Forwarded from "زنی کهگم کردم "
اگه انتخابشو داشتم دوست داشتم این خانوم خرگوشه باشم .
با این دامن پر از پلیسه و چتر و سبد مچ دست
میرفتم تو جنگل تمشک جمع میکردم بعدم میومدم تو کلبه ی چوبیم برای بچه خرگوشا کیک تمشکی درست میکردم .
بعدم یه قهوه درست میکردم روی صندلی گهواره ایم مینشستم و به اواز کلاسیک یه خواننده قدیمی شهر خرگوشها گوش میدادم ...
چیه این زندگی ماشینی مون 😒
#عادله_زمانی
عکس از پیج سیمرغ ❤️
@adelehz
با این دامن پر از پلیسه و چتر و سبد مچ دست
میرفتم تو جنگل تمشک جمع میکردم بعدم میومدم تو کلبه ی چوبیم برای بچه خرگوشا کیک تمشکی درست میکردم .
بعدم یه قهوه درست میکردم روی صندلی گهواره ایم مینشستم و به اواز کلاسیک یه خواننده قدیمی شهر خرگوشها گوش میدادم ...
چیه این زندگی ماشینی مون 😒
#عادله_زمانی
عکس از پیج سیمرغ ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نگینه و زینب دو کودک مجروح افغان هستند در جنگها پاهای کوچکشان را از دست دادند...به کمک یک موسسه حالا پاهای مصنوعی و کوچکی دارند اما ببینید که چطور دستان هم را میگیرند و به هم در راه رفتن کمک میکنند...جهان با چنین احساسی ست که جایی برای زندگی خواهد بود..
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
أمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ
« کیست آنکس که دعای گرفتار را اجابت میکند و گرفتاری را برطرف میسازد »
سوره نمل آیه ۶۲
شب تان بخیر
آرزوهایتان در شرف برآورده شدن
@adelehz
« کیست آنکس که دعای گرفتار را اجابت میکند و گرفتاری را برطرف میسازد »
سوره نمل آیه ۶۲
شب تان بخیر
آرزوهایتان در شرف برآورده شدن
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
- چطور با کودکان دستفروش برخورد کنیم؟
- چیزی نخرید!
بیشتر این بچهها رو خونوادههاشورن روزانه اجاره میدن.
پولی که به اونها میدین و تموم کردن چیزایی که دستشونه باعث نمیشه اونا رو زودتر بفرستن خونه. به محض تموم شدن یک بسته چسب، یکی دیگه میدن که بفروشه.
- بهشون بی اعتنایی نکنین!
نادیده نگیرینشون. بیاعتنا نباشین. راهتونو نکشین و نرین. شیشه ماشین رو ندین بالا.
این کارا باعث میشه اون بچه با تنفر از اجتماع بزرگ بشه.
صبور باشین و توضیح بدین که اون وسیله رو لازم ندارين. خشونت به خرج ندین.
اون بچه بزرگ میشه و این خشونت رو به جامعه برمیگردونه.
- براشون دلسوزی الکی نکنین.
اگه کاری از دستتون بر نمیاد الکی بچه رو گیج نکنین.
سوال الکی نپرسین که مجبور بشه دروغ بگه.
اونها خانواده دارن اما مجبورن دروغ بگن.
نگین دوست داری بچه من بشی؟ این جور حرفها باعث میشه بچه آزار روانیه ببینه.
- چه کاری از دستمون بر میاد؟
- بهشون خوراکی بدین
اکثر این بچه ها سو تغذیه دارن براشون خوراکی های مقوی بخرین و بهشون بدین و مطمئن بشین که میخورن.
مثلا بسته کوچیک شیر یا موز، ساندویچ گوشت یا مرغ. نارنگی یا پرتقال. اگه بهشون پول بدین ازشون میگیرن.
چیزی بدین که باعث بشه بدنشون تو این سرما مقاومت بیشتری داشته باشه و مریض نشن.
لباس بهشون ندین چون ازشون میگیرن و وادارشون میکنن با لباس کم تو خیابون باشن که مردم دلشون بسوزه.
- مثل یک فروشنده باهاشون برخورد کنین.
نذارین ازتون گدایی کنن.
اگه داره التماس میکنه توضیح بدین که باید جنسش رو ببینین که آیا لازم دارین یا نه.
یادتون باشه که شما مددکار اجتماعی نیستین و کاری هم از دستتون در همون لحظه بر نمیاد پس صبور باشین و سعی کنید لااقل مثل یک انسان با اون بچه برخورد کنید.
