GBPNZDH1.png
84.5 KB
GBPNZD sell area. SSR supply zone. sudah ada R1R2, kemungkinan besar akan ada Fakeout di marking area.
XAUUSDH4.png
59 KB
Xauusd Buy area. favorite semua trader tak kira bangsa dan agama. QM buy area with bullish engufling. zone besar, pandai2 la jaga money management. price pasti akan react, jauh atau tidak tiada orang tahu 🤣
CHFJPYM15.png
75.5 KB
CHFJPY sell area. SSR level dah pernah kena touch sekali (FTB-first time back), tapi macam boleh pantul harga sikit. atas tu ada QM sell area, boleh jadikan 2nd layer
1) sesiapa yang berminat untuk jadi Propriety Trader, ( Fund Manager ), boleh tengok info dari brother ni https://www.facebook.com/aliff.ridzwan/posts/10208775335937714
2) saya pun baru nak try. semoga kita semua dapat jadi FFT Financial Freedom Trader.
3) basically, kita bayar sikit fee untuk dapatkan account 10k/20k/50k/100k/200k. ada Dua evaluation phase, di mana kita perlu capai 8%profit dalam masa 30hari, DAN tanpa loss lebih 12% dari fund. T&C boleh tengok website MFF atau tengok video dari brother Aliff tu, memang detail penerangan dia.
4) once kita dah lulus evaluation phase tu, kita dah boleh kutip profit(75-85%) daripada fund tu. lets say account 100k, untung 10%= 10k, kita berhak dapat 7.5k (75%)- 8.5k (85%). 75-85% ikut berapa lama kita dah lulus dari evaluation phase. bulan pertama 75%, bulan kedua 80%, bulan ketiga 85%.
5) kita trading ni nak income lebih je. nak compounding boleh, mungkin $10-1000. tapi boleh ke compound ke 100k? 500k?
saya rasa kalau nak kutip 8% per month, adalah sangat achievable, berbanding nak grow/compounding .
semoga bermanfaat.
2) saya pun baru nak try. semoga kita semua dapat jadi FFT Financial Freedom Trader.
3) basically, kita bayar sikit fee untuk dapatkan account 10k/20k/50k/100k/200k. ada Dua evaluation phase, di mana kita perlu capai 8%profit dalam masa 30hari, DAN tanpa loss lebih 12% dari fund. T&C boleh tengok website MFF atau tengok video dari brother Aliff tu, memang detail penerangan dia.
4) once kita dah lulus evaluation phase tu, kita dah boleh kutip profit(75-85%) daripada fund tu. lets say account 100k, untung 10%= 10k, kita berhak dapat 7.5k (75%)- 8.5k (85%). 75-85% ikut berapa lama kita dah lulus dari evaluation phase. bulan pertama 75%, bulan kedua 80%, bulan ketiga 85%.
5) kita trading ni nak income lebih je. nak compounding boleh, mungkin $10-1000. tapi boleh ke compound ke 100k? 500k?
saya rasa kalau nak kutip 8% per month, adalah sangat achievable, berbanding nak grow/compounding .
semoga bermanfaat.
Facebook
Log in or sign up to view
See posts, photos and more on Facebook.
GBPUSDH1.png
81.1 KB
GBPUSD sell area. price structure masih downtrend sebab ada Lower Low baru. kita masih cari sell.
EURAUDH4.png
59.8 KB
EURAUD buy areas. news EUR baru2 ni buat EUR kuat, so kita cari buy dulu.
EURGBPM5.png
70.4 KB
EURGBP buy area. SNRC1 teknik kak Nora Bystra. strong R + RBR.
EURCADM15.png
83.5 KB
EURCAD buy area. 2nd retest untuk area biru tu, ada kemungkinan untuk tembus. area kuning tu fresh boleh cuba untuk buy.
GBPCHFM30.png
76.6 KB
GBPCHF sell area. setup pembaris/swap king/ssr king. sebab ada strong R and S, rbr dan dbd.
GBPJPYH1.png
60.1 KB
GBPJPY sell area. price buat Lower Low baru, kita cari sell lagi. QMTR/SSR level. tunggu price action ya. kalau price naik sebatang jangan la masuk.
AUDCADH1.png
72.2 KB
AUDCAD sell area. QMTR. macam best jugak ni nak layer2 sampai mampus 😆
CADCHFM15.png
60.7 KB
CADCHF waiting for sell area. Price baru buat lower low, so price structure masih downtrend. QMTR sell.
GBPAUDH4.png
57.6 KB
GBPAUD buy area. Bullish engulfing. guna teknik base saja😅. tf kecil m5 ada QM buy pattern.
GBPCADM30.png
79.4 KB
GBPCAD buy area. price masih buat Higher High. ada RallyBaseRally RBR yang agak menarik.
CHFJPYM30.png
86.2 KB
CHFJPY sell area. QM sell pattern with King. Sudah ada double R/double top. ada potensi untuk fakeout (cucuk atas dan terjun)
NZDCADH1.png
78.7 KB
NZDCAD sell area. ada R RBR S DBD, ada 3drive. macam teknik pembaris? balun mode on? #tayor