"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
گفته بودند که از دل برود هر آنکه از دیده برفت
سالهاست که از دیده ی من رفتی
لیک دلم از مهر تو آکنده هنوز...

حمید مصدق

@adelehz
واقعا چه چیزی بهتر از اینکه شب، درحالیکه باد به شیشه ها می کوبد و چراغ هم روشن است آدم کنار آتش بنشیند و کتابی بخواند. آدم هیچ دغدغه ای ندارد،ساعتها می گذرد. بی حرکت در سرزمین هایی که جلوی چشمت ظاهر می شوند میگردی
فکرت با خیال آکنده می شوند و ماجراها را دنبال می کنی یا حتی وارد جزئیاتشان می شوی.
فکرت با ماجراها هم یکی می شود ...
انگار تویی که لباس آنها را به تن داری !

گوستاو فلووبر

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امان از ما خانومها
شیرم جلو ما کم میاره😂
@adelehz
در سن‌فرانسیسکو، با مردی از افغانستان گپ می‌زدم. به‌جای عبارتِ «روز تعطیل» از «روز رخصتی» استفاده کرد. دیدم چه تعبیر زیبا و دقیقی‌ست: تعطیلی به ما رخصت می‌دهد که از روالِ آشنا و تکرارشوندهٔ زندگی کمی فاصله بگیریم؛ رخصت می‌دهد که یک نفسِ عمیق بکشیم و به شنا کردن ادامه بدهیم.

ebsoltani
@adelehz
زندگی کردن هنرست و آنکه بفهمد معنی واقعی زندگی چیست هنرمند .
اما حقیقت ان ست که هنرمندان در این دنیا انگشت شمارند .انهایی که به راز بزرگ پی بردند
راز بزرگ زندگی رها کردن و سخت نگرفتن
لذت بردن ازچیرهای کوچک و دل خوشی های کم و بیش
#عادله_زمانی
@adelehz

به دنبال تو می گردم
نمی یابم نشانت را
بگو باید کجا جویم
مدار کهکشانت را...!

حسين اسرافيلى

شب زیبا

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
الیزابت با خودش فکر کرد: «جای شکرش باقی‌ست که هنوز چیزی برای آرزو کردن دارم. اگر همه چیز مطابق خواسته‌هایم بود، حتماً افسرده‌تر می‌شدم. اما حالا می‌فهمم که چقدر می‌شود آرزو داشت و با امید رسیدن به آن‌ها، از زندگی لذت برد. برنامه‌ای که همه چیزش مطابق میل آدم باشد، هیچ وقت عملی نمی‌شود.» .

✍🏻 جین آستین
@adelehz
آخرین نفسهای تابستان ❤️
@adelehz
به پیشواز ِ پاییز

حوالی ساعت نه شب، در اتوبان رسالت مقابل پارک‌سوار، بوی خنک چمن خورد توی صورتم. هوا بوی اوایل دهه هفتاد را گرفت.
همان سال ها که خانواده ها هنوز پرجمعیت بودند و بچه های فامیل فوج فوج هجرت نکرده بودند. همان دوران که پدر و مادرانمان هنوز جوان و سرحال بودند.
همان دوره ای که از سر بیکاری و فقدان حضور پر رنگ تکنولوژی در زندگی روزمره، همه اهل خانواده به سمت پارک ملت و ارم و جمشیدیه و ... هجوم می بردند، روی چمن های سرد پارک زیر انداز می انداختند و به جان سالاد اولویه و کتلت های خانگیشان می افتادند.
همان سال های بعد از جنگ که انگار مردم با خودشان هم داشتند به صلح می رسیدند و در عین کمبود و تشویش، دلشان همینطور الکی خوش بود. خیلی بوی خوبیست.
برای سی ثانیه من را از تب آلودگی و مالیخولیای دائم و لاینقطعی که چند سال است دچارش شده ام نجات داد.
امان از دست پاییز.

🖌سروش آریا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روز روز انتقامه :)
پسرش هرجا میره سیگارشو قیچی میکنه :)
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زندگی سهم مردم جدی نیست
آن هایی که جدی هستند سهم شان
سختی و فشار است
زندگی به آن هایی تعلق دارد
که شاد هستند و در بزم اند
آن هایی که می دانند
بودنشان را چگونه جشن بگیرند.

@adelehz
رفتم از یادت٬ نرفت از یاد من یادت

ولی در خاطرات خود تو را از یاد

خواهم برد٬ ترا از یاد خواهم برد

تمام خاطراتت را به دست باد خواهم

داد و نقشت را ز عمق هستی ام

آنجا که جز نقش تو ره نگشوده خواهم

شست.
@adelehz
یک روز وسط گرمای کم توان اخر شهریور به تو فکر میکردم و امروز بازهم در همان زمان به تو فکر میکنم .
با این تفاوت که ان روزها دلم برایت میطپید و امروز در برابر نامت هم یخ شده ام ...
روزی که مرا می رنجاندی هرگز تصور نمیکردی روزی این چنین فراموشت کنم .
عزیزم یادبگیر که هیچ چراغی تاابد نمی سوزد و البته که چراغ عشق هم شاملش میشود...
#عادله_زمانی
@adelehz
👍1
صبح با طلوعش
روز با شروعش
و آفتاب با تابیدنش
با تو حرف میزنند کمی دقت کن ...صدایشان را بشنو..
آرام و پیوسته میگویند که هنوز دلیلی برای زندگی هست .امید هست و دل خوشی هست ...
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
متاسفم عزیزم .
باید حقیقتی تلخ را بیاموزی قبل از اینکه حقیقت با شدت در صورتت بخورد.مجبوری در زندگیت به هیچ لبخند و حس خوبی به هیچ عاشق ویا معشوقی به هیچ عشق و یا خواستنی به هیچ حال خوب و طپش قلبی اعتماد نکنی .
فکر نکنی لبخندها همیشگی ست یا هرکه امروز گفت دوستت دارم تا ابد پایت خواهد ماند .
حتی اگر با کسی ازدواج کردی گمان مبری که او تا همیشه زیر یک سقف همان ادم روز اول خواهد بود..
میخواهم بدانی زمان چیز ترسناک بی رحم و گاهی هم مهربانی ست.
ترسناک و بی رحم چون قشنگترین لحظاتت را تغییر میدهد
ومهربان چون اگر نباشد هضم خیلی از دردها آسان نخواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
در اشتیاقت
کسی نیست از من به تو آشناتر؛
سوی کدامین غریبه
زین آشنا می‌گریزی؟...

حسین منزوی


@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM