Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تغییرات در سینه ها را جدی بگیرید و از کنار هر نشانه ی کوچک به راحتی عبور نکنید .
@adelehz
@adelehz
سرطان سینه
برای هر زنی چالش و بیماری بزرگی ست .
تنها بحث درد و سرو کله زدن با یک بیماری سمج نیست .سرطان سینه مستقیما زنانگی هر زنی را هدف میگیرد بخشی از چیزی که هویت جنسیتی یک زن بر آن اساس ساخته شده ست .
این ست که بر همه ماست تا آگاهی بخش باشیم و در تلاش برای چند چیز
اول اینکه با هر سنی که هستیم از علائم ساده عبور نکنیم و فراموش نکنیم هرکدام از ما میتوانیم درگیر این بیماری شویم سرطان سینه همیشه برای دیگران نیست .هوشیار باشیم.
دوم اینکه دانش مان را در برخورد با آن بالا ببریم
سوم در برخورد با زنانی که غول سرطان سینه به آنها حمله کرده اند هوشمند عمل کنیم .بفهمیم که چه میگوییم و باید چه کنیم که او باور کند از سرطان قوی تر ست .
شاید سالها بعد علم آنقدر پیشرفت کند که سرطان سینه یا هر سرطان دیگری چون یک سرماخوردگی ساده درمان شود ولی تا آن روز راه درازی در پیش ست.
برای تمام زنانی که درگیر این چالش نفس گیر هستند آرزو میکنیم که هر چه زودتر پیروز میدان نبرد با سرطان سینه باشند .
#عادله_زمانی
@adelehz
برای هر زنی چالش و بیماری بزرگی ست .
تنها بحث درد و سرو کله زدن با یک بیماری سمج نیست .سرطان سینه مستقیما زنانگی هر زنی را هدف میگیرد بخشی از چیزی که هویت جنسیتی یک زن بر آن اساس ساخته شده ست .
این ست که بر همه ماست تا آگاهی بخش باشیم و در تلاش برای چند چیز
اول اینکه با هر سنی که هستیم از علائم ساده عبور نکنیم و فراموش نکنیم هرکدام از ما میتوانیم درگیر این بیماری شویم سرطان سینه همیشه برای دیگران نیست .هوشیار باشیم.
دوم اینکه دانش مان را در برخورد با آن بالا ببریم
سوم در برخورد با زنانی که غول سرطان سینه به آنها حمله کرده اند هوشمند عمل کنیم .بفهمیم که چه میگوییم و باید چه کنیم که او باور کند از سرطان قوی تر ست .
شاید سالها بعد علم آنقدر پیشرفت کند که سرطان سینه یا هر سرطان دیگری چون یک سرماخوردگی ساده درمان شود ولی تا آن روز راه درازی در پیش ست.
برای تمام زنانی که درگیر این چالش نفس گیر هستند آرزو میکنیم که هر چه زودتر پیروز میدان نبرد با سرطان سینه باشند .
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
سرطان سینه برای هر زنی چالش و بیماری بزرگی ست . تنها بحث درد و سرو کله زدن با یک بیماری سمج نیست .سرطان سینه مستقیما زنانگی هر زنی را هدف میگیرد بخشی از چیزی که هویت جنسیتی یک زن بر آن اساس ساخته شده ست . این ست که بر همه ماست تا آگاهی بخش باشیم و در تلاش…
در دنیای امروز سه نوع آدم وجود دارد:
مسمومکنندهها
یعنی کسانی که دلسردتان میکنند و خلاقیتتان را زیر پا میگذارند و میگویند که نمیتوانید کاری بکنید ...
سربهراهها
یعنی کسانی که خوشقلبند اما سرشان به کار خودشان است. آنها به فکر نیازهای خودشان هستند. کار خودشان را میکنند و هرگز برای کمک به دیگران پا پیش نمیگذارند ...
الهامبخشها
یعنی کسانی که پیشقدم میشوند تا زندگی دیگران را غنی کنند، روحیه آنها را بالا ببرند و به آنها الهام ببخشند. ما باید الهامبخش باشیم و خودمان را با افراد الهامبخش احاطه کنیم و با آنها معاشرت بیشتری داشته باشیم .
و من بخاطر لطف و محبت خدای عزیزم دوستانِ الهام بخش داشتم زمانیکه متوجه شدم سرطان این غول وحشتناک به جانم افتاد خدای مهربانم ودوستانم و عزیزانم هرلحظه به من یادآورمیشدند تو میتوانی.
و بعد از مبارزه ایی سخت وقتی که میدیدم تار تار موهایم را از دست میدهم اما لبخند اطرافیانم و امیدم به رحمت خدایم را به یاد میآوردم بغضم را فرو میدادم و لبخند میزدم و به خودم نهیب میزدم میتوانم.
و توانستم .
وحالا خودم الهام بخش افراد درد کشیده این بیماری هستم لحظه لحظه با آنها همراهم و امید هستم برایشان.
امیدشان باشیم و اجازه بدهیم که لبخند میهمان لبهایشان باشد.
👤لیلا زارع ❤️🌺
@adelehz
مسمومکنندهها
یعنی کسانی که دلسردتان میکنند و خلاقیتتان را زیر پا میگذارند و میگویند که نمیتوانید کاری بکنید ...
سربهراهها
یعنی کسانی که خوشقلبند اما سرشان به کار خودشان است. آنها به فکر نیازهای خودشان هستند. کار خودشان را میکنند و هرگز برای کمک به دیگران پا پیش نمیگذارند ...
الهامبخشها
یعنی کسانی که پیشقدم میشوند تا زندگی دیگران را غنی کنند، روحیه آنها را بالا ببرند و به آنها الهام ببخشند. ما باید الهامبخش باشیم و خودمان را با افراد الهامبخش احاطه کنیم و با آنها معاشرت بیشتری داشته باشیم .
و من بخاطر لطف و محبت خدای عزیزم دوستانِ الهام بخش داشتم زمانیکه متوجه شدم سرطان این غول وحشتناک به جانم افتاد خدای مهربانم ودوستانم و عزیزانم هرلحظه به من یادآورمیشدند تو میتوانی.
و بعد از مبارزه ایی سخت وقتی که میدیدم تار تار موهایم را از دست میدهم اما لبخند اطرافیانم و امیدم به رحمت خدایم را به یاد میآوردم بغضم را فرو میدادم و لبخند میزدم و به خودم نهیب میزدم میتوانم.
و توانستم .
وحالا خودم الهام بخش افراد درد کشیده این بیماری هستم لحظه لحظه با آنها همراهم و امید هستم برایشان.
امیدشان باشیم و اجازه بدهیم که لبخند میهمان لبهایشان باشد.
👤لیلا زارع ❤️🌺
@adelehz
چه شاعرانه است فریادشان زیر پاهایمان! برگ هایی که روزی برای آرامش به سکوتشان پناه میبریم…
پری ناز
اتاوا. کانادا
دلبرانه های پاییز
@adelehz
پری ناز
اتاوا. کانادا
دلبرانه های پاییز
@adelehz
بین خودمان بماند
ولی ما هنوز دلمان پر میکشد
برای نوشیدن یک استکان چای خوش رنگِ دم کشیده توی این خانه ها ❤️
@adelehz
ولی ما هنوز دلمان پر میکشد
برای نوشیدن یک استکان چای خوش رنگِ دم کشیده توی این خانه ها ❤️
@adelehz
توان گفتن آن راز جاودانی نیست
تصوری هم از آن باغِ ارغوانی نیست
به روی آینه پرغبار من بنویس
بدون عشق جهان جای زندگانی نیست
فاضل نظری
@adelehz
تصوری هم از آن باغِ ارغوانی نیست
به روی آینه پرغبار من بنویس
بدون عشق جهان جای زندگانی نیست
فاضل نظری
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ارکستر زهره افغانستان، ارکستری که همه اعضای آن را زنان تشکیل میدهند غیرطبیعیترین ارکستر سمفونیهای دنیاست.
زیرا این ارکستر تمامزنانه، متعلق به یک جامعه مسلمان سختگیر است
ارکستر زهره پس از اجرا در مجمع جهانی اقتصاد در لاوس جایزه فریموس رابه خاطر شکستن طلسم محدودیتها،گرفته اعضای این ارکستر
دختران ۱۴ تا ۲۰ سال هستند.
آنها در اجراهای خارجیشان لباسهایی سبز، سیاه و سرخ میپوشند که یادآور پرچم کشورشان است.👌
@adelehz
زیرا این ارکستر تمامزنانه، متعلق به یک جامعه مسلمان سختگیر است
ارکستر زهره پس از اجرا در مجمع جهانی اقتصاد در لاوس جایزه فریموس رابه خاطر شکستن طلسم محدودیتها،گرفته اعضای این ارکستر
دختران ۱۴ تا ۲۰ سال هستند.
آنها در اجراهای خارجیشان لباسهایی سبز، سیاه و سرخ میپوشند که یادآور پرچم کشورشان است.👌
@adelehz
❤1
یه مغازه ای هست وسط یه پاساژ که خرده ریزه های خیاطی میفروشن .
یه مدتی هست که وقتی میرم این پاساژ میبینم بسته ست .و این نوشته رو میبینم که نوشته بعلت درگذشت صاحب مغازه بسته ست.
راستش امروز که رفتم خیلی دلم گرفت توی ویترین همه چیز خاک گرفته بود و چراغی که معلوم بود مدتهاست روشن نشده...
سالها میگذره و از ما آدمها هیچی نمی مونه جز چندتا یادگاری. غم انگیزِ که آدمیزاد از یه چسب از یه گلدوزی از یه چراغ هم فانی تره...
دلم گرفت حقیقتا...
@adelehz
یه مدتی هست که وقتی میرم این پاساژ میبینم بسته ست .و این نوشته رو میبینم که نوشته بعلت درگذشت صاحب مغازه بسته ست.
راستش امروز که رفتم خیلی دلم گرفت توی ویترین همه چیز خاک گرفته بود و چراغی که معلوم بود مدتهاست روشن نشده...
سالها میگذره و از ما آدمها هیچی نمی مونه جز چندتا یادگاری. غم انگیزِ که آدمیزاد از یه چسب از یه گلدوزی از یه چراغ هم فانی تره...
دلم گرفت حقیقتا...
@adelehz
عشق گاهی
در آرشه ی ویولونی می نشیند و
در نغمه ی غمگین آن هق هق می کند
و گاه زمانی که حتی نمی خواهی
باورش کنی در لبخند یک نفر
جا خوش می کند...
آنا آخماتووا
@adelehz
در آرشه ی ویولونی می نشیند و
در نغمه ی غمگین آن هق هق می کند
و گاه زمانی که حتی نمی خواهی
باورش کنی در لبخند یک نفر
جا خوش می کند...
آنا آخماتووا
@adelehz