براتون آرزو میکنم هفته ی آینده
خبری که مدتهاست منتظرش هستید بهتون برسه و اونقدر باعث شادی و شعف تون بشه که یک لحظه حس کنید جهان به افتخار شما از حرکت ایستاده😍🥰
براتون آرزو میکنم خدا در روزهای آینده هدیه های عالی و پر از عشقی بهتون بده 🥰
و اینکه این هفته فقط هفته ی خبرهای خوب باشه براتون😍
شب خوش
@adelehz
خبری که مدتهاست منتظرش هستید بهتون برسه و اونقدر باعث شادی و شعف تون بشه که یک لحظه حس کنید جهان به افتخار شما از حرکت ایستاده😍🥰
براتون آرزو میکنم خدا در روزهای آینده هدیه های عالی و پر از عشقی بهتون بده 🥰
و اینکه این هفته فقط هفته ی خبرهای خوب باشه براتون😍
شب خوش
@adelehz
خدایا تو بساز
که بهترین سازنده تویی
و تو بده
که بی منت ترین اهدا کننده تویی
و تو بخواه
که خواستنت بر تمام دنیا پیشی خواهد گرفت .
#عادله_زمانی
صبح شنبه بخیر و برکت
@adelehz
که بهترین سازنده تویی
و تو بده
که بی منت ترین اهدا کننده تویی
و تو بخواه
که خواستنت بر تمام دنیا پیشی خواهد گرفت .
#عادله_زمانی
صبح شنبه بخیر و برکت
@adelehz
@zhuanchannel
نقل است سفیان که از شفقت که بر خلق خدای داشت، روزی در بازار مرغکی ديد در قفس، که فرياد می کرد و می تپید. او را بخريد و آزاد کرد.
مرغک هر شب به خانه سفيان آمدی.سفيان همه شب نماز کردی و آن مرغک نظاره می کردی و گاه گاه بر وی می نشستی.
چون سفيان را به خاک بردند، آن مرغک خود را بر جنازه او می زد و فرياد می کرد و خلق به های های می گريستند. چون شيخ را دفن کردند، مرغک خود را بدان خاک می زد تا از گور آواز آمد که: حق - تعالي - سفيان را بيامرزيد سبب شفقتی که بر خلق داشت.
مرغک نيز بمرد و به سفيان رسيد.
#تذکرة_الاوليا
خلق خدا یعنی همه چیز و شفقت بر خلق خدا یعنی شفقت بر همه چیز.
شفقت بر آدم بر پرنده بر خاک و آب و گیاه.
شفقت یعنی که بی تابی مرغکی در قفس را ببینی، فریادش را بشنوی، اندوهش را بفهمی.
و نگذری و بی تفاوت نباشی و کاری کنی.
و سفیان ثوری چنین کاری کرد.
و چه زیباست که نماز بخوانی و پرنده ای نمازت را تماشا کند، تو نماز بخوانی و پرنده ای بیاید و بر قنوتت بنشیند، بر سجودت بنشیند، بر دعا و مناجات و قل هو الله ات بنشیند.
و چه زیباست که وقتی از این جهان رفتی از خاکت آواز برآید که او را ببخشیده ایم زیرا که مهربان بود.
و زیباتر آن که مرغکی به عشقت از دنیا تا آخرت پرواز کند برای اینکه بیاید و بر جانت بنشیند، بر روحت بنشیند بر بهشتی که تویی بنشیند.
شفقت خوانی در روزگار خشونت
عرفان نظرآهاری
از پیج ژوان
@adelehz
نقل است سفیان که از شفقت که بر خلق خدای داشت، روزی در بازار مرغکی ديد در قفس، که فرياد می کرد و می تپید. او را بخريد و آزاد کرد.
مرغک هر شب به خانه سفيان آمدی.سفيان همه شب نماز کردی و آن مرغک نظاره می کردی و گاه گاه بر وی می نشستی.
چون سفيان را به خاک بردند، آن مرغک خود را بر جنازه او می زد و فرياد می کرد و خلق به های های می گريستند. چون شيخ را دفن کردند، مرغک خود را بدان خاک می زد تا از گور آواز آمد که: حق - تعالي - سفيان را بيامرزيد سبب شفقتی که بر خلق داشت.
مرغک نيز بمرد و به سفيان رسيد.
#تذکرة_الاوليا
خلق خدا یعنی همه چیز و شفقت بر خلق خدا یعنی شفقت بر همه چیز.
شفقت بر آدم بر پرنده بر خاک و آب و گیاه.
شفقت یعنی که بی تابی مرغکی در قفس را ببینی، فریادش را بشنوی، اندوهش را بفهمی.
