"زنی کهگم کردم " via @vote
یه چالش به اسم نت های پرخاطره راه بیندازیم؟ هرکس یه آهنگ پرخاطره مربوط به دوران بچگی یا نوجوونی شو بفرسته تا بشنویم ؟؟؟؟ anonymous poll موافقم.شاید خاطرات مون مشترک بود. – 79 👍👍👍👍👍👍👍 95% مخالفم .به هر دلیلی نه – 4 ▫️ 5% 👥 83 people voted so far. Poll closed.
تصویب شد رفقا 😘❤️
@adelehz
@adelehz
فردا روز دیگری ست
شاید همه چیز به ظاهر تکراری باشد اما واقعیت آن ست که فردا آنچه در تقدیرمان رقم خورده متفاوت از دیروز ست
شاید فردا همه چیز تغییر نکند اما حداقل مقدمه ای خواهد بود برای نعمت هایی که بعدترها به دستمان می رسند...
خدایا به امید خودت
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
شاید همه چیز به ظاهر تکراری باشد اما واقعیت آن ست که فردا آنچه در تقدیرمان رقم خورده متفاوت از دیروز ست
شاید فردا همه چیز تغییر نکند اما حداقل مقدمه ای خواهد بود برای نعمت هایی که بعدترها به دستمان می رسند...
خدایا به امید خودت
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
یک روزی از خودم خواهم پرسید که آیا همه ی چیزهایی که روزی باور داشتم مال من هستند واقعی بودند؟یا اصلا از آن من بودند یا نه
و میدانم که در انتهای معادلاتم فقط یک واقعیت باقی خواهد ماند این ست که هیچ کس به اندازه خودم در آیینه واقعی نبوده ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
و میدانم که در انتهای معادلاتم فقط یک واقعیت باقی خواهد ماند این ست که هیچ کس به اندازه خودم در آیینه واقعی نبوده ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و چه کسی خواهد دانست
که پادشاهی خون خوار و بی رحم
خودش را میان گیسوان زنی گم کرد...
زنها با موهایشان چه ها که نمیکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
که پادشاهی خون خوار و بی رحم
خودش را میان گیسوان زنی گم کرد...
زنها با موهایشان چه ها که نمیکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
" بیا " و ... حالمو خوب کن !
این کوچولو ، ۲۴ ساعت پیش زیر جراحی قلب باز بود و روز بعد پا شد ! ازش پرسیدن : چرا زود پا شدی ؟
گفت کفش های خرگوشیم ،حالم رو خوب کردن !
#شما_فرستادین
دل خوشی های کوچک زندگی و دست کم نگیرید ❤️
@adelehz
این کوچولو ، ۲۴ ساعت پیش زیر جراحی قلب باز بود و روز بعد پا شد ! ازش پرسیدن : چرا زود پا شدی ؟
گفت کفش های خرگوشیم ،حالم رو خوب کردن !
#شما_فرستادین
دل خوشی های کوچک زندگی و دست کم نگیرید ❤️
@adelehz
❤1
خدایا به خاطر همه چیز شکر
مرا به حال خودم رها مکن
باری فراتر از توانم بر دوشم قرار مده
خدایا هر بار که صدایت کردم جوابم را دادی گرچه خودم نفهمیدم .و از دانستن این بنده ی عاجز مگر چه حاصل میشود...
خدایا مرا به حال خودم وانگذار
آمین
#یاربی
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
مرا به حال خودم رها مکن
باری فراتر از توانم بر دوشم قرار مده
خدایا هر بار که صدایت کردم جوابم را دادی گرچه خودم نفهمیدم .و از دانستن این بنده ی عاجز مگر چه حاصل میشود...
خدایا مرا به حال خودم وانگذار
آمین
#یاربی
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
کفش های مردانه ام را پایم مى کنم
صبح های زود ،
زودتر از همه از خانه بیرون و زندگی را آغاز می کنم .
به اندازه ی تمام روز می دوم .
اعتراف می کنم که سالهاست پاهایم درد می کند .
هوا تاریک می شود
به خانه بر می گردم و حالا...
کار های زنانه ام را شروع می کنم .
مو هایم را شانه می کنم
لباسم را عوض می کنم
رژ می زنم
به دستانم لاک می زنم
و ....تمام سعی ام را می کنم
که این دو نقش را اشتباه نکنم ..
زن بودن با تمام زیبای هایش خیلی سخت است خصوصا اگر شاغل باشی
و آرزو های بزرگ براي زندگي هم داشته باشی ....
فاصله ی مرد و زن بودنم
"درب " خانه است
موقع ورود و خروج جنسیتم عوض می شود
در خارج از خانه شبیه مردها می شوم
مثل آنها نگاه می کنم و حتی حرف می زنم
روزها : مرد می شوم
و شب ها: زن
"چقدر ایفای این دو نقش در کنار هم
دو جنس بودن ... سخت است .... "
صبح ها زودتر از همه بیدار شدن
و شب ها دیر تر از همه خوابیدن
عشق مى خواهد❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
صبح های زود ،
زودتر از همه از خانه بیرون و زندگی را آغاز می کنم .
به اندازه ی تمام روز می دوم .
اعتراف می کنم که سالهاست پاهایم درد می کند .
هوا تاریک می شود
به خانه بر می گردم و حالا...
کار های زنانه ام را شروع می کنم .
مو هایم را شانه می کنم
لباسم را عوض می کنم
رژ می زنم
به دستانم لاک می زنم
و ....تمام سعی ام را می کنم
که این دو نقش را اشتباه نکنم ..
زن بودن با تمام زیبای هایش خیلی سخت است خصوصا اگر شاغل باشی
و آرزو های بزرگ براي زندگي هم داشته باشی ....
فاصله ی مرد و زن بودنم
"درب " خانه است
موقع ورود و خروج جنسیتم عوض می شود
در خارج از خانه شبیه مردها می شوم
مثل آنها نگاه می کنم و حتی حرف می زنم
روزها : مرد می شوم
و شب ها: زن
"چقدر ایفای این دو نقش در کنار هم
دو جنس بودن ... سخت است .... "
صبح ها زودتر از همه بیدار شدن
و شب ها دیر تر از همه خوابیدن
عشق مى خواهد❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فراموش نکن آنچه امروز در دستت ست
آرزوی دیروزت بوده ست
برای آرزویت گریه کردی و درب درگاه خدا را کوبیدی اما آن قدر فراموشکار نباش که یادت برود چه کسی گریه هایت را شنید و دعاهایت را لبیک گفت .
#عادله_زمانی
@adelehz
آرزوی دیروزت بوده ست
برای آرزویت گریه کردی و درب درگاه خدا را کوبیدی اما آن قدر فراموشکار نباش که یادت برود چه کسی گریه هایت را شنید و دعاهایت را لبیک گفت .
#عادله_زمانی
@adelehz
ﺯﻧﺎﻥ ﺯﯾﺒﺎ ﺷﺒﯿﻪ ﭘﺮﻧﺴﺲ ﻫﺎﯼ ﺩﯾزنی لند و ﺑﺎﺭﺑﯽ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ...
ﺷﺒﯿﻪ ﻭﺍقعیتند...
ﺷﺒﯿﻪ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﮔﺎﻫﯽ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺧﯿﺴﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﺍﻣﻨﺶ ﭘﺎﮎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،
ﻭﺍﺷﮏ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺮ ﺁﺳﺘﯿﻦ ﺵ...
ﻧﻪ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺁﺑﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ...
ﻧﻪ ﻧﺎﺧﻦ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻻﮎ ﺯﺩﻩ...
ﻧﮕﺮﺍﻥ ﭘﺎﮎ ﺷﺪﻥ ﺭﮊ ﻟﺐ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ..
ﺯﻧﺎﻥ ﺯﯾﺒﺎ ،
ﺯﻧﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ
ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻫﺴﺘﻨﺪ،
ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﻭ ﻋﺰﻡ ﯾﮏ ﺯﻥ ﮐﻪ ﻣﺴﯿﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﻮﺍﻧﻊ ﻃﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ،
ﺷﮑﻮﻩ ﻭ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺩﺭ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻨﻔﺴﺶ ﺍﺯ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎ ﻧﺸﺄﺕﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ،
ﻭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﺩ، ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﺪ،
ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
@adelehz
ﺷﺒﯿﻪ ﻭﺍقعیتند...
ﺷﺒﯿﻪ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﮔﺎﻫﯽ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺧﯿﺴﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﺍﻣﻨﺶ ﭘﺎﮎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،
ﻭﺍﺷﮏ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺮ ﺁﺳﺘﯿﻦ ﺵ...
ﻧﻪ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺁﺑﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ...
ﻧﻪ ﻧﺎﺧﻦ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻻﮎ ﺯﺩﻩ...
ﻧﮕﺮﺍﻥ ﭘﺎﮎ ﺷﺪﻥ ﺭﮊ ﻟﺐ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ..
ﺯﻧﺎﻥ ﺯﯾﺒﺎ ،
ﺯﻧﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ
ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻫﺴﺘﻨﺪ،
ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﻭ ﻋﺰﻡ ﯾﮏ ﺯﻥ ﮐﻪ ﻣﺴﯿﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﻮﺍﻧﻊ ﻃﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ،
ﺷﮑﻮﻩ ﻭ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺩﺭ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻨﻔﺴﺶ ﺍﺯ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎ ﻧﺸﺄﺕﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ،
ﻭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﺩ، ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﺪ،
ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
@adelehz
سفر، گریختنی در مه است، سوی امید؟
و یا گریختن از خویش، ناامیدانه؟
ز خود چگونه گریزم که بار خویشتنم
امانتی است هم از سرنوشت بر شانه!
حسین منزوی
@adelehz
و یا گریختن از خویش، ناامیدانه؟
ز خود چگونه گریزم که بار خویشتنم
امانتی است هم از سرنوشت بر شانه!
حسین منزوی
@adelehz
جمعه حال خوب کودکانه ست .
کودکی که بعدازظهر پنجشنبه به شوق فردا تمام مشق هایش را پیش پیش نوشته ست و کیفش را برای شنبه مرتب کرده ست.شوق کودکانه ای سرشار که ته دلت را نورانی میکند.
جمعه حال خوب و دلبرانه ی یک روز آرامش مطلق و سکوت غلیظ ست .جمعه معشوقه ی هفته و دلبر روزهای پرمشغله ای ست که گذشت...
#عادله_زمانی
@adelehz
کودکی که بعدازظهر پنجشنبه به شوق فردا تمام مشق هایش را پیش پیش نوشته ست و کیفش را برای شنبه مرتب کرده ست.شوق کودکانه ای سرشار که ته دلت را نورانی میکند.
جمعه حال خوب و دلبرانه ی یک روز آرامش مطلق و سکوت غلیظ ست .جمعه معشوقه ی هفته و دلبر روزهای پرمشغله ای ست که گذشت...
#عادله_زمانی
@adelehz
☘ختم قرآن نكنيم،ختم آيه كنيم!
يه روز كه خيلي دلم گرفته بود و احساس ميكردم همه چيز چپكي ميشه، درست نميشه، همه درا بسته است، همونجور كه داشتم پيش " پيري عزيز " با چشماي خيسم درد و دل ميكردم.
يهو به چشماي خيسم زل زد و گفت: رويا جان، ميدوني فقط تو نيستي كه گريه ميكني؟ بهش گفتم حوصله حرفاي تكراري ندارم، با خودم گفتم حتما الان ميخواد بگه همه مشكل دارن، غصه دارن، همه گريه مي كنند، مثبت باش و از اين حرفا!
ولي نه! هيچ كدومو نگفت، هيچ كدوم!
بهم گفت: رويا جان، ميدوني خدا به اونايي كه اينجوري ميخورن به در بسته چي ميگه؟
گفت: از عرش و فضل خودش بدون شرط بهت ميگه:
و لسوف يعطيك ربك فترضي.
فارسيش ميشه اين:و خداوند به زودي "آنچنان"به تو عطا كند، كه تو "راضي"شوي. ( الضحي، آيه ٥)
احساس كردم خدا از خيلي قبل میدونسته من ميخوام گريه كنم و منو فهميده، فهميده و فقط و فقط اين آيه رو براي من گفته! اشكامو پاك كرد و گفت حالا به عمق اين آيه كه خود اربابت گفته فكر كن و آروم شو.
اينجوري بخونيم، اگه قرآن ميخونيم اينجوري بخونيم، عشق بازي كنيم حتي فقط با يك آيه!ختم قرآن نكنيم،ختم آيه كنيم!
دلنوشته رويا.پ
@adelehz
يه روز كه خيلي دلم گرفته بود و احساس ميكردم همه چيز چپكي ميشه، درست نميشه، همه درا بسته است، همونجور كه داشتم پيش " پيري عزيز " با چشماي خيسم درد و دل ميكردم.
يهو به چشماي خيسم زل زد و گفت: رويا جان، ميدوني فقط تو نيستي كه گريه ميكني؟ بهش گفتم حوصله حرفاي تكراري ندارم، با خودم گفتم حتما الان ميخواد بگه همه مشكل دارن، غصه دارن، همه گريه مي كنند، مثبت باش و از اين حرفا!
ولي نه! هيچ كدومو نگفت، هيچ كدوم!
بهم گفت: رويا جان، ميدوني خدا به اونايي كه اينجوري ميخورن به در بسته چي ميگه؟
گفت: از عرش و فضل خودش بدون شرط بهت ميگه:
و لسوف يعطيك ربك فترضي.
فارسيش ميشه اين:و خداوند به زودي "آنچنان"به تو عطا كند، كه تو "راضي"شوي. ( الضحي، آيه ٥)
احساس كردم خدا از خيلي قبل میدونسته من ميخوام گريه كنم و منو فهميده، فهميده و فقط و فقط اين آيه رو براي من گفته! اشكامو پاك كرد و گفت حالا به عمق اين آيه كه خود اربابت گفته فكر كن و آروم شو.
اينجوري بخونيم، اگه قرآن ميخونيم اينجوري بخونيم، عشق بازي كنيم حتي فقط با يك آيه!ختم قرآن نكنيم،ختم آيه كنيم!
دلنوشته رويا.پ
@adelehz