"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دلم‌میخواهد عاشقت باشم
مثل آن پیرزن روستایی که گلهای زعفران را پاک میکند در آفتاب کم رمق میانه ی پاییز
میداند که پیرمردش چای زعفران دوست دارد خصوصا چای زعفرانی که با دستان دلبر ریخته شده باشد....
#عادله_زمانی
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بخشی از روح من در گذشته جا مانده ست.

خاطرات قشنگ اما ساده ی کودکی مون را شیر کنید .
@adelehz
‌با منِ خسته مهربان تر باش
من همانم که دوستت دارد ..

غلامرضا رنجبری
@adelehz
شب زیبا
امروز روز جهانی مجردهاست .
روز آدمهایی که هنوز فرصت زیادی برای رسیدن به رویاهایشان دارند .
هنوز درگیر خوب و بدهای یک ازدواج نیستند.فکر وام و قسط و آینده هیچ فرزندی درگیرشدن نکرده .نباید بخاطر رفت و امدهایشان به کسی پاسخ بدهند.
مجبور به پوشیدن هیچ حلقه ای نیستند .
خواهر شوهر یا باجناق کابوس شان نیست .
و قرار نیست از عقوبت درگیری با مادر زن و مادرشوهر بترسند .
و از همه چیز مهم تر این که مجردها میتوانند هرکس را که دلشان بخواهد دوست داشته باشند .
این ها را نگفتم که بگویم دنیای متاهلی بدست .نه متاهل ها هم خوشبختی های خودشان را دارند یحتمل
خواستم بگویم دنیای امروز دنیای متفاوتی از دیروزست امروز موفقیت افراد تنها با ازدواجشان ارزشیابی نمی شود و اصولا بسیاری اصلا تاهل را شرط موفق بودن نمی دانند با این وجود حتی اگر تاهل را شاخص مهمی در نظر بگیریم بازهم تاهلی ارزشمند و باعث به کمال رسیدن ست که در ان هر دو طرف شاد و راضی و عاشق باشند.حالا این ازدواج موفق در چه سنی رخ دهد آنقدرها بنظرم مهم نیست.
صرفا متاهل شدم یک موفقیت به حساب نمی آید. بلکه تاهلی که بتواند سالها به طول انجامد و در آن هیچ کدام از طرفین احساس بازنده بودن نداشته باشند ، ارزشمند ست.
بهر روی روز مجردها مبارک
قدر خانه های پدری را بدانید
هیچ جای دیگر دنیا خانه ی پدری نمی شود ...
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz
درهر سرزمینی که جسمم زندگی کند
من ایمان دارم روحم میان کوچه باغهای خانه
پدری روزگار میگذراند..
به این بیش ازهرچیزی ایمان دارم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
ای کـاش کسی می آمد
و غـم ‌هـا را از قلب اهالی
زمین برمیداشت

سهراب
دلبرانه های پاییز
مریم
@adelehz
عجب از عقل کسانی که مرا پند دهند
برو ای خواجه که عاشق نبود پندپذیر...

سعدی
@adelehz
یه حقیقتی وجود دارد که نمیشود انکارش کرد
ما وقتی عاشقیم زیباتریم.
خیلی زیباتر...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی حس میکنی نیاز داری بهت توجه بشه 😔
@adelehz
پُک زدن به سیگار هیچ معنایی ندارد الّا نوعی لجاجت با خود،
 و حتی لجاجت در تداوم ِ نوعی عادت.
 عجیب ترین خوی ِ آدمی این است که می داند
 فعلی بد و آسیب رسان است، اما آن را انجام می دهد و به کرات هم.
 هر آدمی ، دانسته و ندانسته،
 به نوعی در لجاجت و تعارض با خود بسر می برد،
و هیچ دیگری ویرانگرتر از خود ِ آدمی نسبت به خودش نیست.

👤محموددولت آبادی

@adelehz
عجب از عشق هایی
که دیر به سراغ آدم می آید
یا نا وقت ..
این ها از عشقهای سوخته و یا بی ثمر بسیار
عذاب آور ترند
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
دوست داشتن تو
زیباترین گلی ا‌ست
که خدا آفریده
گفته بودم؟!

عباس معروفی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بعضی وقتها بدون اینکه بخواهی دیر می رسی
به بودنش دیر میرسی
کسی دیگر آن میانه ایستاده ست که از تو زودتر دلش را برده
وقتی به دیر رسیدنت فکر میکنی
دلت میخواهد تمام ساعتهای جهان متوقف شوند
اما خودت هم میدانی جنونی محال ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔1
Labkhand Bezan(www.Next1.ir)
Reza Bahram
🎼 رضا بهرام
نام لبخند بزن

@adelehz
به خانه های قدیمی فکر میکنم. به اینکه چه چیزها دیده اند چه حرفها شنیده اند .
خانه ای قدیمی اگر بودم احتمالا عشقبازی های نهانی میان سردابه ها شاید بیادم می ماند.
شاید عروسی ها و بزم ها شاید شراب هایی که در پیاله ها ریخته می شد را یاد می آوردم.
شاید صدای قرآن خواندن ملا در ختم صاحبخانه در ذهنم می ماند .
شاید برفها را و بهارها ،گلها را و خزان ها به یادم می آمد.. شاید صدای اولین کودک خانه شاید هم گریه ی دخترکی از خانه که به زور به خانه ی بخت می فرستادنش...
خانه ای قدیمی اگر بودم چه بیادم می ماند؟چه بیاد می آوردم؟
خدا می داند
خانه ای قدیمی اگر بودم شاید عاشق یک نفر از ساکنان میشدم و صدها سال بعد رفتنش هنوز صدایش را بیاد می آوردم...
#عادله_زمانی


عکس از خودم
خانه ی تاریخی عطار باشی
هرات افغانستان
@adelehz