"زنی که‌گم کردم "
4.41K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دوش در خواب، لبِ نوشِ تو را بوسیدم
خوابِ ما بِه بُوَد از عالمِ بیداریِ ما...

فروغی بسطامی
شب خوش
@adelehz
جهان مملو از ادمهایی ست که ازما متفاوت ترهستند.انها که در شرایطی بهتر از ما و انهایی که در شرایطی بدتر از ما زندگی میکنند .
جان کلام ان ست که هرکس راه خودش را می رود نه باید صرفا به خاطر کم تر داشتن از بقیه غم خورد و غصه و نه باید بخاطر بدبختی دیگران شاد بود .
اما باید در هرحال شکرگزار داشته ها بود ولو که کم باشند .
جهان با شکرگزاران مهربان تر ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه دیونه یه سنگ میندازه تو چاه ...
@adelehz
"آنجا یک قهوه خانه بود، اما ننشستیم به نوشیدن دوتا استکان چای.چرا؟
دنیا خراب می‌شد اگر دقایقی آنجا می‌نشستیم و نفری یک استکان چای میخوردیم؟
عجله،همیشه عجله!
کدام گوری میخواستم بروم؟
من به بهانه رسیدن به زندگی،
همیشه زندگی را کشته ام..."

محمود دولت آبادی

@adelehz

نشد ؟ فدای سرت ! حتما نباید می شد ...
تو حق نداری با ضربه ای و اشاره ای نا امید شوی و دست از تلاشِ خودت برداری ! به جای دعا ؛ توکل کن و به جای انتظار ؛ تلاش ...
می دانم ! در دنیا خیلی چیزها هست که از توان تو خارج است ، اما فراموش نکن که هنوز هم خدا هست ! خدا حواسش به تو هست ، مراقبِ توست ، هوای تو را دارد ...
تو فقط نا امید نشو و ادامه بده .
تمام راه ها که بیراه نیست ! تمام جاده ها که مسدود نیست !
نگاه کن ؛ خدا روی قله ی آرزوی توایستاده و هرلحظه ممکن است دستان تو را بگیرد ، تو فقط ادامه بده و هرروز ، بهتر از روز قبل باش ، تو فقط امید داشته باش ؛
به تعبیر قشنگِ خوابِ شب بوها ،
و به خورشید روشنی که خواهد تابید و این مسیرِ تاریک را پر از نور و لبخند خواهد کرد ...

نرگس صرافیان طوفان
#شما_فرستادین

@adelehz
آقای مغازه داری که
میذاری یاکریم ها از گندمها بخورن و دعواشون نمیکنی
شما خیلی خوبی آقا 😊
خدا بهت برکت بده
@adelehz
ماهیت جمعه به دلگیری عصرش ست
تو بیا تا جمعه ها دچار بحران هویتی شوند و من هر عصر جمعه با بودنت شادترین دختر دنیا باشم ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
چقدر جهان می تواند زیبا باشد
اگر در آن فقط
هنر و لذت و عشق وجود داشت...
جوجو مویز
صبح تون سبز 💚❤️

@adelehz

شادی‌اش طلوع همه آفتاب‌هاست
و صبحانه
و نان گرم
و پنجره‌ای که صبحگامان
به هوای پاک گشوده می‌شود
و طراوت شمعدانی‌ها
در پاشویه‌ی حوض

احمد شاملو

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توی تاکسی داشت با اونور گوشی ناراحتی میکرد و با حالت نه چندان آرامی حرفاش رو زد و خداحافظی کرد.

خانمهای ردیف پشت تاکسی داشتن راجع به اکستنشن مو صحبت میکردن .

اولی میگفت : قراره پنج طبقه اکستنشن کنم .گفته سیصد و پنجاه تومان . اکستنشنها رو هم خریدم یک میلیون دویست .... خانم فلانی (احتمالا آرایشگر) گفته برای دوشنبه عصر برم پیشش.

نفر جلویی همان که با ناراحتی تلفن را قطع کرده بود،برگشت و به دو نفر خانم پشتی گفت : من از خانوم فلانی ناراضیم .دیر مواد رو از سرم برداشت و موهام رو سوزوند و یکساله دیگه پیشش نمیرم .

میدونید؟
زنها موجودات عجیب و دوست داشتنیی هستند.مثلا اگر ما مردها بودیم بعد از یه تماس تلفنی پرچالش تا یکساعت اونقدر عنق میشدیم که نمیشد نگاهمون کرد .

اما خانمها در بدترین شرایط وقتی صحبت از آرایش و خرید و یا امثالهم میشه ،کاملا اون روحیه قبلی رو کنار میگذارند و با روحیه زنانه شروع به ساختن و چیدن ذهنشان با افکار جالب و دوست داشتنی میکنند.

بارابارا دی انجلس معتقده یکی از وجوه تمایز ذهنی مردها با زنها دقیقا در همینجاست .

ما مردها در ذهن خود کشوهای متعددی داریم که هر مشغله ی ذهنی خود را در یک کشو میگذاریم .تا وقتی که آن دغدغه حل نشده کشوهای دیگر را باز نمیکنیم .

اما زنها در ذهنشان چند کشو دارند که در هر کشو چند دغدغه وجود دارد .

یک زن هرگاه به سر کار میرود به فکر داروی پدرش و غذای همسرش است و همزمان دلش برای دوست دیرینش تنگ میشود و از او احوالی میپرسد.

اینطوریه که یک زن درحالی که بشدت مشغول به کاره اما در همون لحظه عشق ورزی میکنه با فرزندش یا محبت میکنه به همسرش ..این امتزاج افکار و علایق در یک کشو موجب آمیختگی عشق و وجود رنگ و بوی اون در هر کاری که میکنه میشه .


حمیدرضا علیزاده
@adelehz
که مِی با دیگری خورده است و
با ما سر گران دارد...

@adelehz
این بار که گذشت ولی سال بعد گول چارتا گیلاس و طالبی و نمیخوریم باید بعد بهار پاییز بیاد🥴
@adelehz
وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنیّ‌ِ فَإِنیّ‌ِ قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ

و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند ، من نزدیکم و دعاى دعاکننده را به هنگامى که مرا بخواند اجابت میکنم.


[سوره بقره | ۸۶]

شب زیبا و در پناه خدا
@adelehz
هر صبح ، راز خلقت دوباره تکرار میشود اگر در خواب باشی صحنه طلوع راز را از دست میدهی و اگر بیدارشوی قلبت پر از نور خواهد شد.
این راز همان طلوعی ست که به تو یاد اور میشود پایان هر شب سیاهی سپید ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
گران ترین ها الزاما همیشه بهترینها نیستند.
گاهی یک چیز به ظاهر ساده و ارزان میتواند تمام روزت را خوش کند .
قدر ارزانهای باارزش را بیشتر بدانیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
احتمالا من بدترین مامانِ دنیا میشم
مثلا اگه بچه هام صبح بگن خوابمون میاد نمیریم مدرسه ،میگم وااای منمم همینطور بریم بخوابیم...😋☺️

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@adelehz
ماﺩﺭﻡ ﻫﻤﯿﺸﻪ مىﮔﻮﯾﺪ :
ﺍﺯ ﻫﺮکسی ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩی ﺧﻮﺩﺵ ﺗﻮقع ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ !

ﺍﺯ ﻋﻘﺮﺏ ﺗﻮقع ﻣﺎﭺ ﻭ ﺑﻮﺳﻪ ﻭ ﺑﻐﻞ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ‌‌‌‌‌ !
ﺍﻻﻍ ﮐﺎﺭﺵ ﺟﻔﺘﮏ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﺍﺳﺖ ...
ﺳﮓ ﻫﻢ ﮔﺎهى ﮔﺎﺯ مى ﮔﯿﺮﺩ ، ﮔﺎهى ﺩمى ﺗﮑﺎﻥ می‌دهد ... ﮔﺮﺑﻪ ﻫﻢ ﺗﮑﻠﯿﻔﺶ ﺭﻭﺷﻦ ﺍﺳﺖ !

ﺣﺎﻻ تو هی ﺑﯿﺎ ﺩﺳﺘﺖ ﺭﺍ ﺗﺎ مچ ﺑﮑﻦ ﺗﻮیِ ﮐﻮﺯﻩیِ ﻋﺴﻞ ، ﺑﮕﺬﺍﺭ ﺩﻫﻦِ ﺁﺩﻡ ﻧﺎﻧﺠﯿﺐ ...!
اگر دستت را گاز گرفت ، تعجب نکن !

تقصیر او نیست ، مقصر تویی که محبتت را برای آدمی اشتباهی خرج کردی ...!
سیمین بهبهانی
@adelehz
حیف که آدمی تنها وقتی آن چین و چروک‌های ترسناک سرزمین نازک پوستش را تسخیر می‌کند و وقتی شتر مرگ به خانه‌اش نزدیک می‌شود تازه می‌فهمد که باید ببیند، باید بیشتر ببیند، بیشتر نفس بکشد، بیشتر راه برود، بیشتر زندگی کند، بیشتر عشق بورزد و شاید این تقدیر آدمی است که دیر بفهمد. آن هم خیلی دیر ...

شاهرخ مرزوقی
📕فیل ها
@adelehz