🍁دلم برای مادرم که هر وقت بهش احتیاج داشتم کنارم نبود..برای پدرم که هیچوقت دست روی سرم نکشید..هیچوقت کلمه دخترم و از زبونش نشنیدم..دلم برای همسری که نیست..فقط اسمه توی شناسنامه م..دلم برای داشتن یه دل شاد..تنگه..همیشه تنگ بوده..
🍁دلم برای مهدی تنگ شده برای حس امنیت و عشقی که با بودنش بهم میداد... گم شدم از وقتی رفته
🍁دلم برای کوچه های خلوت و باریک. سلام های گاه به گاهی که دو ناشناس بهم میگفتند، دلم برای صداقت و خلوص، دلم برای سادگی و دوستی ناب، دلم برای دست گرم رفاقت، برای بن بست کاهگلی عشق، برای احساس ناب گرم شدن دور بخاری مدرسه ، برای خجالتی شدن وقتی از کنار پسر همسایه رد میشدیم و گونه هامان گل می انداخت ،برای نامه های دزدکی ،برای قرارهای یواشکی ،برای عاشقی کردنهای الکی تنگ شده
🍁دلم برای پدرم💔
برای اون روزهایی، که روزهایِ خوبمون بود ولی نمیدونستم! تنگ شده...
دلم برای خودم تنگ شده!
🍁دلم برای مامانم تنگ شده
دلم برای اکبرم تنگ شده
دلم برای بابام تنگ شده
دنیام پر شده از دلتنگی...
🍁هر برگ زرد یه دلتنگیه❤️
#دلم_تنگ_شده
@adelehz
🍁دلم برای مهدی تنگ شده برای حس امنیت و عشقی که با بودنش بهم میداد... گم شدم از وقتی رفته
🍁دلم برای کوچه های خلوت و باریک. سلام های گاه به گاهی که دو ناشناس بهم میگفتند، دلم برای صداقت و خلوص، دلم برای سادگی و دوستی ناب، دلم برای دست گرم رفاقت، برای بن بست کاهگلی عشق، برای احساس ناب گرم شدن دور بخاری مدرسه ، برای خجالتی شدن وقتی از کنار پسر همسایه رد میشدیم و گونه هامان گل می انداخت ،برای نامه های دزدکی ،برای قرارهای یواشکی ،برای عاشقی کردنهای الکی تنگ شده
🍁دلم برای پدرم💔
برای اون روزهایی، که روزهایِ خوبمون بود ولی نمیدونستم! تنگ شده...
دلم برای خودم تنگ شده!
🍁دلم برای مامانم تنگ شده
دلم برای اکبرم تنگ شده
دلم برای بابام تنگ شده
دنیام پر شده از دلتنگی...
🍁هر برگ زرد یه دلتنگیه❤️
#دلم_تنگ_شده
@adelehz
ای که میدانی
ندارم غیر درگاهت پناهی
دیگر از من برنگردان روی خود،
گاهی " نگاهی "..
اخوان ثالث
صبح شنبه بخیر
@adelehz
ندارم غیر درگاهت پناهی
دیگر از من برنگردان روی خود،
گاهی " نگاهی "..
اخوان ثالث
صبح شنبه بخیر
@adelehz
میگویند کلمه ها جان دارند .
آنان که خوب گویند خوب شنوند
و آنان که بد بر زبان آورند. بد بشنوند.
در مزرعه ی کلام و عملت هر چه بکاری برخواهی داشت .
اینکه چی میگویی به چه کسی میگویی تلخ میگویی یا شیرین به تو برمیگردد
بنگر که خواهی تلخ بشنوی یا شیرین
و آن گونه بر زبان آور...
#عادله_زمانی
@adelehz
آنان که خوب گویند خوب شنوند
و آنان که بد بر زبان آورند. بد بشنوند.
در مزرعه ی کلام و عملت هر چه بکاری برخواهی داشت .
اینکه چی میگویی به چه کسی میگویی تلخ میگویی یا شیرین به تو برمیگردد
بنگر که خواهی تلخ بشنوی یا شیرین
و آن گونه بر زبان آور...
#عادله_زمانی
@adelehz
کمی با من مهربان باش
دست سرد قلبم را محکم بگیر
بگذارهربار که به دیدارت می آیم
نقاب مضحک لبخندمسخره ام را کناربگذارم
وبا دلتنگی هایم بیایم مطمئن ازاینکه توپاکشان میکنی ازذهنم و از دلم..
#عادله_زمانی
@adelehz
دست سرد قلبم را محکم بگیر
بگذارهربار که به دیدارت می آیم
نقاب مضحک لبخندمسخره ام را کناربگذارم
وبا دلتنگی هایم بیایم مطمئن ازاینکه توپاکشان میکنی ازذهنم و از دلم..
#عادله_زمانی
@adelehz
ما زن هستیم،در بدن هایمان زیبایی های زیادی داریم ،ما توان به تپش انداختن قلب مردان را داریم میتوانیم وجود احساس و حتی احساس جنسی آنها را روشن کنیم .بله تمام این توانایی های در تک تک ما وجود دارد اما ...اما ما دلمان نمیخواهد که با بدنمان و تک تک ویژگی های زنانه مان به اهداف مان برسیم در واقع ما زنان با وجود تمام زیبایی ها و جذابیت هایمان برای آینده مان به فاحشه بودن! فکر نمیکنیم.
اما بیرون از خانه ،در دفاتر و شرکتها و مغازه ها و اداره ها مردانی(نه همه ی مردان) پشت میزهای ریاست و یا مدیریت نشسته اند که توان زن برایشان معنی ندارد . آنها در قبال استخدام زنانی که برای کار به ایشان مراجعه میکنند تمناهای دیگری را رو میکنند و شاید تصورشان این ست که زنان بیرون خانه ،متعلق به خیابانند .حال اینکه زنان به بیرون ازخانه حرکت میکنند برای هزار دلیل..
نیاز مالی یکی از دلایل کار زنهاست اما نه همه ی آن،ما باید بیروم ازخانه کار کنیم تا هویت دوممان رابیابیم تا بتوانیم درکنار مادر وهمسر ودختر بودن ،دکتر ومهندس وهنرمند و معمار و ارایشگر باشیم .اما وقتی چنین درخواستهایی برابرمان ایجاد میشود چه کنیم؟؟
اول ازهمه باید خوب بدانیم که این تنها شامل مانیست در اکثر جوامع زنان تجربه مواجهه شدن با پیشنهاد چنین معامله کثیفی را دارند.بسیاری از زنها قلبشان جریحه دار میشود و بسیاری هم متاسفانه حاضرند تن به این کار بدهند.اما سوال اینجاست که واقعا بعد از تن دادن به خواسته های ناشایست این دسته از مردان ما زنان به آنچه باید می رسیم؟
پرواضح ست که نه! زنی که مجبور شود شرافتش را در کفه ای ازترازو ارزانی مردی کند در نهایت چیزی جز بیزار بودن ازخودش بدست نمی اورد . بیاد بیاوریم که همراه بدن مان روح مان نیز دست خورده میشود و شاید بتوانیم بدنمان را زیر دوش اب تمیز کنیم اما روح مان را بعید میدانم...
بیایم از امروز برای زنانگی مان حرمت قایل شویم به خودمان اجازه ندهیم که راه فردایمان نه از مغز و توان و دستمان که از زیر دامان مان عبور کند...
بیاد بیاوریم که اگر امروز اسباب رفع هوس کسی شدیم فردا به عنوان یک مادر هیچ چیز برای به فرزندانمان دادن نداریم.
از روز ازل زن بودن و زن ماندن به معنای واقعی آن در این دنیا سخت ترین کار بوده ست .اما حتی همین سخت ترین کار هم ممکن ست ...شرافت و زنانگی و دامانمان را مفت نفروشیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
اما بیرون از خانه ،در دفاتر و شرکتها و مغازه ها و اداره ها مردانی(نه همه ی مردان) پشت میزهای ریاست و یا مدیریت نشسته اند که توان زن برایشان معنی ندارد . آنها در قبال استخدام زنانی که برای کار به ایشان مراجعه میکنند تمناهای دیگری را رو میکنند و شاید تصورشان این ست که زنان بیرون خانه ،متعلق به خیابانند .حال اینکه زنان به بیرون ازخانه حرکت میکنند برای هزار دلیل..