و نگذری و بی تفاوت نباشی و کاری کنی.
و سفیان ثوری چنین کاری کرد.
و چه زیباست که نماز بخوانی و پرنده ای نمازت را تماشا کند، تو نماز بخوانی و پرنده ای بیاید و بر قنوتت بنشیند، بر سجودت بنشیند، بر دعا و مناجات و قل هو الله ات بنشیند.
و چه زیباست که وقتی از این جهان رفتی از خاکت آواز برآید که او را ببخشیده ایم زیرا که مهربان بود.
و زیباتر آن که مرغکی به عشقت از دنیا تا آخرت پرواز کند برای اینکه بیاید و بر جانت بنشیند، بر روحت بنشیند بر بهشتی که تویی بنشیند.
شفقت خوانی در روزگار خشونت
عرفان نظرآهاری
از پیج ژوان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر مادری برای یک بار هم شده این دیالوگ و با دخترش رد وبدل کرده😂
@adelehz
@adelehz
اجازه ندهید کسی برایتان حد و مرز تعیین کند .حتی اگر به نفع شما باشد هیچ کس حق ندارد آنقدر حق به جانب شعور شما را زیر سوال ببرد که شخصیت و انتخابهای شخصی تان را به سخره گیرد.
بله آدمها میتوانند بشما راهنمایی بدهند اما این بدان معنا نیست که حق دارند خود شما را نادیده بگیرند و افکارشان را به شما دیکته کنند.
اجازه ندهید کسی شخصیت تان را زیر سوال ببرد.
#عادله_زمانی
ترجمه:تو پرنسس او نیستی تو ملکه ی خودت هستی
@adelehz
بله آدمها میتوانند بشما راهنمایی بدهند اما این بدان معنا نیست که حق دارند خود شما را نادیده بگیرند و افکارشان را به شما دیکته کنند.
اجازه ندهید کسی شخصیت تان را زیر سوال ببرد.
#عادله_زمانی
ترجمه:تو پرنسس او نیستی تو ملکه ی خودت هستی
@adelehz
به بعضی آدمها باید گفت
معذرت خواهيت بايد پرصدا باشد،
به همان اندازه كه بی احترامیت بوده ست...
@adelehz
معذرت خواهيت بايد پرصدا باشد،
به همان اندازه كه بی احترامیت بوده ست...
@adelehz
اگر شبی چمدانی از اتاقت برداشتی و راس ساعت ۲ شب وقتی سکوت و سیاهی چون مخملی سنگین بر سر شهرت سایه افکنده بود از خانه بیرون رفتی تا گم شوی..
چند نفر خواهند بود که زودتر از بقیه بفهمند نیستی؟
و چند نفر خواهند بود که دلشان برایت تنگ شود و دلشان هرگز نخواهد که چمدانی در دستت و سفری پیش رویت باشد.
اگر شبی در یک سکوت و تنهایی غلیظ از جاده های این شهر عبور کردی و این شهر را پس از خودت وا گذاشتی چند نفر خواهند بود که سراغت را بگیرند و یا بپرسند فلانی کجا رفته ست.
اگر شبی با شنیدن آوازی کلاسیک یا حتی فولکلور متعلق به شهر و خانه ی پدری ات،راهی جاده شدی .چند نفر خواهند بود که از نبودنت در این شهر اشک بریزند؟
انسان قصه ی تنهای غم انگیزی ست که شاید در زندگی چند خواننده داشته باشد اما هیچکس نمی تواند تضمین کند که این خواننده ها واقعا عاشق این قصه ی تنهای غم انگیزند یا فقط برای پر شدن ثانیه شمار روزهایشان دنبالش میکنند..
کسی چه میداند..
به چمدانت و به ساعت ۲ شب و به آن تاریکی غلیظ نیمه شب فکر کن ...
#عادله_زمانی
@adelehz
چند نفر خواهند بود که زودتر از بقیه بفهمند نیستی؟
و چند نفر خواهند بود که دلشان برایت تنگ شود و دلشان هرگز نخواهد که چمدانی در دستت و سفری پیش رویت باشد.
اگر شبی در یک سکوت و تنهایی غلیظ از جاده های این شهر عبور کردی و این شهر را پس از خودت وا گذاشتی چند نفر خواهند بود که سراغت را بگیرند و یا بپرسند فلانی کجا رفته ست.
اگر شبی با شنیدن آوازی کلاسیک یا حتی فولکلور متعلق به شهر و خانه ی پدری ات،راهی جاده شدی .چند نفر خواهند بود که از نبودنت در این شهر اشک بریزند؟
انسان قصه ی تنهای غم انگیزی ست که شاید در زندگی چند خواننده داشته باشد اما هیچکس نمی تواند تضمین کند که این خواننده ها واقعا عاشق این قصه ی تنهای غم انگیزند یا فقط برای پر شدن ثانیه شمار روزهایشان دنبالش میکنند..
