یه زمانی غذا رو دور هم ، سر سفره خوردن حرمت داشت
ولی الان هر کی ی بشقاب دستش میگیره همینجوری که داره گوشیش رو چک میکنه میره تو اتاقش تازه پیغامم میده عههه یادم رفت ی لیوان اب میاری
این و یه جا خوندم
برام سوال شد که بدونم چند درصد الان اینطورن؟
× سوز سرما ×
@adelehz
ولی الان هر کی ی بشقاب دستش میگیره همینجوری که داره گوشیش رو چک میکنه میره تو اتاقش تازه پیغامم میده عههه یادم رفت ی لیوان اب میاری
این و یه جا خوندم
برام سوال شد که بدونم چند درصد الان اینطورن؟
× سوز سرما ×
@adelehz
هنوزهم برای شام یا ناهار همه ی خانواده دور یه سفره جمع میشید؟
anonymous poll
بله سعی میکنیم همه باهم و مثل یه خانواده غذا بخوریم – 96
👍👍👍👍👍👍👍 89%
نه هرکس خودش غذاشو میبره و میخوره – 12
👍 11%
👥 108 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
بله سعی میکنیم همه باهم و مثل یه خانواده غذا بخوریم – 96
👍👍👍👍👍👍👍 89%
نه هرکس خودش غذاشو میبره و میخوره – 12
👍 11%
👥 108 people voted so far. Poll closed.
باید جهان را بهتر از آنچه تحویل گرفتهای
تحویل بدهی
خواه با فرزندی خوب،
یا باغچهای سرسبز...
اگر فقط یک نفر با بودن تو
سادهتر نفس کشید،
یعنی تو موفق شدهای
مارکز
دلبرانه های پاییز
علی
ارتفاعات فیلبند
صبح به خیر ❤️
@adelehz
تحویل بدهی
خواه با فرزندی خوب،
یا باغچهای سرسبز...
اگر فقط یک نفر با بودن تو
سادهتر نفس کشید،
یعنی تو موفق شدهای
مارکز
دلبرانه های پاییز
علی
ارتفاعات فیلبند
صبح به خیر ❤️
@adelehz
نامه واقعی به خدا❤️
( این نامه هم اکنون در موزه گلستان نگهداری میشود)
این ماجرای واقعی در مورد شخصی به نام نظرعلی طالقانی است
که در زمان ناصرالدین شاه ،دانش اموزی در مدرسه ی مروی تهران بود
و بسیار بسیار آدم فقیری بود.
یک روز نظرعلی به ذهنش می رسد که برای خدا نامه ای بنویسد. و اما مضمون نامه:
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت جناب خدا !
سلام علیکم ،
اینجانب بنده ی شما هستم.
از آن جا که شما در قران فرموده اید :
"و ما من دابه فی الارض الا علی الله رزقها"
«هیچ موجود زنده ای نیست الا اینکه روزی او بر عهده ی من است.»
من هم جنبنده ای هستم از جنبندگان شما روی زمین.
در جای دیگر از قران فرموده اید
"ان الله لا یخلف المیعاد"
مسلما خدا خلف وعده نمیکند.
بنابراین اینجانب به چیزهای زیر نیاز دارم :
۱ - همسری زیبا و متدین
۲ - خانه ای وسیع
۳ - یک خادم
۴ - یک کالسکه و سورچی
۵ - یک باغ
۶ - مقداری پول برای تجارت
۷ - لطفا بعد از هماهنگی به من اطلاع دهید.
مدرسه مروی-حجره ی شماره ی ۱۶- نظرعلی طالقانی
نظرعلی بعد از نوشتن نامه با خودش فکر کرد که نامه را کجا بگذارم؟
می گوید،مسجد خانه ی خداست.
پس بهتره بگذارمش توی مسجد.
می رود به مسجد در بازار تهران(مسجد شاه آن زمان) نامه را در پشت بام مسجد در جایی قایم میکنه و با خودش میگه: حتما خدا پیداش میکنه! او نامه را پنجشنبه در پشت بام مسجد می ذاره.
صبح جمعه ناصرالدین شاه با درباری ها می خواسته به شکار بره.
کاروان او ازجلوی مسجد می گذشته،
از آن جا که(به قول پروین اعتصامی)
"نقش هستی نقشی از ایوان ماست آب و باد وخاک سرگردان ماست"
ناگهان به اذن خدا یک بادتندی شروع به وزیدن می کنه
نامه ی نظرعلی را از پشت بام روی پای ناصرالدین شاه می اندازه.
