"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
چه بسیار روزهایی که با غصه بیدار شدیم اما در میانه راه خدا دلمان را شاد کرد.چه بسیار روزهایی که با گریه از خانه بیرون رفتیم و با خنده برگشتیم. باران بارید و آفتاب تابید..
خدای روزهای بارانی خدای روزهای آفتابی هم هست...به او اعتماد کن جوابش را خواهی گرفت...
#عادله_زمانی
@adelehz
قدیمی ها میگن مادر خونه مثل نخ تسبیح می مونه...
بودنش باعث میشه تمام دونه ها کنار هم جمع بشن... تسبیح که توی دست حرکت میکنه دونه ها میچرخن و با تکونشون یه فاصله ای از هم میگیرن ولی باز می یان کنار هم... اصلا نمی تونن نیان... یه مادری رو می شناسم که روز تولد دخترش، صبح زود به دامادش زنگ میزنه که تولد زنتو تبریک بگو ! ...
همه از این مادرا میشناسن... از اونا که به بهونه اینکه حالشون بده خواهر برادرای قهر رو میکشونن کنار هم تا با هم چشم تو چشم بشن و یادشون بره... الکی از قول عروس و داماد به بابای خونه چیزای خوب میگن که دلش صاف بشه از اشتباه فلان روزشون... شبا یه چایی خوشرنگ میبرن و کنار بابا میشینن و لا به لای حرفای به نظر روزمره شون خوبی های دامادشون رو که بابا ازش دلگیره رو پررنگ و پررنگتر میکنن... شب که صبح میشه یهو بابا به صورت کاملا غیراداری تو جواب سلام دومادش لبخند میزنه و میگه چطوری پسرم...!
شاید این نخ تسبیح بودن مادرا ذاتی باشه... شایدم نه اکتسابیه و از مادراشون یاد گرفتن... چون خوب و دقیق بلدن کی شام درست کنن و به همه زنگ بزنن... کی سرشون درد بگیره... هدیه چی بخرن.... عیدی به کی چقدر بدن... چایی رو چقدر داغ بریزن تا وقت بشه دل بابای خونه رو صاف کنن از دلگیری ها... روسری عروس رو کی و کجا سرشون کنن...
کلیداشونو کی گم کنن و سرزده برن خونه دخترشون...
زمان که میگذره این نخ های تسبیح نازک و نازکتر میشن. اگه نباشن خیلی سخته کنار هم نگه داشتن این دونه های ریز... خیلی... خیلی !!

فاطمه شاهبگلو
@adelehz
حقیقتی وجود دارد که هرگز عوض نشده و نمی شود.
عشق اول بی تکرار ترین خاطره زندگی ست..
کسی که برای اولین بار قلبت را لرزانده ست هرگز تکرار نمیشود
ممکن ست بارها دلت را شکسته باشد ممکن ست صدها آدم دیگر بعد او ببینی
آدمهایی که ممکن ست از او بهترباشند اما...
اما عشق اولینش چیزی ست عجیب...
اولین نگاه
اولین دلواپسی دیدار
اولین قدم زدن های پاییزی
اولین بوسه ی عاشقانه دمدم های غروب...
عشقهای اول اصولا به ثمر ننشسته ترین عشقها هستند اما... ماندگارترین و خاص ترین شان هم البته
گفتن نمیخواهد شاید نوشتن هم نخواهد..
اما عشق اول هیچ گاه فراموش نخواهد شد حتی اگر یاداوریش به اندازه ی نسیمی باشد پاییزی که دمهای غروب می وزد..
همین

#عادله_زمانی
@adelehz
Baraaye Man
Googoosh
برای تو که در جغرافیا از من دوری
اما در منی هنوز...
@adelehz
زندگی
صد رنگ دارد
هرکدام از رنگهایش به تنهایی خیلی خاص نیستند اما درکنارهم ست که معنا می یابند
از روزهای رنگی استقبال کن اینها هرکدامشان رجی از زندگیت هستند.
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
❤️❤️
ناراحتی های روز قبل و باید با یه صبونه خوب شست و برد 😊

@adelehz
تا حد امکان، هرچه می‌توانید کمتر درباره‌ی کارهای خود صحبت کنید؛
آن هم تنها با کسانی که به شما دلگرمی و الهام می‌بخشند.
چون دنیا پُر از آدم‌هایی است که نفوس بد می‌زنند.
مردمی که تنها بلدند بگویند:
"اینکه محال است!" یا "واقعا که تو زیادی بلندپروازی!"

