یکی جلوی این پروژه رو بگیره قبل از اینکه اینا نقش اورانیوم در تولید کاندوم خاردار رو توییت کنند.
#FUN
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
#FUN
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
😁22🤣14🐳1🍾1😎1
این دیگه زیاد پول پروژه رو حلال کرد
کمی از قرارگاه طلبکار میشه
بزنید به حسابش برای پروژه بعدی
همجوشی هستهای برای تولید برق🤣🤣🤣
آخه ... تو مغزت تولید برق با شکافت هستهای تکنولوژی ٧۵ سال قبله ما توش زاییدیم هنوز لنگ روسیهایم
همجوشی؟؟؟؟؟
#FUN
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
کمی از قرارگاه طلبکار میشه
بزنید به حسابش برای پروژه بعدی
همجوشی هستهای برای تولید برق🤣🤣🤣
آخه ... تو مغزت تولید برق با شکافت هستهای تکنولوژی ٧۵ سال قبله ما توش زاییدیم هنوز لنگ روسیهایم
همجوشی؟؟؟؟؟
#FUN
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
🤣26😁5🤔1💯1😎1
⚜️درود ، پگاهتان نیک⚜️
🎖برای مشاهده تصاویر با کیفیت نظامی عضو 📸کانال ویژن شوید.
📸#Photo
🖼#Wallpaper
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
🎖برای مشاهده تصاویر با کیفیت نظامی عضو 📸کانال ویژن شوید.
📸#Photo
🖼#Wallpaper
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
🫡4
ایران کمتر از یک درصد مساحت و جمعیت جهان را دارد، اما ۷ درصد کل منابع جهان را داراست، با چنین سهمی، ایرانیان باید دستکم هفتبرابر مردمان دیگر کشورها ثروت داشتند و در رفاه میزیستند، اما...
آنچه بر این سرزمین گذشته قطعاً نامش سوءمدیریت نیست؛ یک فاجعه تاریخی است!
📈#Economics
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
آنچه بر این سرزمین گذشته قطعاً نامش سوءمدیریت نیست؛ یک فاجعه تاریخی است!
📈#Economics
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍11🫡1
ایرباس تولید جنگنده "یوروفایتر" را دو برابر میکند
شرکت ایرباس خود را برای دریافت سفارشهای جدید جنگنده "یوروفایتر" آماده میکند. تاکنون سالانه ده فروند از این جتها ساخته میشد: «اکنون با پیشبینی سفارشهای بیشتر، نرخ تولید را دو برابر میکنیم.»
کمیسیون بودجه مجلس نمایندگان آلمان (بوندستاگ) هفته گذشته برای خرید ۲۰ فروند دیگر از جنگندههای "یوروفایتر" چراغ سبز نشان داد. هزینه این جنگندهها در مجموع حدود ۳٫۷۵ میلیارد یورو برآورد میشود.
جنگندههای "یوروفایتر" قرار است بین سالهای ۲۰۳۱ تا ۲۰۳۴ میلادی به ارتش آلمان تحویل داده شوند. این بسته همچنین شامل تحویل ۵۲ موتور است که ۱۲ موتور به عنوان قطعات یدکی جایگزین در نظر گرفته شده است.ارتش آلمان در حال حاضر ۱۳۸ فروند "یوروفایتر" در اختیار دارد.
ارتش آلمان با سفارش جدید میخواهد دوره گذار تا سال ۲۰۴۰ را پوشش دهد، زیرا در آن سال قرار است این جنگندهها جای خود را به "سامانه نبرد هوایی آینده" (FCAS) بدهند؛ سامانهای که آلمان با همکاری فرانسه و اسپانیا در حال توسعه آن است.
📻#NEWS
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
شرکت ایرباس خود را برای دریافت سفارشهای جدید جنگنده "یوروفایتر" آماده میکند. تاکنون سالانه ده فروند از این جتها ساخته میشد: «اکنون با پیشبینی سفارشهای بیشتر، نرخ تولید را دو برابر میکنیم.»
کمیسیون بودجه مجلس نمایندگان آلمان (بوندستاگ) هفته گذشته برای خرید ۲۰ فروند دیگر از جنگندههای "یوروفایتر" چراغ سبز نشان داد. هزینه این جنگندهها در مجموع حدود ۳٫۷۵ میلیارد یورو برآورد میشود.
جنگندههای "یوروفایتر" قرار است بین سالهای ۲۰۳۱ تا ۲۰۳۴ میلادی به ارتش آلمان تحویل داده شوند. این بسته همچنین شامل تحویل ۵۲ موتور است که ۱۲ موتور به عنوان قطعات یدکی جایگزین در نظر گرفته شده است.ارتش آلمان در حال حاضر ۱۳۸ فروند "یوروفایتر" در اختیار دارد.
ارتش آلمان با سفارش جدید میخواهد دوره گذار تا سال ۲۰۴۰ را پوشش دهد، زیرا در آن سال قرار است این جنگندهها جای خود را به "سامانه نبرد هوایی آینده" (FCAS) بدهند؛ سامانهای که آلمان با همکاری فرانسه و اسپانیا در حال توسعه آن است.
📻#NEWS
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
❤6🫡2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📼 : برگزاری المپیک و بخل و حسادتی که کره شمالی نسبت به کره جنوبی نشان داد
🎬#Documentary
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
🎬#Documentary
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
🤯4👍2🫡1
🛢۴۰ درصد نفت جهان توسط سه کشور آمریکا🇺🇸، عربستان🇸🇦 و روسیه🇷🇺 تولید میشود؛ سهم ایران🇮🇷 از تولید جهانی نفت هم ۴ درصد است.
🖊قرار بود نفت آمریکا🇺🇸 تا 2021 تموم بشه ولی حالا بزرگترین تولید کننده نفت هست
📈#Economics
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
🖊قرار بود نفت آمریکا🇺🇸 تا 2021 تموم بشه ولی حالا بزرگترین تولید کننده نفت هست
📈#Economics
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍17🤣2🫡1
عشاق را در پایینترین طبقه دوزخ نگهمیدارند؛
و عذابشان بیخبری است.
دانته و ویرژیل در طبقه نهم دوزخ
⚜️#گوستاو_دوره-۱۸۶۱⚜️
🎓#FACT
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📼 : 10 Upcoming Military Drones 2026 Onwards
📼 : ۱۰ پهپاد نظامی آینده از سال ۲۰۲۶ به بعد
🎬#Documentary
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
📼 : ۱۰ پهپاد نظامی آینده از سال ۲۰۲۶ به بعد
🎬#Documentary
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍4
💢 «بی-۲ها در حمله به ایران تنها نبودند»؛ جزئیات عملیات «چکش نیمهشب» به روایت فرمانده آمریکایی
جیسون آرماگوست از «ستاد فرماندهی تهاجم جهانی نیروی هوایی آمریکا» در گفتگو با سیبیاس از جزئیات جدیدی درباره حملات ماه ژوئن بمبافکنهای بی-۲ آمریکایی به تاسیسات هستهای ایران موسوم به «عملیات چکش نیمهشب» پرده برداشت. به گفته این فرمانده آمریکایی، این عملیات «بینقص» انجام شده است.
📻#NEWS
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
جیسون آرماگوست از «ستاد فرماندهی تهاجم جهانی نیروی هوایی آمریکا» در گفتگو با سیبیاس از جزئیات جدیدی درباره حملات ماه ژوئن بمبافکنهای بی-۲ آمریکایی به تاسیسات هستهای ایران موسوم به «عملیات چکش نیمهشب» پرده برداشت. به گفته این فرمانده آمریکایی، این عملیات «بینقص» انجام شده است.
📻#NEWS
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍9🫡2❤1
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
💢 «بی-۲ها در حمله به ایران تنها نبودند»؛ جزئیات عملیات «چکش نیمهشب» به روایت فرمانده آمریکایی جیسون آرماگوست از «ستاد فرماندهی تهاجم جهانی نیروی هوایی آمریکا» در گفتگو با سیبیاس از جزئیات جدیدی درباره حملات ماه ژوئن بمبافکنهای بی-۲ آمریکایی به تاسیسات…
«بی-۲ها در حمله به ایران تنها نبودند»؛ جزئیات عملیات «چکش نیمهشب» به روایت فرمانده آمریکایی
جیسون آرماگوست از «ستاد فرماندهی تهاجم جهانی نیروی هوایی آمریکا» در گفتگو با سیبیاس از جزئیات جدیدی درباره حملات ماه ژوئن بمبافکنهای بی-۲ آمریکایی به تاسیسات هستهای ایران موسوم به «عملیات چکش نیمهشب» پرده برداشت. به گفته این فرمانده آمریکایی، این عملیات «بینقص» انجام شده است.
جیسون آرماگوست فرماندهی است که دستور دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا را برای حمله به تاسیسات هستهای ایران دریافت کرد.
آقای آرماگوست درباره بهکارگیری جنگندههای رادارگریز بی-۲ در این عملیات گفت: «رادارگریز بودن این جنگندهها بسیار مهم است و حتی امروز مهمتر از زمان ابداع این فناوری است.»
او افزود: «عوامل بسیاری منجر به رادارگریز بودن این جنگندهها میشود؛ شکل آنها، موادی که در آنها به کار رفته است، تاکتیکهایی که استفاده میکنند. بنابراین ما طوری از توانمندی رادارگریزی خود حفاظت میکنیم که مزیتهای آن به دست دیگران نیفتد.»
آقای آرماگوست همچنین گفت: «وقتی عملیات شروع شد، اطمینان بسیار بالایی نسبت به موفقیت آن داشتم.»
این فرمانده آمریکایی اذعان کرد که ایران از لحاظ نظامی «پیشرفتهترین» کشوری بود که تا به امروز از این بمبافکنها برای حمله به اهدافی در آن استفاده شده است.
او افزود: «میدانید، ما میدانستیم که این بمبافکنها در این عملیات تنها نیستند.»
به گزارش سیبیاس، در این عملیات جنگندههای رادارگریز تاکتیکی اف-۲۲ و اف-۳۵ بمبافکنهای بی-۲ را درون حریم هوایی ایران اسکورت کرده بودند.
این فرمانده آمریکایی گفت: «عملکرد آنها بینقص بود.»
۳۶ ساعت پرواز
دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که پنتاگون ۲۸ بمبافکن بی-۲ جدید را سفارش داده است. در عملیات ماه ژوئن به تاسیسات هستهای ایران هفت فروند از این بمبافکنها از پایگاه هوایی وایتمن در ایالت میزوری آمریکا به هوا برخاستند، ۳۶ ساعت پرواز کردند، ۱۴ بمب سنگرشکن ۱۳.۶ تنی بر تاسیسات هستهای فردو و نطنز پرتاب کردند و بازگشتند. پایگاه هوایی وایتمن آشیانه حدود ۲۰ فروند از این بمبافکنهاست.
جاش ویتالا، فرمانده یگان ۵۰۹ بمبافکنها در این پایگاه هوایی گفت: «فکر میکنم در طول دوران خدمتم به عنوان یک خلبان، این یکی از مهمترین حملاتی است که اجرا کردیم.»
آقای ویتالا افزود: «بزرگترین لحظه دوران خدمتم زمانی است که فهمیدم نیروهای ما در امان هستند.»
او درباره بمبافکنهای بی-۲ گفت: «هواپیماهای دوربرد زیادند. هواپیماهای با ظرفیت تسلیحاتی بالا هم بسیارند. هواپیماهای رادارگریز دیگری هم وجود دارند. اما تنها هواپیمایی که هر سه این خاصیتها را باهم دارد، بی-۲ است.»
بمبهای سنگرشکن ۱۳.۶ تنی
آمریکا در این حملات از بمبهای سنگرشکن ۱۳.۶ تنی موسوم به «نفوذگر مهمات انبوه» (MOP) استفاده کرد. تیم فرانک اسپینوزا وظیفه آمادهسازی و انتقال این بمبها به بمبافکنها را بر عهده داشت.
آقای اسپینوزا گفت: «همه تیم باهم این کار را انجام دادند، بیعیب و نقص. هر وقت از ما بخواهند، محموله را تحویل میدهیم و از هیچچیز فروگذار نمیکنیم.»
📻#NEWS
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
جیسون آرماگوست از «ستاد فرماندهی تهاجم جهانی نیروی هوایی آمریکا» در گفتگو با سیبیاس از جزئیات جدیدی درباره حملات ماه ژوئن بمبافکنهای بی-۲ آمریکایی به تاسیسات هستهای ایران موسوم به «عملیات چکش نیمهشب» پرده برداشت. به گفته این فرمانده آمریکایی، این عملیات «بینقص» انجام شده است.
جیسون آرماگوست فرماندهی است که دستور دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا را برای حمله به تاسیسات هستهای ایران دریافت کرد.
آقای آرماگوست درباره بهکارگیری جنگندههای رادارگریز بی-۲ در این عملیات گفت: «رادارگریز بودن این جنگندهها بسیار مهم است و حتی امروز مهمتر از زمان ابداع این فناوری است.»
او افزود: «عوامل بسیاری منجر به رادارگریز بودن این جنگندهها میشود؛ شکل آنها، موادی که در آنها به کار رفته است، تاکتیکهایی که استفاده میکنند. بنابراین ما طوری از توانمندی رادارگریزی خود حفاظت میکنیم که مزیتهای آن به دست دیگران نیفتد.»
آقای آرماگوست همچنین گفت: «وقتی عملیات شروع شد، اطمینان بسیار بالایی نسبت به موفقیت آن داشتم.»
این فرمانده آمریکایی اذعان کرد که ایران از لحاظ نظامی «پیشرفتهترین» کشوری بود که تا به امروز از این بمبافکنها برای حمله به اهدافی در آن استفاده شده است.
او افزود: «میدانید، ما میدانستیم که این بمبافکنها در این عملیات تنها نیستند.»
به گزارش سیبیاس، در این عملیات جنگندههای رادارگریز تاکتیکی اف-۲۲ و اف-۳۵ بمبافکنهای بی-۲ را درون حریم هوایی ایران اسکورت کرده بودند.
این فرمانده آمریکایی گفت: «عملکرد آنها بینقص بود.»
۳۶ ساعت پرواز
دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که پنتاگون ۲۸ بمبافکن بی-۲ جدید را سفارش داده است. در عملیات ماه ژوئن به تاسیسات هستهای ایران هفت فروند از این بمبافکنها از پایگاه هوایی وایتمن در ایالت میزوری آمریکا به هوا برخاستند، ۳۶ ساعت پرواز کردند، ۱۴ بمب سنگرشکن ۱۳.۶ تنی بر تاسیسات هستهای فردو و نطنز پرتاب کردند و بازگشتند. پایگاه هوایی وایتمن آشیانه حدود ۲۰ فروند از این بمبافکنهاست.
جاش ویتالا، فرمانده یگان ۵۰۹ بمبافکنها در این پایگاه هوایی گفت: «فکر میکنم در طول دوران خدمتم به عنوان یک خلبان، این یکی از مهمترین حملاتی است که اجرا کردیم.»
آقای ویتالا افزود: «بزرگترین لحظه دوران خدمتم زمانی است که فهمیدم نیروهای ما در امان هستند.»
