلها
و لذت بردن از بوی خوبشان
قبلا باید آنها را بکاری.
گلهای خوب زندگیت را بکار
#عادله_زمانی
@adelehz
امروز دم دمای غروب یه درخت پیدا کردم
که بی برگ وبار بود ولی پر از گنجشکهایی بود که بعد از یک روز سخت کاری :)
جمع شده بودند اینجا و داشتند آماده ی خواب میشدند.میدونید که پرنده ها عادت دارند شبها زود بخوابند ..
هرازچندگاهی یکی شون یه جیک مختصری میکرد انگار داشت وارد مرحله ی اول خواب میشد و رویا دیدن شروع شده بود ..
حقیقتش نمیدونم داشتند چی می دیدن شاید یه دشت سرسبز و پر دونه خواب می دیدند
شاید هم دلشون برای یه گنجشک دیگه تنگ شده بود و داشتند خواب می دیدن که دارن به همراه اون پرواز میکند...
راستی کی میدونه گنجشکها چه خوابی میبینند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
قالَ إِنَّما أَشْکُوا بَثِّی وَ حُزْنی‏ إِلَى اللَّهِ


گفت:من غم و اندوهم را تنها به خدا می‌گویم...

سوره یوسف |ایه86
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کسی را که دوست دارید .
بی مقدمه ببوسید ...
چنین چیز باارزشی نباید به تعویق بیفتد
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ایشون اسمش کاپوتا ست بی سرپرسته و نزدیک یه مدرسه در گرجستان زندگی میکنه
کارشم اینه که وقتی بچه ها تعطیل میشن میره کنارشون تا از خیابون رد بشن گاهی هم سر راننده ها داد میزنه 🥰😁
نمیرم براش ؟؟؟؟😍😍🥰
@adelehz
به غیر از بوسه کز تکرار، رغبت را کند افزون
کدامین قند را دیگر مکرر می‌توان خوردن؟

صائب تبریزی
@adelehz
یه سندرومی هم هست به اسم جمعه پنداری
به این صورت که عصر هر تعطیلی بین هفته ای فکر میکنی فرداش شنبه ست 😐
🧿 @adelehz
من دوستت دارم
و این رازی ست که خودم میدانم
نمیخواهم رازم را آشکار کنم
حالا من بزرگترین راز دنیا را با خودم دارم
راز دوست داشتنت....
#عادله_زمانی
@adelehz
تا حالا ندیدمش، ولی میتونم دوست داشتنشو با تمام وجود حس کنم،
عشق تنها چیزیه که نیاز به چشم بینا و نابینا نداره...

📽 زندگی دوگانه ورونیکا

@adelehz
چندسالی ست برای یک موضوع تلاش میکنم
بارها تلاش کردم
به درهای مختلفی برخوردم .درهای زیادی را زدم‌و راههای بسیاری را امتحان کرده ام...
تا چند روز آینده قرار ست در موردش جوابی به دستم برسد ..
و حالا نمیدانم چه خواهد شد .
به این فکر میکنم که اگر تمام تلاشها بی اثر بود باید چه کنم ؟باید چه راهی را بروم و باز چه تدبیری بیندیشم.
در یک بی حسی مطلق قرار گرفته ام در یک بی وزنی و معلق بودن خاص...
اگر درهایی که بزور باز کرده ام دوباره بسته و قفل شود چه باید بکنم .
و خدا
البته که در هر قدم و هر تلاش ملتمسانه از او درخواست کمک کرده ام .و همچنان که قرار ست چندی بعد چیزی به گوشم برسد بازهم دست از دامانش نکشیده ام و درخواست میکنم.
با وجود اینکه به امید و اتفاقهای خوب حتی در دقیقه نود ایمان دارم ولی همچنان هر احتمالی را از نظر دور نمی دارم و از خودم بارها می پرسم حالا که تمام همتم را روی این موضوع گذاشتم اگر جواب منفی شود چه خواهم کرد؟
چه راهی؟ چه هدفی؟ چه تصمیم دوباره ای خواهم گرفت؟
در این بی حسی مطلق سوالهای بی جوابم بسیارست.امیدوارم خداوند این بنده ی سرگردانش را فراموش نکند و راهی پیش پایش بگذارد و او را از این برهوت سرگردانی به سلامت عبور دهد.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
صبحت به خیر خورشید
وقتی که می دمیدی
ماه مرا ندیدی ؟
@adelehz
آخر هفته تون پر از شکلات
شکلاتهای سلامتی،شادی،خوشحالی،آرامش، دلخوشی و هر شکلات شیرین و خوشمزه ای که طعم زندگی تان را عالی میکند.
@adelehz
مرد وقتی عاشق زنی می‌شود
در دل خود پنهانش می‌کند مبادا که دیگران او را بدزدند،
اما زن وقتی عاشق شد آن را جار می‌زند تا کسی برای نزدیک شدن به آن مرد تلاش نکند...
مرد به خاطر یک عقیده هرکسی را قربانی می‌کند و زن به خاطر یک نفر هر عقیده‌ای را...
مرد عقل است و زن قلب...
به همین خاطر در هر رابطه‌ای زن بیشتر از مرد اذیت می‌شود...

@adelehz
سندروم اردک چیست؟

اصطلاح سندروم اردک توسط پژوهشگران دانشگاه استنفورد بعد از بررسی پست های مجازی چند دانشجو که خودکشی کرده بودند ابداع شد

اگر به شناي اردک در آب توجه کنیم ما تنها قسمتی از بدن او را می بینیم که به آرامی بر روی آب درحال حرکت است، درحالی که متوجه تقلای این اردک که با تلاش پاهای خود را تکان می دهد تا حرکت کند، نمی شویم.
 دانشجویانی هم که خودکشی کرده بودند تصاویری شاد یا نقل قول هایی امید بخش از خود منتشر کرده بودند که به ظاهر نشان می داد آنان بسیار شاد و خوشبخت هستند در صورتی که خارج از شبکه های مجازی و در دنیای واقعی با مشکلات روحی زیاد دست و پنجه نرم می کردند.

در واقع مبتلایان به « سندرم اردک» کسانی هستند که تلاش می کنند همواره تصویری شاد و خوشبخت از خود در فضای مجازی نشان دهند در صورتی که در دنیای واقعی با مشکلات زیادی مواجه هستند.
اگر کمی به فضای مجازی دقت کنید متوجه میشوید که متاسفانه افراد زیادی در آن مبتلا به سندروم هستند که به صورت افراطی سعی در شاد نشان دادن خودشان هستند و این تصویری دور از واقعیت را به افراد نشان میدهد که تبعات روانی و اجتماعی منفی برای جامعه به همراه دارد.
@adelehz
دوباره جمعه رسیده ست .
خلائی نامرئی میان اتاق نشسته ست .انگار چیزی و یا شاید هم کسی کم آمده ست .عکسهای قدیمی در ظاهر میخندند ولی در درونشان طوفان ست .
و ظرفهای چینی خیلی قدیمی دیگر برای ناهار جمعه از گنجه ها بیرون نمی آیند. به آن دلیل که توهم میدانی به دلیل اینکه بسیاری از مهمانان آن سالها حالا دیگر نیستند...یا برای همیشه رفته اند یا آنچنان در زمانه گم شده اند که به این اسانی ها پیدا نخواهند شد...
بازهم جمعه رسید...
#عادله_زمانی
@adelehz