حق با عمویش بود. دلتنگی برای گذشته، مثل عشقبازی با زنی مرده بود، خیر و برکت نداشت.
گلی ترقی
@adelehz
گلی ترقی
@adelehz
خدایا تو بساز که از هرچه ساخته اند آنچه تو بسازی پایدار تر ست ...
و از هر چه داده اند آنچه تو بدهی بی منت تر ست و گرانبهاتر
#عادله_زمانی
کار خوبه خدا درست کنه ❤️
شب خوش
@adelehz
و از هر چه داده اند آنچه تو بدهی بی منت تر ست و گرانبهاتر
#عادله_زمانی
کار خوبه خدا درست کنه ❤️
شب خوش
@adelehz
وحشتِ راهِ دراز از نظر کوته ماست
رُخ مَتاب ای دل ازین ره ،که خدا همره ماست ...
👤 ملک الشعرای بهار
طبیعت زمستانی خوزستان
البته شبیه بهارهست بیشتر🙂
فریماه خوزستان
@adelehz
رُخ مَتاب ای دل ازین ره ،که خدا همره ماست ...
👤 ملک الشعرای بهار
طبیعت زمستانی خوزستان
البته شبیه بهارهست بیشتر🙂
فریماه خوزستان
@adelehz
روباه پرسید چطور از زندگی لذت ببرم ؟
گنجشک کوچولو جواب داد از هرچی داری راضی باش
روباه باز پرسید مگه میشه؟
گنجشک خندید و گفت خوشبختی راز کوچکی ست که در دست خودت قرار دارد
#عادله_زمانی
@adelehz
گنجشک کوچولو جواب داد از هرچی داری راضی باش
روباه باز پرسید مگه میشه؟
گنجشک خندید و گفت خوشبختی راز کوچکی ست که در دست خودت قرار دارد
#عادله_زمانی
@adelehz
سال گذشته شوهر کارل در یک حادثهی رانندگی کشته شد. جیم که ۵۷ سال داشت داشت در فاصلهی میان منزل تا محل کارش در حال رانندگی و رانندهی دیگر یک جوان مست بود. در این حادثه، جیم در دم جان باخت و جوان مست ظرف کمتر از دو ساعت از بیمارستان مرخص شد.
نکتهی ظریف اینجا بود که آن روز، روز تولد پنجاه سالگی کارل بود و در جیب جیم دو بلیط هواپیما به مقصد هاوایی پیدا شد. گویا جیم قصد داشته همسرش را غافلگیر کند که اجل مهلتش نداد و به دست رانندهای مست کشته شد.
یک سال بعد بالاخره از کارل پرسیدم: “چطور توانستی تاب بیاوری؟”
چشمان کارل پر از اشک شد، فکر کردم حرف بدی زدهام، اما او به آرامی دست مرا گرفت و گفت: “اشکالی ندارد، میخواهم چیزی به تو بگویم، روزی که با جیم ازدواج کردم به او قول دادم هیچ وقت نگذارم بدون آنکه بگویم دوستت دارم از منزل خارج شود، او هم همین قول را به من داد. این قول و قرار برای ما به شوخی و خنده تبدیل شد. با اضافه شدن بچهها به جمعمان بر سر قول ماندن کار دشواری بود. یادم میآید وقتی عصبانی بودم به طرف اتومبیل میدویدم و از میان دندانهای کلید شدهام میگفتم: “دوستت دارم” یا به دفتر کارش میرفتم تا به او یادآوری کنم. این کار یک جور مبارزهجویی خندهدار بود.
در تمام طول زندگی زناشوییمان خاطرات بسیاری را به وجود آوردیم تا سعی کنیم پیش از ظهر به هم بگوییم دوستت دارم!
صبح روزی که جیم مُرد، صدای روشن شدن موتور اتومبیل را شنیدم. از ذهنم گذشت که: اوه، نه! تو این کار را نمیکنی مردک! و بیرون دویدم و به پنجرهی اتومبیل مشت کوبیدم و گفتم: “آقای جیمز ایکارت، من، کارل کارت، این جا در روز تولد پنجاه سالگیام، میخواهم رکورد گفتن «دوستت دارم» را بشکنم!”
