"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
📝

گاه گاهی که دلم میگیرد؛

به خودم می گویم:
در دیاری که پر از دیوار است
به کجا باید رفت؟
به که باید پیوست؟
به که باید دل بست؟
حس تنهای درونم می گوید:
بشکن دیواری که درونت داری!
چه سوالی داری؟
تو خدا را داری
و" خدا "
اول و آخر با توست...

سهراب سپهری
#شما_فرستادین
براتون آرزو میکنم خدا بزودی زود چنان خوشحالتون کنه که حیرون بمونید ❤️❤️
شب خوش
@adelehz
گویی به خواب بود جوانیمان گذشت
گاهی چه زود فرصتمان دیر می شود
کاری ندارم کجایی، چه می‌کنی....
بی‌عشق سر مکن که دلت پیر می‌شود...

قیصر امین پور

@adelehz
احساس سوختن به تماشا نمیشود
آتش بگیر تا که بدانی چه می کشم...
@adelehz
فارغان را چه خبر
از دلِ بی حوصله ام ..

حمید رها

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این یه چوب بازی بین داماد و پدر داماد توی شب عروسی ...
میخوام بگم آدم نه از شکست عشقی میشکنه نه از خیلی چیزهای دیگه ادم وقتی میشکنه که میبنه پدرش یا مادرش پیرشدن که دیگه مثل قبل سالم نیستند..
یک قصه قدیمی ست که میگوید معماری بوده است بسیار هنرمند و متبحر طاق هایی می زده است افسانه ای و ارسی های کار میگذاشته است بی مانند،راز کارش را میگفتند دراین است که او همسرش را بسیار دوست داشته خواهان یار بوده و از لطف همجواری یار خوش،روزی شاهی در کار معمار سخت متعجب مانده به وزیرش گفته چگونه میتوان این مرد هنرمند را متوقف کرد؟وزیر زمان خواسته و پیرزالی بدطینت را روانه خانه معمار کرده پیرزال بد سرشت تا توانست درگوش زن معمارخواند و اورا هوایی کرد پس هرشب که معمار مست ودل خوش یار به خانه برمیگشت زن بااو سر ناسازگاری میگرفت و زندگی را برایش زهر میکرد از همان روز بله،دقیقا از همان روز به بعد دیگر کارمعمار جلو نمی رفته است گاهی ستونی کج می شده و گاهی آیینه ای رنگی می شکسته است.ارسی ها نامیزان جا انداخته میشدند و حوض ها کاشی نکرده می مانند .از ان روز به بعد معمار ،دیگر معمار نشده است.پس این عشق بوده است که بنا میساخته و نه معمار...شاید به همین خاطر است که سال به سال خانه هایمان ساده تر میشود و معمارهایمان خسته تر ..عشق از سرزمین های شرقی مان انگار بدجور کوچ کرده است .
زجرگل بلبل کشید وبوی گل را باد برد بیستون راعشق کند وشهرتش فرهاد برد
#عادله_زمانی
@adelehz
خورشید راببین هزاران سال است ازتابیدن خسته نشده ست،بعضی وقتهاپشت ابرمی ماندامابازهم به خاصیتش یعنی نورادامه میدهد.بگذار امید خاصیت توباشد حتی اگر پشت ابرسیاه ماندی بازهم امیدت را ازدست نده.
#عادله_زمانی

صبح بخیر و نور
@adelehz
متاسفم عزیزم .
باید حقیقتی تلخ را بیاموزی قبل از اینکه حقیقت با شدت در صورتت بخورد.مجبوری در زندگیت به هیچ لبخند و حس خوبی به هیچ عاشق ویا معشوقی به هیچ عشق و یا خواستنی به هیچ حال خوب و طپش قلبی اعتماد نکنی .
فکر نکنی لبخندها همیشگی ست یا هرکه امروز گفت دوستت دارم تا ابد پایت خواهد ماند .
حتی اگر با کسی ازدواج کردی گمان مبری که او تا همیشه زیر یک سقف همان ادم روز اول خواهد بود..
میخواهم بدانی زمان چیز ترسناک بی رحم و گاهی هم مهربانی ست.
ترسناک و بی رحم چون قشنگترین لحظاتت را تغییر میدهد
ومهربان چون اگر نباشد هضم خیلی از دردها آسان نخواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
بعضی رسوم واقعا مضحک هستند
تزیین یخچال عروس
صبح عروسی در یخچال و باز کنی این و ببینی😐😅
@adelehz
تصویر امروز تهران
@adelehz
عقل همواره در پی برهم زدن معادلات دل ست .آنچه را دل میگوید بکن و عقل بر آن خط بطلان میکشد .
هیچ کس نمی تواند منکر شود که زندگی در سایه عقل بدون مشکل ترست .
ولی کیست که بگوید جهان به امتحان سخن دل نمی ارزد؟
#عادله_زمانی
@adelehz
سالهای وبلاگ نویسی
رایج شده بود که چندماه مانده به تولد یک شخص خاص، کسی که دوستش داشت برایش یک وبلاگ با مضمون تولد آماده میکرد .پستهای عاشقانه تولدی می گذاشت و از تمام وبلاگ های دیگر هم میخواست تا با او تبادل لینک کنند .و خوب آن زمانها معیار معتبر بودن وبلاگها تعداد بالای وبلاگهایی بود که با آنها تبادل لینک میکردند القصه .
دختر جوانی برای عشقش وبلاگی تدارک دیده بود و چندماه بروی آن کار کرده بود تا در روز تولدش وبلاگ را تقدیم یار کند .
اما از آنجایی که دست سرنوشت هرگز با عاشقها یار نبوده :( به دلیلی که نمی دانیم البته
روز قبل از تولد پسرک باهم بحث کرده بودند و یادم می آید که شب تولد پسرک بجای پست بشدت عاشقانه در وبلاگ دعوایی اساسی راه افتاده بود و آخرین پست شامل انواع و اقسام بد و بیراه هایی بود که نثار شده بود :)
و ما که مانده بودیم آن چندماه ابراز عشق را باور کنیم یا این چندساعت بد و بیراه را :))))
#عادله_زمانی
#وبلاگ_قدیمی_من
@adelehz
باورتون میشه کرت گودل ، یکی از معروف‌ترین ریاضی‌دان‌های تاریخ ، از گرسنگی مرده باشه ؟!

گودل فقط دستپخت همسرش را میخورد ، بعد از بیماری زنش ۶ ماه چیزی نخورد تا به وزن ۲۹ کیلوگرم رسید و آخرسر درگذشت !😐

#شما_فرستادین


اینجا هم عقل حریف دل نشده گویا ...

@adelehz
Shekayat
Sogand
🎧@adelehz
نه ایمون داره نه دین داره نه دل داره یارم...
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
سخنی که با تو دارم به نسیم صبح گفتم...
دگری نمی‌شناسم تو ببر که آشنایی!

سعدی
صبح بخير و برکت
@adelehz
مَدان از سخت‌ جانی گر نمردم در فراق تو
که جان از ناتوانی بر لب من دیر می‌آید

صائب
@adelehz
@adelehz

ممنون از اکرم عزیز بابت این کار قشنگ❤️
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فیلم کوتاهی از شترمرغی که عینک واقعیت مجازی پیدا میکند و به آرزوی غیر واقعی دست می یابد...
به آنچه می اندیشید میتوانید دست یابید ...
@adelehz