او درباره بمبافکنهای بی-۲ گفت: «هواپیماهای دوربرد زیادند. هواپیماهای با ظرفیت تسلیحاتی بالا هم بسیارند. هواپیماهای رادارگریز دیگری هم وجود دارند. اما تنها هواپیمایی که هر سه این خاصیتها را باهم دارد، بی-۲ است.»
بمبهای سنگرشکن ۱۳.۶ تنی
آمریکا در این حملات از بمبهای سنگرشکن ۱۳.۶ تنی موسوم به «نفوذگر مهمات انبوه» (MOP) استفاده کرد. تیم فرانک اسپینوزا وظیفه آمادهسازی و انتقال این بمبها به بمبافکنها را بر عهده داشت.
آقای اسپینوزا گفت: «همه تیم باهم این کار را انجام دادند، بیعیب و نقص. هر وقت از ما بخواهند، محموله را تحویل میدهیم و از هیچچیز فروگذار نمیکنیم.»
📻#NEWS
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
Telegram
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
فیلمی از خلاصه انجام عملیات B2 های آمریکا در عملیات انهدام سایت هستهای فردو
🎬#Documentary
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
🎬#Documentary
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍9❤4🫡4❤🔥1😘1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
📼: ۱۰ کشور برتر با بیشترین ماهوارههای نظامی
تا به حال فکر کردهاید کدام کشورها آسمانها را با ماهوارههای نظامی تسخیر کردهاند؟ از جمعآوری اطلاعات تا قابلیتهای دفاعی، این ماهوارههای پیشرفته نقش حیاتی در جنگهای مدرن ایفا میکنند
🎬#Documentary
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
تا به حال فکر کردهاید کدام کشورها آسمانها را با ماهوارههای نظامی تسخیر کردهاند؟ از جمعآوری اطلاعات تا قابلیتهای دفاعی، این ماهوارههای پیشرفته نقش حیاتی در جنگهای مدرن ایفا میکنند
🎬#Documentary
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍3
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
ماجرای مواد معدنی و عناصر کمیاب چین🇨🇳 📈#Economics ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
روسیه سهمی نسبتاً کوچک در بازار فلزات خاکی کمیاب دارد — حدود ۲.۶ هزار تن در سال، یا کمتر از ۱٪ از تولید جهانی، طبق گزارش مؤسسه انرژی. مسکو و پکن عملاً کل چرخه تأمین استراتژیک — از استخراج تا فرآوری — را کنترل میکنند.
ویژگی اصلی روسیه نه در حجمها، بلکه در نوع ذخایر است. روسیه میزبان ذخایر بزرگی از عناصر کمیاب مانند ایتریم، سریم، نئودیمیم و لانتان — به ویژه در منطقه مورمانسک، شرق دور و بوریاتیا — است. مجموع ذخایر تخمینی روسیه تا ۱۲٪ از منابع جهان برآورد میشود که در اتحاد سیاسی با چین، آنها را به ابزاری استراتژیک برای نفوذ تبدیل میکند.
ایتریم برای چه استفاده میشود؟
ایتریم میتواند در الکترونیک، روشنایی، متالورژی و پزشکی کاربرد داشته باشد: فسفرهای قرمز برای صفحهنمایشها، تقویت آلیاژها و به عنوان ایزوتوپ رادیواکتیو در درمان سرطان.
از آن در تولید گوشیهای هوشمند و تلویزیونها، ابررساناهای دمای بالا، لیزرها و فیلترها و کاتالیزورهای مایکروویو استفاده میشود.
سریم برای چه استفاده میشود؟
سریم میتواند در کاتالیزورها، متالورژی، تحلیل شیمیایی و الکترونیک کاربرد داشته باشد.
سریم جزء کلیدی در مبدلهای کاتالیزوری است که گازهای خروجی مضر را به گازهای کمتر مضر تبدیل میکند. اکسید سریم همچنین میتواند به سوخت دیزل اضافه شود تا به سوختن ذرات کمک کند.
