"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رفتنت آنقدر‌ها هم که
فکر میکنی
فاجعه نیست!
من؛
مثل بید‌های مجنون
ایستاده میمیرم...

نزار قبانى
@adelehz
یک روز سرد پاییزی به من زنگ زدی
گفتی دلم برایت تنگ شده ست.
خندیدم
به تو برخورد گفتی مگر خنده دارد
گفتم خنده ام گرفت. جای مان عوض شده بود روزی تو میخندیدی و امروز من
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قصه غمگینی ست..
سنگ شدن قلبهایی که روزی به عشق زنده بودند.
#عادله_زمانی
@adelehz
خدا
خدای آرزوهای محاله
مشکلاتتون و بذارید زمین و خدا رو بغل کنید .
شب خوش ❤️
@adelehz
جوانه می زند از لابلای شب گل نور
و آنچه را ساعتی قبل سیاه و ترسناک بوده زیبا و دلپذیر میکند.
کاش خداوند در زندگی همه ی ما آدمهای دلتنگش کمی صبح بریزد که روشن کند هر زاویه ی خانه مان را

#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
هشتم مهر روز بزرگداشت مولانای جان ،آن واعظ که شراب عشق نوشید و شاعر شد .یحتمل مولانا بدون شمس مولانا نمیشد.و اینچنین با هزاران بیت برجای مانده بعد از سالها بعد دل عشاق را به زندگی گرم نمیکرد.
#عادله_زمانی

سالروز بزرگداشت مولانا مبارک
‏مائیم که از بادهٔ بی‌جام خوشیم
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم

گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بی‌هیچ سرانجام خوشیم



@adelehz
Amire Bi Gazand
Mohsen Chavoshi
@adelehz
شعر مولانا
محسن چاووشی
بعد از یه کتک مفصل
اصنم درد نداشت 😜
درحالی که خیلیم درد داشت😢
@adelehz


هرگز حسد نبردم، بر منصبی و مالی
الا بر آنکه دارد، با دلبری وصالی...


سعدی


@adelehz
آدمها شبها میشکافند
هرچه را در روز خیاطی کرده اند.
لبخندهای دروغین از لبشان را
نقاب های ساختگی صورتشان را
و ارامش دروغی چشمانشان را
ادمها شبها از خیاط بودن استعفا می دهند.
#عادله_زمانی
شب خوش
@adelehz
"رنج نبايد تو را غمگين كند"
اين همان جايی ست كه اغلب مردم اشتباه ميكنند...

رنج قرار است تو را هوشيار تر كند, چون انسانها زمانی هوشيارتر ميشوند كه زخمی شوند، رنج نبايد بيچارگی را بيشتر كند.

رنجت را تنها تحمل نكن, رنجت را درک كن,
اين فرصتی ست براى بيداری,
وقتی آگاه شوی
بيچارگی ات تمام ميشود...

اگر كه به جاى محبتی كه به كسی كرديد از او بی مهری ديده ايد, مأيوس نشويد,
چون برگشت آن محبت را از شخص ديگری, در زمان ديگری, در رابطه با موضوع ديگری خواهيد گرفت.
شک نكنيد!

اين قانون كائنات است.

@adelehz
خبر خوب اینکه فصل چسبیدن دوبرابر چای ها در راهه 😍❤️
@adelehz
تا قبل از اینکه به دانشگاه بروم دنیای من خیلی متفاوت بود راستش خیلی موافق این هستم که میگویند دانشگاه ادمها را میسازد .
خصوصا دوره لیسانس
خیال میکردم زندگی خیلی طولانی ست .اینقدر وقت داریم که خدا میداند
کلی امید رنگی داشتم که مثلا بعد از فارغ التحصیلی میتوانم انقدر بزرگ شوم که خیلی چیزها را تغییر دهم .
مهترین بخش باورهایم همین باور به طولانی بودن زمان بود.
اینکه حالا حالا ها نه پیر میشویم نه هم اتفاقی می افتد..
سال اخر دانشگاه وقتی همکلاسی همدوره ی مان بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی به خاطر سرطان درگذشت،ذهنم و روحم در سکوت عجیب و غریبی فرو رفت .سکوتی به مدت روزها...
راستش خیلی صمیمی نبودیم به اسم و چهره هم را میشناختیم حتی تلفن هم را نداشتیم اما مرگش مرا بدجور تکان داد.
بیمار شده بود نمیدانستم موضوع چیست مدتی غیبت کرده بود دوستانم گفته بودند فلانی بیمار شده یک روز توی تریای دانشکده دوست صمیمیش را دیدم گفتم به فلانی سلام برسان بگو عادله گفته انشالله زودتر بهتر شوی ..
نمیدانستم بیماریش چیست..
مدتی بعد از پایان درس خبر فوتش راشنیدم .عکس سنگ مزار و مراسم چهلمش را دیدم حس میکردم کرخت شده ام.
شنیدم قرار بوده با یکی از پسرهای کلاس ازدواج کند .پسرک مدتی بعد با همکلاسی دیگرمان ازدواج کرد.
فوتش مرا تکان داد .به ارزوهایش و رویاهایش فکر کردم و به برنامه هایش که برای بعد فارغ التحصیلی ریخته بود و قطعا که سرطان و مرگ شاملش نبود...
القصه میخواهم بگویم سکوت چند روزه روانم به من اموخت که هی دخترک خوش خیال فکر نکنی تا ابد زنده ایم و وقت داریم دست بجنبان
دست بجنبان و با ادمها مهربان باش و هرچیزی دلت را خوش میکند دنبال کن و شاد باش فردا را هیچ کس ندیده .
امشب یادش افتادم امیدوارم انچه در دنیا نتوانست بدست اورد در بهشت بر او ارزانی شود...
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
ﺍﻭﻝ ﺩﻟﻢ ﻟﮏ ﺯﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﻢ ﺩﺑﯿﺮﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﻨﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺮﻭﻡ...
ﺑﻌﺪ خیلی مشتاق بودم ﮐﻪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﻨﻢ ﻭ ﺳﺮ ﮐﺎﺭ ﺑﺮﻭﻡ...
ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﻨﻢ ﻭ ﺑﭽﻪ ﺩﺍﺭ ﺷﻮﻡ...
ﺑﻌﺪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﺑﭽﻪﻫﺎﯾﻢ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﻭ ﻣﻦ ﺑﺘﻮﺍﻧﻢ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﮐﺎﺭ ﺷﻮﻡ...
ﺑﻌﺪ ﺁﺭﺯﻭ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﻪ ﺷﻮﻡ.
ﻭ ﺣﺎﻻ ﺩﺍﺭﻡ ﻣﯽﻣﯿﺮﻡ، ﮐﻪ ﯾﮏ ﺩﻓﻌﻪ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻡ
‏«ﺍﺻﻼ ﯾﺎﺩﻡ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﻢ...!»


📙 لحظه‌های ناب زندگی
✍🏻 باربارا دی آنجلس

@adelehz
بخاطر کسالتی که این مدت داشتم و در دسترس نبودن ادمین، یک مقدار بروز، رسانی کانال و پاسخ به پیام دوستان کند انجام شد.
بابتش عمیقا عذرخواهم❤️
انشالله کانال روال خودش و مجدد ادامه خواهد داد.
ممنون که هستید
یک دنیا خوشحالی نصیب تون ❤️
عادله زمانی
@adelehz