"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"لا تقسوا علی أنثی إلا فی عناقها..."

به زن سَخت نگیرید،
مگر به هنگام ِ دَر آغوش کشیدنش...

محمود درویش
🧿 @adelehz
۱۳ تغییری که برای داشتن زندگی موفق ،باید پس از ۳۰ سالگی در خود ایجاد کنید❤️

سم والتون کمپانی بزرگ والمارت را در سن ۴۴ سالگی تاسیس کرد و جولیا چایلد اولین کتاب آشپزی خود را در سن ۶۰ سالگی منتشر نمود پس فکر نکنید که با عبور از سن ۳۰ سالگی دیگر همه چیز برای آینده شما شکل گرفته زیرا هنوز راه زیادی در پیش دارید. اگر به تازگی به ۳۰ سالگی رسیده اید کارهایی که در دهه چهارم زندگی خود انجام می دهید نقش مهمی در آینده شما خواهد داشت

۱- از سیگار کشیدن دست بکشید
تحقیقات نشان می دهد افرادی که پیش از سن ۴۰ سالگی از کشیدن سیگار دست می کشند با ۹۰ درصد خطر مرگ کمتری نسبت به کسانی که پس از این سن نیز به سیگار کشیدن ادامه می دهند مواجه خواهند شد.

۲- هر روز رأس یک ساعت به رختخواب بروید و بیدار شوید
کارشناسان بر این باورند که اگر حتی برای چند روز نیز بیشتر از همیشه بخوابید، ریسک تنظیم مجدد ساعت بدن شما و تغییر سیکل آن بالا خواهد رفت و بدین ترتیب در ساعات آینده روز احساس خستگی خواهید کرد. با تبعیت از یک برنامه منظم و روتین به رختخواب رفتن و بیدار شدن، از یک عمر مشکلات مربوط به خواب جلوگیری کنید.

۳- ورزش کردن به صورت مرتب را آغاز کنید
بعد از ۳۰ سالگی تا جایی که می توانید فعالیت بدنی داشته باشید. مهم نیست که این کار پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، وزنه برداری کردن، کوهنوردی یا شنا باشد. پس از ۳۰ سالگی، بدن رفته رفته توده ماهیچه های خود را از دست می دهد به همین دلیل ورزش کردن پس از این سن بسیار اهمیت دارد

۴- شروع به پس انداز کنید
شروع کردن زودهنگام پس انداز کردن پول بدین معنی است که زمان بیشتری برای پس انداز کردن در اختیار دارد.

۵- رویای زندگیتان را دنبال کنید
دنبال کردن رویاهای زندگیتان را به تاخیر نیندازید. می خواهید خانه بخرید؟ بچه داشته باشید؟ کتاب بنویسید؟ یکی از این اهداف را انتخاب کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید. به خود بگویید که از الان تا پایان سال برای رسیدن به این هدف خاص چه کارهایی می توانم انجام دهم و دست به کار شوید.

۶- از چیزهایی که دارید لذت ببرید
مطالعات روانشناسان نشان داده زوجینی که از یکدیگر و تلاش هایشان تشکرهای ساده و معمولی داشته اند شانس بیشتری برای داشتن زندگی شاد و ماندن در کنار هم داشته اند.

۷- سعی نکنید همه را راضی نگه دارید
بعد از ۳۰ سالگی دیگر لازم نیست به دنبال راضی نگه داشتن همه از خود باشید. در این برهه از زندگی بهتر است با دقت بیشتری در انتخاب دوستان و روابط تان دقت کنید. در واقع لازم نیست با افرادی که با شما رفتار خوبی ندارند مهربان باشید. چه سعی کنید تعداد دوستان خود در فیسبوک را به کمتر از ۵۰ نفر برسانید و چه تصمیم بگیرید وقت بیشتری را با افرادی که شما را شاد می کنند بگذرانید، بسیار مهم است که روی زمان و انرژی خود با دقت و هوشمندی بیشتری سرمایه گذاری نمایید.

۸- از مقایسه کردن خود با دیگران دست بکشید
مقایسه کردن خود با دیگران می تواند از قابلیت تولید شما بکاهد. این تاثیر منفی بدان دلیل ایجاد می شود که دیگران شادتر و دارای مشکلات کمتر از آنچه که در واقع هست به نظر می رسند.

۹- به خاطر اشتباهاتتان خود را ببخشید
خودتان را به خاطر اشتباهاتی که در گذشته کرده اید ببخشید. همه ما اشتباه می کنیم. روی اشتباهات گذشته تمرکز نکنید، از آن ها درس بگیرید، فراموششان کرده و به سمت جلو حرکت کنید

۱۰- ارزش های خود را تعریف کنید
اجازه ندهید دیگران شادی و موفقیت را برای شما تعریف کنند. مهم ترین موضوع در این مرحله از زندگی روشن کردن اولویت های واقعی شماست

۱۱- مطالعه کردن به مدت یک ساعت در روز را آغاز کنید
سعی کنید روزی یک ساعت مطالعه داشته باشید. در پایان سال ۱۵ روز تمام را به خواندن کتاب اختصاص داده اید.

۱۲- تمیزکاری را شروع کنید
داشتن یک سبک زندگی مینیمالیستی همه چیز را بهتر خواهد کرد.کار را با مرتب کردن شروع کنید و تنها وسایلی را نگه دارید که در شما شادی ایجاد می کنند و بقیه چیزها را دور بیندازید یا از دید خود دور کنید.

۱۳- از قضاوت کردن دیگران دست بکشید
اگر شما نیز زیر ذره بین دیگران قرار می داشتید بدون شک احساس خوبی پیدا نمی کردید. هر یک از ما اشتباهات و نقطه ضعف های خاص خودمان را داریم. سعی کنید مهربان و فروتن باشید.زندگی دیگران به ما ربطی ندارد.

مترجم:
حسین علی پناهی

🧿 @adelehz
خوشی‌های بزرگ زیاد مهم نیستند !
مهم اینه که آدم بتونه با چیزهای کوچک خیلی خوش باشه ...
بابا جون من رمز بزرگ خوشبختی رو پیدا کرده‌ام و آن این است که باید برای حال زندگی کرد و اصلا نباید افسوس گذشته رو خورد و یا چشم به آینده داشت بلکه باید از همین لحظه بهترین استفاده رو برد ...

جین وبستر
🧿 @adelehz
1
بیشتر درگیر کدومید ؟
anonymous poll

آینده 🔮 – 150
👍👍👍👍👍👍👍 81%

گذشته 🕯 – 35
👍👍 19%

👥 185 people voted so far.
خداوندا آنچنان به دردهایمان برس که به غیر خودت به هیچ درمانگر دیگری نیندیشیم .
به غمگینان دلی شاد
به گرفتاران رهایی
به فقیران مکنت مالی
به سردرگمان راه
به حاجت مندان حاجتشان را ارزانی دار...
و به آنکه تورا میخواهد خودت را هدیه بده .
آمین
#یاربی
#عادله_زمانی
شب زیبا
🧿 @adelehz

‏لب‌خند تو خلاصه خوبی‌هاست
لَختی بخند، خنده گل زیباست

قیصر امین‌پور

🧿 @adelehz
آرزو میکنم
آرزوهای خوب
راهی خونه هاتون بشن ...
ممنون از پیامهای پر مهرتون
@adelehz
پیر خواهیم شد
خواهیم مرد
خاک خواهیم شد
اگر زندگی نکنیم.
و زندگی چیزی نیست جز دوست داشتن داشته ها و
نه داشتن دوست داشتنی ها
#عادله_زمانی
🧿 @adelehz
خوشبخت ها چی شکلی اند؟
شکل خاصی ندارند.فقط همه شان انقدربزرگ شده اند که برای خوشحال بودن منتظر هیچ کس نمیمانند.خوشحالیشان در گرو امدن یا ماندن هیچ غریبه ای نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
درد عشق را ،
دارو به جز دیدار نیست

امیرخسرو دهلوی
🧿 @adelehz
«‌‏مصابة بك حتی العَظم!»

تا استخوان دچار تو‌ام..

🧿 @adelehz
‏آدما رو با تیپ و ظاهرشون قضاوت نکنید
شاید پشت یه ظاهر که به قول شما نامناسبه، یه قلب رئوف و سرشار از پاکی باشه
شاید یکم فکرش متفاوته
دلیل بر بد بودنش نیست
دلیل بر ناپاک بودنش نیست
هیچ انسانی هم خوب مطلق نیست
همه خطا داریم، همه نقص داریم
یکی ظاهرش،یکی هم باطنش

گل بی عیب خداست.


🧿 @adelehz
خیالت مثل چرت صبح گاهی است،
هی با خودم می گویم
فقط پنج دقیقه دیگر...

مریم زمانی


صبح به خیر
🧿 @adelehz
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
میدانی رفیق جانم ...
زندگی همین ست .به خود خدا که زندگی چیزی فراتر از این نیست ..آن بالا بالاها میانه ی دنیای پولدارها و موفق ها بازهم زندگی همین چیزیست که تو میبینی گرچه کمی مجلل تر ولی ذاتش همین ست.
زندگی همین صبحهای آرام اشکهای نیمه شبی، خدایا چه میشودهای وقت وناوقت امیدهای رنگارنگ و شکرگزاری های ریز و درشت ست .
به خودت بیا رفیق جان زندگی کن و خسته نشو کسی نمیداند فردا راهم بما میدهند یا نه ...
#عادله_زمانی
🧿 @adelehz
وقتی باهاتون درد دل میکنیم یه جوری از بدبختی هاتون نگید که بشینیم غصه شما رو هم بخوریم 😥🥺😐
🧿 @adelehz