"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
ای کـاش کسی می آمد
و غـم ‌هـا را از قلب اهالی
زمین برمیداشت

سهراب
دلبرانه های پاییز
مریم
@adelehz
عجب از عقل کسانی که مرا پند دهند
برو ای خواجه که عاشق نبود پندپذیر...

سعدی
@adelehz
یه حقیقتی وجود دارد که نمیشود انکارش کرد
ما وقتی عاشقیم زیباتریم.
خیلی زیباتر...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی حس میکنی نیاز داری بهت توجه بشه 😔
@adelehz
پُک زدن به سیگار هیچ معنایی ندارد الّا نوعی لجاجت با خود،
 و حتی لجاجت در تداوم ِ نوعی عادت.
 عجیب ترین خوی ِ آدمی این است که می داند
 فعلی بد و آسیب رسان است، اما آن را انجام می دهد و به کرات هم.
 هر آدمی ، دانسته و ندانسته،
 به نوعی در لجاجت و تعارض با خود بسر می برد،
و هیچ دیگری ویرانگرتر از خود ِ آدمی نسبت به خودش نیست.

👤محموددولت آبادی

@adelehz
عجب از عشق هایی
که دیر به سراغ آدم می آید
یا نا وقت ..
این ها از عشقهای سوخته و یا بی ثمر بسیار
عذاب آور ترند
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
دوست داشتن تو
زیباترین گلی ا‌ست
که خدا آفریده
گفته بودم؟!

عباس معروفی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بعضی وقتها بدون اینکه بخواهی دیر می رسی
به بودنش دیر میرسی
کسی دیگر آن میانه ایستاده ست که از تو زودتر دلش را برده
وقتی به دیر رسیدنت فکر میکنی
دلت میخواهد تمام ساعتهای جهان متوقف شوند
اما خودت هم میدانی جنونی محال ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔1
Labkhand Bezan(www.Next1.ir)
Reza Bahram
🎼 رضا بهرام
نام لبخند بزن

@adelehz
به خانه های قدیمی فکر میکنم. به اینکه چه چیزها دیده اند چه حرفها شنیده اند .
خانه ای قدیمی اگر بودم احتمالا عشقبازی های نهانی میان سردابه ها شاید بیادم می ماند.
شاید عروسی ها و بزم ها شاید شراب هایی که در پیاله ها ریخته می شد را یاد می آوردم.
شاید صدای قرآن خواندن ملا در ختم صاحبخانه در ذهنم می ماند .
شاید برفها را و بهارها ،گلها را و خزان ها به یادم می آمد.. شاید صدای اولین کودک خانه شاید هم گریه ی دخترکی از خانه که به زور به خانه ی بخت می فرستادنش...
خانه ای قدیمی اگر بودم چه بیادم می ماند؟چه بیاد می آوردم؟
خدا می داند
خانه ای قدیمی اگر بودم شاید عاشق یک نفر از ساکنان میشدم و صدها سال بعد رفتنش هنوز صدایش را بیاد می آوردم...
#عادله_زمانی


عکس از خودم
خانه ی تاریخی عطار باشی
هرات افغانستان
@adelehz
گلهای روی مزار یک سرباز در انگلیس
گم میشده و وقتی علت و جستجو کردند کاشف به عمل اومده که ایشون❤️گلها رو برمیداشته و میبرده تا لونه بسازه
و چه آشیانه ی قشنگی هم ساخته انصافا خوش سلیقه❤️😍
@adelehz
تا با درخت گل بنشینم به بوی دوست
سعدی

دلبرانه های پاییز
آرامش
بندرعباس
@adelehz
دستکش هاش رو درآورد!



در یکی از شب های زمستان ؛رفتگری را دیدم که مشغول جارو کردن خیابان بود و من پس از اینکه ماشین را پارک کردم ، به دلم افتاد که پولی هم به او بدهم.


اول کمی دودل بودم و تنبلی کردم ،
اما سرانجام پول را برداشتم و خیلی محترمانه و دوستانه به طرفش گرفتم ،
خیلی هم احساس خوب بودن می کردم و در عوالم فرشته ها سیر می کردم!!‏
اما دیدم که به سختی تلاش دارد دستکش را که به دستش هم چسبیده بود دربیاورد و بعد پول را بگیرد.

اصرار کردم که چرا نمی گیری؟
گفت : " بی ادبی می شود ، این دست خداست که به من پول می دهد.‏"‏
خدا شاهد است آن شب تا صبح نتوانستم بخوابم ...

مجید مجیدی 💐
#شما_فرستادین
@adelehz
فرشته سما [ دلبر جانم بی قرارم امشب ]
➤ @AFGHNMUSIC
🎧@adelehz

مه قربان سر دروازه میشم
صدایش می شنوم ایستاده میشم
صدایش می شنوم از دور و نزدیک
مثال غنچه ی گل تازه میشم ...
گفتم بسته‌ست دلم
گفت منم قفل گشا ...

مولانای جان
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
Saeid Khansari ~ Music-Fa.Com – Gandom Foroosh ~ Music-Fa.Com
یکی از همراهان همیشگی کانال این آهنگ و فرستادن و گفتند که این موسیقی محلی بروجرد لرستان هست خطه پدری شون ❤️گفتند که دلتنگ پدرومادر و همسر سفرکرده شون هستند و این آهنگ عزیزانشون و بیاد ایشون میاره،.
ما همه آهنگهایی داریم که مربوط به سرزمین ها و شهرها و خطه های پدری مون هست. ممکنه موسیقی های زیادی و بشنویم اما وقتی موسیقی فولکلورمون رو میشنویم ناخودآگاه مثل یک کودک آرام می نشینیم تا روح مون رو با اون آوای دوست جلا بدیم .
این آهنگ رو در کانال منتشر کردم تا به همه تون بگم از ته قلب به موسیقی ها و فرهنگهای محلی تون از هرجا، هر سرزمین هر شهر هر روستا و هر قطعه ای از زمین که هست احترام می گذارم.❤️❤️❤️
حالِ دلتون قشنگ
موسیقی شهرهاتون همیشه برقرار
#عادله_زمانی
@adelehz