המזרח תיכוני (The Middle Eastern)
8 subscribers
78 photos
33 videos
חדשות ועדכונים מהמזרח התיכון במיקוד על איראן
Download Telegram
לילה של הסלמה במפרץ: אזעקות בכווית ובבחריין בעקבות שיגורים לעבר בסיסים אמריקאיים

אזעקות נשמעו הלילה בכווית ובבחריין, על רקע שיגור טילים וכטב״מים לעבר בסיס עלי א־סאלם בכווית ולעבר מרכז הצי החמישי האמריקאי בבחריין.

משמרות המהפכה קיבלו אחריות על השיגורים, וטענו כי מדובר בתגובה לפגיעה אמריקאית במכלית נפט איראנית סמוך למצר הורמוז, וכן לתקיפה נוספת נגד אנטנת תקשורת של משמרות המהפכה בדרום האי קשם.

לפי הודעת דוברות משמרות המהפכה, תחילה הותקפה הספינה Panaya, שלטענתם שייכת ל“אויב האמריקאי־ציוני”, ולאחר מכן תקפה זרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה בסיס אווירי ומסוקי אמריקאי באחת ממדינות האזור ואת מרכז הצי החמישי בבחריין.

בהודעה נאמר כי איראן כבר הזהירה שכל תקיפה נוספת תיענה בתגובה “שונה וכבדה יותר”, וכי פגיעה בביטחון מצר הורמוז תגבה מחיר כבד מן הצבא האמריקאי.

המסר האיראני ברור: הורמוז הפך לקו אדום מוצהר, וכל פעולה אמריקאית באזור המפרץ עלולה להיענות בהרחבת מעגל התגובה — מהים, דרך כווית, ועד בחריין.
סגן יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי ניכזאד :

לאחר פנייה של משרד החוץ אל המנהיג מוג׳תבא ח׳אמנהאי, הוא אישר להם להקים צוות עבודה שיגבש, בתיאום עם גופים נוספים ובהם כוחות הביטחון והמטכ״ל, את המשטר המשפטי של מצר הורמוז.

הטיוטה שלהם כללה 17 עמודים. בתיאום עם יו"ר הפרלמנט ביקשנו ממשרד החוץ להביא לישיבה משותפת את התוכנית שגיבשו על בסיס האישור שקיבלו מהמנהיג, כדי שנאחד אותה עם הצעת החוק של הפרלמנט.

החוק נוסח תוך התחשבות במשפט הבין לאומי, משום שאיראן חולקת עם עומאן את מרחב נתיב השיט של מצר הורמוז. לכן חיברנו בין שלוש ההצעות, ושילבנו גם את הנושאים שמשרד החוץ ביקש לכלול בתוך הצעת החוק בת 12 הסעיפים של הפרלמנט.
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
איראן כבר לא מסתירה: “האסטרטג של תוכנית השמדת ישראל”

לפני כמה ימים פרסמה סוכנות פארס, המזוהה עם משמרות המהפכה, סרטון על מוחמד צאלח אסדי — מי שעמד בראש אגף המודיעין במטכ״ל האיראני עד שחוסל במכת הפתיחה של מבצע “שאגת הארי”.

בסרטון סקרו את הקריירה הצבאית והמודיעינית שלו, אך החלק המעניין באמת הגיע דווקא בסיום. שם נאמר כי חבריו לנשק הכירו אותו כאסטרטג וכ“מוח המודיעיני המתכנן”, ואילו אויבי איראן העניקו לו את הכינוי: “האסטרטג של תוכנית השמדת ישראל.”

הסרטון אף הוסיף: “דרכו עודנה חיה, ותוכניותיו להשמדת המשטר הציוני רוצח־הילדים נחרתו בתודעת תלמידיו ונמצאות במסלול ביצוע. במוקדם או במאוחר נבוא אליכם עם תוכניותיו.”
המזרח תיכוני (The Middle Eastern)
איראן כבר לא מסתירה: “האסטרטג של תוכנית השמדת ישראל” לפני כמה ימים פרסמה סוכנות פארס, המזוהה עם משמרות המהפכה, סרטון על מוחמד צאלח אסדי — מי שעמד בראש אגף המודיעין במטכ״ל האיראני עד שחוסל במכת הפתיחה של מבצע “שאגת הארי”. בסרטון סקרו את הקריירה הצבאית והמודיעינית…
האיראנים אינם מסתפקים עוד ברטוריקה כללית על “סוף ישראל”. לאחר שמנהיג איראן עצמו תיקף מחדש את אמירת אביו שלפיה ישראל תחדל להתקיים עד 2040, כעת כלי תקשורת המזוהה עם משמרות המהפכה מציג את הדברים כמעט כתוכנית עבודה — עם אסטרטג, תלמידים, רציפות מבצעית ומסלול ביצוע.

