"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
تــو خبر نداشتی
مخفيانه به شهر آمــدم
تمام نشانه های تـــو را بوسيدم
جای پاهايــت گل های سوخته گذاشتم
شمعی كنار اتاقــت روشــن كردم
و به اَبــديــــت برگشتم
تـــو اَز اين سفرها خبر نــداری ...


#هواپیمای_اوکراینی
@adelehz
تو این گیر و ویر
نمیدونم این سوار وانت شده بود کجا می رفت :)
@adelehz
‏من ‏در این ‏خلوتِ خاموشِ سکوت ،
‏اگر از یاد تو ‏یادی نکنم، ‏می‌شکنم ...!

سهراب سپهری

@adelehz
‍ چند وقت قبل بود که خبری خواندم که در جعبه سیاه هواپیمایی که سقوط کرده بود درست لحظه پایان و قبل از سقوط کسی از دوست داشتن معشوقش گفته بود.
تصورش را بکنید... درست قبل از مرگ به معشوقت بگویی دوستش داری. درست آن لحظه ای که همه میدانند امیدی نیست. پایان کار است.
میگویند یکی از جعبه های سیاه مربوط به مکالمات مسافران است. نمیدانم مثلا با گوش دادن به آنها دنبال چه چیزی هستند. اما کسی که در آن لحظه هم دست از دوست داشتن برنمیدارد عجیب است. شاید هم آخرین فرصتش برای گفتن جمله ای بوده که آرزو میکرده همه عمر بگوید و موقع گفتن زبانش نمیچرخیده، چیزی مثل تیغ ماهی در گلویش گیر میکرده و لال میشده. اما آن لحظه آخر، تصور کنید، وقتی که مسافران از همه جا بریده اند و دنبال روزنه ای از امید میگردند کسی فقط به فکر معشوقش افتاده و اسمش را فریاد میزند و میگوید دوستش دارد. من به آن لحظه آخر فکر میکنم، لحظه هماهنگی دل و مغز، هماهنگ ترین لحظه بروز احساس، جایی که هیچ تردیدی نیست! چیز دیگری نمیشود گفت، خودتان را با خودتان تنها میگذارم، شاید به این فکر افتادید که هنوز آنقدر دیر نشده که فقط بتوانید صدایش کنید. حال آدم را بهم میزند اینهمه لال شدن.... آن تیغ لعنتی را قورت بدهید!

پ.ن اسم نویسنده را نمیدانم اگر میدانید برایم بنویسید.

دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد
یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد

یا بخت من طریق مروت فروگذاشت
یا او به شاهراه طریقت گذر نکرد

گفتم مگر به گریه دلش مهربان کنم
چون سخت بود در دل سنگش اثر نکرد

شوخی مکن که مرغ دل بی‌قرار من
سودای دام عاشقی از سر به درنکرد.... 🖤

🔸حافظ

@adelehz
متاهل ها برایتان خط قرمز باشند!
عشق واژه قشنگی ست .در موردش که حرف میزنی هزار جور حال خوش یهو می ریزد ته دل آدم .اما هر عشقی هم عشق نمی شود .
خودتان را هرگز وارد یک رابطه ی مثلثی عشقی با یک آدم متاهل نکنید.این خبیثانه ترین و در عین حال احمقانه ترین کار ممکن است.متاهلهایی که با شما عشق وعاشقی راه می اندازند غیرقابل اعتمادترین آدمهای دنیا هستند.کسی که به شریک زندگی اش وفادار نباشد شک نکنیدبه شما هم وفایی نخواهد داشت .به حرفهای متاهل هایی که از زندگیشان ناراضی اند و مدام از شریک زندگیشان گله میکنند اعتماد نکنید.او فقط میخواهد شما را درون این مثلث بکشد.اما شما راشبیه یک سایه پشت دیوار خانه اش نگه می دارد.زمانی که منفعتش درخطر باشد .این شماهستید که متهمید و او مردیا زن خانواده دوستی ست که توسط یک غریبه گول خورده است!!
اگر کسی بشما گفت که واقعا همسرش را دوست ندارد که اورا نمیخواهد به او بگویید که این مشکل شما نیست.به او بگویید که خودتان را شریک گناه نخواهید کرد یادتان نرود که شما تنها حرفهای اورا شنیده اید وهنوز نمیدانید همسرش چه گفتنی هایی دارد.ادمهای متاهل خصوصا انهایی که بچه دارند بدرد شما نمیخورند.این را درک کنید و خطوط قرمزتان را معین.
به خودتان بها بدهید و اجازه ندهید که کسی شما را تبدیل به یک سایه نامریی پشت دیوار خانه اش کند.
دلتان را به یک عشق و عاطفه ی پنهانی خوش نکنید آدمهای شجاع اول تکلیف خودشان را روشن میکنند و بعد کسی را جایگزین میسازند .
خودتان را گول نزنید کسی که عاشقتان باشد برای تان خواهد جنگید و جایگاه و اعتبارتان را حفظ خواهد کرد.
کسی که عاشق تان باشد این عشق را مایه افتخار میداند نه یک اشتباه شرم آور که باید پنهان شود‌.
خصوصا برای دختران ،بدانید که هیچ مردی در تخت خواب نامهربان نیست ...پس دلتان را به حرفها خوش نکنید .
غرورتان را به بهای یک حرف عاشقانه نفروشید
بسیار باارزش تر هستید و لایق بیشتر از این...
خودتان را تبدیل به یک سایه نامرئی و شرم آور نکنید
متاهل ها را رها کنید...
#عادله_زمانی
@adelehz
چقدر شبیه ماهی هستی
پرشتاب در عشق
ترسو در عشق
هزاران زن را در من کشتی
و ملکه شدی..

نزار قبانی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
بد خواهِ کسان هیچ به مقصد نرسد
یک بد نکند تا به خودش، صد نرسد
من نیکِ تو خواهم و تو خواهی بدِ من
تو نیک نبینی و به من بد نرسد...

خیام نیشابوری

@adelehz
نمیدانم چه رازی در نامت نهفته ست ..
خودت هم که نباشی رازی پنهان نیمه های شب شبیه یک ستاره در آسمان شروع به درخشیدن میکند...
دوست داشتن نامی مقدس نه یک اتفاق که یک معجزه ست
و من دلم برایت تمام معجزه های جهان را میخواهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
و صدایت
شرقی ترین آوای ترانه
که هروز ازپشت هزاران کیلومتر
سیم تلفن درگوشم نواخته میشود..
ای حنجره ات زادگاه هزارقناری
#عادله_زمانی
@adelehz
صبرم کفاف این همه غم را نمی‌دهد
سرمایه‌ام کم است و بدهکاری‌ام زیاد

فاضل نظری
@adelehz
عصرهای پنجشنبه مرد فراموش شده و تنهایی ست،که معشوقه ی دورافتاده ای دارد .
معشوقه ای که نه تابحال توانسته ببوسدش و نه ببیندش.
معشوقه ای خیالی و نامریی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
قدیم ترها
خیلی از خانه ها فرشهایی با زمینه ی قرمز و طرحهای یکسان و مشابهی مثل همین یکی داشتند..
خانه ها نور گیر بود .شبیه آپارتمانهای دلگیر حالای ما که بزور پرده های کلفت تاریکترش میکنیم نبود...
این عکس مرا به سالهای کودکی پرت کرد احساس میکنم دلم میخواهد به خانه ی کودکی هایم برگردم در یک روز زمستانی پرده را کنار بزنم و زیر آفتاب کم رمق اما گرم زمستان که از پنجره روی فرش خوش طرح و سرخ اتاق افتاده ،دراز بکشم زانوهایم را در آغوشم جمع کنم و به خوابی آرام و ساکت فرو روم...
چقدر این روزها به این خواب کودکانه نیازمندم...
#عادله_زمانی
@adelehz
سوفیا لورن ستاره ی زیبای سینمای کلاسیک بود .زیباییش آنقدر خیره کننده بود که حتی بعد از سالها که از دوران اوجش میگذرد آدم نمی تواند منکر زیبایی طبیعی اش شود .
ستاره بود و زیبا و خوش اندام حاضرم شرط ببندم صدها مردجوان و ثروتمند رومی و خارجی برایش سر و دست میشکستند..اما سوفیا با کارلو پوتنی ازدواج کرد .کارلو کارگردان موفقی بود اما در برابر مردان جذاب اطراف سوفیا از نظر جذابیت ظاهری شانسی نداشت .از سوفیا خیلی کوتاه تر بود و حتی کچل شده بود ...اما سوفیا با او ازدواج کرد و مادر دو فرزندش شد .تا آخر عمر کارلو با او زندگی کرد و حتی بعد از او با کسی ازدواج نکرد اما چرا؟
پرواضح ست بخاطر عشق ...
جایی خواندم که سوفیا هر صبح با یک شاخه گل سرخ در تختش بیدار میشود .کارلو هر صبح برایش گلی در تخت میگذارد و این رفتار تا آخر عمر او ادامه داشته ست ...میخواهم بگویم مطمئنم سوفیا عاشق ظاهر او نشده بود اما عشق و محبتی که او به این زن داد سبب شد تا یک ستاره ی بی تکرار تمام عمرش وفادار او باقی بماند...
خواستم بگویم اگر عشق واقعی باشد ظاهر فقط شوخی خواهد بود...چه بسا ظاهر های خوب که با رفتارهای بد، بی ارزش شدند
#عادله_زمانی
@adelehz
و خدا مرا کافیست .
امیدوارم بهترین خبرهایی که ممکن ست بشنوید و در زودترین فرصت بشنوید😊😍

شب خوش
@adelehz
- اصلا صبح جمعه رو
باید به سبک صائب شروع کرد ..
باید رفت و آرام در گوشش گفت ؛

دارد همه چیز ،
آنکه تو را داشته باشد .

@adelehz
دبستان رفته می‌داند چه یارب‌هاست با طفلان
چو در اخبار می‌گویند برف احتمالی را

محمدسهرابی
📷 غلام نجاتی
@adelehz