مرا بختی سحرخیزست
ازآن پیشانی روشن
تو می ایی و میتابی به صبح جمعه های من...
📷لواسانات تهران
غلامنجاتی
@adelehz
ازآن پیشانی روشن
تو می ایی و میتابی به صبح جمعه های من...
📷لواسانات تهران
غلامنجاتی
@adelehz
من احساس میکنم ما نیاز داریم این رخوت روز جمعه رو فقط با این بزرگوار بشوریم و ببریم...
@adelehz
@adelehz
مادربزرگ تعریف میکرد:
نمک، سنگ بود.
برنجِ چلو را ساعتی با نمکسنگ می خواباندیم تا کمکم شوری بگیرد.
عکسِ یادگاریِ توی دوربین را هفتهای، ماهی به انتظار می نشستیم تا فیلم به آخر برسد و ظاهر شود.
قلک داشتیم؛
با سکهها حرف می زدیم تا حسابِ اندوخته دستمان بیاید.
هر روز سر می زدیم به پستخانه،
به جست و جویِ خط و خبری عاشقانه،
مگر که برسد.
«انتظار» معنا داشت.
دقایق «سرشار» بود.
هرچیز یک صبوری می خواست تاپیش بیاید.
زمانش برسد.
جا بیفتد.
قوام بیاید…
"انتظار" قدردانمان ساخته بود .
صبوری را از یاد نبریم . . .
#شما_فرستادین
@adelehz
نمک، سنگ بود.
برنجِ چلو را ساعتی با نمکسنگ می خواباندیم تا کمکم شوری بگیرد.
عکسِ یادگاریِ توی دوربین را هفتهای، ماهی به انتظار می نشستیم تا فیلم به آخر برسد و ظاهر شود.
قلک داشتیم؛
با سکهها حرف می زدیم تا حسابِ اندوخته دستمان بیاید.
هر روز سر می زدیم به پستخانه،
به جست و جویِ خط و خبری عاشقانه،
مگر که برسد.
«انتظار» معنا داشت.
دقایق «سرشار» بود.
هرچیز یک صبوری می خواست تاپیش بیاید.
زمانش برسد.
جا بیفتد.
قوام بیاید…
"انتظار" قدردانمان ساخته بود .
صبوری را از یاد نبریم . . .
#شما_فرستادین
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
Jahan – Dige Ashegh Shodan Fayde Nadare
دیگه عاشق شدن ناز کشیدن فایده نداره 🙂
یک شب خوابیدم
وصبحی بیدار شدم
بدون آنکه بدانم چرا عاشقت شده بودم
عشقت شبی لانه کرده بود میان قلبم
و فکرت لانه کرده بود در روحم
سالها میگذرد
بدنم و عقلم پیر میشوند ولی روحم نه
روحم تورا بیاد خواهد آورد شبی در میانه ی رویا...
#عادله_زمانی
@adelehz
وصبحی بیدار شدم
بدون آنکه بدانم چرا عاشقت شده بودم
عشقت شبی لانه کرده بود میان قلبم
و فکرت لانه کرده بود در روحم
سالها میگذرد
بدنم و عقلم پیر میشوند ولی روحم نه
روحم تورا بیاد خواهد آورد شبی در میانه ی رویا...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
فإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
به یادآر شبی را که با بغض و گریه سر کردی و هر ثانیه انگار جان می دادی و تصورمیکردی که این شب ، تمام نخواهد شد.
اما صبح ، با تلنگر آفتاب بیدار شدی
رسوبات غم را از صورتت تکاندی
نفس عمیقی کشیدی ، ازجایت بلندشدی و ایستادی تا قـویترازروزهای قبل ، برای آرزوهایت ، تلاش کنی .غصه ها همینقدر کـوتاهند و سختی ها همینقدر زودگذر .
تمام شب ها صبح می شوند و تنها
رسوب های خسته ای می ماند برای تکاندن .❤️
از کانال ژوان
@adelehz
به یادآر شبی را که با بغض و گریه سر کردی و هر ثانیه انگار جان می دادی و تصورمیکردی که این شب ، تمام نخواهد شد.
اما صبح ، با تلنگر آفتاب بیدار شدی
رسوبات غم را از صورتت تکاندی
نفس عمیقی کشیدی ، ازجایت بلندشدی و ایستادی تا قـویترازروزهای قبل ، برای آرزوهایت ، تلاش کنی .غصه ها همینقدر کـوتاهند و سختی ها همینقدر زودگذر .
