"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
چقدر جهان می تواند زیبا باشد
اگر در آن فقط
هنر و لذت و عشق وجود داشت...

📚 دختری که رهایش کردی
👤جوجو مویز

@adelehz
ما را شراب و روضه‌ی شاهی به‌کار نیست
یک چایِ تلخ و یارِ خراباتم آرزوست


@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آنه تکرار غریبانه ی روزهایت چگونه گذشت؟😊💏

آنه شرلی با موهای قرمز
یا آنه شرلی در گرین گیبلز
#یادش_بخیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بزرگ شدیم و فهمیدیم پشت کمد اتاقمان راهی به سرزمین ناشناخته نیست ....
اما همزمان دانستیم آلیس میشویم و راهمان را در سرزمینهای ناشناخته گم میکنیم اگر دوست داشتن نیاموزیم ...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
پدران ومادرانمان در عکسهای قدیمی چقدر جوان ترند...
بزرگ شدیم و دیر فهمیدیم که برای بزرگ شدنمان چه بهایی پرداختند
گاهی از خودم میپرسم ایا فرزندی هستم که ارزش بهایی که والدینم برایم پرداختند را داشته باشم؟
بهای زیبایی و سلامتی وجوانی شان...
شما هم ازخودتان بپرسید حال عجیبی به ادمی دست می دهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
آدمها واقعا زیادند
بی شمارند
همین حالا که من دارم اینها را می نویسم
و شما احتمالا دارید می خوانید
من و شما فک می کنیم همه لم داده اند پای اینترنت یا تلویزیون اما اینطور نیس

خیلی ها الان سر کار هستند
خیلی ها توی اطاق عمل
خیلی ها بالای برجک نگهبانی

خیلی ها توو جادده
خیلی ها گرسنه اند و دنبال جای خواب
خیلی ها آخرین شبی ست که زیر یک سقف هستند

خیلی ها عروسیشان است
خیلی ها عزادارند
خیلی ها همین امروز اخراج شده اند

خیلی ها اولین شب خانه دار شدنشان است
خیلی ها نو رسیده دارند
خیلی ها ذوقمرگ رابطه ي جدیدشان

خیلی ها تصادف کردند
خیلی ها اولین شبشان در آسایشگاه سالمندان است
خیلی ها توو فرودگاه اند و در چند قدمی مهاجرت

خیلی ها با لبخند جواب سونوگرافی دستشان است
و خیلی ها غمگنانه جواب پاتوبیولوژی
خیلی ها پیش صاحبخانه گردن کج کردند این ماه مهلت بدهد.

خیلی ها اولین روز مواد مخدر را تجربه می کنند
خیلی ها گم شده اند
خیلی ها پیدا شده اند و ...

خیلی ها درست در لحظه ای که شما خواندن این متن را تمام کنید
می میرند.
#ناشناس

فرصت اندک ست عزیزکم...فقط زندگی کن هرطور که دلت را شاد میکند و به خودت وبقیه اسیب نمیزند فقط همین...
@adelehz
لازم هست در توضیح این خانم و افرادی مثل ایشون بگم که ما گاهی از برخی مطالب کانالهای دیگر رو مثل مجله ژوان با حفظ نام نویسنده در کانال منتشر میکنیم .لابلای پستهایی که نوشته خودم هست یا خودمون منتشرکردیم .
این موضوع خیلی عادی هست و حتی کانالهای بزرگ عین پست و کپی میکنند که ما معمولا سعی میکنیم چنین نباشه .
بنظرم در نقد یا حتی گلایه کمی باید مودب تر باشیم
در درجه دوم اگر کسی از دوستان مثل ایشون خیال میکردند من نویسنده بودم وحالا باور ندارند بهتر هست کانال رو ترک کنند که وقتشون ضایع نشه
موفق باشید .
نقاشی خیابانی کابل
@adelehz
تاج محل را عجیب دوست دارم .
نماد عشق است
و نماد وفاداری ..خیانت یاهوس شاید لحظه ای ادم را سیر کند.اما تنها عشق است که میتواند سالها بی وقفه زنده بماند حتی درنبود عشاق
#عادله_زمانی
@adelehz
و شِفت بین خيوط أَصابيعك وطن!

من بین بند انگشت‌هایت وطنم رو دیدم ...
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
غرور و تعصب...
از جمله بهترین فیلم هایی ست که میتونید ببینید...
جز بهترین هایی ست که دیدم...
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بزرگترین تشیع جنازه غیر سیاسی تاریخ بشریت به ام کلثوم خواننده مصری تعلق دارد! او تنها انسان جهان بود که شب ها بعد از کنسرت پولدارترین و صبح که از خواب بیدار می شد بی ثروت ترین بود! چون پولش رو همون شب بین فقرای مصر تقسیم می کرد و هیچی برایش نمی ماند! زنی که ۴۴ سال پیش در چنین روزی در گذشت و بیش از ۴ میلیون نفر در تشیع جنازه اش شرکت کردند و میلیون ها انسان در سراسر جهان در سوگش اشک ریختند!

بسیاری قدرت صدای ام کلثوم و هایده را شبیه به هم میدانستند.
@adelehz
دلتنگ خواندنت هستم
مثل اولین رمان عاشقانه ای که آدم در نوجوانی میخواند .با همان شوق و ذوق بکر و دست نخورده با همان باور شیشه ای و شفاف به عشق و دوست داشتن
کجایی کتاب عاشقانه ی سالهای دور؟!
#عادله_زمانی
@adelehz
این عکس گویا مربوط به یک باند سرقت هست که خانمها از طریق سایت دیوار میرفتن سراغ اگهی ها و وقتی وارد خونه ها میشدن و میفهمیدن چندنفر تو خونه هستند به مردها خبر میدادند که بیان واسه خفت گیری و سرقت !!!
حواستون این روزها خیلی جمع باشه خصوصا که در دنیای مجازی هم زیاد به کسی اعتماد نکنید .
@adelehz
برام عجیبه که یه نفر
برای محبتی که هیچ وقت
در حقش نداشتم، عاشقمه
و این همه آدم،
برای بهترین کارم
همیشه بهم توهین میکنن!


📽 Game Of Thrones
@adelehz
یک روز کوله بارت را برمیداری
و بدون توجه به هر چیز ادمها را تنها میگذاری .روزی که دیگر در دسترس نخواهی بود و کسی نمیتواند برایت پیغام بگذارد
ادمها گاهی بیخبر میگذارند و می روند به خودت می ایی میبینی ادمی که فکر میکردی همیشه هست مدتهاست از ان شهر رفته ست.
به خودت بیا و ادمها را قبل رفتن شان درک کن نگذار حسرت رفتنشان و نفهمیدنشان ته دلت بماند.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz