Forwarded from "زنی کهگم کردم "
چنانکه اره ی کند از درخت می گذرد
سه شنبه بی تو و یادت چه سخت می گذرد
سه شنبه را بتکان بی خیال قافیه ها مرا بغل کن عزیزم که وقت می گذرد
@adelehz
سه شنبه بی تو و یادت چه سخت می گذرد
سه شنبه را بتکان بی خیال قافیه ها مرا بغل کن عزیزم که وقت می گذرد
@adelehz
روز جهانی بغل
امیدوارم این روز و همه ی روزها
عشق و شادی و سلامتی و پول و البته دل خوش:)
محکم بغلتون کنه 😍❤️
@adelehz
امیدوارم این روز و همه ی روزها
عشق و شادی و سلامتی و پول و البته دل خوش:)
محکم بغلتون کنه 😍❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محکم بغل بگیر مرا
تا که بگویم به همه
او فقط جان من و
یار من و مال من است❤️
امروز ۲۱ ژانویه، روز جهانی بغل کردنه❤️
@adelehz
تا که بگویم به همه
او فقط جان من و
یار من و مال من است❤️
امروز ۲۱ ژانویه، روز جهانی بغل کردنه❤️
@adelehz
در تاریکی همه مان شبیه به یکدیگریم.
قبل ترها یک اصول اخلاقی مشخص و یک برگ قانون نوشته دیسپلین وار داشتم .به آدمها با همان برگه ام نگاه میکردم .دروغ بد ست .مهربانی خوب ست .خیانت زشت ست و....
به خیال بچه گانه ام همه چیز همین قدر ساده بود.
ولی این خیال بچه گانه ای بیش نیست .آدمیزاد آنقدر پیچ و خم در روح و روانش دارد که باور کن ابدا نمیشود به این راحتی در موردش حرف زد.
اولین بار که دروغ گفتم از خودم پرسیدم این آیا کار بدی نبود؟ آنگاه احساسی در درونم پاسخ داد ببین به این دلیل اشکالی ندارد و این دلیل و این یکی دلیل دیگر...
آنگاه باری که بروی دوشم بود کمی سبک تر شد و البته دروغ هم آنقدر قباحتی که قبلا برایم داشت را نداشت..من در تاریکی روحم شبیه همان کسی شده بودم که تا دیروز مذمتش میکردم..
دوست چندساله ام دختر عجیبی بود .اصول برایش حکم آب و هوا را داشت ذره ای از اصولش تخطی نمی کرد ..همیشه از زنانی و مردان متاهلی که خیانت میکردند بد میگفت..روزی عاشق شد عاشق مردی که زن و یک فرزند داشت هرچه به گوشش خواندیم افاقه نکرد چیزی در درونش به او میگفت که به این دلیل و آن دلیل ایرادی ندارد ..
دوستم در تاریکی شبیه کسی شده بود که ملامتش میکرد..
این ها تنها چندمثال بود .چند نفر از ما اگر در یک موقعیت خوب باشیم و کسی متوجه نشود دست به دزدی در کارمان میزنیم؟و در عینش همواره آدمهایی که حق مان را نادیده میگیرند ملامت میکنیم؟
میخواهم بگویم ما آدمها در تاریکی شبیه به هم هستیم .در واقع این همه ملامت و مذمتی که در برابر دیگران به کار میگیریم .این همه تو بدی و من خوب این اندازه تو کرده ای من ابدا نمیکنم اشتباه ست.
شنیده ام شیطان همواره به سراغ آدمهایی میرود که خودشان را بری از هرچیز میدانند و احتمال به گناه افتادنشان را صفر..
سالها پیش یک سریال ماه رمضانی بود و داستانش در واقع همین موضوع مردی بود که باور نمی کرد هرگز به گناه بیفتد ولی روزی چنان روحش را به شیطان فروخت که هیچ چیز از پاکی اش باقی نماند.
این بار که خواستیم کسی را قضاوت کنیم و بر گناهش خرده بگیریم بیاد اوریمکه در تاریکی همه ی ما شبیه هم هستیم
چه بسا امروز او گناهکار باشد و فردا ما...
#عادله_زمانی
@adelehz
قبل ترها یک اصول اخلاقی مشخص و یک برگ قانون نوشته دیسپلین وار داشتم .به آدمها با همان برگه ام نگاه میکردم .دروغ بد ست .مهربانی خوب ست .خیانت زشت ست و....
به خیال بچه گانه ام همه چیز همین قدر ساده بود.
ولی این خیال بچه گانه ای بیش نیست .آدمیزاد آنقدر پیچ و خم در روح و روانش دارد که باور کن ابدا نمیشود به این راحتی در موردش حرف زد.
اولین بار که دروغ گفتم از خودم پرسیدم این آیا کار بدی نبود؟ آنگاه احساسی در درونم پاسخ داد ببین به این دلیل اشکالی ندارد و این دلیل و این یکی دلیل دیگر...
آنگاه باری که بروی دوشم بود کمی سبک تر شد و البته دروغ هم آنقدر قباحتی که قبلا برایم داشت را نداشت..من در تاریکی روحم شبیه همان کسی شده بودم که تا دیروز مذمتش میکردم..
دوست چندساله ام دختر عجیبی بود .اصول برایش حکم آب و هوا را داشت ذره ای از اصولش تخطی نمی کرد ..همیشه از زنانی و مردان متاهلی که خیانت میکردند بد میگفت..روزی عاشق شد عاشق مردی که زن و یک فرزند داشت هرچه به گوشش خواندیم افاقه نکرد چیزی در درونش به او میگفت که به این دلیل و آن دلیل ایرادی ندارد ..
