"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
آدرس و شماره تلفن گرم‌خانه‌های تهران👌

اگر در سرمای تهران بی‌خانمان دیدید نزدیک‌ترین گرم‌خانه را به او پیشنهاد کنید .

#شما_فرستادین
@adelehz
صبح روز تعطیل
میانه ی پاییزی سرد
سفره هاتون پر برکت
رونق ها شامل زندگی تون...
دلبرانه های پاییز
علی
ارتفاعات فیلبند
@adelehz
زلزله منتظره هوا سرد بشه بعد بیاد 😒
@adelehz
میگفت : گناه کاری !
حق داشت...
گناهم دوست داشتن او بود....
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی که‌گم کردم " pinned «https://instagram.com/_u/adeleh.z_e صفحه اینستاگرام زنی که گم‌کردم ❤️»
عطرت را جا گذاشته ای میان زندگیم.
میان خیابان یک آن باد می وزد و عطرت ازجایی به مشامم می رسد یکه میخورم...
عطرها عجیب بی رحمند
#عادله_زمانی
@adelehz
یه زمانی غذا رو دور هم ، سر سفره خوردن حرمت داشت
ولی الان هر کی ی بشقاب دستش میگیره همینجوری که داره گوشیش رو چک میکنه میره تو اتاقش تازه پیغامم میده عههه یادم رفت ی لیوان اب میاری

این و یه جا خوندم
برام سوال شد که بدونم چند درصد الان اینطورن؟

× سوز سرما ×
@adelehz
هنوزهم برای شام یا ناهار همه ی خانواده دور یه سفره جمع میشید؟
anonymous poll

بله سعی میکنیم همه باهم و مثل یه خانواده غذا بخوریم – 96
👍👍👍👍👍👍👍 89%

نه هرکس خودش غذاشو میبره و میخوره – 12
👍 11%

👥 108 people voted so far. Poll closed.
باید جهان را بهتر از آنچه تحویل گرفته‌ای
تحویل بدهی
خواه با فرزندی خوب،
یا باغچه‌ای سرسبز...
اگر فقط یک نفر با بودن تو
ساده‌تر نفس کشید،
یعنی تو موفق شده‌ای
مارکز


دلبرانه های پاییز
علی
ارتفاعات فیلبند

صبح به خیر ❤️

@adelehz
❤️
@adelehz
جهت بخیر کردن روز ❤️
نامه واقعی به خدا❤️

( این نامه هم اکنون در موزه گلستان نگهداری میشود)

این ماجرای واقعی در مورد شخصی به نام نظرعلی طالقانی است
که در زمان ناصرالدین شاه ،دانش اموزی در مدرسه ی مروی تهران بود
و بسیار بسیار آدم فقیری بود.
یک روز نظرعلی به ذهنش می رسد که برای خدا نامه ای بنویسد. و اما مضمون نامه:
بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت جناب خدا !

سلام علیکم ،
اینجانب بنده ی شما هستم.

از آن جا که شما در قران فرموده اید :

"و ما من دابه فی الارض الا علی الله رزقها"

«هیچ موجود زنده ای نیست الا اینکه روزی او بر عهده ی من است.»
من هم جنبنده ای هستم از جنبندگان شما روی زمین.
در جای دیگر از قران فرموده اید
"ان الله لا یخلف المیعاد"
مسلما خدا خلف وعده نمیکند.
بنابراین اینجانب به چیزهای زیر نیاز دارم :
۱ - همسری زیبا و متدین
۲ - خانه ای وسیع
۳ - یک خادم
۴ - یک کالسکه و سورچی
۵ - یک باغ
۶ - مقداری پول برای تجارت
۷ - لطفا بعد از هماهنگی به من اطلاع دهید.
مدرسه مروی-حجره ی شماره ی ۱۶- نظرعلی طالقانی

نظرعلی بعد از نوشتن نامه با خودش فکر کرد که نامه را کجا بگذارم؟
می گوید،مسجد خانه ی خداست.
پس بهتره بگذارمش توی مسجد.
می رود به مسجد در بازار تهران(مسجد شاه آن زمان) نامه را در پشت بام مسجد در جایی قایم میکنه و با خودش میگه: حتما خدا پیداش میکنه! او نامه را پنجشنبه در پشت بام مسجد می ذاره.
صبح جمعه ناصرالدین شاه با درباری ها می خواسته به شکار بره.


کاروان او ازجلوی مسجد می گذشته،

از آن جا که(به قول پروین اعتصامی)
"نقش هستی نقشی از ایوان ماست آب و باد وخاک سرگردان ماست"
ناگهان به اذن خدا یک بادتندی شروع به وزیدن می کنه
نامه ی نظرعلی را از پشت بام روی پای ناصرالدین شاه می اندازه.
ناصرالدین شاه نامه را می خواند و دستور می دهد که کاروان به کاخ برگردد.
او یک پیک به مدرسه ی مروی می فرستد،
و نظرعلی را به کاخ فرا می خواند.
وقتی نظرعلی را به کاخ آوردند
دستور می دهد همه وزرایش جمع شوند و می گوید:
نامه ای که برای خدا نوشته بودید ،ایشان به ما حواله فرمودند
پس ما باید انجامش دهیم.
و دستور می دهد همه ی خواسته های نظرعلی یک به یک اجراء شود.
این نامه هم اکنون در موزه گلستان موجود است و نگهداری می شود.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چقدر قشنگه
حس قشنگ آرامش و اطمینان و دوستی
@adelehz
هر وقت قصد رفتن کردید بروید و هرگز برنگردید، به رفتن وفادار باشید تا ما هم به فراموش کردنتان وفادار بمانیم.

محمود درویش

شب زیبا
@adelehz

تلخ کنی دهان من
قند به دیگران دهی

نم ندهی به کِشت من
آب به این و آن دهی

مولانای جان

@adelehz
دلم‌میخواهد عاشقت باشم
مثل آن پیرزن روستایی که گلهای زعفران را پاک میکند در آفتاب کم رمق میانه ی پاییز
میداند که پیرمردش چای زعفران دوست دارد خصوصا چای زعفرانی که با دستان دلبر ریخته شده باشد....
#عادله_زمانی
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بخشی از روح من در گذشته جا مانده ست.

خاطرات قشنگ اما ساده ی کودکی مون را شیر کنید .
@adelehz