نیاز مالی یکی از دلایل کار زنهاست اما نه همه ی آن،ما باید بیروم ازخانه کار کنیم تا هویت دوممان رابیابیم تا بتوانیم درکنار مادر وهمسر ودختر بودن ،دکتر ومهندس وهنرمند و معمار و ارایشگر باشیم .اما وقتی چنین درخواستهایی برابرمان ایجاد میشود چه کنیم؟؟
اول ازهمه باید خوب بدانیم که این تنها شامل مانیست در اکثر جوامع زنان تجربه مواجهه شدن با پیشنهاد چنین معامله کثیفی را دارند.بسیاری از زنها قلبشان جریحه دار میشود و بسیاری هم متاسفانه حاضرند تن به این کار بدهند.اما سوال اینجاست که واقعا بعد از تن دادن به خواسته های ناشایست این دسته از مردان ما زنان به آنچه باید می رسیم؟
پرواضح ست که نه! زنی که مجبور شود شرافتش را در کفه ای ازترازو ارزانی مردی کند در نهایت چیزی جز بیزار بودن ازخودش بدست نمی اورد . بیاد بیاوریم که همراه بدن مان روح مان نیز دست خورده میشود و شاید بتوانیم بدنمان را زیر دوش اب تمیز کنیم اما روح مان را بعید میدانم...
بیایم از امروز برای زنانگی مان حرمت قایل شویم به خودمان اجازه ندهیم که راه فردایمان نه از مغز و توان و دستمان که از زیر دامان مان عبور کند...
بیاد بیاوریم که اگر امروز اسباب رفع هوس کسی شدیم فردا به عنوان یک مادر هیچ چیز برای به فرزندانمان دادن نداریم.
از روز ازل زن بودن و زن ماندن به معنای واقعی آن در این دنیا سخت ترین کار بوده ست .اما حتی همین سخت ترین کار هم ممکن ست ...شرافت و زنانگی و دامانمان را مفت نفروشیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو رفاقت این طوری پایه باشین 😍😁
@adelehz
@adelehz
یک غروب غم انگیز و تاریک و کمی سرد به خودت می آیی و میبینی که هیچ وقت ان چیزی که تصور میکردی نبوده ای،همیشه در رویاهایت چیزی بودی که دلت میخواست اما دقیقا درهمان غروب غلیظ و تاریک ناگهان میفهمی که همه چیز مثل یک فیلم کلاسیک و زیبا بوده است که حالا تمام شده است.
میفهمی که تو آن آدم خوشبخت و شاد و مهربان و دوست داشتنی توی رویاهایت نیستی که هیچ وقت نبودی.پی میبری که ظاهرت نقص های زیادی دارد ...البته زیبایی هایی هم ..که رفتارت را همه دوست ندارند البته بعضی ها چرا ...که انقدر که تصور میکردی موفق نبودی اگرچه گاهی اوقات بودی اما نه همیشه ..
دقیقا در همان غروب تاریک است که بغضی که روزهاست با دلداری دادن به خودت اجازه شکستنش را نمی دهی،میشکند.باصدایی به مراتب بلندتر..و شاید انقدر اشک بریزی که چشمانت مثل دوران کودکی پرازخواب شود...
یک غروب سرد تو پی خواهی برد که حجم غمهایت گاهی از حجم سینه ات بیشتراست و لازم است لبریز شود،که دیگر رویا پردازی و خوشبینی هم جواب نمیدهد.
خوب است که این حس وسط یک غروب تاریک به سراغت بیاید که هیچ کس نباشد تا ببیند واقعا دیگر خسته ای و شاید داری میشکنی ..
بغضت که شکست ،سیر که گریه کردی خوابت میبرد ...
چندساعت بعدکه بیدارشوی حالت عوض شده است ..دوباره نقاب قوی بودنت را میزنی و رویاهایت را میچینی درون سبد نمدی دلت تا دوباره شروع کنی بافتنشان را...
شاید این بار خدا خواست و خوشبختی راه خانه ات را پیدا کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
میفهمی که تو آن آدم خوشبخت و شاد و مهربان و دوست داشتنی توی رویاهایت نیستی که هیچ وقت نبودی.پی میبری که ظاهرت نقص های زیادی دارد ...البته زیبایی هایی هم ..که رفتارت را همه دوست ندارند البته بعضی ها چرا ...که انقدر که تصور میکردی موفق نبودی اگرچه گاهی اوقات بودی اما نه همیشه ..
دقیقا در همان غروب تاریک است که بغضی که روزهاست با دلداری دادن به خودت اجازه شکستنش را نمی دهی،میشکند.باصدایی به مراتب بلندتر..و شاید انقدر اشک بریزی که چشمانت مثل دوران کودکی پرازخواب شود...
یک غروب سرد تو پی خواهی برد که حجم غمهایت گاهی از حجم سینه ات بیشتراست و لازم است لبریز شود،که دیگر رویا پردازی و خوشبینی هم جواب نمیدهد.
خوب است که این حس وسط یک غروب تاریک به سراغت بیاید که هیچ کس نباشد تا ببیند واقعا دیگر خسته ای و شاید داری میشکنی ..
بغضت که شکست ،سیر که گریه کردی خوابت میبرد ...
چندساعت بعدکه بیدارشوی حالت عوض شده است ..دوباره نقاب قوی بودنت را میزنی و رویاهایت را میچینی درون سبد نمدی دلت تا دوباره شروع کنی بافتنشان را...
شاید این بار خدا خواست و خوشبختی راه خانه ات را پیدا کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
انعکاس آدمها در آیینه تنها یک تصویر ست ولی..
ولی گاهی دلت در دنیا فقط به همین تصویر خوش ست انگار هیچ چیز دیگر جز همین تصویر دست نیافتنی نداری ..
دستت را دراز میکنی تا بگیریش ولی نمی توانی چه دردی ست عمیق و نادیدنی...
#عادله_زمانی
@adelehz
ولی گاهی دلت در دنیا فقط به همین تصویر خوش ست انگار هیچ چیز دیگر جز همین تصویر دست نیافتنی نداری ..
دستت را دراز میکنی تا بگیریش ولی نمی توانی چه دردی ست عمیق و نادیدنی...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
مادر ،
خودش هم که نباشد ،
مادری اش را برای تو می گذارد ..
عشقش را برایت در لبخند دخترکی در گوشه پیاده رو ،
نگرانی اش را برایت در پس داستان پیرمرد راننده ،
دعای خیرش را در دستان لرزان پیرزنی که تاخانه همراهیش کردی ..
مادر خودش هم که نباشد ،
مادری اش را پیش تو جامیگذارد ..
حتی اگر دستانش از دنیا کوتاه باشد
حواست باشد ، او حواسش به تو هست ...
@adelehz
خودش هم که نباشد ،
مادری اش را برای تو می گذارد ..
عشقش را برایت در لبخند دخترکی در گوشه پیاده رو ،
نگرانی اش را برایت در پس داستان پیرمرد راننده ،
دعای خیرش را در دستان لرزان پیرزنی که تاخانه همراهیش کردی ..
مادر خودش هم که نباشد ،
مادری اش را پیش تو جامیگذارد ..
حتی اگر دستانش از دنیا کوتاه باشد
حواست باشد ، او حواسش به تو هست ...
@adelehz
رفته بودم امام زاده محل زیارت؛
پیرزنی آنجا بودم که سنم به شناختنش قد نمیداد.
نشسته بود کنار قبر همسرش،جلو رفتم نشستم برای همسرش فاتحه ای بخوانم،نگاهش که به من افتاد با صدایی غرق در بغض گفت:
زنده بود حداقل یه نهار با هم میخوردیم،الان همونم نیست،از وقتی رفت غذا هم به من حروم شد.
فکر کردم،به عمقِ نیاز و احتیاجی که در حرف های ساده کودکانهَ ش بود فکر کردم.
به صمیمی بودنِ نیازِ دور از خانه های مجلل و ماشین های مراسمیِ امروزیَ ش فکر کردم.
چقدر زیباست،کسی را بخواهی،کسی را دوست داشته باشی فقط برای این که هم سفرهَ ت باشد!
دونفر چقدر باید صمیمی باشند که پای ثابت سفره هم بشوند!؟
چه دوست داشتن ساده و عمیق و صمیمانه ای میان دونفر باید جریان داشته باشد که بعد از یک عمر زیستن،غایب باشی و از نفر دیگرت نشنوی کم گذاشت،نشنوی این را نشد بخرد،آن را خوب فراهم نکرد؛بشنوی هم سفره ام نیست!
به تو بگوید هم سفره!
هم لقمهِ نان و پنیر و آب!
همینطور که به دادگاه های پر از تقاضای مهریهِ دوست داشتن های امروزی فکر میکردم،چنین دوست داشتنی را برای خودم آرزو کردم...
حامدرجب پور
#شما_فرستادین
@adelehz
پیرزنی آنجا بودم که سنم به شناختنش قد نمیداد.
نشسته بود کنار قبر همسرش،جلو رفتم نشستم برای همسرش فاتحه ای بخوانم،نگاهش که به من افتاد با صدایی غرق در بغض گفت:
زنده بود حداقل یه نهار با هم میخوردیم،الان همونم نیست،از وقتی رفت غذا هم به من حروم شد.
فکر کردم،به عمقِ نیاز و احتیاجی که در حرف های ساده کودکانهَ ش بود فکر کردم.
به صمیمی بودنِ نیازِ دور از خانه های مجلل و ماشین های مراسمیِ امروزیَ ش فکر کردم.
چقدر زیباست،کسی را بخواهی،کسی را دوست داشته باشی فقط برای این که هم سفرهَ ت باشد!
دونفر چقدر باید صمیمی باشند که پای ثابت سفره هم بشوند!؟
چه دوست داشتن ساده و عمیق و صمیمانه ای میان دونفر باید جریان داشته باشد که بعد از یک عمر زیستن،غایب باشی و از نفر دیگرت نشنوی کم گذاشت،نشنوی این را نشد بخرد،آن را خوب فراهم نکرد؛بشنوی هم سفره ام نیست!
به تو بگوید هم سفره!
هم لقمهِ نان و پنیر و آب!
همینطور که به دادگاه های پر از تقاضای مهریهِ دوست داشتن های امروزی فکر میکردم،چنین دوست داشتنی را برای خودم آرزو کردم...
حامدرجب پور
#شما_فرستادین
@adelehz
شاید این غم انگیز ترین حالت ممکن باشد .
اینکه از عاشق شدن به هر دلیلی بترسی..
عاشق شدن و از عشق بهره بردن حق مسلم هر آدمی ست...
#عادله_زمانی
@adelehz
اینکه از عاشق شدن به هر دلیلی بترسی..
عاشق شدن و از عشق بهره بردن حق مسلم هر آدمی ست...
#عادله_زمانی
@adelehz
دلمان حال خوب میخواهد ولی حال خوب را برای هم آرزو نمی کنیم.
برای گرفتاری همسایه دست به دعا نمی شویم
بازشدن بخت دختر فلانی هیچ وقت در دعایمان نیست.
اگر کسی دنبال کار ست در حالت عبادتمان نمیگویم کاش این بار نا امید برنگردد.
ما اما نمی دانیم دعا در حق بقیه دعا در حق خودمان ست.
میخواهم بگویم رسیدن بقیه به آرزوهایشان چیزی از ما کم نمیکند.اینکه آنها خوشحال باشند دلیل ناراحتی ما نمیشود .
میپذیرم که آدمهایی هستند که به ما بد کردند و از آنها متنفریم ولی همه ی آدمها به ما بدی نکرده اند.
این بار در دعاها یاد دیگران هم باشیم شیرینی و حلاوت را به تنهایی نخواهیم
از چراغ همسایه حوالی خانه ی ما هم روشنتر خواهد بود...
#عادله_زمانی
@adelehz
برای گرفتاری همسایه دست به دعا نمی شویم
بازشدن بخت دختر فلانی هیچ وقت در دعایمان نیست.
اگر کسی دنبال کار ست در حالت عبادتمان نمیگویم کاش این بار نا امید برنگردد.
ما اما نمی دانیم دعا در حق بقیه دعا در حق خودمان ست.
میخواهم بگویم رسیدن بقیه به آرزوهایشان چیزی از ما کم نمیکند.اینکه آنها خوشحال باشند دلیل ناراحتی ما نمیشود .
میپذیرم که آدمهایی هستند که به ما بد کردند و از آنها متنفریم ولی همه ی آدمها به ما بدی نکرده اند.
این بار در دعاها یاد دیگران هم باشیم شیرینی و حلاوت را به تنهایی نخواهیم
از چراغ همسایه حوالی خانه ی ما هم روشنتر خواهد بود...
#عادله_زمانی
@adelehz
من به حال خوش زمین محتاجم
حالی خوش به سادگی لبخند دخترکی فقیر
لبخندی از ته قلب
از شادی واقعی
لبخندی از فراموشی فقر و سرما...
من به حال خوب زمین محتاجم
#عادله_زمانی
@adelehz
حالی خوش به سادگی لبخند دخترکی فقیر
لبخندی از ته قلب
از شادی واقعی
لبخندی از فراموشی فقر و سرما...
من به حال خوب زمین محتاجم
#عادله_زمانی
@adelehz