"زنی که‌گم کردم "
4.42K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
همیشه دلیلی برای لبخند هست
پیداش کن...

شب زیبا
@adelehz
خدای غصه ها
خدای شادی ها هم هست
همون اندازه که توی ناراحتی ها صداش میکنی وقتی جواب تو داد هم شاکرش هستی؟؟؟
میخوام بگم حکایت ما حکایت آن دسته از آدمهای دست زیر سنگ نباشه همونهایی که فقط وقتی دستمون رفت زیر سنگ خدا رو بشناسیم .
خدایا به خاطر آرزوی دیروز که داشته ی امروزم ست شکر
به خاطر آنچه لایقش نبودم ولی به خاطر کرم تو نصیبم شد شکر
خدایا به خاطر گل رویت شکر ...
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پاییز دارد می رود و زمستان چمدان دریک دست و انار در دست دیگر بیرون در منتظر ورود است...
دلم برای رفتنش میگیرد و بیشتر از او دلم برای عمری میگیرد که بی توجه به من و دلم میگذرد.
چه چیز این دنیا منتظر من خواهد ماند که پاییز بماند..
بهرحال پاییز جان خدابهمراهت سال بعد که خواهی آمد ولی برایمان دعا کن هنوز باشیم و عاشق بمانیم و لذتت را ببریم .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
بغلم کن که جهان کوچک و غمگین نشود...
@adelehz
🔻ما به زنان بدهکاریم

ما به عنوان مرد، پدر، برادر، شوهر،همکار،همکلاسی،همشهری؛ به زنان اطرافمان بدهکاریم.
ما به خواهری که می‌توانست با عشق و شور رابطه‌ای عمیق و احساسی را تجربه کرده و از آن لذت ببرد،اما بخاطر ترس از ما آنرا بوسید و کنار گذاشت بدهکاریم.
ما به دخترِمان،که می‌توانست در جمع دوستانش برقصد و بخندد و بخواند اما بخاطر ترس از ما در تختش زیر پتو هق‌هق کرد بدهکاریم.
ما به همسرمان که می‌خواست لباس زیبا و نویی را که با اشتیاق در حراج آخر فصل با قیمتی مناسب خریده بود را بپوشد اما بخاطر ترس از ما آنرا کنج کمد دفن کرد، بدهکاریم.
ما به همکارمان که دوست داشت همراه ما به کوچه‌ی پشتی بیاید و سیگار دود کند و از باران لذت ببرد اما از ترس ما نیامد، بدهکاریم.
ما به زنی که میخواست از روی پل‌هوایی عبور کند و به آن طرف خیابان برود اما از ترس ما به دل رود خروشان ماشین‌های اتوبان زد و رد شد بدهکاریم.
ما به دختری که در کوچه‌مان میخواست پا روی برگ‌ها بگذارد و صدای خش‌خشان را بشنود و لذت ببرد ولی از ترس ما نیامد ، بدهکاریم.
ما به زنی که می‌خواست عکس گل رز پروفایلش را با عکس زیبایی که با موهای بازش کنار دریاچه گرفته بود عوض کند ولی از ترس ما نکرد ، بدهکاریم.
ما به دختری که می‌خواست پشت فرمان بلند آواز بخواند ولی از ترس ما نخواند ، بدهکاریم .
ما به زنی که می‌خواست در مهمانی با آهنگ مورد علاقه‌اش برقصد ولی از ترس ما نرقصید ، بدهکاریم.
ما به زنی که میخواست ۲ایستگاه بعد پیاده شود ولی بخاطر ما این ایستگاه پیاده شد، بدهکاریم!
ما به تمام زنان بدهکاریم. ما به آنها ، لذت ، شادی ، رقص ، امنیت ، آزادی ، رهایی ،خنده و خیلی چیزها بدهکاریم.
ما به زنان یک زندگی بدهکاریم . . .

محمد خادم‌ صادق

از پیج سیمرغ
@adelehz
رقصی چنین میانه ی میدانم آرزوست...
@adelehz
در این آخرین عصر جمعه ی پاییز امسال
آرزو کنم که انارهایت را چیده باشی و دانه هایشان را در ظرف بلور و گود زندگیت ریخته باشی.
آرزو کنم که شادی هایت مثل جوجه های تازه متولد شده پا به خانه ات گذاشته باشند و تو جوجه هایت را در این آخر پاییز شمرده باشی...
آرزو کنم که دلت مثل آخرین خرمالوی پاییز امسال رسیده و جاافتاده شده باشد و طعم گس ندهد...
آرزو کنم که پاییزت به خیر گذشته باشد و زمستانت هم خوش عبور کند...
#عادله_زمانی
@adelehz
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و جهان روزی به پایان می رسد
اما هیچ کس نخواهید فهمید انارها چه شنیدند که دلشان ترک برداشت..
#عادله_زمانی
@adelehz
دو قدم مانده که پاییز به یغما برود
این همه رنگ ِ قشنگ از کف ِ دنیا برود
هرکه معشوقه برانگیخت گوارایش باد......
دل ِ تنها به چه شوقی پی ِ یلدا برود؟ 
گله هارابگذار!
ناله هارابس كن!
روزگارگوش ندارد كه تو هی شِكوه كنی!..


@adelehz
آخرین روز پاییز امسال تون
به خوشی و خیر و برکت
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یلدا یا شب چله طولانی ترین شب سال .پایان پاییز و آغاز زمستان سرد پیش رو..
صادقانه بگویم قصد داشتم برای یلدا مجموعه ای از عکس سفره های یلدایی را در کانال بگذارم اما ته دلم صاف نشد ‌.
میدانم که این روزها کمی شرایط مالی مردم دشوارتر ست و شاید پشت این اکانت های مجازی آدمهای بسیاری باشند که توان انداختن سفره ی پر رنگ را نداشته باشند .این را هم میدانم که تمامش حاصل فقر ست وگرنه چه کسی ست که نخواهد کودکش شادمانه بر سر سفره ای پر بنشیند.
با این حال همراه با دعا برای پر بودن سفره ی همه ی ما آرزو میکنم زمستان پیش رو به خوشی و خیر از شهر هایمان عبور کند ..
یلدا مبارک
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حافظ بگو کدوم فال
کدوم روز و کدوم سال
اونی که رفته بر میگرده...
@adelehz
از بس که قشنگ‌ودلنشین می خندی
انگار که دشت زعفران ،گل کرده...


@adelehz
و لسوف يعطيك ربك فترضي.
و خداوند به زودي "آنچنان"به تو عطا كند، كه تو "راضي"شوي. ( الضحي، آيه ٥)

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همه ی زنها عاشق رنگ قرمزهستند .نه چون رنگ زیبایی ست چون زنها به عشق،سیب سرخ،گل رز و رژ و پیراهن قرمز بیشتر ازهرکس دیگری علاقه دارند.چون زنها با رنگ سرخ زیباترند...
#عادله_زمانی
@adelehz