"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
" ویرگول " لذتبخش!

اتفاقی که در آموزش ، آرزویش را داریم، جستجوی نشانه‌هاست. نشانه‌هایی که در کلاس درس ، حرفشان را پیش می‌کشیم.

امروز تجربه‌ی شیرینی داشتم، لذت ارزشیابی واقعی را چشیدم‌ !بی‌آنکه قصد کرده باشم بسنجم . زمانی که ساعت ۷:۲۵ صبح، «آ» کف دستش را نشان داد که :
« خانم دیروز حنابندون بودیم، ببینین حنای روی دستم شکل ویرگوله».

برای من که روزها تلاش کردم علائم نگارشی را با قصه، نقاشی و آزمون در ذهنشان میخکوب کنم، این لحظه لذت اصیل بود. دیدنِ جستجوی نشانه‌ها از کودکِ هشت‌سال و نیمه‌ام و استمرار آموزش حتی در عروسی...

نرجس کاظمی🌻
@adelehz
یک حالتی وجود دارد به نام حالت سنگ صبوری بدین شکل که شما سنگ صبور اطرافیانید و در مواقع درد و ناراحتی و گلایه و غصه مرهم و شنیدار حرفهایشان هستید .اشکهایشان را پیش شما می ریزند و شمایید که دلداری شان می دهید و اصولا هربار شما را میبنند یا با شما حرف میزنند یک بار سنگین غصه میگذارند روی دوش شما و خودشان را سبک میکنند .
علی الحساب تا اینجای ماجرا بد نیست اصلا چه سعادتی والاتر از اینکه آدم مرهم درد یک دردمند باشد و بارش را سبک کند !
اما بعدش هست که آدم را کمی البته کمی که چه عرض کنم می رنجاند.
اینکه این عزیزان نالان در هنگام خوشی و شادی شان اصلا یادی از شما نمیکنند .
اصولا در هنگامی که اوضاع بر وفق مراد ست و احیانا حس خوشبختی و شادی دارد دیگر حتی نمی گوید رفیق،دوست،خواهر،برادر یا هرچی خرت به چند؟؟
یعنی اینقدر برایش ارزش نداری که در هنگام خوشی اش بیادت بیفتد یا حتی بگوئید بگذار این همه که باعث ناراحتی اش شدم یک بار هم خوشحالش کنم و اورا در خوشی ام شریک کنم...
راستش از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان آدم وقتی میبیند یکی گریه هایش را برای او می آورد ولی لایق خنده هایش نمیداندش احساس میکند تغییر ماهیت داده به حیوانی نجیب و چشم قشنگ به نام الاغ!!
الاغی که فقط بار غم را میبرد و لایق بار شادی نیست!
القصه این کار را با رفقا و اطرافیانتان نکنید شادی هایتان را پنهان نکنید همه حسود نیستند آنقدرها هم نباید خیال خاص بودن کرد که تصور کنیم همه در پی حسودی بما هستند شاید این میانه یک‌نفر که واقعا با ناراحتی مان ناراحت شده بود با خوشی مان شاد شود‌‌‌...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
شب خوش ❤️
@adelehz
امروز روز جهانی چایی هست
این روز و به همه چای خورها وچای دوست ها در درجه اول خودم😊تبریک میگم.

عکس صوفیا
مازندران ❤️
@adelehz
درخانه ی سراسر زمستانم
از روزی که لب به خنده گشودی
بهار ساکن همیشگی شده است.
بخند
ای دلیل بهارم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
چنان عاشقانه چون زنی که در پاییز تنها مانده
در پاییزی که نفس های آخرش را میکشد .
چنان تنهاچون همان زن در زمستانی که بعد از پاییز تنهایی فرا می رسد و هیچکس منتظرش نیست...
#عادله_زمانی

از آخرین دلبرانه های پاییز
رویا حیدری
طبیعت خزانی افغانستان
@adelehz

انداخت خيالت
ز کجایم
به كجاها..

بیدل دهلوی
@adelehz
یه زمانی می رفتیم مدرسه آرزومون بود اگه یه چندتار زیر ابرو رو یواشکی برمیداشتیم زود در نیاد اینا هم یه شب تا ظهر طول میکشید تا سربرافرازند😁 حالا که ابرو پر مد شده هرچقدر صبر میکنیم هر تارش یک سال ونیم طول می کشه دربیاد 😂
انتظار برعکس
@adelehz
این تابلوی محشر اسمش لحظه ورود به بهشته
دور افتادگان بهم می رسند اما در دنیایی دیگر..
دلم گرفت واقعا...
@adelehz
آدمها از دور قشنگ ترند .
وقتی نزدیکشان میشوی یا میخواهی دوستشان شوی طور دیگری میشوند .انگار اگر پایت را برای دوستی شان پیش بگذاری گناه کرده ای ..آن وقت نه قدر خوبی ات را میدانند نه حتی قدر محبت و علاقه ات را ...
بنظرم باید از آدمها کمی دورتر ایستاد به آنها لبخند زد دست تکان داد برایشان آرزوهای خوب کرد .ولی کنارشان نرفت دست بین دستشان نگذاشت ...آدمها آنهایی که برای عشق و دوستی و مهربانی پیش قدم هستند را دوست ندارند..
#عادله_زمانی
@adelehz
سالروز درگذشت مولانای جان ،آن واعظ که شراب عشق نوشید و شاعر شد.یحتمل مولانا بدون شمس مولانا نمی شد.و اینچنین با هزاران بیت برجای مانده بعد از سالها بعد دل عشاق را به زندگی گرم نمیکرد.
مولانای جان جلوه نابی از زندگی ست .زندگی و عاشقی و انسان بودن
نامش بلند باد‌
#عادله_زمانی


‏مائیم که از بادهٔ بی‌جام خوشیم
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم

گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بی‌هیچ سرانجام خوشیم



@adelehz
مرا از دور تماشا کن

من از نزدیک
غمگینم...

عباس معروفی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
علی الحساب شما از جای معتبر خرید کنید
ولی من حقیقتا مردم برای ماست خوردنش😍

@adelehz
خبر این است که یلدا خانم
آخرین دختر آذر بانو
نوه دختری حضرت پاییز قشنگ
دل سپرده به یکی از پسران ننه سرمای بزرگ
کرده پیراهنی از برف به تن
می رود خانه ی بخت
الهی بختش قشنگ
الهی بختتان قشنگ ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزتون و با دیدن نفسگیری و لپهای این تربچه ادامه بدید😍
@adelehz
عشق چیزی جز خود نمی‌بخشد،
و چیزی جز خود نمی‌گیرد.
عشق به چنگ نمی‌آورد، و در چنگ نمی‌ماند،
زیرا که عشق را تنها عشق بس است!


جبران خلیل جبران
@adelehz
همیشه دلیلی برای لبخند هست
پیداش کن...

شب زیبا
@adelehz
خدای غصه ها
خدای شادی ها هم هست
همون اندازه که توی ناراحتی ها صداش میکنی وقتی جواب تو داد هم شاکرش هستی؟؟؟
میخوام بگم حکایت ما حکایت آن دسته از آدمهای دست زیر سنگ نباشه همونهایی که فقط وقتی دستمون رفت زیر سنگ خدا رو بشناسیم .
خدایا به خاطر آرزوی دیروز که داشته ی امروزم ست شکر
به خاطر آنچه لایقش نبودم ولی به خاطر کرم تو نصیبم شد شکر
خدایا به خاطر گل رویت شکر ...
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz