"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گاهی از دنیای بزرگی فاصله بگیر و کودک باش
بادبادکی هوا کن و خودت را برسان به زلالی دوران بچگی
ما با همین بازی‌ها بزرگ شدیم

کودکی کن!
بی خیال سن و سال؛

@adelehz

این جا کسی است پنهان

همچون خیال در دل...

مولانای جان
@adelehz
از تو که می گویم
نارنجی میشود دنیایم!

دلبرانه های پاییز
مینا
کرمان

@adelehz
روز کودک
روز کودک را که نباید حتما ،فقط به کودکان امروز تبریک گفت .روز کودک بر همه ی ما کودکان شاد دیروز آدم بزرگ های دل نگران امروز مبارک .
بر ما که با کلاه قرمزی و عشقش به آقای مرجی بزرگ شدیم .با دلواپسی های حنا دختری در مزرعه با شیطنت های جودی ابوت ما که آخرشم هم شاهد عروسی جودی و عموی جولیا پندلتون نبودیم و نشدیم :)
ما بچه های خوب دیروز که لباسهای فرم مدرسه را برایمان تنگ و کوتاه نمیکردند و با همان لباس های گشاد و بلند دلمان خوش بود.
بچه های خوب نارنگی هایی که زیر نیمکت پوستش کنده میشد و بویش تا خود دفتر می رفت‌.
ما بچه های خوبی که ملاک خوشحالی مان نوتلاها و پیتزاها نبودند بلکه همان استانبولی دم کشیده مادرمان بود که سر ظهری با ولع میخوردیم‌.
کودک که فقط کودک امروز نیست. کودک ما هستیم که دلمان هنوز قد یک گنجشک ست و وقتی از کسی می رنجیم بلد نیستیم برایش نقشه های پلید بکشیم و دلتنگی هایمان را میزنیم زیر بغلمان و میرویم یک گوشه‌...
کودک ماییم که هنوزهم دلمان میخواهد دلنگرانی هایمان را شب بگذاریم زیر بالش مان و صبحش به جای دلنگرانی شکلاتهای دلخوشی برداریم که خدا برایمان دلخوشی ریخته باشد زیر بالش مان..
کودک به کودکانه بودن حالست .ما کودکیم که هنوز حرف های قشنگ را باور میکنیم و یادمان می رود ممکن ست کسی به ما دروغ بگوید.
روز کودک مبارک
هم برکودکان امروز
هم بر کودکان دیروز
و هم برکسانی که هنوز ته دلشان پرست از شوق کودکانه...
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم شدیدا یه خواب دوران بچگی میخواد که شب روی دفترام خوابم ببره و گیج خواب باشم
صبحم تا کمر برف بیاد و تا بیدار شم مامانم بگه بخواب رادیو گفت مدرسه تعطیله
همین قدر آروم
همین قدر دور
شب تون بخیر ❤️
@adelehz
به تو دلخوشم خدایا
که دستانت از معجزه پرست
میدانم تو جز من بسیار بنده داری
ولی من جز تو خدایی ندارم .
این یادم نمی رود‌.
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلبرانه های پاییز
فرزانه
بندر دیلم
@adelehz
بمان که عشق
به حالِ من و تو غبطه خورَد،
بمان که یارِ توام
عشق کن که یارِ منى ♥️

هوشنگ ابتهاج
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
منتشر کنید لطفا
نحوه بسته بندی زباله های تیز و خطرناک برای جلوگیری از آسیب به پاکبانان
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
Mohammad Motamedi – Yalda
تا یلدا خیلی مونده
ولی قشنگه تو این شب پاییزی میچسبه
با یه استکان چای گرم❤️☕️
@adelehz
چقدر تلخ بود
روزی به این راز بزرگ پی بردم
که دیگر دوستت ندارم‌
تویی که روزی تمام باورم بودی
#عادله_زمانی
@adelehz
خانه پدر و مادر - بعد از خانه خدا، تنها خانه ای است که روزی ده ها بار می توانی بروی بدون دعوت و هر بار صاحب خانه از دیدنت خوشحال و خوشحال تر می شود! خانه ای که برای رفتن نیازی به دعوت ندارد! خانه ای که خودت می توانی کلید بیندازی وارد شوی! خانه ای که همیشه چشمانی مهربان به در دوخته تا تو را ببینند! خانه ای که یاد آور آرامش کودکانه توست! خانه ای که حضورت به پدر و مادر عبادت محسوب می شود و گفتگویت با آنها ذکر الهی است! خانه ای که اگر نروی دل صاحبخانه میگیرد و غمگین می شود! خانه ای که قهر با آن، قهر با خداست! خانه ای که دو تا شمع سوخته اند تا روشنی به ما بدهند و تا وقتی سوسو می زنند، شادی و حیات در وجودت جریان دارد! خانه ای که سفره هایش خالص و بی ریاست! خانه ای که وقتی خوردنی آوردند اگر نخوری ناراحت و دلشکسته می شوند! خانه ای که همه بهترین هایش با خنده و شادمانی تقدیم تو می شود! چقدر خانه والدین به خانه خدا شباهت دارد! قدر این خانه ها را بدانیم! قدر این فرشته های آسمانی را بدانیم! خیلی زودتر از آن که فکر کنیم دیر می شود! تقدیم به همه اونایی که به این خانه عشق می ورزند!♥️

#شما_فرستادین
@adelehz
دلبرانه های پاییز
پریسا راغیان
ونکوور کانادا
@adelehz
بهار آمدی برگها سبز بود
پاییز رفتی برگها زرد شدند .
فاصله ی دو تغییر رنگ دو فصل مال من بودی و دیگر نه
همین ...
#عادله_زمانی


دلبرانه های پاییز
صوفیا
مازندران_(سوادکوه)
@adelehz
داشتم پیاز رنده می‌کردم، خط چش و ریملم با اشک پخش شده بود رو صورتم.
شکل اینایی شده بودم که فهمیدن شوهرشون یه زن دیگه داره ولی وایساده براش کتلت میپزه.😁😅

@adelehz