تمام شب ها صبح می شوند و تنها
رسوب های خسته ای می ماند برای تکاندن .❤️
از کانال ژوان
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خدایا ما دستمان کوتاه ست
به خودت می سپاریم
خودت پاسخ ها را بده
به خوبها به خوبی خودت
و به بدها به بدی خودشان
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
به خودت می سپاریم
خودت پاسخ ها را بده
به خوبها به خوبی خودت
و به بدها به بدی خودشان
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
برای زیستن در شادی نیازی همیشگی به بودن بهترینها وجود ندارد.
گرچه بهترین ها دل انگیزترند اما همواره میسر نیستند.
اما هنر زندگی آن ست که بتوان بیشترین لذت را برد حتی وقتی زندگی کمترین مهربانی را نثارت میکند.
#عادله_زمانی
بازی رنگها
بازار تجریش
غلام نجاتی
@adelehz
گرچه بهترین ها دل انگیزترند اما همواره میسر نیستند.
اما هنر زندگی آن ست که بتوان بیشترین لذت را برد حتی وقتی زندگی کمترین مهربانی را نثارت میکند.
#عادله_زمانی
بازی رنگها
بازار تجریش
غلام نجاتی
@adelehz
" ویرگول " لذتبخش!
اتفاقی که در آموزش ، آرزویش را داریم، جستجوی نشانههاست. نشانههایی که در کلاس درس ، حرفشان را پیش میکشیم.
امروز تجربهی شیرینی داشتم، لذت ارزشیابی واقعی را چشیدم !بیآنکه قصد کرده باشم بسنجم . زمانی که ساعت ۷:۲۵ صبح، «آ» کف دستش را نشان داد که :
« خانم دیروز حنابندون بودیم، ببینین حنای روی دستم شکل ویرگوله».
برای من که روزها تلاش کردم علائم نگارشی را با قصه، نقاشی و آزمون در ذهنشان میخکوب کنم، این لحظه لذت اصیل بود. دیدنِ جستجوی نشانهها از کودکِ هشتسال و نیمهام و استمرار آموزش حتی در عروسی...
نرجس کاظمی🌻
@adelehz
اتفاقی که در آموزش ، آرزویش را داریم، جستجوی نشانههاست. نشانههایی که در کلاس درس ، حرفشان را پیش میکشیم.
امروز تجربهی شیرینی داشتم، لذت ارزشیابی واقعی را چشیدم !بیآنکه قصد کرده باشم بسنجم . زمانی که ساعت ۷:۲۵ صبح، «آ» کف دستش را نشان داد که :
« خانم دیروز حنابندون بودیم، ببینین حنای روی دستم شکل ویرگوله».
برای من که روزها تلاش کردم علائم نگارشی را با قصه، نقاشی و آزمون در ذهنشان میخکوب کنم، این لحظه لذت اصیل بود. دیدنِ جستجوی نشانهها از کودکِ هشتسال و نیمهام و استمرار آموزش حتی در عروسی...
نرجس کاظمی🌻
@adelehz
یک حالتی وجود دارد به نام حالت سنگ صبوری بدین شکل که شما سنگ صبور اطرافیانید و در مواقع درد و ناراحتی و گلایه و غصه مرهم و شنیدار حرفهایشان هستید .اشکهایشان را پیش شما می ریزند و شمایید که دلداری شان می دهید و اصولا هربار شما را میبنند یا با شما حرف میزنند یک بار سنگین غصه میگذارند روی دوش شما و خودشان را سبک میکنند .
علی الحساب تا اینجای ماجرا بد نیست اصلا چه سعادتی والاتر از اینکه آدم مرهم درد یک دردمند باشد و بارش را سبک کند !
اما بعدش هست که آدم را کمی البته کمی که چه عرض کنم می رنجاند.
اینکه این عزیزان نالان در هنگام خوشی و شادی شان اصلا یادی از شما نمیکنند .
اصولا در هنگامی که اوضاع بر وفق مراد ست و احیانا حس خوشبختی و شادی دارد دیگر حتی نمی گوید رفیق،دوست،خواهر،برادر یا هرچی خرت به چند؟؟
یعنی اینقدر برایش ارزش نداری که در هنگام خوشی اش بیادت بیفتد یا حتی بگوئید بگذار این همه که باعث ناراحتی اش شدم یک بار هم خوشحالش کنم و اورا در خوشی ام شریک کنم...