دوستم در تاریکی شبیه کسی شده بود که ملامتش میکرد..
این ها تنها چندمثال بود .چند نفر از ما اگر در یک موقعیت خوب باشیم و کسی متوجه نشود دست به دزدی در کارمان میزنیم؟و در عینش همواره آدمهایی که حق مان را نادیده میگیرند ملامت میکنیم؟
میخواهم بگویم ما آدمها در تاریکی شبیه به هم هستیم .در واقع این همه ملامت و مذمتی که در برابر دیگران به کار میگیریم .این همه تو بدی و من خوب این اندازه تو کرده ای من ابدا نمیکنم اشتباه ست.
شنیده ام شیطان همواره به سراغ آدمهایی میرود که خودشان را بری از هرچیز میدانند و احتمال به گناه افتادنشان را صفر..
سالها پیش یک سریال ماه رمضانی بود و داستانش در واقع همین موضوع مردی بود که باور نمی کرد هرگز به گناه بیفتد ولی روزی چنان روحش را به شیطان فروخت که هیچ چیز از پاکی اش باقی نماند.
این بار که خواستیم کسی را قضاوت کنیم و بر گناهش خرده بگیریم بیاد اوریمکه در تاریکی همه ی ما شبیه هم هستیم
چه بسا امروز او گناهکار باشد و فردا ما...
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم یک تورا میخواهد
میان این شهر غریب
صبح زودی که بیدار شوم
و نامت را بشنوم
و نامت را بر لب آورم...
تا روزم مثل عسل شیرین شود
شبیه نامت ...
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
میان این شهر غریب
صبح زودی که بیدار شوم
و نامت را بشنوم
و نامت را بر لب آورم...
تا روزم مثل عسل شیرین شود
شبیه نامت ...
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
این روزها
بدجور نیاز دارم
به یکی ازاین خانه ها
ازاین مادربزرگهای مهربان
که بروم گوشی را خاموش کنم
سرم را بگذارم روی دامنش..
بگویم مادرجان سخت است
بخندد بگوید درست میشودمادر
خداکریم است..
#عادله_زمانی
@adelehz
بدجور نیاز دارم
به یکی ازاین خانه ها
ازاین مادربزرگهای مهربان
که بروم گوشی را خاموش کنم
سرم را بگذارم روی دامنش..
بگویم مادرجان سخت است
بخندد بگوید درست میشودمادر
خداکریم است..
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ویروس خطرناکی به نام کرونا در چین منتشر شده که گویا ناشناخته بوده
و حالا گویا مشخص شده که منبعش گوشت خفاش و خوردن سوپ خفاش !!!!!
واقعا این چینی ها را درک نمیکنم
غذا که قحط نیست عادت دارن گویا به چرندخوری
خدا بخیر بگذرونه....
@adelehz
و حالا گویا مشخص شده که منبعش گوشت خفاش و خوردن سوپ خفاش !!!!!
واقعا این چینی ها را درک نمیکنم
غذا که قحط نیست عادت دارن گویا به چرندخوری
خدا بخیر بگذرونه....
@adelehz
ازیک جایی به بعد
نه غر بزنید
نه گیر بدهید
نه سعی کنید درکش کنید
بگذارید همانطور که میخواهد زندگی کند
شما هرگز قادربه تغییر آدمی که خودش خواهان تغییر نیست نخواهیدبود.
راهتان رابروید بدون نیاز به او..
#عادله_زمانی
@adelehz
نه غر بزنید
نه گیر بدهید
نه سعی کنید درکش کنید
بگذارید همانطور که میخواهد زندگی کند
شما هرگز قادربه تغییر آدمی که خودش خواهان تغییر نیست نخواهیدبود.
راهتان رابروید بدون نیاز به او..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه بچه کانگورو به من بدین برم 😍
@adelehz
@adelehz
جمعه ترین جمعه روزی ست
که بیدار میشوی
و نگاهت به خودت در آیینه می افتد .
اولش تنت از خواب کمی بیشتر از نرم هر روزه گرفته ست ولی با همان حال به خودت لبخند میزنی و میگویی خسته ی یک هفته دویدن نباشی حالا بشین کمی نفس تازه کن تا برایت چای بریزم.
تو که خودت قهرمان این زندگی هستی...
#عادله_زمانی
@adelehz
که بیدار میشوی
و نگاهت به خودت در آیینه می افتد .
اولش تنت از خواب کمی بیشتر از نرم هر روزه گرفته ست ولی با همان حال به خودت لبخند میزنی و میگویی خسته ی یک هفته دویدن نباشی حالا بشین کمی نفس تازه کن تا برایت چای بریزم.
تو که خودت قهرمان این زندگی هستی...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
غلامحسین ساعدی از بزرگترین نویسندگان معاصر، عاشق دختری بنام طاهره کوزهگرانی بود. ساعدی در طول 13 سال 41 نامه به او نوشت و در نامه ها از او ميخواست كه پاسخ نامه هاش را بدهد اما طاهره هيچگاه پاسخى براى او ننوشت! این نامهها پس از مرگ طاهره در پستوی خانهاش پیدا شد و در سال 89 در كتابى با عنوان «طاهره، طاهره عزیزم» منتشر شد
یکی از نامهها چیزی نبود جز تكرار بیش از 300 بار نام طاهره ...
@adelehz
یکی از نامهها چیزی نبود جز تكرار بیش از 300 بار نام طاهره ...
@adelehz