"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
تا حد امکان، هرچه می‌توانید کمتر درباره‌ی کارهای خود صحبت کنید؛
آن هم تنها با کسانی که به شما دلگرمی و الهام می‌بخشند.
چون دنیا پُر از آدم‌هایی است که نفوس بد می‌زنند.
مردمی که تنها بلدند بگویند:
"اینکه محال است!" یا "واقعا که تو زیادی بلندپروازی!"

فلورانس اسکاول شین


@adelehz
‌‌
یارم تویی به عالم

یار دگر ندارم ...


انوری

@adelehz
دلتنگ روزهای خوب نباش
هر روز میتواند روز خوبی باشد
اگر کمی به خودت آسان تر بگیری
اگر اینقدر برای ریز و درشت غرق فکر نشوی
اگر قدر بودن خودت و عزیزانت را بدانی...
#عادله_زمانی
@adelehz
مصداق حقیقی شراب هرچی کهنه تر گیراتر😍
@adelehz

چه باشد پیشه عاشق

به جز دیوانگی کردن ...

مولانای جان

@adelehz
اگر دیروز را سخت گذراندی
امروز منتظر آرامش و معجزه باش چرا که بعد هر سیاهی یک سپیدی برای طلوع منتظر نشسته ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
جهت مروح ساختن جان ❤️
@adelehz
چرا پرسيدن تاريخ تولد زنان تابوست؟
چرا زنان سن و سالشان را پنهان می‌كنند؟
چرا هر شناسنامه زنانه يك راز است؟
چه می‌شود كه زنان منكر بهايی می‌شوند كه بابت عمر پرداخت كرده‌اند؟
چرا ثروتی كه نامش تجربه و سن است، دور انداخته می‌شود؟
چرا هر خطی كه بر پيشانی می‌افتد به جای اينكه ردّی از كمال و بزرگی و پختگی باشد نشانه‌ی نقص و نازيبايی‌ست؟
چرا بايد چاقوهای جراحی صورتم را بشكافند و بتراشند تا باور كنم كه دوست‌داشتنی هستم؟
چرا بايد سوزن‌ها گونه‌هايم را بگزند تا حس كنم زيبايم؟

بگذار من زنی چندهزارساله باشم، بانوی كهنسال سال و ماه، خاتون قرن‌های پياپی.

سن و سالم را دوست دارم، صورتم را، سيرتم را، بودنم را، نبودنم را، چه آنها را كه خداداد است و هديه و ميراث و چه آنها كه برای به‌دست‌آوردنشان كوشيده‌ام.

به مقتضای ديگران، به پسند و خوشايند و تعريف زمانه و اين و آن، به پيروی از مدها و تمايل‌ها و خط‌كش‌ها و ترازوها كم و بيش نخواهم شد، كه آن سنجه و ترازو كه من خود را با آن می‌سنجم و می‌كشم از جنسی ديگر است.

عرفان نظرآهاری
@adelehz
2
دل هر آدمی آسمان است..
هزارکبوترسفیدباچشمهای مرواریدی وسیاه دارد.وهربارکه دلش بگیرد یک کبوتر ازهزار تا پرپرمیزند وتمام میکند.خلاصه انهایی که آسمانشان ساکت وارام ست خیلی وقت است دلشان هرروز میگیرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مهربانی گلی ست که حتی اگر مال تو نباشد زیبایی اش نصیب توهم میشود.
دلت به روزهای مهربان بودن گرم باشد
مهربانی راه شادی را میگشاید.
#عادله_زمانی
@adelehz
از عشق های بارور نشده
از دانه های جوانه نزده محبت
از جرقه های امیدی که دم نگرفت
از تمام نشدن ها روزی عبور میکنیم..
روزی راه رسیدن ها را پیدا میکنیم
شاید کمی دیر اما بی تردید شدنی ست.
#عادله_زمانی
@adelehz

‏من بر سر صلحم

تو چرا جنگ گزینی...

سنایی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نیاید روزی که به شروع کردن روزها بدون تو عادت کرده باشم.
بخند و بتاب و آغاز کن صبحم را...
#عادله_زمانی

@adelehz
بسی گفتند: دل از عشق برگیر
که نیرنگ است و افسون است و جادوست!ولی ما دل به او بستیم و دیدیم،
که این زهر است
اما نوشداروست...

فریدون مشیری
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نفرت خیلی سنگینه
رها کن بره....
@adelehz
کدو نشین نباش
در هر کدوی قلقله زنی پیرزنی اسیر است
پیرزنی که وقتی دختری کوچک بود رفت و در کدو نشست و دیگر هیچ وقت بیرون نیامد

زیرا که جهان بیرون از کدو، پر بود از گرگ و پلنگ و شیر و روباه گرسنه که می خواستند او را بدرند و بخورند.
کدونشینی شاید امنیت بیاورد اما هرگز عز‌ّت نمی آورد.

هر زنی روزی باید خودش از کدوی خویش بیرون بیاید؛ پیش از آنکه کدو بشکند و پیش از آنکه گرگ بگوید:
های پیرزن! من صدای تو را شناختم ،بیا بیرون.

هر زنی باید رو به روی گرگش بایستد و به چشم های او خیره شود و به او بگوید:
من دارم از این راه می روم
و وقتی هم برگشتم نه چاق می شوم و نه چله
و نه به تو اجازه می دهم که مرا بخوری
از سر راه من برووو کنار .

عرفان نظرآهاری
@adelehz