"زنی که‌گم کردم "
4.42K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
ای دل به سرد مهری
دوران صبور باش...

رهی معیری

@adelehz
🍁دلم برای آزاده تنگ شده کاش بخونه و برگرده پیشم..
🍁دلم برای خودم تنگ شده
🍁دلم برای بی قراری هایش تنگ شده
🍁دلم برای تماس های مکررش برای قدم هایش
🍁دلم برای پاییزای خونه پدری تنگ شده
🍁دلم برای خنده های بی دلیل تنگ شده


هر برگ زرد یه دلتنگیه❤️
#دلم_تنگ_شده
@adelehz
🍁دلم برای روزای اول آشناییمون تنگ شده
🍁دلم برای دوسال پیش خودم تنگ شده .که دختر شاد و پر انرژی ای بودم. ولی حالا .....
🍁من دلم برای زندگی کردن تنگ شده
🍁دلم برای کامران تنگ‌شده ، برای اون روزهای بودنش، برای عاشقی های خودم دلتنگم !
🍁دلم برای باغهای انگور شهرم تنگ شده
🍁من مدتهاست که دلم برای هیچکس و هیچ چیز تنگ نمیشه ، کاملا بی حسم..
🍁دلم برای خودم تنگ شده...
🍁دلم برای یه پیام عاشقانه از طرف عشقم تنگ شده، عشقی که بامنه اما من تشنه حرفاشم دلتنگ محبتش! عزیزم ازم دریغ نکن من به محبتات نیاز دارم♥️


#دلم_تنگ_شده
هر برگ زرد یه دلتنگیه🍁❤️
@adelehz
امروز از بس خبر بد خوندم
حس میکنم دارم دیونه میشم
خدایا خودت به همه مون رحم کن
الهی امین‌...
@adelehz
مامانم ❤️😔
@adelehz
ما برای باتو بودن عمر خود را باختیم
بد نبود ای دوست گاهی هم تو دل می باختی




فاضل نظری
@adelehz
🍁دلم برای جوونی پدر ومادرم تنگ شده
🍁دلم برای مهربونی اون آدمی که الان سرسخت ترین آدم زندگیمه تنگ شده
🍁دلم برای روز های بی دغدغه ای تنگ شده که رمان میگرفتم دستم و ساعت ها هیچ فکری نداشتم
🍁دلم برای روح آزاد خودم تنگ شده
روحی که درگیر هیچ عشق نافرجامی نبود...
🍁دلم برای مهربونی و دل صاف خودم تنگ شده
...
زمان عوضمون نکرده
آدمهان که به هم رحم نمیکنن

#دلم_تنگ_شده
@adelehz
به خودت کمی اهمیت بده
وگرنه لا به لای زندگی از بین می روی
و هیچ کس هم نمی فهمد ...


جان ماکسول

@adelehz
خوبان فراوان دیده ام اما تو چیز دیگری ...
ناهار ظهر جمعه
نبودم نبود عکسش که هست 😬
@adelehz
عاشق
چه بخواهد چه نخواهد
میسوزد
گاه از نبودنش
گاه از بودن و مال او نبودنش
الهی عاشق شوی گاهی دعاست و گاهی نفرین ..
#عادله_زمانی
@adelehz
تهران بدون تو خلوت ترین پایتخت دنیاست .
نه که خلوت باشد
تو که نباشی
انگار هیچ‌کس نیست .
هیچ کس که نباشد حتی تهران هم غریب می ماند..
#عادله_زمانی
📷غلام نجاتی
تهرانِ پاییزی
@adelehz
🍁دلم برای مادرم که هر وقت بهش احتیاج داشتم کنارم نبود..برای پدرم که هیچوقت دست روی سرم نکشید..هیچوقت کلمه دخترم و از زبونش نشنیدم..دلم برای همسری که نیست..فقط اسمه توی شناسنامه م..دلم برای داشتن یه دل شاد..تنگه..همیشه تنگ بوده‌..
🍁دلم برای مهدی تنگ شده برای حس امنیت و عشقی که با بودنش بهم میداد... گم شدم از وقتی رفته
🍁دلم برای کوچه های خلوت و باریک. سلام های گاه به گاهی که دو ناشناس بهم میگفتند، دلم برای صداقت و خلوص، دلم برای سادگی و دوستی ناب، دلم برای دست گرم رفاقت، برای بن بست کاهگلی عشق، برای احساس ناب گرم شدن دور بخاری مدرسه ، برای خجالتی شدن وقتی از کنار پسر همسایه رد میشدیم و گونه هامان گل می انداخت ،برای نامه های دزدکی ،برای قرارهای یواشکی ،برای عاشقی کردنهای الکی تنگ شده
🍁دلم برای پدرم💔
برای اون روزهایی، که روزهایِ خوبمون بود ولی نمیدونستم! تنگ شده...
دلم برای خودم تنگ شده!

🍁دلم برای مامانم تنگ شده
دلم برای اکبرم تنگ شده
دلم برای بابام تنگ شده
دنیام پر شده از دلتنگی...


🍁هر برگ زرد یه دلتنگیه❤️
#دلم_تنگ_شده
@adelehz
ای که می‌دانی
ندارم غیر درگاهت پناهی
دیگر از من برنگردان روی خود،
گاهی " نگاهی "..

اخوان ثالث
صبح شنبه بخیر
@adelehz
میگویند کلمه ها جان دارند .
آنان که خوب گویند خوب شنوند
و آنان که بد بر زبان آورند. بد بشنوند.
در مزرعه ی کلام و عملت هر چه بکاری برخواهی داشت .
اینکه چی میگویی به چه کسی میگویی تلخ میگویی یا شیرین به تو برمیگردد
بنگر که خواهی تلخ بشنوی یا شیرین
و آن گونه بر زبان آور...
#عادله_زمانی
@adelehz
عجب از عقل کسانی که مرا پند دهند
برو ای خواجه که عاشق نبود پندپذیر...

سعدی
@adelehz
مرا به بوی خوشَت
جان ببخش و زنده بدار
که از تو چیزی از این بیشتر
نمی خواهم

حسین منزوی
@adelehz
کمی با من مهربان باش
دست سرد قلبم را محکم بگیر
بگذارهربار که به دیدارت می آیم
نقاب مضحک لبخندمسخره ام را کناربگذارم
وبا دلتنگی هایم بیایم مطمئن ازاینکه توپاکشان میکنی ازذهنم و از دلم..
#عادله_زمانی

@adelehz
ما زن هستیم،در بدن هایمان زیبایی های زیادی داریم ،ما توان به تپش انداختن قلب مردان را داریم میتوانیم وجود احساس و حتی احساس جنسی آنها را روشن کنیم .بله تمام این توانایی های در تک تک ما وجود دارد اما ...اما ما دلمان نمیخواهد که با بدنمان و تک تک ویژگی های زنانه مان به اهداف مان برسیم در واقع ما زنان با وجود تمام زیبایی ها و جذابیت هایمان برای آینده مان به فاحشه بودن! فکر نمیکنیم.
اما بیرون از خانه ،در دفاتر و شرکتها و مغازه ها و اداره ها مردانی(نه همه ی مردان) پشت میزهای ریاست و یا مدیریت نشسته اند که توان زن برایشان معنی ندارد . آنها در قبال استخدام زنانی که برای کار به ایشان مراجعه میکنند تمناهای دیگری را رو میکنند و شاید تصورشان این ست که زنان بیرون خانه ،متعلق به خیابانند .حال اینکه زنان به بیرون ازخانه حرکت میکنند برای هزار دلیل..
نیاز مالی یکی از دلایل کار زنهاست اما نه همه ی آن،ما باید بیروم ازخانه کار کنیم تا هویت دوممان رابیابیم تا بتوانیم درکنار مادر وهمسر ودختر بودن ،دکتر ومهندس وهنرمند و معمار و ارایشگر باشیم .اما وقتی چنین درخواستهایی برابرمان ایجاد میشود چه کنیم؟؟
اول ازهمه باید خوب بدانیم که این تنها شامل مانیست در اکثر جوامع زنان تجربه مواجهه شدن با پیشنهاد چنین معامله کثیفی را دارند.بسیاری از زنها قلبشان جریحه دار میشود و بسیاری هم متاسفانه حاضرند تن به این کار بدهند.اما سوال اینجاست که واقعا بعد از تن دادن به خواسته های ناشایست این دسته از مردان ما زنان به آنچه باید می رسیم؟
پرواضح ست که نه! زنی که مجبور شود شرافتش را در کفه ای ازترازو ارزانی مردی کند در نهایت چیزی جز بیزار بودن ازخودش بدست نمی اورد . بیاد بیاوریم که همراه بدن مان روح مان نیز دست خورده میشود و شاید بتوانیم بدنمان را زیر دوش اب تمیز کنیم اما روح مان را بعید میدانم...
بیایم از امروز برای زنانگی مان حرمت قایل شویم به خودمان اجازه ندهیم که راه فردایمان نه از مغز و توان و دستمان که از زیر دامان مان عبور کند...
بیاد بیاوریم که اگر امروز اسباب رفع هوس کسی شدیم فردا به عنوان یک مادر هیچ چیز برای به فرزندانمان دادن نداریم.
از روز ازل زن بودن و زن ماندن به معنای واقعی آن در این دنیا سخت ترین کار بوده ست .اما حتی همین سخت ترین کار هم ممکن ست ...شرافت و زنانگی و دامانمان را مفت نفروشیم...
#عادله_زمانی

@adelehz