ناصرالدین شاه نامه را می خواند و دستور می دهد که کاروان به کاخ برگردد.
او یک پیک به مدرسه ی مروی می فرستد،
و نظرعلی را به کاخ فرا می خواند.
وقتی نظرعلی را به کاخ آوردند
دستور می دهد همه وزرایش جمع شوند و می گوید:
نامه ای که برای خدا نوشته بودید ،ایشان به ما حواله فرمودند
پس ما باید انجامش دهیم.
و دستور می دهد همه ی خواسته های نظرعلی یک به یک اجراء شود.
این نامه هم اکنون در موزه گلستان موجود است و نگهداری می شود.
@adelehz
( این نامه هم اکنون در موزه گلستان نگهداری میشود)
این ماجرای واقعی در مورد شخصی به نام نظرعلی طالقانی است
که در زمان ناصرالدین شاه ،دانش اموزی در مدرسه ی مروی تهران بود
و بسیار بسیار آدم فقیری بود.
یک روز نظرعلی به ذهنش می رسد که برای خدا نامه ای بنویسد. و اما مضمون نامه:
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت جناب خدا !
سلام علیکم ،
اینجانب بنده ی شما هستم.
از آن جا که شما در قران فرموده اید :
"و ما من دابه فی الارض الا علی الله رزقها"
«هیچ موجود زنده ای نیست الا اینکه روزی او بر عهده ی من است.»
من هم جنبنده ای هستم از جنبندگان شما روی زمین.
در جای دیگر از قران فرموده اید
"ان الله لا یخلف المیعاد"
مسلما خدا خلف وعده نمیکند.
بنابراین اینجانب به چیزهای زیر نیاز دارم :
۱ - همسری زیبا و متدین
۲ - خانه ای وسیع
۳ - یک خادم
۴ - یک کالسکه و سورچی
۵ - یک باغ
۶ - مقداری پول برای تجارت
۷ - لطفا بعد از هماهنگی به من اطلاع دهید.
مدرسه مروی-حجره ی شماره ی ۱۶- نظرعلی طالقانی
نظرعلی بعد از نوشتن نامه با خودش فکر کرد که نامه را کجا بگذارم؟
می گوید،مسجد خانه ی خداست.
پس بهتره بگذارمش توی مسجد.
می رود به مسجد در بازار تهران(مسجد شاه آن زمان) نامه را در پشت بام مسجد در جایی قایم میکنه و با خودش میگه: حتما خدا پیداش میکنه! او نامه را پنجشنبه در پشت بام مسجد می ذاره.
صبح جمعه ناصرالدین شاه با درباری ها می خواسته به شکار بره.
کاروان او ازجلوی مسجد می گذشته،
از آن جا که(به قول پروین اعتصامی)
"نقش هستی نقشی از ایوان ماست آب و باد وخاک سرگردان ماست"
ناگهان به اذن خدا یک بادتندی شروع به وزیدن می کنه
نامه ی نظرعلی را از پشت بام روی پای ناصرالدین شاه می اندازه.
ناصرالدین شاه نامه را می خواند و دستور می دهد که کاروان به کاخ برگردد.
او یک پیک به مدرسه ی مروی می فرستد،
و نظرعلی را به کاخ فرا می خواند.
وقتی نظرعلی را به کاخ آوردند
دستور می دهد همه وزرایش جمع شوند و می گوید:
نامه ای که برای خدا نوشته بودید ،ایشان به ما حواله فرمودند
پس ما باید انجامش دهیم.
و دستور می دهد همه ی خواسته های نظرعلی یک به یک اجراء شود.
این نامه هم اکنون در موزه گلستان موجود است و نگهداری می شود.
@adelehz
هر وقت قصد رفتن کردید بروید و هرگز برنگردید، به رفتن وفادار باشید تا ما هم به فراموش کردنتان وفادار بمانیم.
محمود درویش
شب زیبا
@adelehz
محمود درویش
شب زیبا
@adelehz
دلممیخواهد عاشقت باشم
مثل آن پیرزن روستایی که گلهای زعفران را پاک میکند در آفتاب کم رمق میانه ی پاییز
میداند که پیرمردش چای زعفران دوست دارد خصوصا چای زعفرانی که با دستان دلبر ریخته شده باشد....
#عادله_زمانی
@adelehz
مثل آن پیرزن روستایی که گلهای زعفران را پاک میکند در آفتاب کم رمق میانه ی پاییز
میداند که پیرمردش چای زعفران دوست دارد خصوصا چای زعفرانی که با دستان دلبر ریخته شده باشد....