سریم همچنین کاتالیزوری در شکستن نفت در پالایش نفت است.
اکسید سریم میتواند در فرهای خودتمیزشونده به عنوان کاتالیزور هیدروکربن برای سوختن باقیماندهها به کار رود.
سولفات سریک در تحلیل شیمیایی به عنوان عامل اکسیدکننده در برخی فرآیندهای تحلیلی استفاده میشود.
علاوه بر این، سریم در برخی انواع خازنها و دیگر قطعات الکترونیکی کاربرد دارد.
نئودیمیم برای چه استفاده میشود؟
نئودیمیم میتواند در الکترونیک، وسایل نقلیه الکتریکی و ژنراتورها، لیزرها و ساخت فولاد کاربرد داشته باشد.
نئودیمیم برای ساخت آهنرباهای قدرتمند و با استحکام بالا که در فناوریهای مدرن از جمله موتورهای الکتریکی، هارد دیسکها، گوشیهای هوشمند و بلندگوها یافت میشوند، استفاده میشود. همچنین در لیزرها برای برش و جوشکاری و به عنوان افزودنی به فولاد کاربرد دارد.
لانتان برای چه استفاده میشود؟
لانتان میتواند در کاتالیزورها برای پالایش نفت، شیشههای اپتیکی با عملکرد بالا و الکترونیک مانند چراغهای LED و باتریهای خودروهای هیبریدی کاربرد داشته باشد.
علاوه بر این، لانتان به عنوان یک بایندر فسفات در حوزه پزشکی برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه استفاده میشود. آلیاژهای آن برای ذخیره هیدروژن و در فندکها کاربرد دارند.
تحلیلگران پیشنهاد میکنند که اگر مسکو و پکن صادرات عناصر خاکی کمیاب را هماهنگ کنند، ایالات متحده و متحدانش با ریسک سیستمی مواجه خواهند شد.
چین استخراج و فرآوری را کنترل میکند، در حالی که روسیه پتانسیل قابل توجهی برای افزایش عرضهها و ایجاد مسیرهای جایگزین، از جمله از طریق کشورهای بریکس دارد.
چنین اتحادی نه تنها میتواند قیمتها را افزایش دهد و کمبودهایی برای صنایع دفاعی و فناوری اطلاعات آمریکا ایجاد کند، بلکه مرکز کنترل جدیدی بر مواد حیاتی بسیار مهم شکل دهد که از نظر اهمیت با کارتل نفتی نیمه قرن بیستم قابل مقایسه است.
📈#Economics
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
ویژگی اصلی روسیه نه در حجمها، بلکه در نوع ذخایر است. روسیه میزبان ذخایر بزرگی از عناصر کمیاب مانند ایتریم، سریم، نئودیمیم و لانتان — به ویژه در منطقه مورمانسک، شرق دور و بوریاتیا — است. مجموع ذخایر تخمینی روسیه تا ۱۲٪ از منابع جهان برآورد میشود که در اتحاد سیاسی با چین، آنها را به ابزاری استراتژیک برای نفوذ تبدیل میکند.
ایتریم برای چه استفاده میشود؟
ایتریم میتواند در الکترونیک، روشنایی، متالورژی و پزشکی کاربرد داشته باشد: فسفرهای قرمز برای صفحهنمایشها، تقویت آلیاژها و به عنوان ایزوتوپ رادیواکتیو در درمان سرطان.
از آن در تولید گوشیهای هوشمند و تلویزیونها، ابررساناهای دمای بالا، لیزرها و فیلترها و کاتالیزورهای مایکروویو استفاده میشود.
سریم برای چه استفاده میشود؟
سریم میتواند در کاتالیزورها، متالورژی، تحلیل شیمیایی و الکترونیک کاربرد داشته باشد.
سریم جزء کلیدی در مبدلهای کاتالیزوری است که گازهای خروجی مضر را به گازهای کمتر مضر تبدیل میکند. اکسید سریم همچنین میتواند به سوخت دیزل اضافه شود تا به سوختن ذرات کمک کند.
سریم همچنین کاتالیزوری در شکستن نفت در پالایش نفت است.
اکسید سریم میتواند در فرهای خودتمیزشونده به عنوان کاتالیزور هیدروکربن برای سوختن باقیماندهها به کار رود.
سولفات سریک در تحلیل شیمیایی به عنوان عامل اکسیدکننده در برخی فرآیندهای تحلیلی استفاده میشود.
علاوه بر این، سریم در برخی انواع خازنها و دیگر قطعات الکترونیکی کاربرد دارد.
نئودیمیم برای چه استفاده میشود؟
نئودیمیم میتواند در الکترونیک، وسایل نقلیه الکتریکی و ژنراتورها، لیزرها و ساخت فولاد کاربرد داشته باشد.
نئودیمیم برای ساخت آهنرباهای قدرتمند و با استحکام بالا که در فناوریهای مدرن از جمله موتورهای الکتریکی، هارد دیسکها، گوشیهای هوشمند و بلندگوها یافت میشوند، استفاده میشود. همچنین در لیزرها برای برش و جوشکاری و به عنوان افزودنی به فولاد کاربرد دارد.
لانتان برای چه استفاده میشود؟
لانتان میتواند در کاتالیزورها برای پالایش نفت، شیشههای اپتیکی با عملکرد بالا و الکترونیک مانند چراغهای LED و باتریهای خودروهای هیبریدی کاربرد داشته باشد.
علاوه بر این، لانتان به عنوان یک بایندر فسفات در حوزه پزشکی برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه استفاده میشود. آلیاژهای آن برای ذخیره هیدروژن و در فندکها کاربرد دارند.
تحلیلگران پیشنهاد میکنند که اگر مسکو و پکن صادرات عناصر خاکی کمیاب را هماهنگ کنند، ایالات متحده و متحدانش با ریسک سیستمی مواجه خواهند شد.
چین استخراج و فرآوری را کنترل میکند، در حالی که روسیه پتانسیل قابل توجهی برای افزایش عرضهها و ایجاد مسیرهای جایگزین، از جمله از طریق کشورهای بریکس دارد.
چنین اتحادی نه تنها میتواند قیمتها را افزایش دهد و کمبودهایی برای صنایع دفاعی و فناوری اطلاعات آمریکا ایجاد کند، بلکه مرکز کنترل جدیدی بر مواد حیاتی بسیار مهم شکل دهد که از نظر اهمیت با کارتل نفتی نیمه قرن بیستم قابل مقایسه است.
📈#Economics
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
Telegram
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
⭕️ تاثیر عناصر نادر خاکی بر قدرت دفاعی آمریکا
🖊 عناصر نادر خاکی، اجزای ضروری فناوری نظامی پیشرفته هستند و از زیردریاییها گرفته تا ناوها و جنگندهها، این مواد معدنی حیاتی در سیستمهای کلیدی، کاربرد داشته و به ارتش ایالاتمتحده برتری استراتژیک میدهند.…
🖊 عناصر نادر خاکی، اجزای ضروری فناوری نظامی پیشرفته هستند و از زیردریاییها گرفته تا ناوها و جنگندهها، این مواد معدنی حیاتی در سیستمهای کلیدی، کاربرد داشته و به ارتش ایالاتمتحده برتری استراتژیک میدهند.…
👍9👎1🫡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک پهپاد VTOL پاکستانی یک گلوله خمپاره را بر روی موضع طالبان افغان رها کرد.
📻#NEWS
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
📻#NEWS
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗽🅤🅢.🅐🅡🅜🅨.🅓🅐🅣🅐
👍5🫡1