זו לא רק תעמולה לזכר בכיר שחוסל. איראן מבקשת לומר כי גם אחרי הפגיעה בצמרת המודיעינית והצבאית שלה, התוכניות נגד ישראל לא נעלמו — הן ממשיכות להתקיים, לעבור הלאה, ולהמתין לשעת ביצוע.
"כוחותיה העוצמתיים של איראן עליה ועל המהפכה עד טיפת דמם האחרונה"

המטכ"ל האיראני ומפקדת החירום ח'אתם אלאנביאא' פרסמו הודעה לרגל יום השנה למותו של ח'ומייני שחל מרד וליום השנה למרד 15 בח'ורדאד שחל מחרתיים:

"ההסתה האחרונה למלחמה של ארצות הברית ושל המשטר הציוני חשפה לעיני העולם את פניהם האמיתיות של מי שמתיימרים לשווא להגן על זכויות האדם.

העם האיראני, מול איום ותוקפנות, לא רק שאינו נסוג — אלא ממשיך ביתר שאת, באחדות ובאמונה, את דרך הכבוד והעוצמה.

הכוחות המזוינים רבי העוצמה יגנו עד טיפת דמם על אידיאלים של המהפכה האסלאמית ועל קיומה של איראן המפוארת והמנצחת תמיד. הם לא יאפשרו לאויב מלא השנאה להגשים את שאיפותיו השטניות, ולא יניחו שדמו של האמאם השהיד של האומה ושל שאר השהידים הנעלים יירמס.

האויבים האמריקאים והציוניים, מול רצונם האלוהי של הכוחות המזוינים ושל האומה המודעת והמפוכחת, לא ימצאו דרך אחרת מלבד כניעה.

העם האיראני, תחת הנחיותיו של המנהיג החכם והנבון, נושא את דגל ההתנגדות וההגנה על האמת, וימשיך בדרך המאירה הזו עד הניצחון הסופי.
יועצו הצבאי של מנהיג איראן, מוחסן רזאא'י, על שיגור הטילים והכטב"מיםאתמול לעבר בסיסי ארה"ב בכווית ובבחריין:

לא נאפשר לארצות הברית להציב דרישות מופרזות, לא במשא ומתן ולא במהלך הפסקת האש. התגובה לכל ירי ולכל תוקפנות תהיה מטח של טילים וכטב״מים. ההיסטוריה לא תחזור לאחור, והתוקפן ייענש במהירות.
משמרות המהפכה: “ההתנגדות תימשך עד להשמדת המשטר הציוני”

משמרות המהפכה פרסמו הצהרה לרגל יום השנה למותו של ח׳ומיני ולציון התקוממות 15 בח׳רדאד, ובה הדגישו כי איראן רואה בשילוב בין הרחוב, השדה והדיפלומטיה תנאי להשלמת הניצחון.

בהצהרה נאמר כי נוכחות הציבור ברחובות היא משענת לשדה הקרב, למערך הדיפלומטי ולמאמץ להשגת “הניצחון המלא והסופי”. עוד נכתב כי האיראנים לא ייכנעו למה שהוגדר כ“מילים מומצאות” ו“הישגים מדומים” של האויב.

משמרות המהפכה הוסיפו כי האויב ייאלץ לקבל את “הכללים החדשים” שהעם האיראני והכוחות המזוינים כפו בשטח — במיוחד בכל הנוגע לניהול ולשליטה החכמה במצר הורמוז.

בסיום ההצהרה הופיע המסר החריף ביותר: ההתנגדות תימשך בעוצמה עד לחיסול המזימות האימפריאליסטיות, גירוש הכוחות הזרים ממערב אסיה, ושחרור ירושלים באמצעות השמדת המשטר הציוני.
בבית הכנסת יוסף-אבאד בטהראן ערכו טקס לציון יום השנה למותו של רוחאללה ח'ומייני, מייסד המהפכה האסלאמית.

במהלך האירוע קיימו קריאה בתורה וקריאת תהילים, וכן העלו את זכרו של ח'ומייני ויחסו במיוחד כלפי היהודים.
כווית מודיעה כי אמש שוגרו לעבר 13 טילים בליסטיים ו-17 כטבמ"ים.

בסך הכול, מתחילת המלחמה איראן שיגרה לעבר כווית:
15 טילי שיוט
372 טילים בליסטיים
869 כטבמ"ים
לשכת מנהיג איראן: “המשוואה הביטחונית החדשה — מהרמז ועד ביירות”

מאמר מערכת בפרסום המקוון “קול איראן”, היוצא לאור מטעם לשכת מנהיג איראן, מנסה למסגר את תוצאות המלחמה כנקודת פתיחה לסדר ביטחוני חדש במזרח התיכון — כזה שבו איראן וציר ההתנגדות מכתיבים את הכללים.

לפי המאמר, המלחמה אומנם גבתה מאיראן מחירים כבדים, אך חשפה גם את מגבלות הכוח של ארה״ב. וושינגטון, כך נטען, הגיעה למבוי סתום אסטרטגי: מצד אחד היא אינה רוצה להעניק לאיראן ויתורים; מצד שני, היא כבר אינה מסוגלת לקדם את יעדיה באמצעות המשך מלחמה. במילים של המאמר: ארה״ב שרפה את קלף המשחק החשוב ביותר שלה — האופציה הצבאית — ואיבדה את מנוף הלחץ המרכזי שלה מול איראן.
המזרח תיכוני (The Middle Eastern)
לשכת מנהיג איראן: “המשוואה הביטחונית החדשה — מהרמז ועד ביירות” מאמר מערכת בפרסום המקוון “קול איראן”, היוצא לאור מטעם לשכת מנהיג איראן, מנסה למסגר את תוצאות המלחמה כנקודת פתיחה לסדר ביטחוני חדש במזרח התיכון — כזה שבו איראן וציר ההתנגדות מכתיבים את הכללים.…
מנגד, איראן מוצגת כמי שיצאה מהמלחמה עם קלפי מיקוח חזקים יותר: שליטה וניהול חכם במצר הורמוז, היכולת להשעות או לחדש חילופי מסרים עם וושינגטון, והיכולת לרסן את ישראל בזירה הלבנונית. לפי המאמר, עצם העובדה שטראמפ נאלץ להתערב מול נתניהו ולבלום תקיפה בביירות מוכיחה כי האיום האיראני כבר משנה את חישובי הבית הלבן ותל אביב.

החלק המשמעותי ביותר במאמר נוגע לחזבאללה: לשכת המנהיג מציגה את ההתנגדות הלבנונית לא כבעלת ברית חיצונית בלבד, אלא כחלק ממשוואת הביטחון הלאומי של איראן. לפי הטקסט, “הגנה על איראן היא כמו הגנה על ההתנגדות בלבנון, והגנה על ההתנגדות בלבנון היא כמו הגנה על איראן”. כלומר, חזבאללה מוצג כחלק מן האינטרסים הלאומיים של איראן עצמה.

מכאן נובעת המסקנה המרכזית: איראן לא תחזור למצב שלפני המלחמה — לא בהורמוז, לא ביחס לנוכחות הצבאית האמריקאית באזור, ולא ביחסיה עם ארגוני ההתנגדות. המלחמה, לפי המאמר, חיזקה את מעמדו של ציר ההתנגדות והעניקה לאיראן יכולת להגדיר מחדש את משוואות הביטחון במערב אסיה.

בשורה התחתונה, זהו מסר שאפתני מאוד מלשכת המנהיג: ארה״ב איבדה את מנוף המלחמה, איראן קיבלה קלפים חדשים, וחזבאללה משודרג ממעמד של בעל ברית אזורי לחלק אינטגרלי ממשוואת הביטחון האיראנית. הסדר האזורי שלאחר המלחמה, כך נטען, יהיה סדר שמובל על ידי גוש ההתנגדות.
יו"ר הפרלמנט האיראני: “עידן האיום ללא מחיר על איראן הסתיים”

מוחמד באקר קאליבאף, יו״ר הפרלמנט האיראני, פרסם הודעה לרגל יום השנה למותו של ח׳ומייני, ובה הדגיש כי מורשתו ממשיכה להנחות את הרפובליקה האסלאמית בעימות מול ארה״ב וישראל.

לדבריו, ח׳ומייני לימד את העם האיראני שלא לסגת מול בריונות ושאיפות שליטה, וכיום — בהשראת אותה אסכולה — הוכיחה איראן במאבק מול ארצות הברית ו“המשטר הציוני” כי עידן האיומים ללא מחיר הסתיים. כל תוקפנות נגד איראן, כתב, תיענה בתגובה “נחרצת, מצערת ומידתית”.

קאליבאף הוסיף כי התנועה האסלאמית, הרפובליקה האסלאמית והמהפכה האסלאמית ממשיכות את דרכן מכוח עקרון שלטון חכם ההלכה, ובהנחיית הנהגת המהפכה. לדבריו, העולם עד כיום לעוצמתה הצבאית של איראן, לפעולת לוחמיה בשדה, לנוכחות הציבור בזירה ולהישגיה המדעיים והטכנולוגיים.

בהמשך ציטט קאליבאף מדברי ח׳ומייני נגד ארצות הברית, אותה כינה “השטן הגדול”, והדגיש את אמירתו כי “אמריקה אינה יכולה לעשות דבר” וכי “האומה האיראנית ירדה כברק על ראשה של אמריקה”.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
מוג'תבא אמאני, לשעבר שגריר איראן בלבנון:

אחד ההישגים החשובים של השיחות האחרונות בראשות קאליבאף הוא שטראמפ הורה פעמיים לנתניהו לסגת מתקיפה בלבנון.

חזבאללה שתק במשך 15 חודשים לפני מלחמת רמדאן, אף שישראל פעלה בדרום לבנון.

טבעי שחזבאללה, לאחר 15 חודשי שתיקה, ובהתחשב בכך שישראל היתה עסוקה בחזית אחרת מול בעלת בריתו של חזבאללה — איראן — ינצל את ההזדמנות ויחשוב על פגיעה באויבו.

אין לפרש זאת כאילו חזבאללה נכנס למלחמה רק כדי לתמוך באיראן.
איראן מתנערת מהפגיעה בשדה התעופה בכווית

דובר משמרות המהפכה טוען כי הפגיעה בטרמינל הנוסעים בשדה התעופה של כווית לא נגרמה מירי איראני, אלא מכשל במערכות הפטריוט האמריקאיות.

לדבריו, בדיקות שערכו באיראן בנוגע לפגיעה בטרמינל מעלות כי זרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה לא שיגרה דבר לעבר היעד הזה.

לטענתו, הנזק נגרם לאחר שמערכות הפטריוט האמריקאיות כשלו ביירוט הטילים האיראניים, ושרידיהן או טיליהן נפלו על טרמינל הנוסעים.
עראקצ׳י: תקיפה בביירות תחזיר את המלחמה

שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ׳י, מחריף את המסר סביב לבנון ומבהיר כי מבחינת טהראן, הזירה הלבנונית אינה נפרדת מן העימות מול ארה״ב וישראל.

לדבריו, במהלך המגעים להפסקת האש הוא ביקש מראש ממשלת פקיסטן לכלול במפורש את לבנון במסגרת עצירת המלחמה בכל החזיתות. עראקצ׳י הדגיש כי מה שבלם את ההסלמה ביומיים האחרונים היה בראש ובראשונה יכולת ההרתעה של ההתנגדות בלבנון ושל הכוחות המזוינים באיראן.

הוא הוסיף כי לאחר העמדה הברורה של איראן והלחץ שהפעילה, ארצות הברית מנעה את התקיפה הישראלית בביירות. לדבריו, הכוחות המזוינים של איראן ערוכים להכות בישראל במקרה של תקיפה בביירות.

עראקצ׳י קבע כי גורל המלחמה בין איראן לבין “האמריקאים־ציונים” אינו נפרד מגורל המערכה בלבנון, וכי שתי החזיתות קשורות זו בזו מן היום הראשון.

במסר חריף נוסף אמר: כל תקיפה בביירות תהיה “תוקפנות גלויה”, איראן לא תשתוק מולה, והיא תוביל להשלכות כבדות — עד כדי חידוש מלא של המלחמה.
מהארכיון: מנהיג איראן מוג'תבא עם אבא שלו, מנהיג איראן לשעבר
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
הסלמה נוספת בים עומאן: חיל הים האיראני טוען שתקף מרכז פיקוד ושליטה אמריקאי

חיל הים של צבא איראן הודיע כי תקף את מה שהוגדר כ“מרכז הפיקוד והשליטה” של הפעולות האמריקאיות נגד כלי שיט איראניים בים עומאן ובאזור מצר הורמוז.

לפי הודעת דוברות הצבא, התקיפה בוצעה נגד מרכז פיקוד שהיה מוצב על משחתת אמריקאית, שלטענת איראן הייתה מעורבת ב“פעולות תוקפניות” נגד כלי שיט מסחריים איראניים והתקרבה למים הטריטוריאליים של הרפובליקה האסלאמית.

בהודעה נמסר כי חיל הים האיראני עוקב “במלוא הכוח” אחר פעילות האויב האמריקאי־ציוני, וכי ינקום את דמם של חללי המשחתת דנא “בצורה החמורה ביותר”. עוד נאמר כי כל פעולה עוינת נוספת תיענה בתוך הזמן הקצר ביותר האפשרי.