راستش از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان آدم وقتی میبیند یکی گریه هایش را برای او می آورد ولی لایق خنده هایش نمیداندش احساس میکند تغییر ماهیت داده به حیوانی نجیب و چشم قشنگ به نام الاغ!!
الاغی که فقط بار غم را میبرد و لایق بار شادی نیست!
القصه این کار را با رفقا و اطرافیانتان نکنید شادی هایتان را پنهان نکنید همه حسود نیستند آنقدرها هم نباید خیال خاص بودن کرد که تصور کنیم همه در پی حسودی بما هستند شاید این میانه یکنفر که واقعا با ناراحتی مان ناراحت شده بود با خوشی مان شاد شود...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
علی الحساب تا اینجای ماجرا بد نیست اصلا چه سعادتی والاتر از اینکه آدم مرهم درد یک دردمند باشد و بارش را سبک کند !
اما بعدش هست که آدم را کمی البته کمی که چه عرض کنم می رنجاند.
اینکه این عزیزان نالان در هنگام خوشی و شادی شان اصلا یادی از شما نمیکنند .
اصولا در هنگامی که اوضاع بر وفق مراد ست و احیانا حس خوشبختی و شادی دارد دیگر حتی نمی گوید رفیق،دوست،خواهر،برادر یا هرچی خرت به چند؟؟
یعنی اینقدر برایش ارزش نداری که در هنگام خوشی اش بیادت بیفتد یا حتی بگوئید بگذار این همه که باعث ناراحتی اش شدم یک بار هم خوشحالش کنم و اورا در خوشی ام شریک کنم...
راستش از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان آدم وقتی میبیند یکی گریه هایش را برای او می آورد ولی لایق خنده هایش نمیداندش احساس میکند تغییر ماهیت داده به حیوانی نجیب و چشم قشنگ به نام الاغ!!
الاغی که فقط بار غم را میبرد و لایق بار شادی نیست!
القصه این کار را با رفقا و اطرافیانتان نکنید شادی هایتان را پنهان نکنید همه حسود نیستند آنقدرها هم نباید خیال خاص بودن کرد که تصور کنیم همه در پی حسودی بما هستند شاید این میانه یکنفر که واقعا با ناراحتی مان ناراحت شده بود با خوشی مان شاد شود...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
امروز روز جهانی چایی هست
این روز و به همه چای خورها وچای دوست ها در درجه اول خودم😊تبریک میگم.
عکس صوفیا
مازندران ❤️
@adelehz
این روز و به همه چای خورها وچای دوست ها در درجه اول خودم😊تبریک میگم.
عکس صوفیا
مازندران ❤️
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
درخانه ی سراسر زمستانم
از روزی که لب به خنده گشودی
بهار ساکن همیشگی شده است.
بخند
ای دلیل بهارم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
از روزی که لب به خنده گشودی
بهار ساکن همیشگی شده است.
بخند
ای دلیل بهارم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
چنان عاشقانه چون زنی که در پاییز تنها مانده
در پاییزی که نفس های آخرش را میکشد .
چنان تنهاچون همان زن در زمستانی که بعد از پاییز تنهایی فرا می رسد و هیچکس منتظرش نیست...
#عادله_زمانی
از آخرین دلبرانه های پاییز
رویا حیدری
طبیعت خزانی افغانستان
@adelehz
در پاییزی که نفس های آخرش را میکشد .
چنان تنهاچون همان زن در زمستانی که بعد از پاییز تنهایی فرا می رسد و هیچکس منتظرش نیست...
#عادله_زمانی
از آخرین دلبرانه های پاییز
رویا حیدری
طبیعت خزانی افغانستان
@adelehz
یه زمانی می رفتیم مدرسه آرزومون بود اگه یه چندتار زیر ابرو رو یواشکی برمیداشتیم زود در نیاد اینا هم یه شب تا ظهر طول میکشید تا سربرافرازند😁 حالا که ابرو پر مد شده هرچقدر صبر میکنیم هر تارش یک سال ونیم طول می کشه دربیاد 😂
انتظار برعکس
@adelehz
انتظار برعکس
@adelehz