سالیانه تعداد زیادی از زنان در جهان قربانی خشونت خصوصا خشونتهای خانگی میشوند .
ترس و اضطراب دائمی کم ترین تاثیر این خشونتها ست .
اگر از آسیب های جسمی و یا جنسی بگذریم یا حتی آن را نادیده بگیریم .
@adelehz
ترس و اضطراب دائمی کم ترین تاثیر این خشونتها ست .
اگر از آسیب های جسمی و یا جنسی بگذریم یا حتی آن را نادیده بگیریم .
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کلاغ لکه ای بود بر دامن آسمان و وصله ای ناجور بر لباس هستی. صدای ناهموار و ناموزونش، خراشی بود بر صورت احساس.با صدایش نه گلی می شکفت و نه لبخندی بر لبی می نشست. صدایش اعتراضی بود که در گوش زمین می پیچید. کلاغ خودش را دوست نداشت. بودنش را هم. کلاغ از کائنات گله داشت. کلاغ فکر می کرد در دایره قسمت نازیبایی تنها سهم اوست. کلاغ غمگین بود و با خودش گفت: " کاش خداوند این لکه زشت را از هستی می زدود." پس بالهایش را بست و دیگر آواز نخواند. خدا گفت:" عزیز من! صدایت ترنمی است که هر گوشی شنوای آن نیست. اما فرشته ها با صدای تو به وجد می آیند. سیاه کوچکم!بخوان فرشته ها منتظرند." ولی کلاغ هیچ نگفت. خدا گفت:" تو سیاهی. سیاه چونان مرکب که زیبایی را از آن می نویسند. و زیباییت را بنویس. اگر تو نباشی،آبی من چیزی کم خواهد داشت. خودت را از آسمانم دریغ نکن." و کلاغ باز خاموش بود. خدا گفت:" بخوان، برای من بخوان، این منم که دوستت دارم.سیاهیت را و خواندنت را." و کلاغ خواند. این بار عاشقانه ترین آوازش را. خدا گوش داد و لذت برد و جهان زیبا شد.
👤عرفان نظر آهاری
دلبرانه های پاییز
طیبه
دانشگاه فردوسی مشهد
@adelehz
👤عرفان نظر آهاری
دلبرانه های پاییز
طیبه
دانشگاه فردوسی مشهد
@adelehz
"زنی کهگم کردم " via @vote
یه چالش به اسم نت های پرخاطره راه بیندازیم؟ هرکس یه آهنگ پرخاطره مربوط به دوران بچگی یا نوجوونی شو بفرسته تا بشنویم ؟؟؟؟ anonymous poll موافقم.شاید خاطرات مون مشترک بود. – 79 👍👍👍👍👍👍👍 95% مخالفم .به هر دلیلی نه – 4 ▫️ 5% 👥 83 people voted so far. Poll closed.
تصویب شد رفقا 😘❤️
@adelehz
@adelehz
فردا روز دیگری ست
شاید همه چیز به ظاهر تکراری باشد اما واقعیت آن ست که فردا آنچه در تقدیرمان رقم خورده متفاوت از دیروز ست
شاید فردا همه چیز تغییر نکند اما حداقل مقدمه ای خواهد بود برای نعمت هایی که بعدترها به دستمان می رسند...
خدایا به امید خودت
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
شاید همه چیز به ظاهر تکراری باشد اما واقعیت آن ست که فردا آنچه در تقدیرمان رقم خورده متفاوت از دیروز ست
شاید فردا همه چیز تغییر نکند اما حداقل مقدمه ای خواهد بود برای نعمت هایی که بعدترها به دستمان می رسند...
خدایا به امید خودت
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
یک روزی از خودم خواهم پرسید که آیا همه ی چیزهایی که روزی باور داشتم مال من هستند واقعی بودند؟یا اصلا از آن من بودند یا نه
و میدانم که در انتهای معادلاتم فقط یک واقعیت باقی خواهد ماند این ست که هیچ کس به اندازه خودم در آیینه واقعی نبوده ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
و میدانم که در انتهای معادلاتم فقط یک واقعیت باقی خواهد ماند این ست که هیچ کس به اندازه خودم در آیینه واقعی نبوده ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و چه کسی خواهد دانست
که پادشاهی خون خوار و بی رحم
خودش را میان گیسوان زنی گم کرد...
زنها با موهایشان چه ها که نمیکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
که پادشاهی خون خوار و بی رحم
خودش را میان گیسوان زنی گم کرد...
زنها با موهایشان چه ها که نمیکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
" بیا " و ... حالمو خوب کن !
این کوچولو ، ۲۴ ساعت پیش زیر جراحی قلب باز بود و روز بعد پا شد ! ازش پرسیدن : چرا زود پا شدی ؟
گفت کفش های خرگوشیم ،حالم رو خوب کردن !
#شما_فرستادین
دل خوشی های کوچک زندگی و دست کم نگیرید ❤️
@adelehz
این کوچولو ، ۲۴ ساعت پیش زیر جراحی قلب باز بود و روز بعد پا شد ! ازش پرسیدن : چرا زود پا شدی ؟
گفت کفش های خرگوشیم ،حالم رو خوب کردن !
#شما_فرستادین
دل خوشی های کوچک زندگی و دست کم نگیرید ❤️
@adelehz
❤1
خدایا به خاطر همه چیز شکر
مرا به حال خودم رها مکن
باری فراتر از توانم بر دوشم قرار مده
خدایا هر بار که صدایت کردم جوابم را دادی گرچه خودم نفهمیدم .و از دانستن این بنده ی عاجز مگر چه حاصل میشود...
خدایا مرا به حال خودم وانگذار
آمین
#یاربی
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
مرا به حال خودم رها مکن
باری فراتر از توانم بر دوشم قرار مده
خدایا هر بار که صدایت کردم جوابم را دادی گرچه خودم نفهمیدم .و از دانستن این بنده ی عاجز مگر چه حاصل میشود...
خدایا مرا به حال خودم وانگذار
آمین
#یاربی
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
کفش های مردانه ام را پایم مى کنم
صبح های زود ،
زودتر از همه از خانه بیرون و زندگی را آغاز می کنم .
به اندازه ی تمام روز می دوم .
اعتراف می کنم که سالهاست پاهایم درد می کند .
هوا تاریک می شود
به خانه بر می گردم و حالا...
کار های زنانه ام را شروع می کنم .
مو هایم را شانه می کنم
لباسم را عوض می کنم
رژ می زنم
به دستانم لاک می زنم
و ....تمام سعی ام را می کنم
که این دو نقش را اشتباه نکنم ..
زن بودن با تمام زیبای هایش خیلی سخت است خصوصا اگر شاغل باشی
و آرزو های بزرگ براي زندگي هم داشته باشی ....
فاصله ی مرد و زن بودنم
"درب " خانه است
موقع ورود و خروج جنسیتم عوض می شود
در خارج از خانه شبیه مردها می شوم
مثل آنها نگاه می کنم و حتی حرف می زنم
روزها : مرد می شوم
و شب ها: زن
"چقدر ایفای این دو نقش در کنار هم
دو جنس بودن ... سخت است .... "
صبح ها زودتر از همه بیدار شدن
و شب ها دیر تر از همه خوابیدن
عشق مى خواهد❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
صبح های زود ،
زودتر از همه از خانه بیرون و زندگی را آغاز می کنم .
به اندازه ی تمام روز می دوم .
اعتراف می کنم که سالهاست پاهایم درد می کند .
هوا تاریک می شود
به خانه بر می گردم و حالا...
کار های زنانه ام را شروع می کنم .
مو هایم را شانه می کنم
لباسم را عوض می کنم
رژ می زنم
به دستانم لاک می زنم
و ....تمام سعی ام را می کنم
که این دو نقش را اشتباه نکنم ..
زن بودن با تمام زیبای هایش خیلی سخت است خصوصا اگر شاغل باشی
و آرزو های بزرگ براي زندگي هم داشته باشی ....
فاصله ی مرد و زن بودنم
"درب " خانه است
موقع ورود و خروج جنسیتم عوض می شود
در خارج از خانه شبیه مردها می شوم
مثل آنها نگاه می کنم و حتی حرف می زنم
روزها : مرد می شوم
و شب ها: زن
"چقدر ایفای این دو نقش در کنار هم
دو جنس بودن ... سخت است .... "
صبح ها زودتر از همه بیدار شدن
و شب ها دیر تر از همه خوابیدن
عشق مى خواهد❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فراموش نکن آنچه امروز در دستت ست
آرزوی دیروزت بوده ست
برای آرزویت گریه کردی و درب درگاه خدا را کوبیدی اما آن قدر فراموشکار نباش که یادت برود چه کسی گریه هایت را شنید و دعاهایت را لبیک گفت .
#عادله_زمانی
@adelehz
آرزوی دیروزت بوده ست
برای آرزویت گریه کردی و درب درگاه خدا را کوبیدی اما آن قدر فراموشکار نباش که یادت برود چه کسی گریه هایت را شنید و دعاهایت را لبیک گفت .
#عادله_زمانی
@adelehz
ﺯﻧﺎﻥ ﺯﯾﺒﺎ ﺷﺒﯿﻪ ﭘﺮﻧﺴﺲ ﻫﺎﯼ ﺩﯾزنی لند و ﺑﺎﺭﺑﯽ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ...
ﺷﺒﯿﻪ ﻭﺍقعیتند...
ﺷﺒﯿﻪ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﮔﺎﻫﯽ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺧﯿﺴﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﺍﻣﻨﺶ ﭘﺎﮎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،
ﻭﺍﺷﮏ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺮ ﺁﺳﺘﯿﻦ ﺵ...
ﻧﻪ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺁﺑﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ...
ﻧﻪ ﻧﺎﺧﻦ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻻﮎ ﺯﺩﻩ...
ﻧﮕﺮﺍﻥ ﭘﺎﮎ ﺷﺪﻥ ﺭﮊ ﻟﺐ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ..
ﺯﻧﺎﻥ ﺯﯾﺒﺎ ،
ﺯﻧﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ
ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻫﺴﺘﻨﺪ،
ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﻭ ﻋﺰﻡ ﯾﮏ ﺯﻥ ﮐﻪ ﻣﺴﯿﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﻮﺍﻧﻊ ﻃﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ،
ﺷﮑﻮﻩ ﻭ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺩﺭ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻨﻔﺴﺶ ﺍﺯ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎ ﻧﺸﺄﺕﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ،
ﻭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﺩ، ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﺪ،
ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
@adelehz
ﺷﺒﯿﻪ ﻭﺍقعیتند...
ﺷﺒﯿﻪ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﮔﺎﻫﯽ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺧﯿﺴﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﺍﻣﻨﺶ ﭘﺎﮎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،
ﻭﺍﺷﮏ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺮ ﺁﺳﺘﯿﻦ ﺵ...
ﻧﻪ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺁﺑﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ...
ﻧﻪ ﻧﺎﺧﻦ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻻﮎ ﺯﺩﻩ...
ﻧﮕﺮﺍﻥ ﭘﺎﮎ ﺷﺪﻥ ﺭﮊ ﻟﺐ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ..
ﺯﻧﺎﻥ ﺯﯾﺒﺎ ،
ﺯﻧﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ
ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻫﺴﺘﻨﺪ،
ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﻭ ﻋﺰﻡ ﯾﮏ ﺯﻥ ﮐﻪ ﻣﺴﯿﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﻮﺍﻧﻊ ﻃﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ،
ﺷﮑﻮﻩ ﻭ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺩﺭ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻨﻔﺴﺶ ﺍﺯ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎ ﻧﺸﺄﺕﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ،
ﻭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﺩ، ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﺪ،
ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
@adelehz
سفر، گریختنی در مه است، سوی امید؟
و یا گریختن از خویش، ناامیدانه؟
ز خود چگونه گریزم که بار خویشتنم
امانتی است هم از سرنوشت بر شانه!
حسین منزوی
@adelehz
و یا گریختن از خویش، ناامیدانه؟
ز خود چگونه گریزم که بار خویشتنم
امانتی است هم از سرنوشت بر شانه!
حسین منزوی
@adelehz
جمعه حال خوب کودکانه ست .
کودکی که بعدازظهر پنجشنبه به شوق فردا تمام مشق هایش را پیش پیش نوشته ست و کیفش را برای شنبه مرتب کرده ست.شوق کودکانه ای سرشار که ته دلت را نورانی میکند.
جمعه حال خوب و دلبرانه ی یک روز آرامش مطلق و سکوت غلیظ ست .جمعه معشوقه ی هفته و دلبر روزهای پرمشغله ای ست که گذشت...
#عادله_زمانی
@adelehz
کودکی که بعدازظهر پنجشنبه به شوق فردا تمام مشق هایش را پیش پیش نوشته ست و کیفش را برای شنبه مرتب کرده ست.شوق کودکانه ای سرشار که ته دلت را نورانی میکند.
جمعه حال خوب و دلبرانه ی یک روز آرامش مطلق و سکوت غلیظ ست .جمعه معشوقه ی هفته و دلبر روزهای پرمشغله ای ست که گذشت...
#عادله_زمانی
@adelehz