سلام عليكم يا شباب
انا حاليا بدرس HTML
و ناوي بعد كدا ادرس CSS و PHP
و Java Script
و jQuery
محتاج نصايحكم يا شباب
انا حاليا بدرس HTML
و ناوي بعد كدا ادرس CSS و PHP
و Java Script
و jQuery
محتاج نصايحكم يا شباب
نصائح و استشارات برمجية
سلام عليكم يا شباب انا حاليا بدرس HTML و ناوي بعد كدا ادرس CSS و PHP و Java Script و jQuery محتاج نصايحكم يا شباب
• و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته 💚.
• كمل تعليمك في اللي انت عايزو منهم 💚.
• و بعدين قرر انت عايز تكون front-end ولا back-end ولا full-stack 🤝🏻💚.
• بعد ما تقرر بقا خد فكرة عن بيئات العمل (Frameworks) و بعدها اختار بيئة العمل اللي انت حابب تتعلمها و طور نفسك فيه جدا 💚.
• وانشئ مشاريع كتيرة و حلوة و نصيحة مني ليك لما تيجي تسمع شرح لواحد بيعمل مشروع معين خلي عندك لمسه على المشروع من ذوقك الخاص، سواء كان متعلق باكواد ال back-end او تصميم ال front-end 💚.
• و اسأل الله ان يوفقك و يرزقك بكل الخير 🤲🏻💚.
• كمل تعليمك في اللي انت عايزو منهم 💚.
• و بعدين قرر انت عايز تكون front-end ولا back-end ولا full-stack 🤝🏻💚.
• بعد ما تقرر بقا خد فكرة عن بيئات العمل (Frameworks) و بعدها اختار بيئة العمل اللي انت حابب تتعلمها و طور نفسك فيه جدا 💚.
• وانشئ مشاريع كتيرة و حلوة و نصيحة مني ليك لما تيجي تسمع شرح لواحد بيعمل مشروع معين خلي عندك لمسه على المشروع من ذوقك الخاص، سواء كان متعلق باكواد ال back-end او تصميم ال front-end 💚.
• و اسأل الله ان يوفقك و يرزقك بكل الخير 🤲🏻💚.
نصائح و استشارات برمجية
تعلم البرمجة صعب ويبي له وقت؟
من بين ٦ شهور لسنة عشان تخرجي من اطار المبرمج الناشئ
و تدخلي لمستوى ثاني وهو مبرمح مبتدئ
طبعا الفترة المذكورة بتختلف من شخص لاخر .. كل واحد و ظروفه.
و تدخلي لمستوى ثاني وهو مبرمح مبتدئ
طبعا الفترة المذكورة بتختلف من شخص لاخر .. كل واحد و ظروفه.
السلام عليكم عندي استفسار
تنصحوني ابدأ في تعلم لغة kotlin هل هي اللغة الافضل لتطوير التطبيقات و لها مستقبل ؟
تنصحوني ابدأ في تعلم لغة kotlin هل هي اللغة الافضل لتطوير التطبيقات و لها مستقبل ؟
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم عندي استفسار تنصحوني ابدأ في تعلم لغة kotlin هل هي اللغة الافضل لتطوير التطبيقات و لها مستقبل ؟
• و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته.
• مفيش شئ اسمه ✨️افضل لغة✨️
في شئ اسمه "كل لغة و لها تخصصاتها و مشاريعها الافضل فيها"
انصحك تتعلمي Kotlin و Java لو انت عايزه تكوني مطورة برامج اندرويد محترفة
هتحتاجي الاتنين عادي، الاتنين ممتازين، بالتوفيق.
• مفيش شئ اسمه ✨️افضل لغة✨️
في شئ اسمه "كل لغة و لها تخصصاتها و مشاريعها الافضل فيها"
انصحك تتعلمي Kotlin و Java لو انت عايزه تكوني مطورة برامج اندرويد محترفة
هتحتاجي الاتنين عادي، الاتنين ممتازين، بالتوفيق.
يا جماعة انا حاليا بتعلم بايثون يعني قربت أخلص الشرح بتاع عبد الرحمن جمال بس أنا داخل تالتة ثانوي السنة الجاية يعني هقطع سنة كاملة مش هفتح فيها برمجة وفي نفس الوقت لسه حوالي شهر عن تالتة ثانوي هل أكمل في البرمجة لما الشهر ده يخلص ولا مش ليها فايدة عشان حاسس ان الي انا بعمله ده مجهود على الفاضي وهنساه لما اقطع🙂🙂