This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بچه بودم شاید شش سال
مامانم این آهنگ و با نوار کاست میذاشت تا پخش بشه توی آشپزخونه اش مشغول کار میشد منم دورش میچرخیدم و سعی میکردم شعاع های نور تابیده شده از نور گیر بزرگ سقف آشپزخونه رو شکار کنم...
چه آرامش کودکانه ای بود...
چقدر دور
چقدر نزدیک...
#عادله_زمانی
@adelehz
مامانم این آهنگ و با نوار کاست میذاشت تا پخش بشه توی آشپزخونه اش مشغول کار میشد منم دورش میچرخیدم و سعی میکردم شعاع های نور تابیده شده از نور گیر بزرگ سقف آشپزخونه رو شکار کنم...
چه آرامش کودکانه ای بود...
چقدر دور
چقدر نزدیک...
#عادله_زمانی
@adelehz
یه چالش به اسم نت های پرخاطره راه بیندازیم؟ هرکس یه آهنگ پرخاطره مربوط به دوران بچگی یا نوجوونی شو بفرسته تا بشنویم ؟؟؟؟
anonymous poll
موافقم.شاید خاطرات مون مشترک بود. – 79
👍👍👍👍👍👍👍 95%
مخالفم .به هر دلیلی نه – 4
▫️ 5%
👥 83 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
موافقم.شاید خاطرات مون مشترک بود. – 79
👍👍👍👍👍👍👍 95%
مخالفم .به هر دلیلی نه – 4
▫️ 5%
👥 83 people voted so far. Poll closed.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادرم توی اتاق نشسته این کلیپ و نگاه میکنه و اشک می ریزه
کنارش می شینم میگم چی شده ؟
میگه ببین چقدر مظلوم غذا میخوره
بین اشکاش میشنوم که میگه دلم برای مادرم تنگ شده عادله ...
فکر میکنم بزرگترین حسرت زندگیم اینه که نمیتونم مادرش و براش پیدا کنم ...
مادرها قصه های خوب تکرار نشدنی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
کنارش می شینم میگم چی شده ؟
میگه ببین چقدر مظلوم غذا میخوره
بین اشکاش میشنوم که میگه دلم برای مادرم تنگ شده عادله ...
فکر میکنم بزرگترین حسرت زندگیم اینه که نمیتونم مادرش و براش پیدا کنم ...
مادرها قصه های خوب تکرار نشدنی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
25نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان.
خشونت علیه زنان در چهار دسته طبقه بندی می شود:
خشونت جسمی:شامل ازارهای جسمی،کتک زدن،قطع عضو ویا قتل
خشونت روانی:شامل توهین،تحقیر،تهدید،تهمت و حتی ازارهای زبانی .
خشونت جنسی:برقراری رابطه های جنسی پرخطر و یا خشن و مجبورساختن زن به برقراری رابطه جنسی برخلاف میل او
خشونت اقتصادی:محروم کردن زن از کارکردن دربیرون ازخانه،تامین نکردن وی ازنظر مالی و یا به زور اخذ کردن حقوق و پول شخصی وی
#عادله_زمانی
#روانشناسی
@adelehz
خشونت علیه زنان در چهار دسته طبقه بندی می شود:
خشونت جسمی:شامل ازارهای جسمی،کتک زدن،قطع عضو ویا قتل
خشونت روانی:شامل توهین،تحقیر،تهدید،تهمت و حتی ازارهای زبانی .
خشونت جنسی:برقراری رابطه های جنسی پرخطر و یا خشن و مجبورساختن زن به برقراری رابطه جنسی برخلاف میل او
خشونت اقتصادی:محروم کردن زن از کارکردن دربیرون ازخانه،تامین نکردن وی ازنظر مالی و یا به زور اخذ کردن حقوق و پول شخصی وی
#عادله_زمانی
#روانشناسی
@adelehz
سالیانه تعداد زیادی از زنان در جهان قربانی خشونت خصوصا خشونتهای خانگی میشوند .
ترس و اضطراب دائمی کم ترین تاثیر این خشونتها ست .
اگر از آسیب های جسمی و یا جنسی بگذریم یا حتی آن را نادیده بگیریم .
@adelehz
ترس و اضطراب دائمی کم ترین تاثیر این خشونتها ست .
اگر از آسیب های جسمی و یا جنسی بگذریم یا حتی آن را نادیده بگیریم .
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کلاغ لکه ای بود بر دامن آسمان و وصله ای ناجور بر لباس هستی. صدای ناهموار و ناموزونش، خراشی بود بر صورت احساس.با صدایش نه گلی می شکفت و نه لبخندی بر لبی می نشست. صدایش اعتراضی بود که در گوش زمین می پیچید. کلاغ خودش را دوست نداشت. بودنش را هم. کلاغ از کائنات گله داشت. کلاغ فکر می کرد در دایره قسمت نازیبایی تنها سهم اوست. کلاغ غمگین بود و با خودش گفت: " کاش خداوند این لکه زشت را از هستی می زدود." پس بالهایش را بست و دیگر آواز نخواند. خدا گفت:" عزیز من! صدایت ترنمی است که هر گوشی شنوای آن نیست. اما فرشته ها با صدای تو به وجد می آیند. سیاه کوچکم!بخوان فرشته ها منتظرند." ولی کلاغ هیچ نگفت. خدا گفت:" تو سیاهی. سیاه چونان مرکب که زیبایی را از آن می نویسند. و زیباییت را بنویس. اگر تو نباشی،آبی من چیزی کم خواهد داشت. خودت را از آسمانم دریغ نکن." و کلاغ باز خاموش بود. خدا گفت:" بخوان، برای من بخوان، این منم که دوستت دارم.سیاهیت را و خواندنت را." و کلاغ خواند. این بار عاشقانه ترین آوازش را. خدا گوش داد و لذت برد و جهان زیبا شد.
👤عرفان نظر آهاری
دلبرانه های پاییز
طیبه
دانشگاه فردوسی مشهد
@adelehz
👤عرفان نظر آهاری
دلبرانه های پاییز
طیبه
دانشگاه فردوسی مشهد
@adelehz
"زنی کهگم کردم " via @vote
یه چالش به اسم نت های پرخاطره راه بیندازیم؟ هرکس یه آهنگ پرخاطره مربوط به دوران بچگی یا نوجوونی شو بفرسته تا بشنویم ؟؟؟؟ anonymous poll موافقم.شاید خاطرات مون مشترک بود. – 79 👍👍👍👍👍👍👍 95% مخالفم .به هر دلیلی نه – 4 ▫️ 5% 👥 83 people voted so far. Poll closed.
تصویب شد رفقا 😘❤️
@adelehz
@adelehz
فردا روز دیگری ست
شاید همه چیز به ظاهر تکراری باشد اما واقعیت آن ست که فردا آنچه در تقدیرمان رقم خورده متفاوت از دیروز ست
شاید فردا همه چیز تغییر نکند اما حداقل مقدمه ای خواهد بود برای نعمت هایی که بعدترها به دستمان می رسند...
خدایا به امید خودت
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
شاید همه چیز به ظاهر تکراری باشد اما واقعیت آن ست که فردا آنچه در تقدیرمان رقم خورده متفاوت از دیروز ست
شاید فردا همه چیز تغییر نکند اما حداقل مقدمه ای خواهد بود برای نعمت هایی که بعدترها به دستمان می رسند...
خدایا به امید خودت
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
یک روزی از خودم خواهم پرسید که آیا همه ی چیزهایی که روزی باور داشتم مال من هستند واقعی بودند؟یا اصلا از آن من بودند یا نه
و میدانم که در انتهای معادلاتم فقط یک واقعیت باقی خواهد ماند این ست که هیچ کس به اندازه خودم در آیینه واقعی نبوده ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
و میدانم که در انتهای معادلاتم فقط یک واقعیت باقی خواهد ماند این ست که هیچ کس به اندازه خودم در آیینه واقعی نبوده ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و چه کسی خواهد دانست
که پادشاهی خون خوار و بی رحم
خودش را میان گیسوان زنی گم کرد...
زنها با موهایشان چه ها که نمیکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
که پادشاهی خون خوار و بی رحم
خودش را میان گیسوان زنی گم کرد...
زنها با موهایشان چه ها که نمیکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz