Forwarded from "زنی کهگم کردم "
درخانه ی سراسر زمستانم
از روزی که لب به خنده گشودی
بهار ساکن همیشگی شده است.
بخند
ای دلیل بهارم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
از روزی که لب به خنده گشودی
بهار ساکن همیشگی شده است.
بخند
ای دلیل بهارم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
چنان عاشقانه چون زنی که در پاییز تنها مانده
در پاییزی که نفس های آخرش را میکشد .
چنان تنهاچون همان زن در زمستانی که بعد از پاییز تنهایی فرا می رسد و هیچکس منتظرش نیست...
#عادله_زمانی
از آخرین دلبرانه های پاییز
رویا حیدری
طبیعت خزانی افغانستان
@adelehz
در پاییزی که نفس های آخرش را میکشد .
چنان تنهاچون همان زن در زمستانی که بعد از پاییز تنهایی فرا می رسد و هیچکس منتظرش نیست...
#عادله_زمانی
از آخرین دلبرانه های پاییز
رویا حیدری
طبیعت خزانی افغانستان
@adelehz
یه زمانی می رفتیم مدرسه آرزومون بود اگه یه چندتار زیر ابرو رو یواشکی برمیداشتیم زود در نیاد اینا هم یه شب تا ظهر طول میکشید تا سربرافرازند😁 حالا که ابرو پر مد شده هرچقدر صبر میکنیم هر تارش یک سال ونیم طول می کشه دربیاد 😂
انتظار برعکس
@adelehz
انتظار برعکس
@adelehz
این تابلوی محشر اسمش لحظه ورود به بهشته
دور افتادگان بهم می رسند اما در دنیایی دیگر..
دلم گرفت واقعا...
@adelehz
دور افتادگان بهم می رسند اما در دنیایی دیگر..
دلم گرفت واقعا...
@adelehz
آدمها از دور قشنگ ترند .
وقتی نزدیکشان میشوی یا میخواهی دوستشان شوی طور دیگری میشوند .انگار اگر پایت را برای دوستی شان پیش بگذاری گناه کرده ای ..آن وقت نه قدر خوبی ات را میدانند نه حتی قدر محبت و علاقه ات را ...
بنظرم باید از آدمها کمی دورتر ایستاد به آنها لبخند زد دست تکان داد برایشان آرزوهای خوب کرد .ولی کنارشان نرفت دست بین دستشان نگذاشت ...آدمها آنهایی که برای عشق و دوستی و مهربانی پیش قدم هستند را دوست ندارند..
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی نزدیکشان میشوی یا میخواهی دوستشان شوی طور دیگری میشوند .انگار اگر پایت را برای دوستی شان پیش بگذاری گناه کرده ای ..آن وقت نه قدر خوبی ات را میدانند نه حتی قدر محبت و علاقه ات را ...
بنظرم باید از آدمها کمی دورتر ایستاد به آنها لبخند زد دست تکان داد برایشان آرزوهای خوب کرد .ولی کنارشان نرفت دست بین دستشان نگذاشت ...آدمها آنهایی که برای عشق و دوستی و مهربانی پیش قدم هستند را دوست ندارند..
#عادله_زمانی
@adelehz
سالروز درگذشت مولانای جان ،آن واعظ که شراب عشق نوشید و شاعر شد.یحتمل مولانا بدون شمس مولانا نمی شد.و اینچنین با هزاران بیت برجای مانده بعد از سالها بعد دل عشاق را به زندگی گرم نمیکرد.
مولانای جان جلوه نابی از زندگی ست .زندگی و عاشقی و انسان بودن
نامش بلند باد
#عادله_زمانی
مائیم که از بادهٔ بیجام خوشیم
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم
گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بیهیچ سرانجام خوشیم
@adelehz
مولانای جان جلوه نابی از زندگی ست .زندگی و عاشقی و انسان بودن
نامش بلند باد
#عادله_زمانی
مائیم که از بادهٔ بیجام خوشیم
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم
گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بیهیچ سرانجام خوشیم
@adelehz
خبر این است که یلدا خانم
آخرین دختر آذر بانو
نوه دختری حضرت پاییز قشنگ
دل سپرده به یکی از پسران ننه سرمای بزرگ
کرده پیراهنی از برف به تن
می رود خانه ی بخت
الهی بختش قشنگ
الهی بختتان قشنگ ❤️
@adelehz
آخرین دختر آذر بانو
نوه دختری حضرت پاییز قشنگ
دل سپرده به یکی از پسران ننه سرمای بزرگ
کرده پیراهنی از برف به تن
می رود خانه ی بخت
الهی بختش قشنگ
الهی بختتان قشنگ ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزتون و با دیدن نفسگیری و لپهای این تربچه ادامه بدید😍
@adelehz
@adelehz
عشق چیزی جز خود نمیبخشد،
و چیزی جز خود نمیگیرد.
عشق به چنگ نمیآورد، و در چنگ نمیماند،
زیرا که عشق را تنها عشق بس است!
جبران خلیل جبران
@adelehz
و چیزی جز خود نمیگیرد.
عشق به چنگ نمیآورد، و در چنگ نمیماند،
زیرا که عشق را تنها عشق بس است!
جبران خلیل جبران
@adelehz
خدای غصه ها
خدای شادی ها هم هست
همون اندازه که توی ناراحتی ها صداش میکنی وقتی جواب تو داد هم شاکرش هستی؟؟؟
میخوام بگم حکایت ما حکایت آن دسته از آدمهای دست زیر سنگ نباشه همونهایی که فقط وقتی دستمون رفت زیر سنگ خدا رو بشناسیم .
خدایا به خاطر آرزوی دیروز که داشته ی امروزم ست شکر
به خاطر آنچه لایقش نبودم ولی به خاطر کرم تو نصیبم شد شکر
خدایا به خاطر گل رویت شکر ...
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz
خدای شادی ها هم هست
همون اندازه که توی ناراحتی ها صداش میکنی وقتی جواب تو داد هم شاکرش هستی؟؟؟
میخوام بگم حکایت ما حکایت آن دسته از آدمهای دست زیر سنگ نباشه همونهایی که فقط وقتی دستمون رفت زیر سنگ خدا رو بشناسیم .
خدایا به خاطر آرزوی دیروز که داشته ی امروزم ست شکر
به خاطر آنچه لایقش نبودم ولی به خاطر کرم تو نصیبم شد شکر
خدایا به خاطر گل رویت شکر ...
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پاییز دارد می رود و زمستان چمدان دریک دست و انار در دست دیگر بیرون در منتظر ورود است...
دلم برای رفتنش میگیرد و بیشتر از او دلم برای عمری میگیرد که بی توجه به من و دلم میگذرد.
چه چیز این دنیا منتظر من خواهد ماند که پاییز بماند..
بهرحال پاییز جان خدابهمراهت سال بعد که خواهی آمد ولی برایمان دعا کن هنوز باشیم و عاشق بمانیم و لذتت را ببریم .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم برای رفتنش میگیرد و بیشتر از او دلم برای عمری میگیرد که بی توجه به من و دلم میگذرد.
چه چیز این دنیا منتظر من خواهد ماند که پاییز بماند..
بهرحال پاییز جان خدابهمراهت سال بعد که خواهی آمد ولی برایمان دعا کن هنوز باشیم و عاشق بمانیم و لذتت را ببریم .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
🔻ما به زنان بدهکاریم
ما به عنوان مرد، پدر، برادر، شوهر،همکار،همکلاسی،همشهری؛ به زنان اطرافمان بدهکاریم.
ما به خواهری که میتوانست با عشق و شور رابطهای عمیق و احساسی را تجربه کرده و از آن لذت ببرد،اما بخاطر ترس از ما آنرا بوسید و کنار گذاشت بدهکاریم.
ما به دخترِمان،که میتوانست در جمع دوستانش برقصد و بخندد و بخواند اما بخاطر ترس از ما در تختش زیر پتو هقهق کرد بدهکاریم.
ما به همسرمان که میخواست لباس زیبا و نویی را که با اشتیاق در حراج آخر فصل با قیمتی مناسب خریده بود را بپوشد اما بخاطر ترس از ما آنرا کنج کمد دفن کرد، بدهکاریم.
