"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram

صبح می‌خندد و باغ از نفس گرم بهار
می‌گشاید مژه و میشکند مستی خواب

آسمان تافته در برکه و زین تابش گرم
آتش انگیخته در سینه افسرده آب...

هوشنگ ابتهاج

@adelehz
صبح به خیر و شادی ❤️
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و حال خوب مجموعه ای ست ساختنی
نه پیدا کردنیست و نه خریدنی.
باید بگردی توی خانه دلت و کلی اسباب وبهانه های خرده ریزه پیداکنی و حال خوبت رابسازی.این تنها راه حل ممکن است.
#عادله_زمانی
@adelehz
پدربزرگم یک روستایی ساده بود که سواد خواندن و نوشتن نداشت، زمستانها، که هوای دشت بسطام به زیر صفر می رسید و همه چیز یخ می زد، پدر بزرگم کرسی گرم و نرمش را رها می کرد، چکمه هایش را می پوشید و به مزرعه اش می رفت و در حالی که دستان پینه بسته اش را پشتش گره کرده بود، سرش را پایین می انداخت و روی زمین ییخزده قدم می زد. هر چند ساکت بود اما حس می کردم در درونش با کسی حرف می زند.

یک بار دلیل کارش رو پرسیدم و پدر بزرگم با همان لهجه محلی و کلمات ساده اش برایم توضیح داد که مزرعه در زمستان، محصولی ندارد، هیچ چرنده ای روی آن نمی چرد، هیچ پرنده ای برایش آواز نمی خواند و هیچ کسی به آن سر نمی زند، برای همین خیلی تنهاست، اگر من هم که صاحبش هستم به آن سر نزنم، قلبش می شکند و با من قهر می کند، آنوقت در بهار و تابستان به من محصول نمی دهد.

این حرفهای پدر بزرگم، فقط یک باور شخصی نیست، بیشتر مردم آن منطقه چنین اعتقاداتی دارند و رابطه شان با آسمان و زمین و آب و باد، از جنس دیگری ست.

این مردمان مهربان و قدر شناس، زمستان که تمام می شد، پاداش خود را دریافت می کردند، آسمان و زمین دست به دست هم می دادند و زندگی این مردمان را لبریز از خیر و برکت می کردند.

بهار که می آمد، باران می بارید، خورشید می تابید و زمین پر می شد از علف و گلهای نو رسیده، شکوفه های زردالو باز می شد و عطر مست کننده گلهای محمدی تمام کوچه باغ ها را پر می کرد.

این نگاه قدرشناسانه و همراه با تواضع به زندگی، چیزی است که ما آدمهای امروزی فراموش کرده ایم، ما قدر همدیگر را نمی دانیم، هوای یکدیگر را نداریم، گذشت نمی کنیم، مهربان نیستیم، خیرمان به یکدیگر نمی رسد و مدام گله می کنیم که چرا زندگیمان برکت ندارد.

حقیقت این است که خیر و برکت از آسمان نمی آید، آسمان فقط آینه ایست که آنرا به ما بر می گرداند. برکت واقعی در دلهای ما خلق می شود، وقتی که بی هیچ انتظاری دیگران را دوست داریم و به آنها مهر می ورزیم.

به قول حضرت مولانا:
اين جهان كوه است و فعل ما ندا
سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت
همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد
بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم
اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم..!

👤علیرضانصرتی

@adelehz
مردیم از این امیدهای واهی
ای روز برآورده شدن آرزوها کی خواهی رسید....
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتي از ته دل بخندی
وقتی هر چیزی را به خودت نگیری،
وقتی سپاسگزار آنچه که هست باشی،
وقتی برای شاد بودن،
نیاز به بهانه نداشته باشی؛
آن زمان است که واقعا زندگی می کنی.
بازی زندگی، بازی بومرنگ‌هاست؛
اندیشه‌ها، کردارها و سخنان ما، دیر یا زود با دقت شگفت‌آوری به سوی ما بازمی‌گردند.
زمانی که آدمی بتواند بی هیچ دلهره ای آرزو کند، هر آرزویی بی درنگ برآورده خواهد شد.

فلورانس اسکاول شین

@adelehz
جوانه می زند از لابلای شب گل نور
و آنچه را ساعتی قبل سیاه و ترسناک بوده زیبا و دلپذیر میکند.
کاش خداوند در زندگی همه ی ما آدمهای دلتنگش کمی صبح بریزد که روشن کند هر زاویه ی خانه مان را

#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
جهت بالا بردن امیدتون به زندگی ❤️
@adelehz
Madane Yaghout
Pallett
🎵 پالت_معدن یاقوت

هرجا تو باشی باغهای توت آنجاست
دریا و نان و معدن یاقوت آنجاست ❤️

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زندگی را با چیزهای بسیار ساده پر باید کرد.
ساده‌ها سطحی نیستند!
خرید چند سیب ترش می‌تواند به عمق فلسفه‌ی ملاصدرا باشد.
مشکل ما این نیست که برای شیرین کردن زندگی معجزه نمی‌کنیم
مشکل ما این است که همانقدر که ویران می‌کنیم نمی‌سازیم.
همانقدر که کهنه می‌کنیم تازگی نمی‌بخشیم؛ همانقدر که دور می‌شویم باز نمی‌گردیم...


یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
#شما_فرستادین

@adelehz

چشم دارم که مرا
از تو پیامی برسد.......

#خاقانی

@adelehz
تو در میان گلها
چون گل میان خاری
@adelehz
شرکت قطارهای هلند (NS) در ایستگاه مرکزی قطار #اوترخت، تاب‌هایی را قرار داده تا مسافرانی که می‌خواهند موبایل‌شان را شارژ کنند، با تاب‌بازی انرژی شارژ موبایل‌شان را تولید کنند.


@adelehz
خانه ام ابریست
اما در خیال روزهای روشنم ...
نیما
شب خوش
@adelehz
همیشه بحث، بحث رسیدن به آرزوها نیست .
گاهی به خودت بیا و اینقدر دست وپا نزن برای بدست آوردن چیزی یا کسی ...
خودت را رها کن خودت را بپذیر از داشته ات لذت ببر...
باور کن فرصت کوتاه ست این فرصت کوتاه را صرف جان کندن نکن.
از داشته ات لذت ببر ...
#عادله_زمانی
صبح به خیر و خوشی
@adelehz
❤️❤️❤️❤️
@adelehz
- فلسفه‌ی شما توی زندگی چیه؟

+ تا جایی که می‌شه کمتر فکر کن.

- دیگه چی؟

+ وقتی هیچ کار دیگه‌ای برای انجام دادن به فکرت نمی‌رسه محبت کن.


📖هالیوود
👤چارلز بوکوفسکی
@adelehz