کسی چه میداند..
به چمدانت و به ساعت ۲ شب و به آن تاریکی غلیظ نیمه شب فکر کن ...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
داشتم با خودم فکر میکردم اگر آلزایمر بگیرم چه خواهد شد؟
قصه ی به غایت دردناکی خواهد بود .تصورش هم البته که غم انگیز ست
میدانی به این فکر میکردم که اگر آلزایمر داشته باشم کم کم خیلی چیزها را از یاد خواهم برد .چیزهایی که مفهوم زندگیم بودند .
مثلا که یادم برود صبحها برای اعضای خانواده ام به روال همیشه آیت الکرسی بخوانم اصلا ایت الکرسی را فراموش کنم ...
یا اینکه کم کم یادم برود چطور میشود یک قوری چای خوب دم کشیده درست کرد یا مثلا اینکه اصلا بیاد نیاورم که چطور میتوانم پلو مرغهای خاص و پر ادویه ام را درست کنم.
یادم برود در جواب کسی که میپرسد چه خوانده ای چه جوابی بدهم .
و هیچکدام از خاطرات دانشگاه و دوستان به شدت قدیمی ام را بیاد نیاورم.
یادم نیاید کدام فصل را دوست دارم و اصلا کسی را بیاد نیاورم که بخواهم دلتنگش شوم ...
مادرم و خنده هایش را نشناسم و اگر پدرم ازمن بپرسد بابا چه بستنی میخوری نه مفهوم بابا را بفهمم و نه بستنی ...
بغض گلوی آدم را میگیرد وقتی به این فکر کند که ممکن ست روزی بیاید که حتی نام عزیزترین هایش را بیاد نیاورد چه برسد به خنده ها و گریه ها و عاشقانه هایی که با انها داشته ست .
اینکه به مادرت به پدرت همسرت و یا فرزندت نگاه کنی و جز غریبه ای نبینی قطعا آن قدر تلخ ست که حتی بیاد آوردنش بتواند راه گلو را ببندد.
میخواهم بدانی زندگی ما نه به موفقیتها و رسیدنها که به همین داشته های حتی گاهی محدودمان ست .
به این فکر کن که الزایمر میتواند چه چیزهایی را از تو بگیرد وقتی بشماری شان خواهی دید چقدر ثروتمندی و چقدر چیزهایی داری که از دست دادنشان مفهوم و معنایت را ضرب صفر خواهد کرد...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
قصه ی به غایت دردناکی خواهد بود .تصورش هم البته که غم انگیز ست
میدانی به این فکر میکردم که اگر آلزایمر داشته باشم کم کم خیلی چیزها را از یاد خواهم برد .چیزهایی که مفهوم زندگیم بودند .
مثلا که یادم برود صبحها برای اعضای خانواده ام به روال همیشه آیت الکرسی بخوانم اصلا ایت الکرسی را فراموش کنم ...
یا اینکه کم کم یادم برود چطور میشود یک قوری چای خوب دم کشیده درست کرد یا مثلا اینکه اصلا بیاد نیاورم که چطور میتوانم پلو مرغهای خاص و پر ادویه ام را درست کنم.
یادم برود در جواب کسی که میپرسد چه خوانده ای چه جوابی بدهم .
و هیچکدام از خاطرات دانشگاه و دوستان به شدت قدیمی ام را بیاد نیاورم.
یادم نیاید کدام فصل را دوست دارم و اصلا کسی را بیاد نیاورم که بخواهم دلتنگش شوم ...
مادرم و خنده هایش را نشناسم و اگر پدرم ازمن بپرسد بابا چه بستنی میخوری نه مفهوم بابا را بفهمم و نه بستنی ...
بغض گلوی آدم را میگیرد وقتی به این فکر کند که ممکن ست روزی بیاید که حتی نام عزیزترین هایش را بیاد نیاورد چه برسد به خنده ها و گریه ها و عاشقانه هایی که با انها داشته ست .
اینکه به مادرت به پدرت همسرت و یا فرزندت نگاه کنی و جز غریبه ای نبینی قطعا آن قدر تلخ ست که حتی بیاد آوردنش بتواند راه گلو را ببندد.
میخواهم بدانی زندگی ما نه به موفقیتها و رسیدنها که به همین داشته های حتی گاهی محدودمان ست .
به این فکر کن که الزایمر میتواند چه چیزهایی را از تو بگیرد وقتی بشماری شان خواهی دید چقدر ثروتمندی و چقدر چیزهایی داری که از دست دادنشان مفهوم و معنایت را ضرب صفر خواهد کرد...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
انصافا این عشق منه😍😄
@adelehz
@adelehz
چالش دعا برای روشنایی خانه ی همسایه..
دلم میخواهد شما را دعوت کنم به یکچالش متفاوت ...
همیشه برای خودمان دعا کرده ایم دعاهایی که البته همیشه هم جواب نداشتند و گاهی حتی تصور کردیم شاید دعای مان در کائنات گم شده ست و به جایی نرسیده ...
ولی این بار یک راه متفاوت را خواهیم رفت .
بیاید این بار همین حالا هرکجا که هستیم و در هر حالتی دقیقه ای چشممان را ببندیم و برای کسی غیر از خودمان دعا کنیم ...حتی کسی که اورا ندیده ایم و یا حتی نمیشناسیمش..
مثلا من همین لحظه دعا میکنم برای شفای آن جوان بیماری که بتازگی با سرطان مواجه شده ست حتی با اینکه تا بحال ندیدمش و تنها اسمش را شنیدم.
دعا میکنم برای سالم فارغ شدن همکار باردارم که این روزها شمارش معکوس زایمانش آغاز شده ست.
دعا میکنم برای حل مشکل آن جوانی که این روزها نگران از دست دادن شغلش ست .
و دعا میکنم برای عاقبت بخیری آنهایی که میشناسمشان و میدانم که این روزها کمی زندگی سخت بر ایشان گرفته ست...
و دعا میکنم برای تک تک شما که خبرهای خوب خوشحالی های بسیار عشق هایی که لایق تان باشند شغلهای که باب میلتان باشد در دست تان قرار گیرد .و جوابهای مثبت و شادی آور بشنوید و دلتان از اعماق شاد شود..
در دعاهایتان مرا هم بی نصیب نگذارید لطفا ...
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم میخواهد شما را دعوت کنم به یکچالش متفاوت ...
همیشه برای خودمان دعا کرده ایم دعاهایی که البته همیشه هم جواب نداشتند و گاهی حتی تصور کردیم شاید دعای مان در کائنات گم شده ست و به جایی نرسیده ...
ولی این بار یک راه متفاوت را خواهیم رفت .
بیاید این بار همین حالا هرکجا که هستیم و در هر حالتی دقیقه ای چشممان را ببندیم و برای کسی غیر از خودمان دعا کنیم ...حتی کسی که اورا ندیده ایم و یا حتی نمیشناسیمش..
مثلا من همین لحظه دعا میکنم برای شفای آن جوان بیماری که بتازگی با سرطان مواجه شده ست حتی با اینکه تا بحال ندیدمش و تنها اسمش را شنیدم.
دعا میکنم برای سالم فارغ شدن همکار باردارم که این روزها شمارش معکوس زایمانش آغاز شده ست.
دعا میکنم برای حل مشکل آن جوانی که این روزها نگران از دست دادن شغلش ست .
و دعا میکنم برای عاقبت بخیری آنهایی که میشناسمشان و میدانم که این روزها کمی زندگی سخت بر ایشان گرفته ست...
و دعا میکنم برای تک تک شما که خبرهای خوب خوشحالی های بسیار عشق هایی که لایق تان باشند شغلهای که باب میلتان باشد در دست تان قرار گیرد .و جوابهای مثبت و شادی آور بشنوید و دلتان از اعماق شاد شود..
در دعاهایتان مرا هم بی نصیب نگذارید لطفا ...
#عادله_زمانی
@adelehz
✨
رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا
پروردگارا؛ رحمتی از نزد خود به ما عطا کن، و برای ما در کارمان زمینه هدایتی فراهم آور.
[کهف |آیه ۱۰]
شب خوش❤️
@adelehz
رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا
پروردگارا؛ رحمتی از نزد خود به ما عطا کن، و برای ما در کارمان زمینه هدایتی فراهم آور.
[کهف |آیه ۱۰]
شب خوش❤️
@adelehz
گاهی مثل کودکان بی بهانه بخند و رها کن
این غصه ی امروز و فردا را
گاهی کودک باش و برای هیچ آینده ای برنامه ریزی نکن
گاهی کودکانه زندگی کن با دلخوشی های کودکانه دلخوشی های کوچک، مجانی ولی با خنده های واقعی ...
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
این غصه ی امروز و فردا را
گاهی کودک باش و برای هیچ آینده ای برنامه ریزی نکن
گاهی کودکانه زندگی کن با دلخوشی های کودکانه دلخوشی های کوچک، مجانی ولی با خنده های واقعی ...
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz