Forwarded from "زنی کهگم کردم "
فإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
به یادآر شبی را که با بغض و گریه سر کردی و هر ثانیه انگار جان می دادی و تصورمیکردی که این شب ، تمام نخواهد شد.
اما صبح ، با تلنگر آفتاب بیدار شدی
رسوبات غم را از صورتت تکاندی
نفس عمیقی کشیدی ، ازجایت بلندشدی و ایستادی تا قـویترازروزهای قبل ، برای آرزوهایت ، تلاش کنی .غصه ها همینقدر کـوتاهند و سختی ها همینقدر زودگذر .
تمام شب ها صبح می شوند و تنها
رسوب های خسته ای می ماند برای تکاندن .❤️
از کانال ژوان
@adelehz
به یادآر شبی را که با بغض و گریه سر کردی و هر ثانیه انگار جان می دادی و تصورمیکردی که این شب ، تمام نخواهد شد.
اما صبح ، با تلنگر آفتاب بیدار شدی
رسوبات غم را از صورتت تکاندی
نفس عمیقی کشیدی ، ازجایت بلندشدی و ایستادی تا قـویترازروزهای قبل ، برای آرزوهایت ، تلاش کنی .غصه ها همینقدر کـوتاهند و سختی ها همینقدر زودگذر .
تمام شب ها صبح می شوند و تنها
رسوب های خسته ای می ماند برای تکاندن .❤️
از کانال ژوان
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خدایا ما دستمان کوتاه ست
به خودت می سپاریم
خودت پاسخ ها را بده
به خوبها به خوبی خودت
و به بدها به بدی خودشان
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
به خودت می سپاریم
خودت پاسخ ها را بده
به خوبها به خوبی خودت
و به بدها به بدی خودشان
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
برای زیستن در شادی نیازی همیشگی به بودن بهترینها وجود ندارد.
گرچه بهترین ها دل انگیزترند اما همواره میسر نیستند.
اما هنر زندگی آن ست که بتوان بیشترین لذت را برد حتی وقتی زندگی کمترین مهربانی را نثارت میکند.
#عادله_زمانی
بازی رنگها
بازار تجریش
غلام نجاتی
@adelehz
گرچه بهترین ها دل انگیزترند اما همواره میسر نیستند.
اما هنر زندگی آن ست که بتوان بیشترین لذت را برد حتی وقتی زندگی کمترین مهربانی را نثارت میکند.
#عادله_زمانی
بازی رنگها
بازار تجریش
غلام نجاتی
@adelehz
" ویرگول " لذتبخش!
اتفاقی که در آموزش ، آرزویش را داریم، جستجوی نشانههاست. نشانههایی که در کلاس درس ، حرفشان را پیش میکشیم.
امروز تجربهی شیرینی داشتم، لذت ارزشیابی واقعی را چشیدم !بیآنکه قصد کرده باشم بسنجم . زمانی که ساعت ۷:۲۵ صبح، «آ» کف دستش را نشان داد که :
« خانم دیروز حنابندون بودیم، ببینین حنای روی دستم شکل ویرگوله».
برای من که روزها تلاش کردم علائم نگارشی را با قصه، نقاشی و آزمون در ذهنشان میخکوب کنم، این لحظه لذت اصیل بود. دیدنِ جستجوی نشانهها از کودکِ هشتسال و نیمهام و استمرار آموزش حتی در عروسی...
نرجس کاظمی🌻
@adelehz
اتفاقی که در آموزش ، آرزویش را داریم، جستجوی نشانههاست. نشانههایی که در کلاس درس ، حرفشان را پیش میکشیم.
امروز تجربهی شیرینی داشتم، لذت ارزشیابی واقعی را چشیدم !بیآنکه قصد کرده باشم بسنجم . زمانی که ساعت ۷:۲۵ صبح، «آ» کف دستش را نشان داد که :
« خانم دیروز حنابندون بودیم، ببینین حنای روی دستم شکل ویرگوله».
برای من که روزها تلاش کردم علائم نگارشی را با قصه، نقاشی و آزمون در ذهنشان میخکوب کنم، این لحظه لذت اصیل بود. دیدنِ جستجوی نشانهها از کودکِ هشتسال و نیمهام و استمرار آموزش حتی در عروسی...
نرجس کاظمی🌻
@adelehz
یک حالتی وجود دارد به نام حالت سنگ صبوری بدین شکل که شما سنگ صبور اطرافیانید و در مواقع درد و ناراحتی و گلایه و غصه مرهم و شنیدار حرفهایشان هستید .اشکهایشان را پیش شما می ریزند و شمایید که دلداری شان می دهید و اصولا هربار شما را میبنند یا با شما حرف میزنند یک بار سنگین غصه میگذارند روی دوش شما و خودشان را سبک میکنند .
علی الحساب تا اینجای ماجرا بد نیست اصلا چه سعادتی والاتر از اینکه آدم مرهم درد یک دردمند باشد و بارش را سبک کند !
اما بعدش هست که آدم را کمی البته کمی که چه عرض کنم می رنجاند.
اینکه این عزیزان نالان در هنگام خوشی و شادی شان اصلا یادی از شما نمیکنند .
اصولا در هنگامی که اوضاع بر وفق مراد ست و احیانا حس خوشبختی و شادی دارد دیگر حتی نمی گوید رفیق،دوست،خواهر،برادر یا هرچی خرت به چند؟؟
یعنی اینقدر برایش ارزش نداری که در هنگام خوشی اش بیادت بیفتد یا حتی بگوئید بگذار این همه که باعث ناراحتی اش شدم یک بار هم خوشحالش کنم و اورا در خوشی ام شریک کنم...
راستش از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان آدم وقتی میبیند یکی گریه هایش را برای او می آورد ولی لایق خنده هایش نمیداندش احساس میکند تغییر ماهیت داده به حیوانی نجیب و چشم قشنگ به نام الاغ!!
الاغی که فقط بار غم را میبرد و لایق بار شادی نیست!
القصه این کار را با رفقا و اطرافیانتان نکنید شادی هایتان را پنهان نکنید همه حسود نیستند آنقدرها هم نباید خیال خاص بودن کرد که تصور کنیم همه در پی حسودی بما هستند شاید این میانه یکنفر که واقعا با ناراحتی مان ناراحت شده بود با خوشی مان شاد شود...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
علی الحساب تا اینجای ماجرا بد نیست اصلا چه سعادتی والاتر از اینکه آدم مرهم درد یک دردمند باشد و بارش را سبک کند !
اما بعدش هست که آدم را کمی البته کمی که چه عرض کنم می رنجاند.
اینکه این عزیزان نالان در هنگام خوشی و شادی شان اصلا یادی از شما نمیکنند .
اصولا در هنگامی که اوضاع بر وفق مراد ست و احیانا حس خوشبختی و شادی دارد دیگر حتی نمی گوید رفیق،دوست،خواهر،برادر یا هرچی خرت به چند؟؟
یعنی اینقدر برایش ارزش نداری که در هنگام خوشی اش بیادت بیفتد یا حتی بگوئید بگذار این همه که باعث ناراحتی اش شدم یک بار هم خوشحالش کنم و اورا در خوشی ام شریک کنم...
راستش از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان آدم وقتی میبیند یکی گریه هایش را برای او می آورد ولی لایق خنده هایش نمیداندش احساس میکند تغییر ماهیت داده به حیوانی نجیب و چشم قشنگ به نام الاغ!!
الاغی که فقط بار غم را میبرد و لایق بار شادی نیست!
القصه این کار را با رفقا و اطرافیانتان نکنید شادی هایتان را پنهان نکنید همه حسود نیستند آنقدرها هم نباید خیال خاص بودن کرد که تصور کنیم همه در پی حسودی بما هستند شاید این میانه یکنفر که واقعا با ناراحتی مان ناراحت شده بود با خوشی مان شاد شود...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
امروز روز جهانی چایی هست
این روز و به همه چای خورها وچای دوست ها در درجه اول خودم😊تبریک میگم.
عکس صوفیا
مازندران ❤️
@adelehz
این روز و به همه چای خورها وچای دوست ها در درجه اول خودم😊تبریک میگم.
عکس صوفیا
مازندران ❤️
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
درخانه ی سراسر زمستانم
از روزی که لب به خنده گشودی
بهار ساکن همیشگی شده است.
بخند
ای دلیل بهارم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
از روزی که لب به خنده گشودی
بهار ساکن همیشگی شده است.
بخند
ای دلیل بهارم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
چنان عاشقانه چون زنی که در پاییز تنها مانده
در پاییزی که نفس های آخرش را میکشد .
