"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
غروب جمعه دلگیرست .
صبح شنبه خسته کننده
از عصرهای پاییزی متنفرم
و از صبحهای زمستانی گریزان...
ما آدمهای همیشه در حال نالیدن که هنر زندگی کردن را یا نیاموختیم ویا هم فراموش کرده ایم .
تاکی میخواهیم با هر شرایطی ساز مخالف بزنیم و در هر حالی دنبال بهانه ای برای غر زدن باشیم.
اصلا آدمهای غرغروی بهانه گیر جز بدترین عذابهایی هستند که هرکس میتواند در زندگیش به آن مبتلا شود.
زندگی کردن هنرست ،دوست داشتن هنری بالاتر ولی هنرمند کسی ست که قدرت دوست داشتن چیزهایی که جذاب نیستند را دارد صرفا به این خاطر که عاشق زندگی ست .
این بار اگر خواستیم درمورد چیزی یا محیطی ناله کنیم یادمان بیاید که آدمهای غرغرو دوست نداشتنی ترین موجودات عالمند...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤️ عطر گل فروشی که بیشترش گل لیلیومه
❤️ عطر تن پدرم که یک سال و نیم هست دیگه ندارمش😔😔😔
❤️ لعنت به هرچی عطر و بو که هزار تا خاطره رو زنده می کنه
❤️ عطر خوش وجود همسرم رو انتخاب میکردم... اون الان کنارم نیست و من دلم خیلی براش تنگ شده ...
❤️ من دلم بوی خاک و برگای بارون خورده پاییزی رو میخواد😍
❤️ عطر تن مادرم ..که دوساله از دست دادمش،عطر موهای فرفریش 😔😔

❤️ وقتی بچه بودم,پدرم راننده یه سناتور مجلس بود ،او و همسرش در سفرهایی که به خارج از کشور داشتند یه قوطی کرم پودر برای مادر من آورده بودن .یه قوطی صورتی که داخلش آینه داشت .مادر من آرایش نمی کرد ولی قوطی رو نگه داشت .این کرم پودر عطر خیلی خوبی داشت .سالها گذشت و کرم پودر فاسد شد و مامانم ریختش دور و قوطیش رو نگه داشت .اون قوطی هنوز بوی اون کرم پودر رو داشت .من دلم برای اون عطر تنگ شده .تو بچگی چشمم رو می بستم و قوطی رو بو می کردم .قشنگترین تصویرها رو خیال می کردم تصویر قصر و باغ و گل های زیبا

#رایحه_ی_رویا
@adelehz
❤️بوی نی نی 3ماهه😍 نسیم مکه میاد بوی عطر گل محبوبه شب بیاره که تمام وجودمو سرمست میکنه..

❤️ من بوي تن مادرم كه بعد از بيست سال هنوز حسش ميكنم و جالبه الان دخترم مثل بچگي خودم همش دنبال بوي من هست.
❤️ من بوی خاک بارون خورده رو انتخاب می کردم.
❤️ بچه که بودم وقتی میرفتم خانه مادرجونم‌شبها پیش پدر بزرگم می‌خوابیدم بغلش میکردم و ب قصه هاش گوش میکردم بوی تنش بهم آرامش میداد الان دلم براش یذره شده چهارده سال دیگه پدر بزرگ مهربونم پیشم نیست😔

#رایحه_ی_رویا
@adelehz
❤️ بوی ادکلن لالیک که کلی خاطره همراهشه😍😍
❤️ فقط یه بار دیدمش.وقتی کنارم نشسته بود، بوی عطر نابش فلج کننده بود برای من.هنوزم دربه در دنبال اون عطرم و هرلحظه عاشق استشمامش

❤️ بوی تنش
آخه تازه تنهام گذاشته و رفته...
دقیقا ۶ساعت و نیم!
کاش میتونستم ذخیرش کنم😔

❤️ بوی تن آنی که نیست....

❤️ پدرم تو یه شرکت واردات و صادرات ادویه کار می کرد، بوی انواع ادویه جات برای من تداعی کننده خاطرات خوش ایام کودکیه.... وقتی پدرم غروبها از سر کار بر می گشت..... یادش بخیر
❤️عطر یاس خونه پدری در عصر تابستون پس از آبپاشی حیاط ...
انگار بوی بهشت در خاطرم زنده شد

#رایحه_ی_رویا
@adelehz
یقین دارم که میگذرد
اندکی صبر ...

شب به خیر ❤️
@adelehz
اگر از من بپرسید که برای انجام
چه کاری به این دنیا آمده‌ام.
من، به‌ عنوان یک هنرمند،
به شما پاسخ خواهم داد که :
من این‌جا هستم
تا با صدای بلند زندگی کنم...

امیل زولا
شنبه تون بخیر ❤️
@adelehz
فصل انار‌های ترک خورده نزدیک است ...

@adelehz
در روزهای آرام نوجوانی تصور میکردم .دنیا چیزی فراتر از یک شعر عاشقانه و یا آهنگ دلنواز نیست .
حالا در میانه ی جوانی هنوز هم همان باور را دارم با این تفاوت که میدانم دنیای هرکس آهنگ و شعر خاص خودش را دارد.
آهنگ وشعری که شبیه هیچکس نیست منحصربفرد ست و تنها با شعر وآهنگ یک نفر دیگر از این سیاره کوک و هم آهنگ میشود.
تنها یک نفر...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤️ بوی گل محمدی که خشک شده لای کتاب😍 (بیاد اهنگ فرهاد)

❤️ وقتی بچه بودم مادرم یه عالمه گوجه فرنگی میگرفت و باهاش رب میپخت،بوی پخت رب منو دیووونه میکرد،هنوزم وقتی از کوچه ها رد میشم ،این بو رو استشمام میکنم و برمی‌گردم به دوران کودکی ،یادش بخیر

❤️ عطر غروبای زمستون که برف میومد از مدرسه میومدیم خونه بوی غذای گرم و چای رو بخاری و مشق نوشتن و کارتن دیدن

❤️ بوی دیوارکاهگلی باغ بچگی وقتی بارون می زد.
بوی کرم بچه هام که به بدنشون می زدم.
هنوز یه قوطیش را توی یخچال خالی خونه مون توی اصفهان نگه میدارم و وقتی می رسیم اصفهان و به خونه، اولین چیزی است که چشمام را می بندم و بو می کنم.

❤️ برمیگشتم به ۳۰ سال پیش جلوی خونه مادربزرگم و روی چمنهای سبز رنگ و شاداب دست میکشیدم، جورابام در میاوردم، چشمهام میبستم که بوی لطیفش همراه با شبنم بینشون تمام وجودم پرکنه😊

@adelehz
به مدت چندين سال همسرم به یک اردوگاه در صحرای (ماجوی) کالیفرنيا فرستاده شده بود. من برای اینکه نزدیک او باشم، به آنجا نقل مکان کردم واین درحالی بود که از آن مکان نفرت داشتم. همسرم برای مانور اغلب در صحرا بود و من در یک کلبه کوچک تنها می ماندم. گرما طاقت فرسا بود و هیچ هم صحبتی نداشتم. سرخ پوست ها و مکزیکی ها ی آن منطقه هم انگلیسی نمی دانستند. غذا و هوا و آب همه جا پر از شن بود


آنقدر عذاب می کشیدم که تصمیم گرفتم به خانه برگردم.

و حتی قید زندگی مشترک مان را بزنم


نامه ای به پدرم نوشتم و گفتم یک دقیقه دیگر هم نمی توانم دوام بیاورم. می خواهم اینجا را ترک کرده و به خانه شما برگردم. پدر نامه ام را با دوسطر جواب داده بود، دو سطری که تا ابد در ذهنم باقی خواهند ماند و زندگی ام را کاملا عوض کرد.
«دو زندانی از پشت میله ها بیرون را می نگریستند...
یکی گل و لای را می دید و دیگری ستارگان را!»

بارها این دو خط را خواندم واحساس شرم کردم. تصمیم گرفتم به دنبال ستارگان باشم و ببینم جنبه مثبت در وضعیت فعلی من چیست؟ با بومی ها دوست شدم و عکس العمل آنها باعث شگفتی من شد. وقتی به بافندگی و سفالگری آنها ابراز علاقه کردم، آنها اشیایی راکه به توریست نمی فروختند را به من هدیه کردند. به اشکال جالب کاکتوس ها و یوکاها توجه می کردم. چیزهایی در مورد سگهای آن صحرا آموختم و غروب را مدام تماشا می کردم. دنبال گوش ماهی هایی می رفتم که از میلیون ها سال پیش، وقتی این صحرا بستر اقیانوس بود، در آنجا باقی مانده بودند.

چه چیزی تغییر کرده بود؟
صحرا و بومی ها همان بودند...
این نگرش من بود که تغییر کرده و یک تجربه رقت بار را به ماجرایی هیجان انگیز و دلربا تبدیل کرده بود. من آنقدر از زندگی در آنجا مشعوف بودم که رمانی با عنوان ” خاکریز های درخشان” در مورد زندگی درصحرای ماجوی نوشتم. من از زندانی که خودم ساخته بودم به
بیرون نگریسته و ستاره ها را یافته بودم.

اگر به فرزندان خود رویارویی با سختی های زندگی را نیاموزیم
در حق آنها ظلم کرده ایم

دیل کارنگی

#شما_فرستادین
@adelehz
بعد از مردنمان از ما چه چیز باقی خواهدماند ..جز عشقی که ورزیدیم و یا نورزیدیم و بوسه هایی که گرفتیم یا نگرفتیم ...
ازما جز عشق چه چیز خواهد ماند!؟
#عادله_زمانی
@adelehz
صفایِ عصرتان را غم نگیرد
هــــــوایِ حالتــان ماتم نگیرد
الهی در کنار سـفره ی عشـــق
شــــماها را کسی از هم نگیرد

عصرتون بخیر

@adelehz
هنر اشتباه را تکرار نکردن ست چه در کار چه در رابطه ...
@adelehz
آن‌گاه که مَردی به زبان نمی‌آورد زنی را دوست دارد، همه چیز را از دست می‌دهد. حتی آن زن را...
و آن‌گاه که زنی به زبان می‌آورد مردی را دوست دارد، همه چیز را از دست می‌دهد. حتی آن مرد را...
در عشق، سکوت، جنایتِ مرد است و حرف زدن جنایتِ زن...


📽 Pride & Prejudice
@adelehz
❤️ عطر یاس کبود. که منو می بره به روزهای تکرار نشدنی و یاد یک عشق. صبح تولدم، در رو که باز کردم و برم سمت مدرسه دیدم یه بغل گل یاس پشت در خونه ست.حالا اون ، اون سر دنیاست و من یادش در دلم جاودانه ست.
❤️ عطر شکوفه بهار نارنج یا تابستون موقع غروب آفتاب که عطر گلای پیچ امین الدوله خونمونو پر میکنه. عاشق لحظه ایم که نسیم بوی جفتشونو میرسونه.
❤️عطر گلای یاس تو راه مدرسه تو اردی بهشت...

#رایحه_ی_رویا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گفتی کدوم دندونت لقه؟
اهان بیا بگیرش دندون تو :)))
@adelehz
میروی از پیشِ چشم

اما زِ خاطر،هیچوقت..!

محمد شیخی

@adelehz
همه ی ما یه روزی از مدرسه برای اخرین بار اومدیم بیرون و دیگه برنگشتیم
به همین سادگی و غربت انگیز...
@adelehz