"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دوستت دارم های واقعی تاریخ مصرف ندارند .
هروقت به سراغش بیایی میتوانی عطر تازگیش را حس کنی..
دوستت دارم های واقعی بیات نمیشوند..حتی بعدازسالها..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
أما الفؤادُ فحسبي أنتٙ ساكنُه..

و اما قلب؛
همین که «تو» ساکن آن هستی، مرا بس...

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کمتر از 60روز دیگه به پایان سال باقی مونده
آرزو میکنم که تو این 60 روز هیچ خبر بدی نشنوید امین
و اون‌چیزی که مدتهاست منتظرش هستید براتون تو همین باقی مونده ی سال رخ بده
الهی آمین
@adelehz
لحظه‌های ناب زندگیتون‌ رو ثبت کنید
چون از کجا مطمئنید که یک روز دلتون، حتی برای سبزی پاک کردنِ مامان وسطِ یه روز از تابستون تنگ نشه؟
لحظه‌ها رو ثبت کن..
#شما_فرستادین

@adelehz
🌿منو دوباره به اون روزهای خوب ببر!


زنگ ميزنم و مي گم : ميتوني بياي دنبالم؟
مي گي : نه ، اين ساعت اونجا ترافيكه ، با استپ بيا

ياد اون روزا مي افتم كه مي يومدي كرج دنبالم و باهم مي رفتيم رودهن دانشگاه
حاضر ميشم و ميام كافه و مي رسم سرميز ، بلند ميشي و بعد از يك هفته دوري ، فقط چندصدم ثانيه آغوشت نصيبم ميشه و بعد مي شيني

ياد اون شبي افتادم كه رو پشت بوم خونه ي مهسا اينا بغلم كردي ، اونقدر محكم و طولاني كه نفسم بند اومده بود ، مي گي : خب سفر خوش گذشت؟
سفر باخانواده رو تو ذهنم مرور ميكنم و مي گم : آره جات خالي بود و ياد اون شمالي ميفتم كه حتي دوستامونو پيچونديم و فقط من بودم و تو و دريا و شب بيداري !



ميگي : كارم زياد بود وگرنه خودم مي بردمت و شروع ميكني حرف زدن از كارت ، همونطوري كه سرت توگوشيه و نگام نميكني ، ياد كلاس رياضي ٢ ميفتم كه روي صندلي كناريم مينشستي و تمام مدت زل ميزدي بهم و استاد سرلك كه اهل دل بود واست ميخوند :

گر در يمني چو بامني پيش مني
گرپيش مني چو بي مني در يمني !
.
كاش استاد سرلك بود و مي ديد: حالا چقدر پيش مني و بي مني و در يمني !!!

روشنک قاسمی
@adelehz
چنانکه اره ی کند از درخت می گذرد
سه شنبه بی تو و یادت چه سخت می گذرد
سه شنبه را بتکان بی خیال قافیه ها مرا بغل کن عزیزم که وقت می گذرد

@adelehz
روز جهانی بغل
امیدوارم این روز و همه ی روزها
عشق و شادی و سلامتی و پول و البته دل خوش:)
محکم بغلتون کنه 😍❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محکم بغل بگیر مرا
تا که بگویم به همه
او فقط جان من و
یار من و مال من است❤️


امروز ۲۱ ژانویه، روز جهانی بغل کردنه❤️

@adelehz
در تاریکی همه مان شبیه به یکدیگریم.
قبل ترها یک اصول اخلاقی مشخص و یک برگ قانون نوشته دیسپلین وار داشتم .به آدمها با همان برگه ام نگاه میکردم .دروغ بد ست .مهربانی خوب ست .خیانت زشت ست و....
به خیال بچه گانه ام همه چیز همین قدر ساده بود.
ولی این خیال بچه گانه ای بیش نیست .آدمیزاد آنقدر پیچ و خم در روح و روانش دارد که باور کن ابدا نمیشود به این راحتی در موردش حرف زد.
اولین بار که دروغ گفتم از خودم پرسیدم این آیا کار بدی نبود؟ آنگاه احساسی در درونم پاسخ داد ببین به این دلیل اشکالی ندارد و این دلیل و این یکی دلیل دیگر...
آنگاه باری که بروی دوشم بود کمی سبک تر شد و البته دروغ هم آنقدر قباحتی که قبلا برایم داشت را نداشت..من در تاریکی روحم شبیه همان کسی شده بودم که تا دیروز مذمتش میکردم..
دوست چندساله ام دختر عجیبی بود ‌.اصول برایش حکم آب و هوا را داشت ذره ای از اصولش تخطی نمی کرد ..همیشه از زنانی و مردان متاهلی که خیانت میکردند بد میگفت..روزی عاشق شد عاشق مردی که زن و یک فرزند داشت هرچه به گوشش خواندیم افاقه نکرد چیزی در درونش به او میگفت که به این دلیل و آن دلیل ایرادی ندارد ..
دوستم در تاریکی شبیه کسی شده بود که ملامتش میکرد..
این ها تنها چندمثال بود .چند نفر از ما اگر در یک موقعیت خوب باشیم و کسی متوجه نشود دست به دزدی در کارمان میزنیم؟و در عینش همواره آدمهایی که حق مان را نادیده میگیرند ملامت میکنیم؟
میخواهم بگویم ما آدمها در تاریکی شبیه به هم هستیم .در واقع این همه ملامت و مذمتی که در برابر دیگران به کار میگیریم .این همه تو بدی و من خوب این اندازه تو کرده ای من ابدا نمیکنم اشتباه ست.
شنیده ام شیطان همواره به سراغ آدمهایی میرود که خودشان را بری از هرچیز میدانند و احتمال به گناه افتادنشان را صفر..
سالها پیش یک سریال ماه رمضانی بود و داستانش در واقع همین موضوع مردی بود که باور نمی کرد هرگز به گناه بیفتد ولی روزی چنان روحش را به شیطان فروخت که هیچ چیز از پاکی اش باقی نماند.
این بار که خواستیم کسی را قضاوت کنیم و بر گناهش خرده بگیریم بیاد اوریم‌که در تاریکی همه ی ما شبیه هم هستیم
چه بسا امروز او گناهکار باشد و فردا ما...
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم یک تورا میخواهد
میان این شهر غریب
صبح زودی که بیدار شوم
و نامت را بشنوم
و نامت را بر لب آورم...
تا روزم مثل عسل شیرین شود
شبیه نامت ...
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
Forwarded from Z .
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برد از دلم هوای وطن را خیال دور
فکر غریب، کرد غریبِ جهان مرا

صائب تبریزی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دل فرو می‌ریزد و تنها تماشا می‌کنم
مثل سربازی سقوط آخرین دروازه را

حسین دهلوی
@adelehz
این روزها
بدجور نیاز دارم
به یکی ازاین خانه ها
ازاین مادربزرگهای مهربان
که بروم گوشی را خاموش کنم
سرم را بگذارم روی دامنش..
بگویم مادرجان سخت است
بخندد بگوید درست میشودمادر
خداکریم است..

#عادله_زمانی
@adelehz
می آیی
می روی
جان می دهی..
بیخود نیست اسمت را
گذاشته ام
نفسم..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
براتون
حالی ساده و خوش
شبیه این
آرزومندم...
@adelehz
آنکس که تورا دارد
چه چیزندارد؟
شب بخیر
@adelehz