"زنی که‌گم کردم "
4.42K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Forwarded from سی مرغ
روزی که خداوند،مشغول ساخت آدمیزاد بود یحتمل باخودگفت:چه چیز میتواند این کوچک اندوهگین را شادکند؟پس رویا را با چاشنی امید آفرید و از آن روز آدمها در هرشرایط سخت ته دلشان کمی نور،کمی لبخند پس انداز دارند.

عادله_زمانی
#شما_فرستادین
@simooorgh

في عينيك أسافر

سرگردانم
در چشمانت :)

@adelehz

شب بخیر
غارتگر شب های
بی مهتاب من،

منّتی بر دل گذار،
امشب بیا در خواب من...

سایه

@adelehz
عاشقانه تر از یک روز پاییزی
یک ایستگاه اتوبوس ست وقتی کسی درونش منتظرت باشد ..
یک خیابان ست غرق برگ های زرد و خش خش برگها زیرِ پایت و زیر پایش...
یک صبح ست که دوباره آغاز میشود و امیدی که ته دل شکسته ات هنوز مجالی برای درخشیدن دارد...
#عادله_زمانی
دلبرانه های پاییز
دکتر اصغر پور 🙏🌺
دانشگاه فردوسی مشهد
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک لیوان چای
با آرامش
و بدون دلواپسی
بهشت گاهی خیلی در دسترس ست..
#عادله_زمانی
@adelehz
باید یک بار به خاطر همه چیز گریه کرد
آن قدر که اشک ها خشک شوند ،
باید این تن اندوهگین را چلاند
و بعد دفتر زندگی را ورق زد .
به چیز دیگری فکر کرد
باید پاها را حرکت داد
و همه چیز را از نو شروع کرد...

آنا گاوالدا
دلبرانه های پاییز
غلام نجاتی
لواسانات
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بچه بودم شاید شش سال
مامانم این آهنگ و با نوار کاست میذاشت تا پخش بشه توی آشپزخونه اش مشغول کار میشد منم دورش میچرخیدم و سعی میکردم شعاع های نور تابیده شده از نور گیر بزرگ سقف آشپزخونه رو شکار کنم...
چه آرامش کودکانه ای بود...
چقدر دور
چقدر نزدیک...
#عادله_زمانی
@adelehz
یه چالش به اسم نت های پرخاطره راه بیندازیم؟ هرکس یه آهنگ پرخاطره مربوط به دوران بچگی یا نوجوونی شو بفرسته تا بشنویم ؟؟؟؟
anonymous poll

موافقم.شاید خاطرات مون مشترک بود. – 79
👍👍👍👍👍👍👍 95%

مخالفم .به هر دلیلی نه – 4
▫️ 5%

👥 83 people voted so far. Poll closed.
وصف چشمان تو در تاج محل می گنجد...
@adelehz
اگه دیگه باهم حرف نزدیم
برام یه آهنگ بفرست ...🎼
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادرم توی اتاق نشسته این کلیپ و نگاه میکنه و اشک می ریزه
کنارش می شینم میگم چی شده ؟
میگه ببین چقدر مظلوم غذا میخوره
بین اشکاش میشنوم که میگه دلم برای مادرم تنگ شده عادله ...
فکر میکنم بزرگترین حسرت زندگیم اینه که نمیتونم مادرش و براش پیدا کنم ...
مادرها قصه های خوب تکرار نشدنی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
شب بخیر ای نفست شرح پریشانی من
ماه پیشانی من دلبر بارانی من ...
@adelehz
25نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان.
خشونت علیه زنان در چهار دسته طبقه بندی می شود:
خشونت جسمی:شامل ازارهای جسمی،کتک زدن،قطع عضو ویا قتل
خشونت روانی:شامل توهین،تحقیر،تهدید،تهمت و حتی ازارهای زبانی .
خشونت جنسی:برقراری رابطه های جنسی پرخطر و یا خشن و مجبورساختن زن به برقراری رابطه جنسی برخلاف میل او
خشونت اقتصادی:محروم کردن زن از کارکردن دربیرون ازخانه،تامین نکردن وی ازنظر مالی و یا به زور اخذ کردن حقوق و پول شخصی وی
#عادله_زمانی
#روانشناسی
@adelehz
سالیانه تعداد زیادی از زنان در جهان قربانی خشونت خصوصا خشونتهای خانگی میشوند .
ترس و اضطراب دائمی کم ترین تاثیر این خشونتها ست .
اگر از آسیب های جسمی و یا جنسی بگذریم یا حتی آن را نادیده بگیریم .
@adelehz
هیچ وقت حسرت ظاهر زندگی کسی و نخورید .
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کلاغ لکه ای بود بر دامن آسمان و وصله ای ناجور بر لباس هستی. صدای ناهموار و ناموزونش، خراشی بود بر صورت احساس.با صدایش نه گلی می شکفت و نه لبخندی بر لبی می نشست. صدایش اعتراضی بود که در گوش زمین می پیچید. کلاغ خودش را دوست نداشت. بودنش را هم. کلاغ از کائنات گله داشت. کلاغ فکر می کرد در دایره قسمت نازیبایی تنها سهم اوست. کلاغ غمگین بود و با خودش گفت: " کاش خداوند این لکه زشت را از هستی می زدود." پس بالهایش را بست و دیگر آواز نخواند. خدا گفت:" عزیز من! صدایت ترنمی است که هر گوشی شنوای آن نیست. اما فرشته ها با صدای تو به وجد می آیند. سیاه کوچکم!بخوان فرشته ها منتظرند." ولی کلاغ هیچ نگفت. خدا گفت:" تو سیاهی. سیاه چونان مرکب که زیبایی را از آن می نویسند. و زیباییت را بنویس. اگر تو نباشی،آبی من چیزی کم خواهد داشت. خودت را از آسمانم دریغ نکن." و کلاغ باز خاموش بود. خدا گفت:" بخوان، برای من بخوان، این منم که دوستت دارم.سیاهیت را و خواندنت را." و کلاغ خواند. این بار عاشقانه ترین آوازش را. خدا گوش داد و لذت برد و جهان زیبا شد.  


👤عرفان نظر آهاری


دلبرانه های پاییز
طیبه
دانشگاه فردوسی مشهد

@adelehz
«سیسألک الله عن کل قلب کسرته»

و خدا درباره ی تمام ِ قلب هایی که شکستی از تو خواهد پرسید..

@adelehz