"زنی که‌گم کردم "
4.44K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
ختم قرآن نكنيم،ختم آيه كنيم!

يه روز كه خيلي دلم گرفته بود و احساس ميكردم همه چيز چپكي ميشه، درست نميشه، همه درا بسته است، همونجور كه داشتم پيش " پيري عزيز " با چشماي خيسم درد و دل ميكردم.

يهو به چشماي خيسم زل زد و گفت: رويا جان، ميدوني فقط تو نيستي كه گريه ميكني؟ بهش گفتم حوصله حرفاي تكراري ندارم، با خودم گفتم حتما الان ميخواد بگه همه مشكل دارن، غصه دارن، همه گريه مي كنند، مثبت باش و از اين حرفا!
ولي نه! هيچ كدومو نگفت، هيچ كدوم!

بهم گفت: رويا جان، ميدوني خدا به اونايي كه اينجوري ميخورن به در بسته چي ميگه؟

گفت: از عرش و فضل خودش بدون شرط بهت ميگه:
و لسوف يعطيك ربك فترضي.
فارسيش ميشه اين:و خداوند به زودي "آنچنان"به تو عطا كند، كه تو "راضي"شوي. ( الضحي، آيه ٥)

احساس كردم خدا از خيلي قبل میدونسته من ميخوام گريه كنم و منو فهميده، فهميده و فقط و فقط اين آيه رو براي من گفته! اشكامو پاك كرد و گفت حالا به عمق اين آيه كه خود اربابت گفته فكر كن و آروم شو.

اينجوري بخونيم، اگه قرآن ميخونيم اينجوري بخونيم، عشق بازي كنيم حتي فقط با يك آيه!ختم قرآن نكنيم،ختم آيه كنيم!

دلنوشته رويا.پ
@adelehz
از بهترینها برای گذروندن یه شام دو نفره
فقط قیافش😂
@adelehz
دوست داشتن یک موجود در این است که پیر شدن با او را بپذیریم ...

✍🏻 آلبر کامو
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
دوست داشتن یک موجود در این است که پیر شدن با او را بپذیریم ... ✍🏻 آلبر کامو @adelehz
اگر به کسی علاقه مند شدید به این فکر کنید که دوست دارید وقتی پیرشدید اون کنارتون باشه .
در پیری وقتی زیبایی جذابیت جوانی و پرشوری دیگه وجود نداره....
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مثل سربازی که میانه ی جنگ کارت عروسی معشوقش بدستش رسیده غمگینم ...
میتوانی حجم دل تنگی ام را کشف کنی؟
#عادله_زمانی
@adelehz
شازده کوچولو:
میگن بعضی عشق ها
عشق نیست دیوانگیه
روباه:
عشقی که توش دیوانگی نباشه
عشق نیست
فقط حس عادته...

آنتوان دوسنت اگزوپری
@adelehz
ما برای باتو بودن عمر خود را باختیم
بد نبود ای دوست گاهی هم تو دل می باختی




👤فاضل نظری
@adelehz
از زیر و رو شدن زندگیت نترس
چه کسی می داند شاید زیر زندگیت بهتر از روی آن باشد...
الیف شافاک
ملت عشق
@adelehz

ای دیدن تو دینِ من

وی روی تو ایمان من

#مولانای_جان

@adelehz
دوستت دارم
آنقدر که شاید خنده دار بنظر برسد .نه به خاطر ظاهر جذابت یا به خاطر متانت رفتارت تورا دوست دارم فقط چون کنارت حس میکنم زیباترین زن زمینم.
آنقدر زیبا نگاهم میکنی که حس میکنم بهترینم..
بخاطر حال خوبی که با تو دارم دوستت دارم...
#عادله_زمانی
به آفتاب سلامی دوباره باید کرد .
صبح به خیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حال خوب براتون آوردم
بین خستگی هاتون یه لبخند هم بشینه رو لب غنیمته❤️
@adelehz
کلوز آپ
از هنرپیشه های زیبایی که حسرت زیبایی شون میخوریم
@adelehz
ادمیزاد ست و حسرت لحظه هایش نمیدانم شاید آدمی نمیداند واقعا هرچقدرهم ازکسی دلخور باشد به اندازه ی حسرت آن نخواهد بود که بخواهی برگردی به گذشته و نتوانی ...
ما انسانهای فراموشکار لایق همان صفت نسیانی هستیم که خالقمان به ما نسبت داده ست ..
گاهی می اندیشم که مرگ حتی حکمتی دارد حکمتش این ست که چشمت را بازکنی و بگویی هی دنیا چقدر سریع تمام میشوی حالا بی شوخی آنقدر می ارزی که بخاطرت دلی را بشکنم یا حقی راضایع کنم یا کار کسی را به مشکل برسانم؟
حقیقتش که نه ...
دلمان خوش نباشد به آن برنامه ریزی های کوفتی که برای خودمان میکنیم و میچینیم واقعا باغ زندگی چهارفصل منظم ندارد و ممکن ست وسط بهارت زمستان شعله کشد .
دلمان خوش باشد به خدا به خود خودش بنظرم عاقلانه ست که بدهیم دست خودش سرنوشت مان را وایمان داشته باشیم راههای بیشماری میشناسد که حتی به ذهنمان هم نمی رسد
خلاصه که فکر میکنم وقتی دارم برای بخشی از زندگیم پیش پیش برنامه می ریزم صدای خنده خدا بلند میشود که دارد بین خنده اش میگوید ای بنده ی ساده دلم تو چه میدانی که بخواهی برنامه بریزی .
انگار همین طور ست اما چه میشود کرد در راه بندگی این شرط ست که بشنوی سخنش را بپذیری آنچه او خواسته ست
به امید خودش...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
دوست داشتنت
شیرین ترین گناه من بود .
هرگز از آن نادم نشدم ...
از مادرمان آموخته بودم در تاریخ نیامده ست که حوا از خوردن سیب سرخ پشیمان بوده باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
همین را اگر بدانیم کافی ست
@adelehz
خورشید راببین هزاران سال است ازتابیدن خسته نشده ست،بعضی وقتهاپشت ابرمی ماندامابازهم به خاصیتش یعنی نورادامه میدهد.بگذار امید خاصیت توباشد حتی اگر پشت ابرسیاه ماندی بازهم امیدت را ازدست نده.
#عادله_زمانی

صبح بخیر و نور
@adelehz
ساده
بی آلایش
اما گرم
@adelehz