ما به همکارمان که دوست داشت همراه ما به کوچهی پشتی بیاید و سیگار دود کند و از باران لذت ببرد اما از ترس ما نیامد، بدهکاریم.
ما به زنی که میخواست از روی پلهوایی عبور کند و به آن طرف خیابان برود اما از ترس ما به دل رود خروشان ماشینهای اتوبان زد و رد شد بدهکاریم.
ما به دختری که در کوچهمان میخواست پا روی برگها بگذارد و صدای خشخشان را بشنود و لذت ببرد ولی از ترس ما نیامد ، بدهکاریم.
ما به زنی که میخواست عکس گل رز پروفایلش را با عکس زیبایی که با موهای بازش کنار دریاچه گرفته بود عوض کند ولی از ترس ما نکرد ، بدهکاریم.
ما به دختری که میخواست پشت فرمان بلند آواز بخواند ولی از ترس ما نخواند ، بدهکاریم .
ما به زنی که میخواست در مهمانی با آهنگ مورد علاقهاش برقصد ولی از ترس ما نرقصید ، بدهکاریم.
ما به زنی که میخواست ۲ایستگاه بعد پیاده شود ولی بخاطر ما این ایستگاه پیاده شد، بدهکاریم!
ما به تمام زنان بدهکاریم. ما به آنها ، لذت ، شادی ، رقص ، امنیت ، آزادی ، رهایی ،خنده و خیلی چیزها بدهکاریم.
ما به زنان یک زندگی بدهکاریم . . .
محمد خادم صادق
از پیج سیمرغ
@adelehz
ما به عنوان مرد، پدر، برادر، شوهر،همکار،همکلاسی،همشهری؛ به زنان اطرافمان بدهکاریم.
ما به خواهری که میتوانست با عشق و شور رابطهای عمیق و احساسی را تجربه کرده و از آن لذت ببرد،اما بخاطر ترس از ما آنرا بوسید و کنار گذاشت بدهکاریم.
ما به دخترِمان،که میتوانست در جمع دوستانش برقصد و بخندد و بخواند اما بخاطر ترس از ما در تختش زیر پتو هقهق کرد بدهکاریم.
ما به همسرمان که میخواست لباس زیبا و نویی را که با اشتیاق در حراج آخر فصل با قیمتی مناسب خریده بود را بپوشد اما بخاطر ترس از ما آنرا کنج کمد دفن کرد، بدهکاریم.
ما به همکارمان که دوست داشت همراه ما به کوچهی پشتی بیاید و سیگار دود کند و از باران لذت ببرد اما از ترس ما نیامد، بدهکاریم.
ما به زنی که میخواست از روی پلهوایی عبور کند و به آن طرف خیابان برود اما از ترس ما به دل رود خروشان ماشینهای اتوبان زد و رد شد بدهکاریم.
ما به دختری که در کوچهمان میخواست پا روی برگها بگذارد و صدای خشخشان را بشنود و لذت ببرد ولی از ترس ما نیامد ، بدهکاریم.
ما به زنی که میخواست عکس گل رز پروفایلش را با عکس زیبایی که با موهای بازش کنار دریاچه گرفته بود عوض کند ولی از ترس ما نکرد ، بدهکاریم.
ما به دختری که میخواست پشت فرمان بلند آواز بخواند ولی از ترس ما نخواند ، بدهکاریم .
ما به زنی که میخواست در مهمانی با آهنگ مورد علاقهاش برقصد ولی از ترس ما نرقصید ، بدهکاریم.
ما به زنی که میخواست ۲ایستگاه بعد پیاده شود ولی بخاطر ما این ایستگاه پیاده شد، بدهکاریم!
ما به تمام زنان بدهکاریم. ما به آنها ، لذت ، شادی ، رقص ، امنیت ، آزادی ، رهایی ،خنده و خیلی چیزها بدهکاریم.
ما به زنان یک زندگی بدهکاریم . . .
محمد خادم صادق
از پیج سیمرغ
@adelehz