🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
8.56K subscribers
16.8K photos
13.7K videos
1.78K files
27K links
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
__________________________

🏛 سایر کانال های ما :
https://t.me/addlist/OInjvgMb7mtmODk8
__________________________

📱سایر پلتفرم های ما :
https://usarmyda.bio.link
__________________________
Download Telegram
🛢۴۰ درصد نفت جهان توسط سه کشور آمریکا🇺🇸، عربستان🇸🇦 و روسیه🇷🇺 تولید می‌شود؛ سهم ایران🇮🇷 از تولید جهانی نفت هم ۴ درصد است.


🖊قرار بود نفت آمریکا🇺🇸 تا 2021 تموم بشه ولی حالا بزرگترین تولید کننده نفت هست


📈
#Economics

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍17🤣2🫡1
عشاق را در پایین‌ترین طبقه دوزخ نگه‌میدارند؛
و عذابشان بی‌خبری است.



دانته و ویرژیل در طبقه نهم دوزخ
⚜️
#گوستاو_دوره-۱۸۶۱⚜️

🎓
#FACT

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📼 : 10 Upcoming Military Drones 2026 Onwards

📼 : ۱۰ پهپاد نظامی آینده از سال ۲۰۲۶ به بعد

🎬#Documentary

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍4
💢 «بی-۲‌ها در حمله به ایران تنها نبودند»؛ جزئیات عملیات «چکش نیمه‌شب» به روایت فرمانده آمریکایی

جیسون آرماگوست از «ستاد فرماندهی تهاجم جهانی نیروی هوایی آمریکا» در گفتگو با سی‌بی‌اس از جزئیات جدیدی درباره حملات ماه ژوئن بمب‌افکن‌های بی-۲ آمریکایی به تاسیسات هسته‌ای ایران موسوم به «عملیات چکش نیمه‌شب» پرده برداشت. به گفته این فرمانده آمریکایی، این عملیات «بی‌نقص» انجام شده است.

📻#NEWS

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍9🫡21
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
💢 «بی-۲‌ها در حمله به ایران تنها نبودند»؛ جزئیات عملیات «چکش نیمه‌شب» به روایت فرمانده آمریکایی جیسون آرماگوست از «ستاد فرماندهی تهاجم جهانی نیروی هوایی آمریکا» در گفتگو با سی‌بی‌اس از جزئیات جدیدی درباره حملات ماه ژوئن بمب‌افکن‌های بی-۲ آمریکایی به تاسیسات…
«بی-۲‌ها در حمله به ایران تنها نبودند»؛ جزئیات عملیات «چکش نیمه‌شب» به روایت فرمانده آمریکایی

جیسون آرماگوست از «ستاد فرماندهی تهاجم جهانی نیروی هوایی آمریکا» در گفتگو با سی‌بی‌اس از جزئیات جدیدی درباره حملات ماه ژوئن بمب‌افکن‌های بی-۲ آمریکایی به تاسیسات هسته‌ای ایران موسوم به «عملیات چکش نیمه‌شب» پرده برداشت. به گفته این فرمانده آمریکایی، این عملیات «بی‌نقص» انجام شده است.
جیسون آرماگوست فرماندهی است که دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران دریافت کرد.

آقای آرماگوست درباره به‌کارگیری جنگنده‌های رادارگریز بی‌-۲ در این عملیات گفت: «رادارگریز بودن این جنگنده‌ها بسیار مهم است و حتی امروز مهم‌تر از زمان ابداع این فناوری است.»

او افزود: «عوامل بسیاری منجر به رادارگریز بودن این جنگنده‌ها می‌شود؛ شکل آن‌ها، موادی که در آن‌ها به کار رفته است، تاکتیک‌هایی که استفاده می‌کنند. بنابراین ما طوری از توانمندی رادارگریزی خود حفاظت می‌کنیم که مزیت‌های آن به دست دیگران نیفتد.»

آقای آرماگوست همچنین گفت: «وقتی عملیات شروع شد، اطمینان بسیار بالایی نسبت به موفقیت آن داشتم.»

این فرمانده آمریکایی اذعان کرد که ایران از لحاظ نظامی «پیشرفته‌ترین» کشوری بود که تا به امروز از این بمب‌افکن‌ها برای حمله به اهدافی در آن استفاده شده است.