فلورانس اسکاول شین


@adelehz
‌‌
یارم تویی به عالم

یار دگر ندارم ...


انوری

@adelehz
دلتنگ روزهای خوب نباش
هر روز میتواند روز خوبی باشد
اگر کمی به خودت آسان تر بگیری
اگر اینقدر برای ریز و درشت غرق فکر نشوی
اگر قدر بودن خودت و عزیزانت را بدانی...
#عادله_زمانی
@adelehz
مصداق حقیقی شراب هرچی کهنه تر گیراتر😍
@adelehz

چه باشد پیشه عاشق

به جز دیوانگی کردن ...

مولانای جان

@adelehz
اگر دیروز را سخت گذراندی
امروز منتظر آرامش و معجزه باش چرا که بعد هر سیاهی یک سپیدی برای طلوع منتظر نشسته ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
جهت مروح ساختن جان ❤️
@adelehz
چرا پرسيدن تاريخ تولد زنان تابوست؟
چرا زنان سن و سالشان را پنهان می‌كنند؟
چرا هر شناسنامه زنانه يك راز است؟
چه می‌شود كه زنان منكر بهايی می‌شوند كه بابت عمر پرداخت كرده‌اند؟
چرا ثروتی كه نامش تجربه و سن است، دور انداخته می‌شود؟
چرا هر خطی كه بر پيشانی می‌افتد به جای اينكه ردّی از كمال و بزرگی و پختگی باشد نشانه‌ی نقص و نازيبايی‌ست؟
چرا بايد چاقوهای جراحی صورتم را بشكافند و بتراشند تا باور كنم كه دوست‌داشتنی هستم؟
چرا بايد سوزن‌ها گونه‌هايم را بگزند تا حس كنم زيبايم؟

بگذار من زنی چندهزارساله باشم، بانوی كهنسال سال و ماه، خاتون قرن‌های پياپی.

سن و سالم را دوست دارم، صورتم را، سيرتم را، بودنم را، نبودنم را، چه آنها را كه خداداد است و هديه و ميراث و چه آنها كه برای به‌دست‌آوردنشان كوشيده‌ام.

به مقتضای ديگران، به پسند و خوشايند و تعريف زمانه و اين و آن، به پيروی از مدها و تمايل‌ها و خط‌كش‌ها و ترازوها كم و بيش نخواهم شد، كه آن سنجه و ترازو كه من خود را با آن می‌سنجم و می‌كشم از جنسی ديگر است.

عرفان نظرآهاری
@adelehz
2
دل هر آدمی آسمان است..
هزارکبوترسفیدباچشمهای مرواریدی وسیاه دارد.وهربارکه دلش بگیرد یک کبوتر ازهزار تا پرپرمیزند وتمام میکند.خلاصه انهایی که آسمانشان ساکت وارام ست خیلی وقت است دلشان هرروز میگیرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مهربانی گلی ست که حتی اگر مال تو نباشد زیبایی اش نصیب توهم میشود.
دلت به روزهای مهربان بودن گرم باشد
مهربانی راه شادی را میگشاید.
#عادله_زمانی
@adelehz
از عشق های بارور نشده
از دانه های جوانه نزده محبت
از جرقه های امیدی که دم نگرفت
از تمام نشدن ها روزی عبور میکنیم..
روزی راه رسیدن ها را پیدا میکنیم
شاید کمی دیر اما بی تردید شدنی ست.
#عادله_زمانی
@adelehz

‏من بر سر صلحم

تو چرا جنگ گزینی...

سنایی
@adelehz