این است که میتوانم زنده بمانم، چون آخرین جملهای که به جیم گفتم این بود: “دوستت دارم”
@adelehz
نکتهی ظریف اینجا بود که آن روز، روز تولد پنجاه سالگی کارل بود و در جیب جیم دو بلیط هواپیما به مقصد هاوایی پیدا شد. گویا جیم قصد داشته همسرش را غافلگیر کند که اجل مهلتش نداد و به دست رانندهای مست کشته شد.
یک سال بعد بالاخره از کارل پرسیدم: “چطور توانستی تاب بیاوری؟”
چشمان کارل پر از اشک شد، فکر کردم حرف بدی زدهام، اما او به آرامی دست مرا گرفت و گفت: “اشکالی ندارد، میخواهم چیزی به تو بگویم، روزی که با جیم ازدواج کردم به او قول دادم هیچ وقت نگذارم بدون آنکه بگویم دوستت دارم از منزل خارج شود، او هم همین قول را به من داد. این قول و قرار برای ما به شوخی و خنده تبدیل شد. با اضافه شدن بچهها به جمعمان بر سر قول ماندن کار دشواری بود. یادم میآید وقتی عصبانی بودم به طرف اتومبیل میدویدم و از میان دندانهای کلید شدهام میگفتم: “دوستت دارم” یا به دفتر کارش میرفتم تا به او یادآوری کنم. این کار یک جور مبارزهجویی خندهدار بود.
در تمام طول زندگی زناشوییمان خاطرات بسیاری را به وجود آوردیم تا سعی کنیم پیش از ظهر به هم بگوییم دوستت دارم!
صبح روزی که جیم مُرد، صدای روشن شدن موتور اتومبیل را شنیدم. از ذهنم گذشت که: اوه، نه! تو این کار را نمیکنی مردک! و بیرون دویدم و به پنجرهی اتومبیل مشت کوبیدم و گفتم: “آقای جیمز ایکارت، من، کارل کارت، این جا در روز تولد پنجاه سالگیام، میخواهم رکورد گفتن «دوستت دارم» را بشکنم!”
این است که میتوانم زنده بمانم، چون آخرین جملهای که به جیم گفتم این بود: “دوستت دارم”
@adelehz
مطالعات نشون داده که پرنده های ساکن کلان شهرها زودتر از همنوعان شان در روستا پیر میشوند.
حالا سوال واقعا اینجاست که شما واسه چی پا میشی میای تو شهر؟؟؟مثلا میخوای بری دانشگاه یا تو شرکت کار میکنی😒
والله بشین تو روستا آب و دونه ی سالم بخور زندگی تو بکن
@adelehz
حالا سوال واقعا اینجاست که شما واسه چی پا میشی میای تو شهر؟؟؟مثلا میخوای بری دانشگاه یا تو شرکت کار میکنی😒
والله بشین تو روستا آب و دونه ی سالم بخور زندگی تو بکن
@adelehz
عاشقی هم عاشقی های قدیم
کلمات رو میبوسم و بعد میفرستم !
هوالحى
قربانت شوم! آقا سيد محمودم!
الهى دور انگشت هايتان بگرديم كه اينقدر گوارا مى نگاريد. جوهر بر كاغذ ساييده مى شود از بس كه چشمانمان بر آن مى رقصند.
عشق را آدابى است و بى قرارى را سلوكى. و فرق هاست ميان آنكه نامه وا نمى كند و آنكه نامه تا نمى كند. پريدخت تان بى راه نمى گويد و غلو نمى كند، اگر بگويد تك تك واژه ها را بوييده و بوسيده و از حفظ شده است.
نامه هاتان را در گنجه ى آبنوس مرحمتى آقاجانمان كه تحفه ى هند است، گذاشته ايم. اين جعبه گنج من است، دارايى من است...
تصدقت گردم! پريدخت
@adelehz
کلمات رو میبوسم و بعد میفرستم !
هوالحى
قربانت شوم! آقا سيد محمودم!
الهى دور انگشت هايتان بگرديم كه اينقدر گوارا مى نگاريد. جوهر بر كاغذ ساييده مى شود از بس كه چشمانمان بر آن مى رقصند.
عشق را آدابى است و بى قرارى را سلوكى. و فرق هاست ميان آنكه نامه وا نمى كند و آنكه نامه تا نمى كند. پريدخت تان بى راه نمى گويد و غلو نمى كند، اگر بگويد تك تك واژه ها را بوييده و بوسيده و از حفظ شده است.
نامه هاتان را در گنجه ى آبنوس مرحمتى آقاجانمان كه تحفه ى هند است، گذاشته ايم. اين جعبه گنج من است، دارايى من است...
تصدقت گردم! پريدخت
@adelehz
تو همان مردِ چهار شانه ى مقتدر باش
من همان دخترِ بازيگوشِ لوس!
همه ى ما زن ها
جايى براى كسى
ظريف و شكننده بوده ايم
جايى ناز كرده ايم
جايى نازمان را خريده اند
هيچ زنى جانم،
مطلقا هيچ زنى
بى احساس نيست
و اگر زنى را ديدى
كه نميخنديد
كه شاد نبود
كه ديوانه بازى هاى زنانه نداشت
خيال نكنى بى احساس است ها!
تو شخصِ موردِ نظرش براى بيانِ زنانگى هايش نيستى..
تارا گلشن
#شما_فرستادین
چقدر این متن واقعیه
اگر دیدید زنی عاشق نمیشه فکر نکنید بی احساسه به این فکر کنید که دیگه نمیخواد احساسشو جایی که نباید خرج کنه ...
@adelehz
من همان دخترِ بازيگوشِ لوس!
همه ى ما زن ها
جايى براى كسى
ظريف و شكننده بوده ايم
جايى ناز كرده ايم
جايى نازمان را خريده اند
هيچ زنى جانم،
مطلقا هيچ زنى
بى احساس نيست
و اگر زنى را ديدى
كه نميخنديد
كه شاد نبود
كه ديوانه بازى هاى زنانه نداشت
خيال نكنى بى احساس است ها!
تو شخصِ موردِ نظرش براى بيانِ زنانگى هايش نيستى..
تارا گلشن
#شما_فرستادین
چقدر این متن واقعیه
اگر دیدید زنی عاشق نمیشه فکر نکنید بی احساسه به این فکر کنید که دیگه نمیخواد احساسشو جایی که نباید خرج کنه ...
@adelehz
فصل انارها و گلهایشان تمام میشود
اما لبخندت گل همیشه بهار و اناری رنگی ست که تا ابد گوشه ی دلم می ماند.
حتی اگر پیرزنی خسته باشم و تو پیرمردی که ندانم کجاست ..هر غروب زمستانی به یاد گل لبخندت دلم شاد خواهد شد...
#عادله_زمانی
@adelehz
اما لبخندت گل همیشه بهار و اناری رنگی ست که تا ابد گوشه ی دلم می ماند.
حتی اگر پیرزنی خسته باشم و تو پیرمردی که ندانم کجاست ..هر غروب زمستانی به یاد گل لبخندت دلم شاد خواهد شد...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پت و مت در دنیای واقعی
@adelehz
@adelehz
آرزوهای آدمی مثل بادکنک های رنگی کوچک و بزرگی ست که کودکی در دست دارد .گاهی در دست گاهی رها شده در باد اما حقیقتی در موردش وجود دارد و آن این ست که زندگی هیچ کودکی بدون بادکنک های رنگی زیبایی ندارد.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
زندگی مجموعه ای از سختی های تلخ ست که لابلایش لحظات شیرینی یافت میشود و عجیب تر آنکه ما بخاطر همان لحظات اندک بازهم زندگی را دوست داریم .
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
ستم برمن مکن شاخه نباتم
ستم برمن مکن تا درحیاتم
ستم برمن نکن روزی دوصدبار
پشیمان میشوی بعداز وفاتم...
#دوبیتی_هراتی
@adelehz
ستم برمن مکن تا درحیاتم
ستم برمن نکن روزی دوصدبار
پشیمان میشوی بعداز وفاتم...
#دوبیتی_هراتی
@adelehz
خانهات سرد است ؟
خورشیدی در پاکت میگذارم
و برایت پست می کنم
ستارهی کوچکی در کلمهای بگذار
و به آسمانم روانه کن
بسیار تاریکم!
منوچهر آتشی
@adelehz
خانهات سرد است ؟
خورشیدی در پاکت میگذارم
و برایت پست می کنم
ستارهی کوچکی در کلمهای بگذار
و به آسمانم روانه کن
بسیار تاریکم!
منوچهر آتشی
@adelehz