چنان تنهاچون همان زن در زمستانی که بعد از پاییز تنهایی فرا می رسد و هیچکس منتظرش نیست...
#عادله_زمانی
از آخرین دلبرانه های پاییز
رویا حیدری
طبیعت خزانی افغانستان
@adelehz
در پاییزی که نفس های آخرش را میکشد .
چنان تنهاچون همان زن در زمستانی که بعد از پاییز تنهایی فرا می رسد و هیچکس منتظرش نیست...
#عادله_زمانی
از آخرین دلبرانه های پاییز
رویا حیدری
طبیعت خزانی افغانستان
@adelehz
یه زمانی می رفتیم مدرسه آرزومون بود اگه یه چندتار زیر ابرو رو یواشکی برمیداشتیم زود در نیاد اینا هم یه شب تا ظهر طول میکشید تا سربرافرازند😁 حالا که ابرو پر مد شده هرچقدر صبر میکنیم هر تارش یک سال ونیم طول می کشه دربیاد 😂
انتظار برعکس
@adelehz
انتظار برعکس
@adelehz
این تابلوی محشر اسمش لحظه ورود به بهشته
دور افتادگان بهم می رسند اما در دنیایی دیگر..
دلم گرفت واقعا...
@adelehz
دور افتادگان بهم می رسند اما در دنیایی دیگر..
دلم گرفت واقعا...
@adelehz
آدمها از دور قشنگ ترند .
وقتی نزدیکشان میشوی یا میخواهی دوستشان شوی طور دیگری میشوند .انگار اگر پایت را برای دوستی شان پیش بگذاری گناه کرده ای ..آن وقت نه قدر خوبی ات را میدانند نه حتی قدر محبت و علاقه ات را ...
بنظرم باید از آدمها کمی دورتر ایستاد به آنها لبخند زد دست تکان داد برایشان آرزوهای خوب کرد .ولی کنارشان نرفت دست بین دستشان نگذاشت ...آدمها آنهایی که برای عشق و دوستی و مهربانی پیش قدم هستند را دوست ندارند..
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی نزدیکشان میشوی یا میخواهی دوستشان شوی طور دیگری میشوند .انگار اگر پایت را برای دوستی شان پیش بگذاری گناه کرده ای ..آن وقت نه قدر خوبی ات را میدانند نه حتی قدر محبت و علاقه ات را ...
بنظرم باید از آدمها کمی دورتر ایستاد به آنها لبخند زد دست تکان داد برایشان آرزوهای خوب کرد .ولی کنارشان نرفت دست بین دستشان نگذاشت ...آدمها آنهایی که برای عشق و دوستی و مهربانی پیش قدم هستند را دوست ندارند..
#عادله_زمانی
@adelehz
سالروز درگذشت مولانای جان ،آن واعظ که شراب عشق نوشید و شاعر شد.یحتمل مولانا بدون شمس مولانا نمی شد.و اینچنین با هزاران بیت برجای مانده بعد از سالها بعد دل عشاق را به زندگی گرم نمیکرد.
مولانای جان جلوه نابی از زندگی ست .زندگی و عاشقی و انسان بودن
نامش بلند باد
#عادله_زمانی
مائیم که از بادهٔ بیجام خوشیم
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم
گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بیهیچ سرانجام خوشیم
@adelehz
مولانای جان جلوه نابی از زندگی ست .زندگی و عاشقی و انسان بودن
نامش بلند باد
#عادله_زمانی
مائیم که از بادهٔ بیجام خوشیم
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم
گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بیهیچ سرانجام خوشیم
@adelehz
خبر این است که یلدا خانم
آخرین دختر آذر بانو
نوه دختری حضرت پاییز قشنگ
دل سپرده به یکی از پسران ننه سرمای بزرگ
کرده پیراهنی از برف به تن
می رود خانه ی بخت
الهی بختش قشنگ
الهی بختتان قشنگ ❤️
@adelehz
آخرین دختر آذر بانو
نوه دختری حضرت پاییز قشنگ
دل سپرده به یکی از پسران ننه سرمای بزرگ
کرده پیراهنی از برف به تن
می رود خانه ی بخت
الهی بختش قشنگ
الهی بختتان قشنگ ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزتون و با دیدن نفسگیری و لپهای این تربچه ادامه بدید😍
@adelehz
@adelehz