#عادله_زمانی
@adelehz
امروز روز جهانی مجردهاست .
روز آدمهایی که هنوز فرصت زیادی برای رسیدن به رویاهایشان دارند .
هنوز درگیر خوب و بدهای یک ازدواج نیستند.فکر وام و قسط و آینده هیچ فرزندی درگیرشدن نکرده .نباید بخاطر رفت و امدهایشان به کسی پاسخ بدهند.
مجبور به پوشیدن هیچ حلقه ای نیستند .
خواهر شوهر یا باجناق کابوس شان نیست .
و قرار نیست از عقوبت درگیری با مادر زن و مادرشوهر بترسند .
و از همه چیز مهم تر این که مجردها میتوانند هرکس را که دلشان بخواهد دوست داشته باشند .
این ها را نگفتم که بگویم دنیای متاهلی بدست .نه متاهل ها هم خوشبختی های خودشان را دارند یحتمل
خواستم بگویم دنیای امروز دنیای متفاوتی از دیروزست امروز موفقیت افراد تنها با ازدواجشان ارزشیابی نمی شود و اصولا بسیاری اصلا تاهل را شرط موفق بودن نمی دانند با این وجود حتی اگر تاهل را شاخص مهمی در نظر بگیریم بازهم تاهلی ارزشمند و باعث به کمال رسیدن ست که در ان هر دو طرف شاد و راضی و عاشق باشند.حالا این ازدواج موفق در چه سنی رخ دهد آنقدرها بنظرم مهم نیست.
صرفا متاهل شدم یک موفقیت به حساب نمی آید. بلکه تاهلی که بتواند سالها به طول انجامد و در آن هیچ کدام از طرفین احساس بازنده بودن نداشته باشند ، ارزشمند ست.
بهر روی روز مجردها مبارک
قدر خانه های پدری را بدانید
هیچ جای دیگر دنیا خانه ی پدری نمی شود ...
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz
روز آدمهایی که هنوز فرصت زیادی برای رسیدن به رویاهایشان دارند .
هنوز درگیر خوب و بدهای یک ازدواج نیستند.فکر وام و قسط و آینده هیچ فرزندی درگیرشدن نکرده .نباید بخاطر رفت و امدهایشان به کسی پاسخ بدهند.
مجبور به پوشیدن هیچ حلقه ای نیستند .
خواهر شوهر یا باجناق کابوس شان نیست .
و قرار نیست از عقوبت درگیری با مادر زن و مادرشوهر بترسند .
و از همه چیز مهم تر این که مجردها میتوانند هرکس را که دلشان بخواهد دوست داشته باشند .
این ها را نگفتم که بگویم دنیای متاهلی بدست .نه متاهل ها هم خوشبختی های خودشان را دارند یحتمل
خواستم بگویم دنیای امروز دنیای متفاوتی از دیروزست امروز موفقیت افراد تنها با ازدواجشان ارزشیابی نمی شود و اصولا بسیاری اصلا تاهل را شرط موفق بودن نمی دانند با این وجود حتی اگر تاهل را شاخص مهمی در نظر بگیریم بازهم تاهلی ارزشمند و باعث به کمال رسیدن ست که در ان هر دو طرف شاد و راضی و عاشق باشند.حالا این ازدواج موفق در چه سنی رخ دهد آنقدرها بنظرم مهم نیست.
صرفا متاهل شدم یک موفقیت به حساب نمی آید. بلکه تاهلی که بتواند سالها به طول انجامد و در آن هیچ کدام از طرفین احساس بازنده بودن نداشته باشند ، ارزشمند ست.
بهر روی روز مجردها مبارک
قدر خانه های پدری را بدانید
هیچ جای دیگر دنیا خانه ی پدری نمی شود ...
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
درهر سرزمینی که جسمم زندگی کند
من ایمان دارم روحم میان کوچه باغهای خانه
پدری روزگار میگذراند..
به این بیش ازهرچیزی ایمان دارم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
من ایمان دارم روحم میان کوچه باغهای خانه
پدری روزگار میگذراند..
به این بیش ازهرچیزی ایمان دارم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
یه حقیقتی وجود دارد که نمیشود انکارش کرد
ما وقتی عاشقیم زیباتریم.
خیلی زیباتر...
#عادله_زمانی
@adelehz
ما وقتی عاشقیم زیباتریم.
خیلی زیباتر...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی حس میکنی نیاز داری بهت توجه بشه 😔
@adelehz
@adelehz