"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram

ملال آورتر از تکرار
رنجی نیست در عالم

فاضل نظری

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Anne Sherli
Nasrolah Medghalchi
🎧@adelehz
آنه تکرار غریبانه ی روزهایت چگونه گذشت...
نترس
غمگین نباش
ما نجاتت می دهیم ...
سوره عنکبوت
به امید خودت و فقط خودت جانان
حضرت عشق..خدای خوب
شب خوش
@adelehz
شاید سالها بعد
وقتی یه جایی باهم روبرو شدیم، بگیم این غریبه چقدر شبیه خاطره های من بود!

📽 Sabrina (1954)
@adelehz
می گفت برایم از امید بگو
از انگیزه
حرفب بزن تا به زندگی امیدوار شوم.
سکوت کردم ! گفت پس چرا ساکتی ؟
گفتم اگر معجزه ی صبح و نور و نسیم بهاری نتوانست به زندگی امیدوارت کند من چه میتوانم بکنم؟
#عادله_زمانی
آخرین روزهای بهارتون بخیر
@adelehz
مَن هم یک روز خانومِ خانه میشوم و احتمالا وقتی دستانم بویِ پیاز میدهد و دانه هایِ ریز روغن رویِ پیراهن گلدارم خودنمایی میکند یادِ مادرم می اٌفتم که گاهی دستانش را میبویید و میگفت از سرخ کردنِ پیاز بَدَش می آید،
شاید هم یک وقت هایی پشت گاز بایستمٌ به قٌرمه سبزیِ جا نیفتاده أم با حسرت چشم بدوزم آن وقت گوشی تلفن را بردارمٌ دست به دامن مادر بیاویزم که راهِ حلِ مشکلم را پیدا کند ،
یا ممکن است وقتی از گٌم شدنِ دٌکمه ی پیراهن همسرم پریشانم حرفِ مادر را برایِ خودم مرور کنم که همیشه میگفت دٌکمه یِ لباس هارا باید قبل از پوشیدنشان محکم کنی ،
من هم یک روز خانومِ خانه میشومٌ و میفهمم "زن" بودن فقط داشتنِ گلِ سَرهایِ جورواجورٌ لاک های رنگارنگ و موهایِ بِلوندٌ فانتزی نیست ،
آرایش کردنٌ لذت بردن از لباس هایِ متنوع و دِلبری از مردِ خانه و قربان صدقه هایِ آتشین تحویل گرفتن نیست!

زن بودن ابروهایِ دردِ تَتو تحمل کرده و موهایِ دِکٌلٌره ی سوخته هم میتواند باشد ،
شکمِ برآمده و نٌه ماه خواب و خوراکِ راحت نداشتن ، آشپزی و تمیز کردنِ خانه هم میتواند باشد ،
آرزوهایِ برباد رفته و آرتٌروزِ زانو و پیری زود رَس و کمبود ویتامین هم میتواند باشد ...!
من هم یک روز خانومِ خانه میشوم و میفهمم هیچکس به اندازه یِ یک دختر ، مادرَش را دَرک نمیکند ...

👤 نازنین عابدین پور

@adelehz
رها میکنم هرچیزی که اسیرم کرده ست
حتی اگر اسمش عشق باشد
هرچه مرا از انچه هستم دور کند غلط ست..
رها میکنم تا آرام شوم
این نه برای دیگران بلکه برای خودم خوب ست
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از جمله مشکلات پیاده ها در پیاده روها :)
@adelehz
چای ها
با تمام تلخی شان
آرام کننده اند.
من این تلخی آرام کننده را از هزار شیرینی بی قرار کننده بیشتر میخواهم .
#عادله_زمانی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مدتی گمشده بوده پیداش کردن و به صاحبش رسوندنش
حالا واکنشش و ببینید ❤️
@adelehz
ما را زِ خيالِ تو
چه پرواى شراب است؟

حافظ

شب خوش

@adelehz
هرکه یار ماست میل کشتن ما می کند.
@adelehz
دوستت دارم
و پشیمان نیستم
حتی اگر درست نباشد .
چون ما دختران حواییم و از چیدن سیب ممنوعه پشیمان نخواهیم شد.
#عادله_زمانی
@adelehz
حتی عزیزترین ها و نزدیک ترین های ما می توانند کاری کنند که خودمان را دست کم بگیریم، که خودمان را آنجوری که هستیم دوست نداشته باشیم، زیادی چاق ، زیادی لاغر، زیادی ساکت، زیادی شلوغ، زیادی اجتماعی، زیادی منزوی..... خلاصه همیشه یک چیز ی زیاد یا کم هست.
یاد بگیر شانه هایت را بیشتر از قبل بیندازی بالا.
یاد بگیر خیلی چیزها را نشنوی.
یاد بگیر کمتر خودت را توجیه کنی،
یاد بگیر سرت را کمی بالاتر نگاه داری،
با خودت مهربان تر باشی،
خودت را دوست داشته باشی،
یاد بگیر به خودت احترام بیشتری بگذاری . یاد بگیر حد و مرزت حد و مرزها را برای خودت و دیگران مشخص کنی.
یاد بگیر به دیگران نشان دهی تو نه زیاد و نه کم هستی، این مشکل آنهاست که ترازو دست گرفته اند و آدم‌ها را زیاد و کم می بینند.
نگذار عزیزترین و نزدیک ترین هایت از تو چیزی بسازند بی شباهت به خودت


نیکی فیروزکوهی

@adelehz
یه جایی تو بچگیامون واسه آخرین بار رفتیم تو کوچه و با دوستامون بازی کردیم بدون اینکه بدونیم آخرین بار بوده😔
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عزیزم
دنیا خیلی هم پیچیده نیست
زندگی شاید همین استکان چای خوشرنگی ست که کنارم مینوشی ولبخندی که مثل قند از قندان لبانت برمیدارم.
#عادله_زمانی
@adelehz