او افزود: «می‌دانید، ما می‌دانستیم که این بمب‌افکن‌ها در این عملیات تنها نیستند.»

به گزارش سی‌بی‌اس، در این عملیات جنگنده‌های رادارگریز تاکتیکی اف-۲۲ و اف-۳۵ بمب‌افکن‌های بی-۲ را درون حریم هوایی ایران اسکورت کرده بودند.

این فرمانده آمریکایی گفت: «عملکرد آن‌ها بی‌نقص بود.»

۳۶ ساعت پرواز
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که پنتاگون ۲۸ بمب‌افکن بی-۲ جدید را سفارش داده است. در عملیات ماه ژوئن به تاسیسات هسته‌ای ایران هفت فروند از این بمب‌افکن‌ها از پایگاه هوایی وایتمن در ایالت میزوری آمریکا به هوا برخاستند، ۳۶ ساعت پرواز کردند، ۱۴ بمب سنگرشکن ۱۳.۶ تنی بر تاسیسات هسته‌ای فردو و نطنز پرتاب کردند و بازگشتند. پایگاه هوایی وایتمن آشیانه حدود ۲۰ فروند از این بمب‌افکن‌هاست.

جاش ویتالا، فرمانده یگان ۵۰۹ بمب‌افکن‌ها در این پایگاه هوایی گفت: «فکر می‌کنم در طول دوران خدمتم به عنوان یک خلبان، این یکی از مهم‌ترین حملاتی است که اجرا کردیم.»

آقای ویتالا افزود: «بزرگترین لحظه دوران خدمتم زمانی است که فهمیدم نیروهای ما در امان هستند.»

او درباره بمب‌افکن‌های بی-۲ گفت: «هواپیماهای دوربرد زیادند. هواپیماهای با ظرفیت تسلیحاتی بالا هم بسیارند. هواپیماهای رادارگریز دیگری هم وجود دارند. اما تنها هواپیمایی که هر سه این خاصیت‌ها را باهم دارد، بی-۲ است.»

بمب‌های سنگرشکن ۱۳.۶ تنی
آمریکا در این حملات از بمب‌های سنگرشکن ۱۳.۶ تنی موسوم به «نفوذگر مهمات انبوه» (MOP) استفاده کرد. تیم فرانک اسپینوزا وظیفه آماده‌سازی و انتقال این بمب‌ها به بمب‌افکن‌ها را بر عهده داشت.

آقای اسپینوزا گفت: «همه تیم باهم این کار را انجام دادند، بی‌عیب و نقص. هر وقت از ما بخواهند، محموله را تحویل می‌دهیم و از هیچ‌چیز فروگذار نمی‌کنیم.»

📻#NEWS

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍94🫡4❤‍🔥1😘1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
📼: ۱۰ کشور برتر با بیشترین ماهواره‌های نظامی

تا به حال فکر کرده‌اید کدام کشورها آسمان‌ها را با ماهواره‌های نظامی تسخیر کرده‌اند؟ از جمع‌آوری اطلاعات تا قابلیت‌های دفاعی، این ماهواره‌های پیشرفته نقش حیاتی در جنگ‌های مدرن ایفا می‌کنند
🎬#Documentary

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍3
ماجرای مواد معدنی و عناصر کمیاب چین🇨🇳
📈#Economics

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍2
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
ماجرای مواد معدنی و عناصر کمیاب چین🇨🇳 📈#Economics 🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
روسیه سهمی نسبتاً کوچک در بازار فلزات خاکی کمیاب دارد — حدود ۲.۶ هزار تن در سال، یا کمتر از ۱٪ از تولید جهانی، طبق گزارش مؤسسه انرژی. مسکو و پکن عملاً کل چرخه تأمین استراتژیک — از استخراج تا فرآوری — را کنترل می‌کنند.

ویژگی اصلی روسیه نه در حجم‌ها، بلکه در نوع ذخایر است. روسیه میزبان ذخایر بزرگی از عناصر کمیاب مانند ایتریم، سریم، نئودیمیم و لانتان — به ویژه در منطقه مورمانسک، شرق دور و بوریاتیا — است. مجموع ذخایر تخمینی روسیه تا ۱۲٪ از منابع جهان برآورد می‌شود که در اتحاد سیاسی با چین، آن‌ها را به ابزاری استراتژیک برای نفوذ تبدیل می‌کند.

ایتریم برای چه استفاده می‌شود؟

ایتریم می‌تواند در الکترونیک، روشنایی، متالورژی و پزشکی کاربرد داشته باشد: فسفرهای قرمز برای صفحه‌نمایش‌ها، تقویت آلیاژها و به عنوان ایزوتوپ رادیواکتیو در درمان سرطان.

از آن در تولید گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها، ابررساناهای دمای بالا، لیزرها و فیلترها و کاتالیزورهای مایکروویو استفاده می‌شود.

سریم برای چه استفاده می‌شود؟

سریم می‌تواند در کاتالیزورها، متالورژی، تحلیل شیمیایی و الکترونیک کاربرد داشته باشد.

سریم جزء کلیدی در مبدل‌های کاتالیزوری است که گازهای خروجی مضر را به گازهای کمتر مضر تبدیل می‌کند. اکسید سریم همچنین می‌تواند به سوخت دیزل اضافه شود تا به سوختن ذرات کمک کند.

سریم همچنین کاتالیزوری در شکستن نفت در پالایش نفت است.

اکسید سریم می‌تواند در فرهای خودتمیزشونده به عنوان کاتالیزور هیدروکربن برای سوختن باقی‌مانده‌ها به کار رود.

سولفات سریک در تحلیل شیمیایی به عنوان عامل اکسیدکننده در برخی فرآیندهای تحلیلی استفاده می‌شود.

علاوه بر این، سریم در برخی انواع خازن‌ها و دیگر قطعات الکترونیکی کاربرد دارد.

نئودیمیم برای چه استفاده می‌شود؟

نئودیمیم می‌تواند در الکترونیک، وسایل نقلیه الکتریکی و ژنراتورها، لیزرها و ساخت فولاد کاربرد داشته باشد.

نئودیمیم برای ساخت آهنرباهای قدرتمند و با استحکام بالا که در فناوری‌های مدرن از جمله موتورهای الکتریکی، هارد دیسک‌ها، گوشی‌های هوشمند و بلندگوها یافت می‌شوند، استفاده می‌شود. همچنین در لیزرها برای برش و جوشکاری و به عنوان افزودنی به فولاد کاربرد دارد.

لانتان برای چه استفاده می‌شود؟

لانتان می‌تواند در کاتالیزورها برای پالایش نفت، شیشه‌های اپتیکی با عملکرد بالا و الکترونیک مانند چراغ‌های LED و باتری‌های خودروهای هیبریدی کاربرد داشته باشد.

علاوه بر این، لانتان به عنوان یک بایندر فسفات در حوزه پزشکی برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه استفاده می‌شود. آلیاژهای آن برای ذخیره هیدروژن و در فندک‌ها کاربرد دارند.

تحلیل‌گران پیشنهاد می‌کنند که اگر مسکو و پکن صادرات عناصر خاکی کمیاب را هماهنگ کنند، ایالات متحده و متحدانش با ریسک سیستمی مواجه خواهند شد.

چین استخراج و فرآوری را کنترل می‌کند، در حالی که روسیه پتانسیل قابل توجهی برای افزایش عرضه‌ها و ایجاد مسیرهای جایگزین، از جمله از طریق کشورهای بریکس دارد.

چنین اتحادی نه تنها می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد و کمبودهایی برای صنایع دفاعی و فناوری اطلاعات آمریکا ایجاد کند، بلکه مرکز کنترل جدیدی بر مواد حیاتی بسیار مهم شکل دهد که از نظر اهمیت با کارتل نفتی نیمه قرن بیستم قابل مقایسه است.
📈#Economics

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍9👎1🫡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک پهپاد VTOL پاکستانی یک گلوله خمپاره را بر روی موضع طالبان افغان رها کرد.
📻#NEWS

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍5🫡1
💢 جابجایی مسافران بر فراز خیابان‌‌ها؛ طرح دبی برای آغاز فعالیت «تاکسی‌های پرنده»

دبی قصد دارد از سال ۲۰۲۶ میلادی فعالیت «خودروهای پرنده» را در آسمان خود آغاز کند.

علی احمد البلوشی، کارشناس هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری دبی می‌گوید: «ما فضای هوایی را مانند خیابان‌های امروزی تصور می‌کنیم.»

⚙️#TECH

🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
2👍2🤔1
💣 سریال منقل جنگ - این داستان: رییس دانشگاه بهشتی: می‌توانیم به بهترین وجه بمب بسازیم

محمودرضا آقامیری، رییس دانشگاه بهشتی و از چهره‌های برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، در یک برنامه تلویزیونی گفت: «ما توان و امکان ساخت بمب را داریم و اگر روزی قرار باشد بمب اتم بسازیم می‌توانیم آن را به بهترین وجه انجام دهیم.»

🐒 در استدلال ادعای پامنقلیش میگه:

پدیده‌ای داریم به نام شکاف. این شکاف رو کنترل کنیم میشه راکتور هسته‌ای. مهارش نکنیم میشه بمب. ما راکتور رو داریم. توان مهار رو داریم. که کار سختیه. پس توان و امکان اینو داریم شکاف رو مهار نکنیم و بمب داشته باشیم.




💥 برای بمب دو چالش داریم:

۱. چالش اورانیوم ۹۰٪ که جمهوری اسلامی تقریبا انجامش داده چون سانتریفیوژها برق خوردن خوردن و مردم خاموشی کشیدن تا در نهایت به خلوص بالاتر و بالاتر رسیدن.

۲. چالش سرهم‌بندی امن و آغاز واکنشِ انفجاری. یعنی باید جرم شکاف‌پذیر رو اون‌قدر سریع و همگن و امن و قابل حمل به وضعیت «فوق‌بحرانی» رسوند که تکثیرِ مبتنی بر «نوترون‌های آنی» اون، قبل از تخریبِ سازه بمب فرصت رشد پیدا کنه.

#FUN

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍82🤬2🤔1
⭕️ صادرات نفت ایران در سال ۲۰۱۱ و قبل از تحریم‌ها روزی ۲.۲ میلیون بشکه بود که در ۲۰۱۴ به کمتر از یک میلیون بشکه در روز سقوط کرد.

🔸پس از برجام به ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد و در ۲۰۲۰ تا ۴۴۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد.

🔸در ۲۰۲۴ صادرات نفت ایران به ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسید و امسال هم ۱.۶ میلیون بشکه در روز بوده که چهار پنجم آن به چین صادر می‌شود.

📈#Economics

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
1👍1👎1
فیلم‌ها نشان می‌دهند که نیروهای طالبان افغانستان تانک‌های تی-۵۵ دوران شوروی را به سمت گذرگاه مرزی اسپین بولدک-چمن حرکت می‌دهند در حالی که درگیری‌ها با نیروهای پاکستانی شدت می‌گیرد.
📻#NEWS

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
🤣12😁1
شرکت آلمانی Diehl Defence و شرکت آمریکایی Lockheed Martin یک یادداشت تفاهم (MoU) برای گسترش همکاری در ساخت زنجیره تأمین جهانی برای پیشرفته‌ترین موشک پاتریوت، PAC-3 MSE، امضا کرده‌اند.

بر اساس اطلاعیه‌های مطبوعاتی هر دو شرکت، لاکهید مارتین قصد دارد تولید سالانه این موشک را به طور چشمگیر و مؤثر به ۷۵۰ واحد افزایش دهد تا به تقاضای رو به رشد از سوی ایالات متحده و متحدان اروپایی پاسخ دهد.

بر اساس این توافق، شرکت‌ها به بررسی مشارکت Diehl Defence در تولید موشک، از جمله تأمین احتمالی قطعات کلیدی، و همچنین تحقیقات و توسعه مشترک با بهره‌گیری از تخصص آلمانی در دفاع هوایی برای اصلاح و ساخت موشک‌های آینده خواهند پرداخت.
📻#NEWS

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
4👍2🫡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تمام فیلمهای برنده اسکار "بهترین فیلم"
از ابتدا تا کنون ... 🔥

🎬#Movies

🗽
🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍81