1) sesiapa yang berminat untuk jadi Propriety Trader, ( Fund Manager ), boleh tengok info dari brother ni https://www.facebook.com/aliff.ridzwan/posts/10208775335937714
2) saya pun baru nak try. semoga kita semua dapat jadi FFT Financial Freedom Trader.
3) basically, kita bayar sikit fee untuk dapatkan account 10k/20k/50k/100k/200k. ada Dua evaluation phase, di mana kita perlu capai 8%profit dalam masa 30hari, DAN tanpa loss lebih 12% dari fund. T&C boleh tengok website MFF atau tengok video dari brother Aliff tu, memang detail penerangan dia.
4) once kita dah lulus evaluation phase tu, kita dah boleh kutip profit(75-85%) daripada fund tu. lets say account 100k, untung 10%= 10k, kita berhak dapat 7.5k (75%)- 8.5k (85%). 75-85% ikut berapa lama kita dah lulus dari evaluation phase. bulan pertama 75%, bulan kedua 80%, bulan ketiga 85%.
5) kita trading ni nak income lebih je. nak compounding boleh, mungkin $10-1000. tapi boleh ke compound ke 100k? 500k?
saya rasa kalau nak kutip 8% per month, adalah sangat achievable, berbanding nak grow/compounding .
semoga bermanfaat.
2) saya pun baru nak try. semoga kita semua dapat jadi FFT Financial Freedom Trader.
3) basically, kita bayar sikit fee untuk dapatkan account 10k/20k/50k/100k/200k. ada Dua evaluation phase, di mana kita perlu capai 8%profit dalam masa 30hari, DAN tanpa loss lebih 12% dari fund. T&C boleh tengok website MFF atau tengok video dari brother Aliff tu, memang detail penerangan dia.
4) once kita dah lulus evaluation phase tu, kita dah boleh kutip profit(75-85%) daripada fund tu. lets say account 100k, untung 10%= 10k, kita berhak dapat 7.5k (75%)- 8.5k (85%). 75-85% ikut berapa lama kita dah lulus dari evaluation phase. bulan pertama 75%, bulan kedua 80%, bulan ketiga 85%.
5) kita trading ni nak income lebih je. nak compounding boleh, mungkin $10-1000. tapi boleh ke compound ke 100k? 500k?
saya rasa kalau nak kutip 8% per month, adalah sangat achievable, berbanding nak grow/compounding .
semoga bermanfaat.
Facebook
Log in or sign up to view
See posts, photos and more on Facebook.
GBPUSDH1.png
81.1 KB
GBPUSD sell area. price structure masih downtrend sebab ada Lower Low baru. kita masih cari sell.
EURAUDH4.png
59.8 KB
EURAUD buy areas. news EUR baru2 ni buat EUR kuat, so kita cari buy dulu.
EURGBPM5.png
70.4 KB
EURGBP buy area. SNRC1 teknik kak Nora Bystra. strong R + RBR.
EURCADM15.png
83.5 KB
EURCAD buy area. 2nd retest untuk area biru tu, ada kemungkinan untuk tembus. area kuning tu fresh boleh cuba untuk buy.
GBPCHFM30.png
76.6 KB
GBPCHF sell area. setup pembaris/swap king/ssr king. sebab ada strong R and S, rbr dan dbd.
GBPJPYH1.png
60.1 KB
GBPJPY sell area. price buat Lower Low baru, kita cari sell lagi. QMTR/SSR level. tunggu price action ya. kalau price naik sebatang jangan la masuk.
AUDCADH1.png
72.2 KB
AUDCAD sell area. QMTR. macam best jugak ni nak layer2 sampai mampus ๐
CADCHFM15.png
60.7 KB
CADCHF waiting for sell area. Price baru buat lower low, so price structure masih downtrend. QMTR sell.
GBPAUDH4.png
57.6 KB
GBPAUD buy area. Bullish engulfing. guna teknik base saja๐
. tf kecil m5 ada QM buy pattern.
GBPCADM30.png
79.4 KB
GBPCAD buy area. price masih buat Higher High. ada RallyBaseRally RBR yang agak menarik.
CHFJPYM30.png
86.2 KB
CHFJPY sell area. QM sell pattern with King. Sudah ada double R/double top. ada potensi untuk fakeout (cucuk atas dan terjun)
NZDCADH1.png
78.7 KB
NZDCAD sell area. ada R RBR S DBD, ada 3drive. macam teknik pembaris? balun mode on? #tayor
GBPNZDM15a.png
74.6 KB
GBPNZD sell area. Structure buy dah berubah kepada sell sebab dah ada Lower Low. so kita cari peluang sell di dengan continuation setup, iaitu QMTR. banyak support tu, dan dah ada 2 drive.. rasanya kuat ni boleh pantul harga. #tayor.
BRENTH1.png
46.9 KB
Brent buy area. QML buy with bullish engulfing type 2 biru biru. boleh FM tak bosku? #tayor
TMCT Trading FX Mapping pinned ยซ1) sesiapa yang berminat untuk jadi Propriety Trader, ( Fund Manager ), boleh tengok info dari brother ni https://www.facebook.com/aliff.ridzwan/posts/10208775335937714 2) saya pun baru nak try. semoga kita semua dapat jadi FFT Financial Freedom Trader. โฆยป
image_2021-12-03_02-20-47.png
28.2 KB
CADJPY sell area. SSR level
AUDCHFM5.png
76.4 KB
AUDCHF sell area. SSR level. sudah ada SR Flip. tunggu lagi price action lain ya.