- از کلمات مودبانه استفاده کنین.
این بچه ها چیزی غیر از فحش و کلمات زشت و جمله هایی که مناسب سنشون نیست نمیشنون.
باهاشون با احترام برخورد کنین تا همیشه تو ذهنشون بمونه که اجتماع دشمن اونها نیست.
با ١٢٣ تماس بگيريد.
نگید که فایده ای نداره چون داره! اگر میزان گزارشات مردمی از جایی تعدادش بالا باشه اونها از بهزیستی تقاضای واحد جمع آوری متکدیان میکنن.
در حال حاضر بهزیستی این امکان رو داره که بتونه بعضی از این بچه ها رو به عنوان بد سرپرستی از خونواده هاشون بگیره.
(میتونید توی گزارشتون بگین که میترسید از این بچه ها سواستفاده جنسی بشه) اونها وظیفه دارن که گزارش شما رو ثبت کنن.
سمیرا مهدوی،
فعال اجتـماعی
پینوشت: لطفا بخاطر کودکانی که کودکی نمیکنند، این یادداشت را برای همه بفرستید، تا همهمان سهمی در بهبود فرهنگ رفتاری جامعه داشته باشیم.
@adelehz
- چیزی نخرید!
بیشتر این بچهها رو خونوادههاشورن روزانه اجاره میدن.
پولی که به اونها میدین و تموم کردن چیزایی که دستشونه باعث نمیشه اونا رو زودتر بفرستن خونه. به محض تموم شدن یک بسته چسب، یکی دیگه میدن که بفروشه.
- بهشون بی اعتنایی نکنین!
نادیده نگیرینشون. بیاعتنا نباشین. راهتونو نکشین و نرین. شیشه ماشین رو ندین بالا.
این کارا باعث میشه اون بچه با تنفر از اجتماع بزرگ بشه.
صبور باشین و توضیح بدین که اون وسیله رو لازم ندارين. خشونت به خرج ندین.
اون بچه بزرگ میشه و این خشونت رو به جامعه برمیگردونه.
- براشون دلسوزی الکی نکنین.
اگه کاری از دستتون بر نمیاد الکی بچه رو گیج نکنین.
سوال الکی نپرسین که مجبور بشه دروغ بگه.
اونها خانواده دارن اما مجبورن دروغ بگن.
نگین دوست داری بچه من بشی؟ این جور حرفها باعث میشه بچه آزار روانیه ببینه.
- چه کاری از دستمون بر میاد؟
- بهشون خوراکی بدین
اکثر این بچه ها سو تغذیه دارن براشون خوراکی های مقوی بخرین و بهشون بدین و مطمئن بشین که میخورن.
مثلا بسته کوچیک شیر یا موز، ساندویچ گوشت یا مرغ. نارنگی یا پرتقال. اگه بهشون پول بدین ازشون میگیرن.
چیزی بدین که باعث بشه بدنشون تو این سرما مقاومت بیشتری داشته باشه و مریض نشن.
لباس بهشون ندین چون ازشون میگیرن و وادارشون میکنن با لباس کم تو خیابون باشن که مردم دلشون بسوزه.
- مثل یک فروشنده باهاشون برخورد کنین.
نذارین ازتون گدایی کنن.
اگه داره التماس میکنه توضیح بدین که باید جنسش رو ببینین که آیا لازم دارین یا نه.
یادتون باشه که شما مددکار اجتماعی نیستین و کاری هم از دستتون در همون لحظه بر نمیاد پس صبور باشین و سعی کنید لااقل مثل یک انسان با اون بچه برخورد کنید.
- از کلمات مودبانه استفاده کنین.
این بچه ها چیزی غیر از فحش و کلمات زشت و جمله هایی که مناسب سنشون نیست نمیشنون.
باهاشون با احترام برخورد کنین تا همیشه تو ذهنشون بمونه که اجتماع دشمن اونها نیست.
با ١٢٣ تماس بگيريد.
نگید که فایده ای نداره چون داره! اگر میزان گزارشات مردمی از جایی تعدادش بالا باشه اونها از بهزیستی تقاضای واحد جمع آوری متکدیان میکنن.
در حال حاضر بهزیستی این امکان رو داره که بتونه بعضی از این بچه ها رو به عنوان بد سرپرستی از خونواده هاشون بگیره.
(میتونید توی گزارشتون بگین که میترسید از این بچه ها سواستفاده جنسی بشه) اونها وظیفه دارن که گزارش شما رو ثبت کنن.
