"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
چقدر جهان می تواند زیبا باشد
اگر در آن فقط
هنر و لذت و عشق وجود داشت...
جوجو مویز
صبح تون سبز 💚❤️

@adelehz

شادی‌اش طلوع همه آفتاب‌هاست
و صبحانه
و نان گرم
و پنجره‌ای که صبحگامان
به هوای پاک گشوده می‌شود
و طراوت شمعدانی‌ها
در پاشویه‌ی حوض

احمد شاملو

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توی تاکسی داشت با اونور گوشی ناراحتی میکرد و با حالت نه چندان آرامی حرفاش رو زد و خداحافظی کرد.

خانمهای ردیف پشت تاکسی داشتن راجع به اکستنشن مو صحبت میکردن .

اولی میگفت : قراره پنج طبقه اکستنشن کنم .گفته سیصد و پنجاه تومان . اکستنشنها رو هم خریدم یک میلیون دویست .... خانم فلانی (احتمالا آرایشگر) گفته برای دوشنبه عصر برم پیشش.

نفر جلویی همان که با ناراحتی تلفن را قطع کرده بود،برگشت و به دو نفر خانم پشتی گفت : من از خانوم فلانی ناراضیم .دیر مواد رو از سرم برداشت و موهام رو سوزوند و یکساله دیگه پیشش نمیرم .

میدونید؟
زنها موجودات عجیب و دوست داشتنیی هستند.مثلا اگر ما مردها بودیم بعد از یه تماس تلفنی پرچالش تا یکساعت اونقدر عنق میشدیم که نمیشد نگاهمون کرد .

اما خانمها در بدترین شرایط وقتی صحبت از آرایش و خرید و یا امثالهم میشه ،کاملا اون روحیه قبلی رو کنار میگذارند و با روحیه زنانه شروع به ساختن و چیدن ذهنشان با افکار جالب و دوست داشتنی میکنند.

بارابارا دی انجلس معتقده یکی از وجوه تمایز ذهنی مردها با زنها دقیقا در همینجاست .

ما مردها در ذهن خود کشوهای متعددی داریم که هر مشغله ی ذهنی خود را در یک کشو میگذاریم .تا وقتی که آن دغدغه حل نشده کشوهای دیگر را باز نمیکنیم .

اما زنها در ذهنشان چند کشو دارند که در هر کشو چند دغدغه وجود دارد .

یک زن هرگاه به سر کار میرود به فکر داروی پدرش و غذای همسرش است و همزمان دلش برای دوست دیرینش تنگ میشود و از او احوالی میپرسد.

اینطوریه که یک زن درحالی که بشدت مشغول به کاره اما در همون لحظه عشق ورزی میکنه با فرزندش یا محبت میکنه به همسرش ..این امتزاج افکار و علایق در یک کشو موجب آمیختگی عشق و وجود رنگ و بوی اون در هر کاری که میکنه میشه .


حمیدرضا علیزاده
@adelehz
که مِی با دیگری خورده است و
با ما سر گران دارد...

@adelehz
این بار که گذشت ولی سال بعد گول چارتا گیلاس و طالبی و نمیخوریم باید بعد بهار پاییز بیاد🥴
@adelehz
وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنیّ‌ِ فَإِنیّ‌ِ قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ

و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند ، من نزدیکم و دعاى دعاکننده را به هنگامى که مرا بخواند اجابت میکنم.


[سوره بقره | ۸۶]

شب زیبا و در پناه خدا
@adelehz
هر صبح ، راز خلقت دوباره تکرار میشود اگر در خواب باشی صحنه طلوع راز را از دست میدهی و اگر بیدارشوی قلبت پر از نور خواهد شد.
این راز همان طلوعی ست که به تو یاد اور میشود پایان هر شب سیاهی سپید ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
گران ترین ها الزاما همیشه بهترینها نیستند.
گاهی یک چیز به ظاهر ساده و ارزان میتواند تمام روزت را خوش کند .
قدر ارزانهای باارزش را بیشتر بدانیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
احتمالا من بدترین مامانِ دنیا میشم
مثلا اگه بچه هام صبح بگن خوابمون میاد نمیریم مدرسه ،میگم وااای منمم همینطور بریم بخوابیم...😋☺️

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@adelehz
ماﺩﺭﻡ ﻫﻤﯿﺸﻪ مىﮔﻮﯾﺪ :
ﺍﺯ ﻫﺮکسی ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩی ﺧﻮﺩﺵ ﺗﻮقع ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ !

ﺍﺯ ﻋﻘﺮﺏ ﺗﻮقع ﻣﺎﭺ ﻭ ﺑﻮﺳﻪ ﻭ ﺑﻐﻞ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ‌‌‌‌‌ !
ﺍﻻﻍ ﮐﺎﺭﺵ ﺟﻔﺘﮏ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﺍﺳﺖ ...
ﺳﮓ ﻫﻢ ﮔﺎهى ﮔﺎﺯ مى ﮔﯿﺮﺩ ، ﮔﺎهى ﺩمى ﺗﮑﺎﻥ می‌دهد ... ﮔﺮﺑﻪ ﻫﻢ ﺗﮑﻠﯿﻔﺶ ﺭﻭﺷﻦ ﺍﺳﺖ !

ﺣﺎﻻ تو هی ﺑﯿﺎ ﺩﺳﺘﺖ ﺭﺍ ﺗﺎ مچ ﺑﮑﻦ ﺗﻮیِ ﮐﻮﺯﻩیِ ﻋﺴﻞ ، ﺑﮕﺬﺍﺭ ﺩﻫﻦِ ﺁﺩﻡ ﻧﺎﻧﺠﯿﺐ ...!
اگر دستت را گاز گرفت ، تعجب نکن !

تقصیر او نیست ، مقصر تویی که محبتت را برای آدمی اشتباهی خرج کردی ...!
سیمین بهبهانی
@adelehz
حیف که آدمی تنها وقتی آن چین و چروک‌های ترسناک سرزمین نازک پوستش را تسخیر می‌کند و وقتی شتر مرگ به خانه‌اش نزدیک می‌شود تازه می‌فهمد که باید ببیند، باید بیشتر ببیند، بیشتر نفس بکشد، بیشتر راه برود، بیشتر زندگی کند، بیشتر عشق بورزد و شاید این تقدیر آدمی است که دیر بفهمد. آن هم خیلی دیر ...

شاهرخ مرزوقی
📕فیل ها
@adelehz
دلم همیشه به معجزه ها خوش ست .
به آنچه یک باره می اید بی سرو صدا و خوشحال کننده
به تمام میشودها میان نشده ها
خلاصه دلم به سبزی میان سیاهی خوش ست ....
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
لیکن نشود که خواستن هایتان محال باشد.
وسط گرمای مرداد هوس خنکای برف بهمن را کنید ...نمیشود دیگر، نمیشود...نه از گرمای مرداد دلتان خوش میشود نه خنکای برف بهمن به جانتان می چسبد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پسرای دهه شصت چه جذاب بودن😢 با متانت و مدبر
این چه وضعشه دوستان 😂
کلاس رقص زومبا اقایون در تهران

@adelehz
خدایا به خاطر تمام معجزاتی که وقتی در خواب بودیم برایمان رقم زدی شکر...
بخاطر هر آنچه از خوبی خودت به ما دادی در حالی که خیلی از وقتها حتی لایقش نبودیم،شکر...
خدایا به خاطر خودت و بخاطر بودنت شکر...
#عادله_زمانی

شب خوش
@adelehz
تو مهمترین زنِ جهانی،
چون
من
دوستت دارم..!

نزار قبانی

@adelehz
میان غم انگیزترین حالت دنیا
وارد دنیای من شدی
میان یک روز سرد که قلبم نیز یخ زده بود
خورشیدمن خودت شاید خبر نداشته باشی اما گرمایت یخ قلبم را اب کرد و زمستانم را شکست...
#عادله_زمانی
@adelehz
بوى خوش زن
در خانه که باشد
مرد ريشه مى دهد
تنومند مى شود
بار مى دهد
زن را بايد
مثل دسته اى آلاله
بغل زد
بايد مثل رزهاى مخمل
بوئيد و بوسيد
بايد مثل محبوبه شب نوازش کرد
بايد به زن رسيد
تا عطرش در خانه بپيچد
زن را بايد ديد...
بايد فهميد...
بايد نفس کشيد. . .

ناشناس
@adelehz