سمیرا مهدوی،
فعال اجتـماعی
پینوشت: لطفا بخاطر کودکانی که کودکی نمیکنند، این یادداشت را برای همه بفرستید، تا همهمان سهمی در بهبود فرهنگ رفتاری جامعه داشته باشیم.
@adelehz
گاهی فقط باید رفت...
بار بعضی حرفها انقدر سنگین است.
که فقط باید برسر جاده جایشان بگذاری و بگذری ...
راهت را برو بی همسفر بدون کوله
جاده هنوز باقیست..
#عادله_زمانی
@adelehz
بار بعضی حرفها انقدر سنگین است.
که فقط باید برسر جاده جایشان بگذاری و بگذری ...
راهت را برو بی همسفر بدون کوله
جاده هنوز باقیست..
#عادله_زمانی
@adelehz
ماپس ازسالهاخیلی چیزهارافراموش میکنیم.چیزهایی که شایدروزی باور نمیکردیم که فراموششان خواهیم کرد.اولین عشق،اولین بوسه اولین دروغ .. همه چیز باگذر زمان عوض میشود.مرهم نام دیگر زمان ست.
#عادله_زمانی
#عادله_زمانی
"زنی کهگم کردم "
میگن بجای کراش بگیم "نهان شیدا" حقیقتا ضعف کردم براش چقدر قشنگه این تعبیر 😍 @adelehz
امروز به کلمهی خارجی جالبی برخوردم:
کراش / Crush
به دلبر بهدستنیامده اطلاق میشود.
به دلبری که تو هر چقدر دوستش داری، او همانقدر یا خبر ندارد، یا دارد و دوستت ندارد.
هر چقدر در خیال توست و با او حرف میزنی، همانقدر او بودنت را عین خیالش نیست و هیچ نیازی به حرف زدن با تو ندارد.
به دلبری که هر چقدر عاشقش هستی و دوست داری با تو باشد، او همانقدر دوست دارد با کسی جز تو باشد!
معانیِ دیگری هم دارد؛ لهشدن، خرد شدن و با صدا شکستن.
بهنظرم عجیب هر سهتایش درست است، خصوصاً آخری!
@adelehz
کراش / Crush
به دلبر بهدستنیامده اطلاق میشود.
به دلبری که تو هر چقدر دوستش داری، او همانقدر یا خبر ندارد، یا دارد و دوستت ندارد.
هر چقدر در خیال توست و با او حرف میزنی، همانقدر او بودنت را عین خیالش نیست و هیچ نیازی به حرف زدن با تو ندارد.
به دلبری که هر چقدر عاشقش هستی و دوست داری با تو باشد، او همانقدر دوست دارد با کسی جز تو باشد!
معانیِ دیگری هم دارد؛ لهشدن، خرد شدن و با صدا شکستن.
بهنظرم عجیب هر سهتایش درست است، خصوصاً آخری!
@adelehz
Forwarded from 🎥موزیک ویدیوهای قدیمی🎧
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنیِّ فَإِنیِّ قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ
و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند ، من نزدیکم و دعاى دعاکننده را به هنگامى که مرا بخواند اجابت میکنم.
[سوره بقره | ۸۶]
شب زیبا و در پناه خدا
@adelehz
و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند ، من نزدیکم و دعاى دعاکننده را به هنگامى که مرا بخواند اجابت میکنم.
[سوره بقره | ۸۶]
شب زیبا و در پناه خدا
@adelehz
گاهی اوقات احساس میکنی که در واقع چیزی اشتباه رخ داده ست .چیزی که با وجود اشتباه بودن دوست داشتنی ست .میدانی بنظرم اشتباهات خواستنی سخت ترین قسمت زندگی هستند .دلت یک لذت ناب میخواهد اما چیزی تورا می ترساند. اگر بخواهم برایت بیشتر شرح دهم این گونه ست که در نیمه شبی لذت شراب را بخواهی ولی بامداد خمار تورا بترساند...
چه دو راهی سختی چه عذاب بی انتهایی..
#عادله_زمانی
@adelehz
چه دو راهی سختی چه عذاب بی انتهایی..
#عادله_زمانی
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
چگونه میخندد گلی که پژمرده
دل من ست آن گل که از جفا مرده
ز من چه می پرسی که از چه می نالم
همیشه می گرید دلی که افسرده ست..
تو شاهدی ای غم
@adelehz
دل من ست آن گل که از جفا مرده
ز من چه می پرسی که از چه می نالم
همیشه می گرید دلی که افسرده ست..
تو شاهدی ای غم
@adelehz